Tatra 57 "Áčko"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 05 Apr 2013, 18:38

Já myslím, že ten mezikus je tam zbytečný .Kohout dát přímo na nádrž ,pokud je závit stejný, pokud né, tak je odpověď daná. Co nejkratší přívod bez zbytečných deformací , které brzdí ten spádový přívod .

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 11 Apr 2013, 09:48

Prosim vas na A stlpikoch maju byt tie kusy rovnake?Na zaistenie dveri.Mam rocnik 1936.Vsimol som si ze tie kusy maju rovnake vacsinou auta.A ja mam jeden kus inaksi,Je to povodne?Vdaka za rady
Prílohy
P4111270.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 11 Apr 2013, 18:37

Já mám na ročníku 1938 ten větší kousek na fotce dole (na obou dveřích). A vlastně jsem vždy viděl jen toto řešení...

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 23 Apr 2013, 15:45

zdravim , kupil som motor T 57 a este som taky nevidel , aj cislo motora je ine , vedel by niekto co to je za motor ? vdaka
Prílohy
DSC01007.JPG
DSC01006.JPG
DSC01005.JPG
DSC01004.JPG
DSC01003.JPG
DSC01001.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Apr 2013, 18:59

Řekl bych že výrobní štítek je z A/B kombíka/dodávky (kastle T-57A, podvozek a motor T-57B). Tato kombinace se vyráběla ještě po válce. Motor byl zřejmě později vyměněn za náhradní díl, který neměl číslo a tak mu bylo přiděleno DI (dopravním inspektorátem). Je to ale pouze moje domněnka. Stejný blok motoru jsem měl v Jedné T-57A, kam byl zamontován někdy v roce 1968 v rámci GO.

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 24 Apr 2013, 21:19

vdaka za odpoved , a preco ma ten blok vybrania na dva startery ? nejaky univerzalny typ bloku ?

Užívateľov profilový obrázok
Zdenek
Diskutujúci
Príspevky: 46
Dátum registrácie: 30 Aug 2010, 12:51
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57b
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Zdenek » 25 Apr 2013, 09:34

No mě to připadá,že je to motor pro jeřábové nástavby na podvozku T 111.Raději si porovnej uchycení motoru,jinak se nelišily,ale úplně jistý si nejsem.Už jsem ten jeřábovej leta neviděl.

Užívateľov profilový obrázok
JiF
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 108
Dátum registrácie: 07 Mar 2006, 17:33
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57A
Tatra 97
Bydlisko: Ceske Budejovice, CZ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JiF » 25 Apr 2013, 11:34

Domnivam se, ze jde o blok motoru pro Tatru 57K

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 25 Apr 2013, 15:35

mne sa to tiez zda , je tam aj rozdelovac magneton kaky farby aj ked to nemusi byt origo rok je tusim 1940

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Apr 2013, 18:47

Blok motoru (případně celý motor) může být skutečně T-57K. Do toho mého vozu se takovýto motor dostal z armádního výprodeje. Slyšel jsem od jednoho kolegy že během jeho vojenské služby počátkem 80tých vyvážely tyto motory (nepoužité a stále ještě zabalené ve voskovaném papíru) ze skladů NZ rovnou do šrotu.
Výrobní štítek ale pochází zřejmě z toho A/B kombíka, protože jako typ vozu je uvedeno T-57 a rok výroby 1940. Káčko se začalo vyrábět tuším až v roce 1941.
V jeřábové nástavbě T-111 byl tuším upravený motor T-52.
Viděl jsem ale chladírenský návěs, ve kterém byl pro pohon chl. zařízení použit motor T-57(B).

Nolan
Diskutujúci
Príspevky: 12
Dátum registrácie: 14 Júl 2012, 18:58
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Nolan » 03 Máj 2013, 21:55

Zdravim, ten samý blok mám na čiste T57, předchozí majitel byl automechanik a asi při GO z nějakého důvodu vymenil blok. Půjde asi o náhradní díl. Na tom našem nejsou dokonce ani vyražená čísla. Sem rád že jich je víc, a rád bych se dozvěděl jestli to byl nějaký dobře sehnatelný náhradní díl nebo prostě z jiného auta.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Karel » 04 Máj 2013, 08:31

Mám dojem že už se to tady někde probíralo. Těch bloků motorů bylo během výroby víc. Ten co jsem měl v autě už měl dodatečně (amatérsky) vyražená čísla odpovídající výrobnímu štítku. Jiný podobný blok (zachráněný z kovošrotu) má číslo ,,RES-K62,, z čehož bych usuzoval na nějaký ,,RESERVNí,, motor, možná právě z vojenského NZ skladu.
Prílohy
motor K-3 číslo.jpg
motory 2.jpg

Užívateľov profilový obrázok
T57Becko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 153
Dátum registrácie: 19 Nov 2011, 19:22
Tatry, ktoré vlastním: T 57B
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa T57Becko » 23 Máj 2013, 18:03

Karel mal by som otazku co sa tyka nastavenia casovania resp. ventilov T57 B , v prirucke sa pise ze vola sacieho sa nastavuje ked vyfukovy zacina otvarat a vyfukovy sa nastavuje ked saci zacina zatvarat - ( mysli sa tym tesne pred zavretim alebo ked je naplno otvoreny a zacina zatvarat ? ) , robim uz treti motor a vzdy som to nastavoval podla seba lebo to nesedelo , navyse mi to pride cudne ze saci zacina otvarat a vyfukovy este nieje zatvoreny , vdaka

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 28 Máj 2013, 16:43

Prosim vas aka medzera je medzi dverami a A stlpikom?Myslim tu sparu.A lista na dverovy mechanizmus na sklo je pouzitelne z T 75 na T 57a?vdaka
Prílohy
spara dveri.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Ivo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 215
Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
Bydlisko: Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Ivo » 28 Máj 2013, 21:26

Mezera je logicky pokud možno co nejmenší,ale taková, aby dveře nedrhly. Toto je ale potřeba nastavit už při rekonstrukci výdřevy, právě podle velikosti dveří.

Užívateľov profilový obrázok
Djss
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 386
Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
Bydlisko: Detva
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Djss » 30 Máj 2013, 10:40

Vdaka Ivo.Prosim vas aku ma hrubku a sirku lista na malom okne.vdaka
Prílohy
lista okno.jpg

Užívateľov profilový obrázok
jindra
Diskutujúci
Príspevky: 40
Dátum registrácie: 12 Nov 2010, 21:41
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v. 1937
Bydlisko: Praha - západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa jindra » 02 Jún 2013, 21:23

Tak jsem ti to vyfotil a odměřil :)
Prílohy
IMG_0358.jpg
IMG_0361.jpg
Beze jména.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 30 Jún 2013, 18:19

Jedna malá :)
Prílohy
P1010902.jpg

Pesha
Diskutujúci
Príspevky: 17
Dátum registrácie: 11 Jan 2011, 13:55
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa Pesha » 24 Júl 2013, 10:13

Zdravím Vás,

neřešil ste někdo v poslední době, kde by se dal sehnat profilovaný hliníkový plech na stupačky? Děkuji
Prílohy
Tatra_57_pplechy stupacka.jpg

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 508
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Tatra 57 "Áčko"

Príspevok od užívateľa JáPavel » 23 Aug 2013, 18:41

Už jsi sehnal ten plech na ty nášlápy ?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný