Tatra 57 "Áčko"
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
"Mísič směsi" vytvára v sacom potrubí prídavný odpor, a teda zhoršuje (hlavne pri vyšších otáčkach motora) objemovú účinnosť (plnenie) a teda aj maximálny výkon.
Pri rôznych amatérskych pokusoch z mosadzného plechu sa v minulosti vyskytli aj prípady ulomenia niekoľkých lopatiek a násladného nasatia do motora s neblahým dopadom na jeho technický stav..
Takéto "vylepšenia" sa preto nedajú doporučovať.
Pri rôznych amatérskych pokusoch z mosadzného plechu sa v minulosti vyskytli aj prípady ulomenia niekoľkých lopatiek a násladného nasatia do motora s neblahým dopadom na jeho technický stav..
Takéto "vylepšenia" sa preto nedajú doporučovať.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak trochu zábavy. Šestimístné Áčko. Nějak se nevešlo na fotku.
- Prílohy
-
- maxikombi M.JPG (5.86 KiB) 12101 zobrazení
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
No konečně vyplulo na světlo to šestimístné Áčko.....
Re: Tatra 57 "Áčko"
Aby to náhodou někdo nevzal vážně, tak tady je originál:
http://veterani.webovastranka.cz/image/ ... at0006.jpg
Mmch. velmi zajímavá sbírka.
http://veterani.webovastranka.cz/image/ ... at0006.jpg
Mmch. velmi zajímavá sbírka.
- Veterantatra
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 50
- Dátum registrácie: 16 Aug 2008, 23:10
- Tatry, ktoré vlastním: T12 čtyřdveřová limusina
T57 čistá - falešný kabriolet - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Takhle z boku to vypadá dlouhé, nizké a elegantní jako starý Citroen, co v něm jezdíval komisař Jean Gabin...
Re: Tatra 57 "Áčko"
Délka a výška zůstala stejná. Došlo pouze k přesunutí středního sloupku dopředu, oříznutí zadních dveří kolem okapničky a dále, a namontování zadní kliky .
Také jsem si pořídil i plnohodnotné kabrio .
Také jsem si pořídil i plnohodnotné kabrio .
- D.A.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1859
- Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: CZ
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ale kolopásový transportér z ní nedovedeš!
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ale taky by to šlo, ale proč. Pokud vím tak nic takového nebylo.
O šestimístném Áčku, nebo čtyřdveřovém Áčku jsem hodně slyšel, ale ještě jsem je neviděl (stejně si myslím že většina lidí si to spletla s T-75). No a ten ,,celokabriolet,, jsem zase viděl pouze na dobových snímcích. Tak jsem si je udělal. Ještě bych chtěl vyrobit dlouhou dodávku a dlouhého kombíka, ale to si nechám na dlouhé zimní večery.
O šestimístném Áčku, nebo čtyřdveřovém Áčku jsem hodně slyšel, ale ještě jsem je neviděl (stejně si myslím že většina lidí si to spletla s T-75). No a ten ,,celokabriolet,, jsem zase viděl pouze na dobových snímcích. Tak jsem si je udělal. Ještě bych chtěl vyrobit dlouhou dodávku a dlouhého kombíka, ale to si nechám na dlouhé zimní večery.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tak jsem stvořil i long-kombi. V tomto provedení by to mohlo být i 6ti místné a na nezměněném podvozku. Třetí řada sedadel by ale musela být proti směru jízdy. Jednak by opěradlo zakrývalo zadní nápravu a druhak by to umožňovalo bezproblémové nastupování dveřmi v zadním čele (viděl jsem to tak u jednoho netatrováckého kombíka).
V tomto barevném provedení to ale připomíná spíš ,,pohřebák,,.
V tomto barevném provedení to ale připomíná spíš ,,pohřebák,,.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Karel
Inak je to super sa takto pohrať s "ilúziami" o Tatrovke. Kúzla ako má "Copperfield" sú slabý odvar Karlovej kreácie.
Nepridáš si do nik-u Karel - kúzelník a iluzionista? Veď niektorí by sme potrebovali v realite takéto premeny na počkanie.
To by v terajšej kríze bol super "busines".
Ale na siedmi deň sa má odpočívať.Tak jsem stvořil i .....
Inak je to super sa takto pohrať s "ilúziami" o Tatrovke. Kúzla ako má "Copperfield" sú slabý odvar Karlovej kreácie.
Nepridáš si do nik-u Karel - kúzelník a iluzionista? Veď niektorí by sme potrebovali v realite takéto premeny na počkanie.
To by v terajšej kríze bol super "busines".
Re: Tatra 57 "Áčko"
No vida, další netypické provedení. Je delší i vyšší než tovární dodávka.
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ahoj Karle, chtěl bych, tak rychle renovovat, jako ty stavět nové modely ( no, teď, když nad tím přemýšlím asi by mě to tak, ale netěšilo, přece jenom raději dělám rukama, než s počítačem). Jinak slušná inspirace, jen aby to někdo jednou nevytrh z kontekstu a nezadal do nějakého archívu a nevydával to za zaručený originál
Re: Tatra 57 "Áčko"
Moje fotomontáže nejsou zase tak dokonalé, aby se při pořádném zvětšení nedalo zjistit že je to slepenec.
Na druhou stranu, kdo může 100%tně tvrdit že nic takového neexistovalo. Moje dlouhé kombi jsem viděl na fotografii v předrenovačním stavu. Mělo sice jiné zadní blatníky a trochu pozměněný tvar bočních oken, ale základ byl stejný. Rovněž tu dlouhou dodávku zde nedávno někdo prezentoval v předrenovačním stavu (i když ne tak dlouhou).
Jak známo mohl si tehdy zákazník koupit pouze podvozek a kastli si nechat postavit podle svých představ v samostatné karosárně. Stejně tak to dělali o mnozí prodejci. U výrobce koupili jen podvozky, které nechali karosovat jinde a pak ta prodávali jako kompletní vozy. Takto mohla vzniknout i celá serie zakázkových karoserií. Vzhledem k tomu že konečný zákazník koupil již kompletní vůz rovnou od (mnohdy značkového) prodejce, mohl se tak domnívat že jde o ,,tovární,, provedení.
Když jsem se začal o T-57A zajímat, většina ,,odborné,, literatury uváděla pouze provedení limusína, polokabrio a roadster. Až mnohem později jsem zjistil že se továrně vyráběl i čtyřmístný otevřený vůz, dodávka a kombi. Ještě později jsem pak viděl i spoustu netovárních provedení.
V zásadě mám raději původní vozy, ale který z nich je dnes po tolika letech provozu opravdu ,,původní,,.
Nepohrdnu proto ani kvalitně provedenou replikou a nemám nic ani proti možným dobově odpovídajícím kreacím na původní téma (s příslušným popisem). Kde máte záruku že to tak postavit nenapadlo někoho i ve 30tých letech.
Na závěr jedna ,,kreace,, pravděpodobně z 60tých let. Vůz se mi rozhodně nelíbí, ale ctím ho jako doklad toho co všechno byli tehdy motoristé schopni udělat pro to aby svůj vůz udrželi v provozu. Rozhodně bych se ale přimlouval za to aby byl vůz řádně označován jako přestavba karoserie např. z 60(?) let, aby to neznalé diváky nemátlo. Historicky přesnější by asi ale bylo uvádět rok výroby karoserie, s případným dodatkem o stáří podvozku.
Na druhou stranu, kdo může 100%tně tvrdit že nic takového neexistovalo. Moje dlouhé kombi jsem viděl na fotografii v předrenovačním stavu. Mělo sice jiné zadní blatníky a trochu pozměněný tvar bočních oken, ale základ byl stejný. Rovněž tu dlouhou dodávku zde nedávno někdo prezentoval v předrenovačním stavu (i když ne tak dlouhou).
Jak známo mohl si tehdy zákazník koupit pouze podvozek a kastli si nechat postavit podle svých představ v samostatné karosárně. Stejně tak to dělali o mnozí prodejci. U výrobce koupili jen podvozky, které nechali karosovat jinde a pak ta prodávali jako kompletní vozy. Takto mohla vzniknout i celá serie zakázkových karoserií. Vzhledem k tomu že konečný zákazník koupil již kompletní vůz rovnou od (mnohdy značkového) prodejce, mohl se tak domnívat že jde o ,,tovární,, provedení.
Když jsem se začal o T-57A zajímat, většina ,,odborné,, literatury uváděla pouze provedení limusína, polokabrio a roadster. Až mnohem později jsem zjistil že se továrně vyráběl i čtyřmístný otevřený vůz, dodávka a kombi. Ještě později jsem pak viděl i spoustu netovárních provedení.
V zásadě mám raději původní vozy, ale který z nich je dnes po tolika letech provozu opravdu ,,původní,,.
Nepohrdnu proto ani kvalitně provedenou replikou a nemám nic ani proti možným dobově odpovídajícím kreacím na původní téma (s příslušným popisem). Kde máte záruku že to tak postavit nenapadlo někoho i ve 30tých letech.
Na závěr jedna ,,kreace,, pravděpodobně z 60tých let. Vůz se mi rozhodně nelíbí, ale ctím ho jako doklad toho co všechno byli tehdy motoristé schopni udělat pro to aby svůj vůz udrželi v provozu. Rozhodně bych se ale přimlouval za to aby byl vůz řádně označován jako přestavba karoserie např. z 60(?) let, aby to neznalé diváky nemátlo. Historicky přesnější by asi ale bylo uvádět rok výroby karoserie, s případným dodatkem o stáří podvozku.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
No, vypozoroval a zjistil jsem, že většina kombíků a dodávek T-57 jsou "druhostavby" ( mimo tovární verze ).
Jen malé procento dodávek T57 vyjelo "od novoty" z jiné karosárny, než tovární.....
Spíše se jednalo o přestavby z továrních limuzín a polocabrioletů ( v letech 1935 až 1960).
U velké většiny těchto vozů se použila přední část z limuzíny a zadek byl prodloužen a pozměněn dle libosti zákazníka-uživatele ( možná právě tak, jako na fotomontáži od Karla ). Malé procento vozů bylo překarosované celkově.... Musíme brát v úvahu i to, že jezdilo mnoho kombíků a dodávek jiných značek, jako: Škoda, Praga.... Takový Populár kombi-dodávka se pravděpodobně vyráběl ve větší sérii než Áčko. Každý si také jistě vše prokalkulovat..... Co bylo finančně výhodnější....
Jeden "druhostavbový" Ačkový kombík byl u nás doma.... Po renovaci to bude určitě pěkný auťák, ale v předrenovačním stavu to byl vráček k pláči.
Jen malé procento dodávek T57 vyjelo "od novoty" z jiné karosárny, než tovární.....
Spíše se jednalo o přestavby z továrních limuzín a polocabrioletů ( v letech 1935 až 1960).
U velké většiny těchto vozů se použila přední část z limuzíny a zadek byl prodloužen a pozměněn dle libosti zákazníka-uživatele ( možná právě tak, jako na fotomontáži od Karla ). Malé procento vozů bylo překarosované celkově.... Musíme brát v úvahu i to, že jezdilo mnoho kombíků a dodávek jiných značek, jako: Škoda, Praga.... Takový Populár kombi-dodávka se pravděpodobně vyráběl ve větší sérii než Áčko. Každý si také jistě vše prokalkulovat..... Co bylo finančně výhodnější....
Jeden "druhostavbový" Ačkový kombík byl u nás doma.... Po renovaci to bude určitě pěkný auťák, ale v předrenovačním stavu to byl vráček k pláči.
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ty zakázkové kastle jsem měl na mysli všeobecně, nikoliv jen dodávky.
Máš pravdu v tom že dodávky byly většinou druhostavby starších či nabouraných osobních vozů. Zakázková prvostavba dodávky na nový podvozek by byla zbytečně drahá, i když u některých ,,speciálních,, dodávek to není vyloučené.
Ne vždy je rozhodující cena (než Škodovku - to si raději připlatím ).
Mmch. ten váš ,,vráček,, mě inspiroval k tomu mému kombíku.
Máš pravdu v tom že dodávky byly většinou druhostavby starších či nabouraných osobních vozů. Zakázková prvostavba dodávky na nový podvozek by byla zbytečně drahá, i když u některých ,,speciálních,, dodávek to není vyloučené.
Ne vždy je rozhodující cena (než Škodovku - to si raději připlatím ).
Mmch. ten váš ,,vráček,, mě inspiroval k tomu mému kombíku.
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Ten vráček byl vlastně od Ústí n. Labem....
Potom to koupil nějaký člověk od Prahy ( směr Plzeň ).
Auto to bylo zajímavé.... Stav bohužel EE.
Panty zadních dveří to mělo na pravé straně ( vyrobeno tedy asi před rokem 1939 ).
Potom to koupil nějaký člověk od Prahy ( směr Plzeň ).
Auto to bylo zajímavé.... Stav bohužel EE.
Panty zadních dveří to mělo na pravé straně ( vyrobeno tedy asi před rokem 1939 ).
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 56 neregistrovaných