Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
jindra
Diskutujúci
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
Bydlisko: Praha - západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa jindra » 20 Jan 2014, 20:48

Já tam mám tyto.
Prílohy
IMG_0519.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 11 Feb 2014, 22:39

Vidím že pred chrómovaním sa ta tyčka musí odstrániť, ale čo sa tam dá po nachromovaní? A mám ešte dotaz ako sa nastavuje tuhosť tlmičov? Vraj ich mam moc tuhé a časom ich rozbijem. Nejak na tých šróboch vyznačených na foto? Vďaka.
Prílohy
tlmič1.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 12 Feb 2014, 22:37

Průtok (respektive otvírací tlak) přepouštěcího ventilku řídíš druhym prvkem zleva v čerbenym oválu. Čim míň bude zašroubovanej, tim dřív bude olej přepouštět.

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 12 Feb 2014, 22:54

OK vďaka, ja som to všetko pekne dotiahol nech to trime ňe! :mrgreen:
No mám ešte dotaz , naťahoval som brzdové laná od zadnej nápravy a jedno sa mi opiera o nosnik, malo by byť asi o dva cm vyššie . Treba do nosníka urobiť dierku cez ktorú to pôjde? Na nosniku čo som tam mal tam ta dierka bola ale lano cez neho neviedla možno už to tam pri nejakej oprave nedali ale bolo tiež opreté o nosník. Ak má niekto foto ako to tam má vyzerať, veľká VĎAKA! Ako ste to lano na konci ukončili aby sa nerozplietlo? Pôvodne som tam mal len tenkým drôtikom to zaviazané.
Prílohy
nosniky2.JPG

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 13 Feb 2014, 11:18

najlepsie to lano na konci pocinovat alebo nalisovat tenku trubicku

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 18 Feb 2014, 20:28

Zdravím všetkých, a mám ďalší problém. Zohnal som nádrž na Ačko (už tretiu) a nielen že mala tie držiaky na opačnej strane ale aj spodný vývod je tiež na druhom konci. Tie držiaky som odvrtal a vysekal aby som ich prehodil, ale čo z tým vývodom? Bolo to asi na Ačku s ľavostranným riadením? Asi nebude pasovať to ovládanie na kohút, alebo to riešiť nejakým kĺbom? Len nepovedzte že mám zháňať inú nádrž. Vďaka!
Prílohy
díly_tatra_082.jpg
díly_tatra_080.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 19 Feb 2014, 00:39

A nebyla normálně z Béčka, kde většina vozů má levostranné řízení?

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 19 Feb 2014, 19:48

Pokud nechceš schánět jinou nádrž, což je podle mě nejrozumější řešení, tak stávající místo na nesprávné straně uzavři kohoutem jež bude sloužit pro vypuštění nádrže a z jiné nádrže , dle toho co píšeš , odvrtej a odletuj to výpustné místo a na nové vyříznuté správné místo na nádrži ho nanýtuj a oletuj cínem.

Jano 57B,603 napísal:Zdravím všetkých, a mám ďalší problém. Zohnal som nádrž na Ačko (už tretiu) a nielen že mala tie držiaky na opačnej strane ale aj spodný vývod je tiež na druhom konci. Tie držiaky som odvrtal a vysekal aby som ich prehodil, ale čo z tým vývodom? Bolo to asi na Ačku s ľavostranným riadením? Asi nebude pasovať to ovládanie na kohút, alebo to riešiť nejakým kĺbom? Len nepovedzte že mám zháňať inú nádrž. Vďaka!

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 19 Feb 2014, 19:49

Bečka mali už tie držiaky na nádrž nie na nádrži ale samostatné a ačka čo som si všimol a aj mi podotkli že mám tu nádrž na bečko. Na tej nádrži je aj asi otvor zablendovaný tam kde mala byť ta výpusť a dali ju potom vedľa. Možnože to bolo prve bečko alebo to bolo na ačko na vyvoz z ľavostranným riadením. Tak neviem asi už nič ine neostáva iba prevrtať tu zaslepenu dieru a preložiť to. Bude správne na tom mieste? A ta druhá dierka čo ukazuje šipka je zaslepená, má tam byť niečo? Alebo to je OK. Vďaka!
Prílohy
nadrž.JPG
3464051079_5.jpg
nádrž bečko

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 19 Feb 2014, 20:04

No aj to je dobrý nápad nechať to a vedľa dať druhu. Ešte uvidím. Pevel Vďaka!

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 20 Feb 2014, 20:51

Tak som to predsa preložil, lebo neviem či potom by to niečomu nevadilo a zničiť druhu nádrž kvôli tomu asi nie. Prikladám aj foto tej druhej nádrže čo som tam pôvodne chcel dať tá je tiež na pravostranné riadenie originál ale je na Bečko? Boky nemá vypukle, mohla by aj tá byť? Bol by to veľký hriech? Asi ju už dávať nebudem len pre informáciu. Ten menší otvor čo je zaslepený má z vnutornej strany závity, takže to zablendovali asi vo výrobe, bol tam tenký korok a na neho naliali mosadz. Prikladám aj foto kohutikov čo som mal na nadrži su originál? Nádrž som mal z čistej.
Prílohy
kohut.JPG
Je originál?
vypust+kohut.JPG
Je originál?
vypust.JPG
Vypust z vnutornej strany, malá dierka ma tiež závit.
nadrž5.JPG
Po odvrtani a vysekani
nadrž4.JPG
Tam kde je šípka je potrubie takže to asi niekto naschval urobil.
nadrž3.JPG
boky su rovné
nadrž2.JPG
Bola by aj táto vhodná?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Feb 2014, 21:40

Takto je to originál.
Prílohy
Kloub kohoutu II.jpg
Kloub kohoutu.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 20 Feb 2014, 21:43

Tak to mám na r.v. 1937. Ten malej kohoutek je vypouštěcí. Něco jako ,,odkalovací,,.

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 21 Feb 2014, 19:33

Áno to som pochopil keď som to demontoval, že to bude asi na vypúšťanie nádrže, ale prečo to zablendovali? Budem sa musieť zase pohrať, je to asi od výroby.Tak som rád že ten kohútik je originál a ešte radšej že ho mám, hoci je celi z vnútra za...ný z bordelom ale to sa hádam pobavím. A ten väčší je tiež originál? Lebo vyzerá ako keby sa z ním dalo manipulovať iba pod kapotou , nie cez tiahlo od prístrojovky. A ta plocha nádrž je z čoho? Vďaka!
Prílohy
kohut3.JPG
kohot2.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 16 Mar 2014, 15:02

Ešte sa vrátim k tomu tlmiču, odšruboval som krytku a povolil tu koliesko zo zárezom a závitom a nič. Nakoniec som ho odšruboval cele a vytiahol aj tu tyčku a stále ide tlmič rovnako ťažko. Je niečo zle? Koľko oleja tam má byť, ja som dal doplna a keď som dolieval tak som pumpoval s tlmičom aby vzduch odišiel až kým nebol tvrdý. Teraz je taky tvrdý že keď ho zaťažím celou váhou tak trvá asi 30 sek. kým príde dole. Nádrž po urputnom boji týždennej práce sa podarilo zaletovať tak aby netiekla a môžem pokračovať .
Vďaka za radu!

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 27 Mar 2014, 20:13

A co tam máš za olej ? Ty tlumiče jsou celkem jednoduché a není co zkazit.

Užívateľov profilový obrázok
Jano 57B,603
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 112
Dátum registrácie: 25 Jan 2010, 17:58
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A polokabrio, T57A lim., T75
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jano 57B,603 » 28 Mar 2014, 21:43

Kúpil som originál olej do tlmičov názov teraz neviem pozriem a zajtra napíšem. Vďaka.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Jerry » 28 Mar 2014, 23:16

Dlouho sem nad tím přemýšlel a zdá se mi, že na tak krátkej páce musí bejt taky asi pěkná váha, aby se ta pružinka stlačila a otevřela ventil v tom sedle. Takže může tlumič fungovat správně, ale dokud páku neprodloužíš a nepověsíš se na ní celou vahou, tak prostě neotevře. U 805 je to podobný, tlumič má páku dejme tomu 30 cm a ke kolu je to dalčích 40 cm (beru to z hlavy rozvor je 1600 mm) a kolo na 805 váží takovejch 60 kg a ještě k tomu reduktor odhaduju 20, možná 30 kg a když to za jízdy vezme díru, tak to taky musí utlumit a to v tom rázu na tu páku působí dejme tomu 100 kg krát zrychlení (po nárazu polonápravy na překážku a vymrštění po propružení). Průšvih je, že k tomu nejsou žádný data, jak se to má nastvit a jakou to má mít při jakejch podmínkách charakteristiku... :?

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 30 Mar 2014, 10:01

Jaký olej se tam používal dříve nevím, ale u většiny původních tlumičů co jsem doma měl, byl hustý olej, zřejmě tak každý dával to, co doma měl. Ale dle mého názoru je to blbost.
Nyní tam mám také klasický tlumičový olej. Oba tlumiče jsem se snažil nastavit relativně stejně, tím šroubkem pro regulaci. Tlumiče mám hodně tuhé a tím šroubkem se to dá regulovat. Proto abys tu páku dostal dolů, je opravdu potřeba síly. Nazpět ta páka musí jít okamžitě. Oleje tam mám až po plnící zátku a zatím mě to nikde neuniká. To je asi jediné místo na Tatře, kde nic neuniká :D

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 01 Apr 2014, 08:22

Prosim vas aka sirka by mala byt medzi prednym blatnikom a stupackami?vdaka
Prílohy
znscena sirka.jpg

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní