Tatra 57 "Čistá"

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 27 Jún 2007, 13:21

Nemáte náhodu někdo přehled, kolik mělo zadní pero listů? Bude to asi odlišné podle jednotlivých karosářských variant. Nejvíc by mě zajímal dvousic roadster.
A ještě druhý dotaz: Středové uchycení zadního pera má pod matkami buď takovou příložnou destičku nebo celý takový domeček i s boky kolem pera. Které modely používaly který způsob?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Jún 2007, 19:51

Počet listů zadního pera se liší nejen podle typu vozu (čistá/krátké A/dlouhé A/B/K),ale i podle karoserie (sport/limusína/dodávka). Bohužel počet listů u Žehličky sport neznám.
Žehličky a Áčka mají zadní listové pero přichycené plotnou (vyjma dodávkových vozů). Béčka mají pero přichycené domečkem.

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 27 Jún 2007, 23:12

Díky, takže plotna už je jasná a teď ještě nějak odvodit počet listů... Víš počet listů alespoň u některých jiných karosářských variant?

vašek kvasnička

olej pro žehličky

Príspevok od užívateľa vašek kvasnička » 20 Júl 2007, 23:20

Ahoj, byl jsem se podívat na autíčka na Štangl ralye - Retro Prague a mj. tam byla jen jedna Tatra, a to T87 z roku 1948 - krásná! Ale chci se zeptat na jinou věc: Mluvil jsem tam s klukem, který řídil krásnou Pragu Piccolo a doléval do ní olej. Zahlédl jsem plechovku - snad Castrol - bylo na ní uvedeno, že jde o olej pro classical car. Na mou otázku odpověděl, že je to speciální olej pro veterány - výrazně hustší. Máte s tím někdo zkušenosti, víte o jakou značku a typ jde? Je to aditinovaný olej? Co to může stát?
Díky VK

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 21 Júl 2007, 08:42

Uvedené oleje nabízel ještě donedávna na svých stránkách ,,PRAGUE CLASSIC CAR CENTRE,, bohužel od poslední aktualizace stránek na začátku roku se ,, velmi omlouvají že uvedené službu mohou poskytovat pouze zákazníkům kteří koupili své vozy u nich,, :( Možná by pomohla osobní návštěva jejich centra :roll:
Občas se objeví nabídka těchto olejů i na jiných inzertních stránkách, bohužel momentálně je nemohu nikde najít.

vašek kvasnička

informace ze zdejšího WEBu

Príspevok od užívateľa vašek kvasnička » 10 Nov 2007, 23:25

Dotaz na Michaela:
Prosím o souhlas s použitím informací a některých fotek, které se týkají typu T57 čistá, A a B, které bych z části zkompiloval a doplnil do tématických článků a použil na svém WEBu Autoveterantatra. Asi ten WEB znáte - chtěl bych, aby byly věci k dispozici pohromadě a nemusely se shánět někdy dlouhým listováním ve fóru. Zdroje samozřejmě uvedu.
www.veterantatra.com
Od Karla jsem již souhlas dostal.
Děkuji předem
Vašek

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 11 Nov 2007, 11:30

Vašek Kvasnička: není problém...

vašek kvasnička

lakování

Príspevok od užívateľa vašek kvasnička » 01 Dec 2007, 00:37

Není tu někdo, kdo by mohl popsat nebo dát odkaz na "popis práce", jak udělat klasicky nitrolak - vícevrstvý, leštěný. Stále v tom tápu - zajímalo by mne, zda můžu dělat jednotlivé vrstvy amatérskou vibrační pistolí, kolik by jich mělo být. Kdy a jak brousit a leštit? Atd. Chtěl bych na svoji T12 černý lak, který by vypadal dobově. Žádný akrylát a superlesk. Díky VK

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Dec 2007, 14:39

Odkaz né, ale někdy v 50. letech vyšla kniha, který se týkala speciálně autolaků a jejich oprav, tak tam by snad přesný postup té doby mohl být popsán. Ale teď si bohužel nevzpomenu ani na přesný název, ani na autora. Na obálce byla tuším karosérie Spartaka.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 01 Dec 2007, 17:47

Lakovací postup T603 byl popsán ve vlákně Barva T 603 (aneb je báječné, když funguje vyhledávání :-))

Hugo z hor

Lak?

Príspevok od užívateľa Hugo z hor » 01 Dec 2007, 18:31

souhlasím.. né každému ovšem funguje dobře vyhledávání neb listování ve starších vláknech. :lol: :lol:
navíc každý trošku průměrný autolakýrník ,který se podílel na opravách laku cca kolem roku 1960 je schopen dát dostatečně fundované odpovědi. Tatra 12 nebude problémem a navíc i z lesku se dá správnou technologií vyrobit ráboby dobový polomatný lak. Samozřeřejmě pokud jsme detailisti a celý vůz je na 100% dle originálu dobový... :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 01 Dec 2007, 19:19

Jenže ono těch lakýrníků ,,kteří se podíleli na opravách laku cca kolem roku 1960,, už moc není. V roce 1990 mi Tatru stříkal právě takový lakýra v důchodu (za 500 Kčs). Když jsem ale v roce 2001 scháněl někoho kdo by to znovu stříknul acetonkou už jsem nikoho nesehnal (ne že by to nikdo neuměl, ale nikomu se do toho nechtělo) a tak mi nezbylo než to nechat stříknout dnešní barvou (tuším že od f. Glasurit). Odmítl jsem ale vrchní bezbarvý lak, který zvyšuje lesk a tak je lak přiměřeně lesklý.
Občas se sice na srazech objeví nějaký nově renovovaný vůz v acetonkovém kabátku, ale lak je většinou dílem jeho majitele, který je na něj patřičně hrdý, neboť na něm strávil hodně času.

Hugo z hor

Lak?

Príspevok od užívateľa Hugo z hor » 01 Dec 2007, 22:20

Nedivím se,že se do toho dnes téměř nikomu nechce.Kdo si to někdy vyzkoušel sám,pochopí. :oops: Samozřejmě matný dobový lak působí vždy autentičněji jak jsem už psal.Ale pokud vedle sebe postavíme dva automobily,jeden s krásným lesklým lakem a druhý s matným lakem,pokaždé vždy zaujme ten první vůz. Rejpalové si samozřejmě neodpustí poznámku ,že to tenkrát nebylo,ale i ten lesklý lak dostane časem patinu. :lol: Navíc akrylát v leštěné nebo neleštěné formě je o 100 % odolnější ..

Richard
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 147
Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
Bydlisko: Jablonec n.N.
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Richard » 02 Dec 2007, 09:56

Z vlastní zkušennosti nedoporučuju nikomu, kdo auto předtím nikdy nestříkal to zkoušet z fleku na veterána. Nejdřív lepší koupit nejlevnější odstín a vyzkoušet na nějakém autovraku.
nevím co mě to popadlo, ale rozhodl jsem se udělat na 57A lak vlastnoručně, stříkací pistolí a kompresorem typu čínský šunt za 2 tisíce.
Zvolil jsm akrylkombinaci od Colorlaku, která už se navíc rok nevyrábí (nařízení EU :roll: ),je to v podstatě nirokombinační barva. Bohužel jsem nevěděl základní věc, že tato barva vyžaduje maximálně 16 stupňů tepla. První jsem měl připravený skelet, byl konec června 25 stupnů. Nic netuše jsem se dal do práce a zhrozil jsem se co z toho vylezlo. Povrch připomínal nejhrubší šmirgl, kterým jsem předtím odstraňoval korozi... Jenže v té době jsem to o té teplotě stále nevěděl, vinu jsem svaloval kromě sebe na nekvalitní barvu, pistoli a kompresor. Jakž takž jsem povrch rozleštil ředidlem a Tempem, což sice stále není nic moc, ale proti tomu jak to vypadalo po nástřiku, 200% zlepšení. Další věci jsem pak stříkal při teplotě 12 - 15 stupňů a výsledkem je docela přijatelný pololesk...

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 02 Dec 2007, 10:21

Velkým problémem při stříkání veteránů jsou protiplochy (např. blatník/bok kapoty). Také jsem se pokoušel stříkat Tatru. Jednou jsem stříkal rodinného Warťase. Abych dostal kýžený lesk a ne ,,pomeranč,, stříkal jsem ho (el. pistolí ,, sdělano v CCCP,,) prakticky jen obarveným ředidlem asi v 10ti vrstvách než to začlo krýt. Takto vyučen jsem se později vrhnul i na Tatru (polokabrio). Stříkal jsem ji sintetikou, neboť acetonka by rozežrala předchozí lak stříkaný autospreji. I když jsem použil stejnou techniku výsledkem byl pomeranč (při stříkání bylo asi 30 stupňů ve stínu).

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ladis » 02 Dec 2007, 10:48

Na ČZ 502 jsem protiplochy řešil zakrytím - stříkal jsem vždy obden, nitrokombinací od Colorlaku. Páni, to už je 13 let... Dnes se ta barva skutečně nevyrábí. Po rozlěštění to vypadá celkem přijatelně, ale pokud bych tak stříkal T12, za takové provedení bych se styděl. Větší plocha by chtěla alespoň 6 vrstev, častější broušení a více leštění. Zkrátka pustil bych se do toho jen kdyby to auto bylo jinak zcela původní.

Užívateľov profilový obrázok
JáPavel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 513
Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
Tatry, ktoré vlastním: Tatra
Bydlisko: Západ
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa JáPavel » 02 Dec 2007, 11:43

Tu Sovětskou el.pistoli mám ještě také doma :lol: Jinak pokud se používá levný kompresor jak tady bylo psáno ,je nutné použít min.2 odkalovače a stejně je to málo... S nitrokombinací mám také zkušenosti při stříkání Š 1203,kterou jsem dříve vlastnil. Tam byly ovšem jen rovné plochy a vysledný efekt byl celkem přijatelný. Respektive kvalita laku přímo úměrná kvalitě vozu :wink: Na veterána bych to zcela jistě nedoporučoval. S akrylátovými laky mám rovněž zkušenost. Je to naprosto o něčem jiném.Svoji Tatru jsem si raději nechal stříkat od odborníka i když ta cena mě málem zlomila vaz :(
Dobrý lakýrník je dnes schopen i s novodobými materiály vytvořit ten matný dojem. Jakýkoliv tmavý odstín je vždy choulostivý na škrábance a údržbu. Takže je to jen otázkou času kdy se dostavý dojem o ,který někteří usilují.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 02 Dec 2007, 13:52

Nazdar !
Posílám pár fotek vahadl. komor - bez žeber pro první verze Hadimršek.
Prílohy
1.verze motoru.jpg
komora6.JPG
komora5.JPG
komora4.JPG
komora3.JPG
komora2.JPG
komora1.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Pedro
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 189
Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Střední Čechy
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Pedro » 02 Dec 2007, 16:52

Michael: K mání asi nejsou, což? :D
Ještě se zeptám k poslednímu obrázku - jsou tam výše uvedené vahadlové komory a přitom je na nalévacím otvoru hříbek, který snad vždy obsahoval odvětrání(Nebo ne?). Ovšem podle slov znalce, který desetiletí vlastní víc druhů osobních veteránů Tatra, než vůbec znám, by tyto vahadlové komory měly být u motorů bez odvětrávaného nalévacího víka. Jakmile se tam prý dalo odvětrávané nalévací víko, přestaly se mazat vahadla, protože nebylo nucené proudění mastného vzduchu do vahadlových komor a následně těmi trubičkami ven.
Jak to tedy je?

No a ještě si přihřeji polívčičku s nesehnatelným - nemáte náhodu někdo na prodej svítilnu osvětlení přístrojů na T57 čistá?

vašek kvasnička

vahadlove komory čistá

Príspevok od užívateľa vašek kvasnička » 02 Dec 2007, 17:28

Pro Pedra:
Jedny vahadlové komory na čistou by byly k mání. Předchozí majitel je ale na 4 místech nahoře provrtal a našrouboval tam mazničky, přes které skrápěl olejem vahadla na ose. To by sis musel zavařit. Taky jsou vyběhaná pouzdra, je tam vakl. Ještě jsem neviděl starší komory bez velké vůle.
Já na oplátku sháním páčku ručního plynu s dlouhou osičkou a excentem.
Neuděláme nějakou směnu?
Vašek
info@veterantatra.com

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 71 neregistrovaných