Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 03 Okt 2012, 12:43


Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 01 Nov 2012, 01:54

Prosim vas vie my niekto pomerat dlzky gulatinky z klbikmy na ovladanie karburatora?Mam Zenith 30 T.Posielam foto.Vdaka
Prílohy
plyn 2t.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 04 Nov 2012, 15:22

Nenajde sa tu ochota kto by my pomeral tie rozmery?

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 04 Nov 2012, 16:33

Lubos ja by som ti rozmery poslal ale zatial to nemam hotove , ak mas uz zlozeny podvozok tak to mozes namerat priamo na nom

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 04 Nov 2012, 17:08

Tohle bych řešil až bude nasazená kabina a upevněný plynový pedál. Čím víc ten pedál stojí, tak od něj bolí noha při delší jízdě . Původní převody od pedálu ke karburátoru byly u mě v dezolátu a nechat se inspirovat také nebude to pravé, jelikož každý to má jinak ,takže nastavit klapku karburátoru do zavřené polohy a od toho postupovat od jednoho převodu ke druhému až k pedálu.

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 05 Nov 2012, 16:36

zdravim vsetkych nasiel som e - shop na diely Tarta 57 ale aj ine veterany , keby niekto nieco potreboval -

www.veteranobchod.cz

tatra54
Diskusný nováčik
Príspevky: 7
Dátum registrácie: 02 Sep 2012, 21:35
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa tatra54 » 08 Nov 2012, 18:30

Zdravím
Při rozebírání mé 57a z roku 35 (krátké áčko)jsem narazil na problém ze zadními podběhy.Předchozí majitel je opravil tak,že co bylo pod podlahou kufru tak uřízl a nechal zadní část vozu s rezervou ve vzduch.Prosím ,jestli někdo nemáte foto toho co chybí od podlahy dolů ke konci zadního blatníku,abych to mohl dovyrobit a auto zpevnit.Na tomto foru jsem nalezl foto jen na áčko po roce 36 co už tam má dřevo.Díky

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 111
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JiF » 13 Nov 2012, 14:46

Poraďte, mimo značky Kudrnáč máte někdou zkušenost s nově vyráběnými pneumatikami rozměru 5,25-16, či 5,50-16? Viděl jsem pěkné 5,25-16 Excelsior a 5,50-16 Firestone.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 13 Nov 2012, 16:04

JáPavel a T57Becko vdaka za reakciu ohladom ovladania karburatora.Uz som to poriesil.Uvidim ako to bude realne fungovat.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 01 Feb 2013, 19:28

Prosim vas aka ma byt hrubka dosky na zamkovu krabicu mechanizmus?vdaka
Prílohy
Klika2.jpg

Užívateľov profilový obrázok
lukas.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 129
Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
Tatry, ktoré vlastním: samá T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa lukas. » 04 Feb 2013, 20:06

Prý austro-áčko....
Prílohy
austro-t57a.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 06 Feb 2013, 09:47

Neviete poradit tu hrubku dosticky na zamkovu krabicku?Este by som chcel poprosit aka trubka ma byt na odkvapovu?Jedna sa pre rezervu kolesa co je odkvapova.Fotky nema niekto zo zospodu.
Prílohy
po laku.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 06 Feb 2013, 09:50

Prosim vas vonkajsia klucka pre vodica je z fabkou.Neviete poradit ako fabka tam ide?Mam odliatok a treba vrtat dieru pre fabku.Ako to vlaste funguje ta fabka na tej klucke?Podrobne fotky?vdaka

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 06 Feb 2013, 09:55

KLUCKA DVERI
Prílohy
klucka.jpg
klucka.jpg (4.88 KiB) 12576 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 06 Feb 2013, 19:03

Sehnat jiný z jiné kliky a udělat klíč nebo se to chce obrátit na někoho kdo to dělá, jelikož je to pěkná pakárna . Stručný amatérský návod .Chce to sehnat nějaký cylindr podobného průměru a dobré délky jako je otvor v klice. Pokud se ty průměry rozcházejí, tak to sjednotit (utočit cylindr, předtím vyndat stavítka s pružinama nebo zvětšit otvor v klice, podle toho jaký budeš mít cylindr. Dále je zapotřebí excentr ,který v klice posouvá blokační tyčku. Ta se dá dle fotky použít ze zadní kliky nesmrtelné Š 1203. Tu je zapotřebí napasovat do cylindru a pak už je to brnkačka. Pak ještě přizpůsobit stavítka a na cylindru si stanovit dva dorazy aby se cylindr neprotáčel. :mrgreen:
Prílohy
K1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 19 Feb 2013, 20:29

zdravim , vie niekto poradit ci sa vyrabali stitky - ukazatel nadrze , na prepinanie benz. ventilu v roznych rozmeroch ? ja som mal na T 57B priemer 36 mm , a poslali mi rozmer 40 vdaka
Prílohy
DSC00636.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Michal
Diskusný nováčik
Príspevky: 2
Dátum registrácie: 02 Dec 2010, 12:25
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A Tatra 603
Bydlisko: Kladno
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Michal » 16 Mar 2013, 00:29

Zdravím všechny :-)
Ten krycí plech přes zámek je v originálu vyrobený z plechu 0,8 mm.
Co se týče vložky do kliky: Osobně mě to také čeká a zjišťuji možnosti, jak to vyřešit, protože se jedná o dost primitivní způsob zamykání. V tomto případě lze auto "odemknout" povolením dvou vrutů na oválném štítku. Řešení, jak zvýšit zabezpešení vozu mohou být v podstatě dvě.
1.- místo vrutů použít metrické šrouby s čočkovou hlavou a zevnitř dát matičky
2.- původní zámek v kličce zaslepit a dveře osadit standardním zámkem FAB 1334
V mém případě bych se spíš klonil k co největší originalitě vozu a volil bych možnost č.1. V tomto případě, jediné co přichází v úvahu je použití zámečku za zmíněné Š1203, jak uvádí JáPavel a nebo použití nové vložky FAB T600A (1), ale těch úprav, včetně prodloužení otočného válečku je tam víc.
Prílohy
DSC_0193.jpg
FAB 1334.jpg
FAB T600A (1).jpg

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 17 Mar 2013, 09:36

Ten zámek z 1203 se tam jako celek do kliky z áčka použít nedá. Myslím, že je moc dlouhý nebo je tam jiný problém, už teď nevím. Dá se použít jen ten excentr. Na fotce je torzo zámku kliky z krátkého áčka a vedle cylindr z víčka nádrže nějakého staršího typu užitkového Mercedesu , který je použitelný ,ale za cenu úprav a práce jak jsem již psal. Ale určitě by se našlo více jiných podobných zámků.
Prílohy
z1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 17 Mar 2013, 19:17

zdravim , vsetkych skusal som robit zamky pre seba , malo by to byt bez uprav , akurat treba spravit drazku aby sa zamok neotacal v klucke , mam nejake naviac ak by mal niekto zaujem
Prílohy
DSC00956.JPG
DSC00955.JPG

Užívateľov profilový obrázok
jindra
Diskutujúci
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
Bydlisko: Praha - západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa jindra » 03 Apr 2013, 20:41

Dobrý den, zdravím všechny.
S jedním kolegou řešíme problém ,zda byl mezikus mezi nádrží a benzínovým kohoutem . Mezikus se u některých nádrží vyskytuje,ale v katalogu nakreslen není.
Pokud jsou možné obě varianty s mezikusem nebo bez – liší se pak kohouty něčím, a co patří na A ?
Prílohy
katalog1.jpg
DSC00482.jpg
bez názvu.png
bez názvu.png (147.25 KiB) 11635 zobrazení

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 30 neregistrovaných