Tatra 57 "Áčko"
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Souhlasím, někdy jsou z úhlu ojnice,ale zvlášt když to dělá soustružník amatér a nevytočí ložiska přesně.Já měl zase problém,že mě soustružník přetáhl matice na krev.a pak soustružil a když jsem to kompletoval tak jsem měl hroznou vůli,tak jsem musel vyhodit kliku a zkusit to dotáhnout venku a tím jsem na to přišel.Musel jsem znovu odlít Asmit-kompozici do šál.Dotáhnout momenťákem a jít k jinému soustružníku,jelikož předchozí se urazil.V bloku jsem to pak dotáhl přes kardany a ohebn.hřídele momentem a super.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Letos je tady u Áčkařú mrtvo,nebo se mi to zdá,postrádám nějaké nové témata ohledně renovací naších 4-kolých miláčků.S pozdravem Petr-Plzeň
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Petr-Plzeň napísal:Letos je tady u Áčkařú mrtvo,nebo se mi to zdá,postrádám nějaké nové témata ohledně renovací naších 4-kolých miláčků.S pozdravem Petr-Plzeň
Zdravím nejlepšího renovátora z Plzeňska a zároveň nového člena Tatraportálu .
Nová témata Petře zatím schází, možná to může být i tím ,že všichni jsou v garáži a kutí. Ale to přece nyní znáš nejlépe.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nejlepší renovátor jsi ty,dostal si při oslavě triko alespoň za rok 2006.Letos to doufám dokončím při troše šťěstí a vůle a když to ledviny a játra vydrží .Jinak renovace běží dle harmonogramu.stupačky už jsou a teď kitovat a brousit a brousit. A ještě vyladit ten chod plyn.pedálu.Poraďte někdo potřebuji delší krok na pedálu na soustavě táhel od plynu.Jinak zdravím Tatrováky a zvlášť Áčkaře.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Triko jsem dostal a bylo krásné, nikdy jsem lepší nedostal. Ale ty dvě blondýny jak jsi říkal jsi nepřivedl..Petr-Plzeň napísal:Nejlepší renovátor jsi ty,dostal si při oslavě triko alespoň za rok 2006.Letos to doufám dokončím při troše šťěstí a vůle a když to ledviny a játra vydrží .Jinak renovace běží dle harmonogramu.stupačky už jsou a teď kitovat a brousit a brousit. A ještě vyladit ten chod plyn.pedálu.Poraďte někdo potřebuji delší krok na pedálu na soustavě táhel od plynu.Jinak zdravím Tatrováky a zvlášť Áčkaře.
Ty převody od pedálu ke karburátoru jsi viděl. Já jsem s tím hodně moc laboroval. Těch převodů jsem udělal několik ,ale vždy tam byl minimální rozdíl. Ty klouby co jsou na tyčkách jsou krásné a na věčné časy,ale bohužel dělají pravý opak. Žádná vůle a plyn reaguje okamžitě. Já jsem především vycházel z toho co tam bylo a snažil se o určitá vylepšení ,aniž by to narušovalo určitou originalitu a dobovost.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zdravím nového člena.
Chod pedálu se samozřejmě prodloužit dá, ale mě ten krátký chod vyhovuje. Můžu díky tomu brzdit a současně podřazovat .
Levou nohou šlapu spojku, špičkou pravé nohy brzdím a patou prošlapuju plyn. Kdyby měl dlouhý chod nemohl bych dát dostatečný meziplyn potřebný k podřazení.
Chod pedálu se samozřejmě prodloužit dá, ale mě ten krátký chod vyhovuje. Můžu díky tomu brzdit a současně podřazovat .
Levou nohou šlapu spojku, špičkou pravé nohy brzdím a patou prošlapuju plyn. Kdyby měl dlouhý chod nemohl bych dát dostatečný meziplyn potřebný k podřazení.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Chtělo by to fotky. Takto těžko posoudím zda tam nemáš něco špatně. Nemáš tam náhodou karburátor Solex či Jikov s takovým šíleným přepákováním přímo na hrdle karburátoru ?
V porovnání s dnešními vozy má T-57 opravdu velmi krátký chod pedálu plynu.
V porovnání s dnešními vozy má T-57 opravdu velmi krátký chod pedálu plynu.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Děkuju,taky zdravím z Plzně.Pákové převody mám trochu obšlehlé od Pavla i s kloubkama.Nemá to skoro žádnou vůli a jak se Tatra třese tak se to přenáší i na plyn a škube to.Ty staré vůle měli něco do sebe.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Zkus podstatně silnější vratnou pružinu.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobře,zkusím o víkendu to tam nainstalovat.Díky.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Před měsícem jsem s Pavlem řešil spojku,zabírala mi až u podlahy.Motor šel dolů a po seřízení vypín.pacek je to OK.Jinak únik oleje z převodovky mě nezlobí,dal jsem místo labirintu v zadní části převodovky do přítl.matice s dvěma otvory dvojté gufero a teď nekápne.U 57 zvášť u zpětného chodu labirint u kardanu vyhání olej z převodovky ven.Vpředu to není znát směr otáčení motoru je stejný.Takže tento labirint funguje OK.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jinak jsem rád,Pavel mě radil že nejlepší odborník je Karel,měli by jsme někdy zorganizovat setkání Áčkařů a to v létě.Asi by jsme si měli o čem pokecat.Ještě jednou zdravím.Petr-Plzeň.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Díky za poklonu, ale za odborníka se rozhodně nepovažuji (opravdoví odborníci si nechají za své rady řádně zaplatit ). Jen jsem si chtěl s ostatními Hadimrškaři porovnat své zkušenosti a třeba se od nich také něčemu přiučit (bohužel se jich moc nepřipojilo) a těm začínajícím usnadnit začátky.
S tím olejem se moc neraduj. Samozřejmě že jsi toho hodně zachránil, ale ta převodovka (i motor a diferák) jsou jak řešeto. Jen to na jednom místě utěsníš začne to téci jinde (zvlášť po delší jízdě). Samozřejmě že jsem viděl i Tatry které ani nekápnou, ale většinou to byly výstavní exponáty, které přivezli na podvalu a po absolvování čestného kola zase na podvalu odvezli. To nemůžeš srovnávat s vozem který je téměř denně v provozu a na sraz urazil po vlastní ose třeba 200 km.
S tím pedálem plynu jsem měl podobný problém. Původní velmi tvrdou vratnou pružinu jsem vyměnil za podstatně jemnější, která spolehlivě zavírala škrtící klapku, ale za jízdy vlivem vibrací a nerovností vozovky jsem velmi často nechtíc přidával plyn. Nejhorší byly rozjezdy, kdy jsem nedokázal vyvinout dostatečně jemný tlak na pedál plynu a tak jsem se rozjížděl s přískoky. Ono není divu přeci jen to ovládáš nohou. Na pedál spojky a brzdy je potřeba tlačit hodně a na ten plyn se prostě neuhlídáš.
S tím olejem se moc neraduj. Samozřejmě že jsi toho hodně zachránil, ale ta převodovka (i motor a diferák) jsou jak řešeto. Jen to na jednom místě utěsníš začne to téci jinde (zvlášť po delší jízdě). Samozřejmě že jsem viděl i Tatry které ani nekápnou, ale většinou to byly výstavní exponáty, které přivezli na podvalu a po absolvování čestného kola zase na podvalu odvezli. To nemůžeš srovnávat s vozem který je téměř denně v provozu a na sraz urazil po vlastní ose třeba 200 km.
S tím pedálem plynu jsem měl podobný problém. Původní velmi tvrdou vratnou pružinu jsem vyměnil za podstatně jemnější, která spolehlivě zavírala škrtící klapku, ale za jízdy vlivem vibrací a nerovností vozovky jsem velmi často nechtíc přidával plyn. Nejhorší byly rozjezdy, kdy jsem nedokázal vyvinout dostatečně jemný tlak na pedál plynu a tak jsem se rozjížděl s přískoky. Ono není divu přeci jen to ovládáš nohou. Na pedál spojky a brzdy je potřeba tlačit hodně a na ten plyn se prostě neuhlídáš.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Je mi jasné že u těchto vozidel nějaké ztráty oleje byly normální,ono u té převodovky to někdy vytéká i kolem čepu spojky který je propojen tyčkou skrz převodovku,taky jsem to řešil kroužkem.Nejhorší je,že se to ukáže až po projetí několika kilometrů,což jsem nezažil a zvuk motoru Tatry jsem si vychutnával až když jsem si motor udělal.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
U motoru nechal jsem si v Domažlicích udělat výbrus,ložiska písty,nové kroužky.Motor jsem sesadil a nalil olej AD.Nikdo mi ale neřekl o klice a vyčištění maz.kanálků.Z vozem jsem dělal zkušební jízdy u nás na ,,lesní asvaltové polňačce.a jednou do kopce mi začalo v motoru něco pískat.Přidal jsem plyn a po chvíli se ozvalo hrozné klepání a zhaslo mazání.Po rozebrání motoru jsem zjistil o zadního válce vysypané ložisko kompozice.Takže šlo všechno dolů.Při rozebrání jsem zjistil toto,klika ucpaná rozp.karbonem.Ložiska byla špatně udělaná.Špatně pocínované šály a kompozice-asmit se od toho odlepoval.Tak jsem si ložiska odlil sám.A soustružník mě je sjel načisto.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Na ty rozsáhlé dutiny v klikovce jsem tady tuším několikrát upozorňoval. Opravdu to není radno podceňovat.
Obávám se že ty pánve nebyly pocínované vůbec. Rozebíral jsem už pár motorů, které byly evidentně po GO někdy v 70tých letech a asmit byl rovnou na pánvích bez mezivrstvy cínu (,,vono to chvíli vydrží a pak to stejně půjde brzo do šrotu,,). Viděl jsem i pánve, které měly drážky pro lepší uchycení kompozice (ale stejně se vydrolila).
Obávám se že ty pánve nebyly pocínované vůbec. Rozebíral jsem už pár motorů, které byly evidentně po GO někdy v 70tých letech a asmit byl rovnou na pánvích bez mezivrstvy cínu (,,vono to chvíli vydrží a pak to stejně půjde brzo do šrotu,,). Viděl jsem i pánve, které měly drážky pro lepší uchycení kompozice (ale stejně se vydrolila).
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Některé pánve jsou bronz a některé ocel.Ale ocelové si myslím nejsou originál a byly dělány na GO možná v 70letech.Dostal se mi do rukou zadřený motor a tam byly bronzové pánve.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ano, pánve se dělaly železné a bronzové (ve svém ,,kovošrotu,, mám oba druhy). Od starých Tatrováků jsem slyšel že ty bronzové byly lepší, neboť když se vytavila či vydrolila kompozice tak bronzové tělo pánve nepoškodilo tolik klikovku jako železné tělo pánve. Klikovka se tedy nemusela znovu brousit a stačilo jen znovu vylít šálu kompozicí a příslušně ji přesoustružit či přešábrovat.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Jěště k tomu plynu. Dobrá pružina je tam samozřejmě velmi důležitá i já tam mám pružinu ,která dobře vrací klapku ,ale nemá takový tah a plyn jde velmi z lehka. Jinak je také důležitý úhel pedálu. Ze začátku jsem s tím měl problém.Když jsem jel jízdu Klatovskem ,tak jsem měl vykloubený pravý kotník. Pak jsem pedál musel položit dle možností zkrácením prvního táhla od pedálu. Krok pedálu je nyní cca 5,5 cm. Zkoušel jsem použít různé délky ramének ,které jsem si vyráběl . Žádný zásadní rozdíl tam nebyl .. Dle mého mínění těch 5,5 cm je asi maximum .
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Pavle díky za fotky.Já to mám uložený taky,ale ty to máš takhle nafocené lépe.Akorát tam nemám to druhé rameno ,co je mezi řízením.Mám to přímo z toho u převodky řízení.To je u Jikovu.Solex co jsem tam dal teď tak to budu teprve dělat.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných