Tatra 57 "Čistá"
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Nemáte náhodu někdo přehled, kolik mělo zadní pero listů? Bude to asi odlišné podle jednotlivých karosářských variant. Nejvíc by mě zajímal dvousic roadster.
A ještě druhý dotaz: Středové uchycení zadního pera má pod matkami buď takovou příložnou destičku nebo celý takový domeček i s boky kolem pera. Které modely používaly který způsob?
A ještě druhý dotaz: Středové uchycení zadního pera má pod matkami buď takovou příložnou destičku nebo celý takový domeček i s boky kolem pera. Které modely používaly který způsob?
olej pro žehličky
Ahoj, byl jsem se podívat na autíčka na Štangl ralye - Retro Prague a mj. tam byla jen jedna Tatra, a to T87 z roku 1948 - krásná! Ale chci se zeptat na jinou věc: Mluvil jsem tam s klukem, který řídil krásnou Pragu Piccolo a doléval do ní olej. Zahlédl jsem plechovku - snad Castrol - bylo na ní uvedeno, že jde o olej pro classical car. Na mou otázku odpověděl, že je to speciální olej pro veterány - výrazně hustší. Máte s tím někdo zkušenosti, víte o jakou značku a typ jde? Je to aditinovaný olej? Co to může stát?
Díky VK
Díky VK
Uvedené oleje nabízel ještě donedávna na svých stránkách ,,PRAGUE CLASSIC CAR CENTRE,, bohužel od poslední aktualizace stránek na začátku roku se ,, velmi omlouvají že uvedené službu mohou poskytovat pouze zákazníkům kteří koupili své vozy u nich,, Možná by pomohla osobní návštěva jejich centra
Občas se objeví nabídka těchto olejů i na jiných inzertních stránkách, bohužel momentálně je nemohu nikde najít.
Občas se objeví nabídka těchto olejů i na jiných inzertních stránkách, bohužel momentálně je nemohu nikde najít.
informace ze zdejšího WEBu
Dotaz na Michaela:
Prosím o souhlas s použitím informací a některých fotek, které se týkají typu T57 čistá, A a B, které bych z části zkompiloval a doplnil do tématických článků a použil na svém WEBu Autoveterantatra. Asi ten WEB znáte - chtěl bych, aby byly věci k dispozici pohromadě a nemusely se shánět někdy dlouhým listováním ve fóru. Zdroje samozřejmě uvedu.
www.veterantatra.com
Od Karla jsem již souhlas dostal.
Děkuji předem
Vašek
Prosím o souhlas s použitím informací a některých fotek, které se týkají typu T57 čistá, A a B, které bych z části zkompiloval a doplnil do tématických článků a použil na svém WEBu Autoveterantatra. Asi ten WEB znáte - chtěl bych, aby byly věci k dispozici pohromadě a nemusely se shánět někdy dlouhým listováním ve fóru. Zdroje samozřejmě uvedu.
www.veterantatra.com
Od Karla jsem již souhlas dostal.
Děkuji předem
Vašek
lakování
Není tu někdo, kdo by mohl popsat nebo dát odkaz na "popis práce", jak udělat klasicky nitrolak - vícevrstvý, leštěný. Stále v tom tápu - zajímalo by mne, zda můžu dělat jednotlivé vrstvy amatérskou vibrační pistolí, kolik by jich mělo být. Kdy a jak brousit a leštit? Atd. Chtěl bych na svoji T12 černý lak, který by vypadal dobově. Žádný akrylát a superlesk. Díky VK
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Lakovací postup T603 byl popsán ve vlákně Barva T 603 (aneb je báječné, když funguje vyhledávání )
Lak?
souhlasím.. né každému ovšem funguje dobře vyhledávání neb listování ve starších vláknech.
navíc každý trošku průměrný autolakýrník ,který se podílel na opravách laku cca kolem roku 1960 je schopen dát dostatečně fundované odpovědi. Tatra 12 nebude problémem a navíc i z lesku se dá správnou technologií vyrobit ráboby dobový polomatný lak. Samozřeřejmě pokud jsme detailisti a celý vůz je na 100% dle originálu dobový...
navíc každý trošku průměrný autolakýrník ,který se podílel na opravách laku cca kolem roku 1960 je schopen dát dostatečně fundované odpovědi. Tatra 12 nebude problémem a navíc i z lesku se dá správnou technologií vyrobit ráboby dobový polomatný lak. Samozřeřejmě pokud jsme detailisti a celý vůz je na 100% dle originálu dobový...
Jenže ono těch lakýrníků ,,kteří se podíleli na opravách laku cca kolem roku 1960,, už moc není. V roce 1990 mi Tatru stříkal právě takový lakýra v důchodu (za 500 Kčs). Když jsem ale v roce 2001 scháněl někoho kdo by to znovu stříknul acetonkou už jsem nikoho nesehnal (ne že by to nikdo neuměl, ale nikomu se do toho nechtělo) a tak mi nezbylo než to nechat stříknout dnešní barvou (tuším že od f. Glasurit). Odmítl jsem ale vrchní bezbarvý lak, který zvyšuje lesk a tak je lak přiměřeně lesklý.
Občas se sice na srazech objeví nějaký nově renovovaný vůz v acetonkovém kabátku, ale lak je většinou dílem jeho majitele, který je na něj patřičně hrdý, neboť na něm strávil hodně času.
Občas se sice na srazech objeví nějaký nově renovovaný vůz v acetonkovém kabátku, ale lak je většinou dílem jeho majitele, který je na něj patřičně hrdý, neboť na něm strávil hodně času.
Lak?
Nedivím se,že se do toho dnes téměř nikomu nechce.Kdo si to někdy vyzkoušel sám,pochopí. Samozřejmě matný dobový lak působí vždy autentičněji jak jsem už psal.Ale pokud vedle sebe postavíme dva automobily,jeden s krásným lesklým lakem a druhý s matným lakem,pokaždé vždy zaujme ten první vůz. Rejpalové si samozřejmě neodpustí poznámku ,že to tenkrát nebylo,ale i ten lesklý lak dostane časem patinu. Navíc akrylát v leštěné nebo neleštěné formě je o 100 % odolnější ..
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Z vlastní zkušennosti nedoporučuju nikomu, kdo auto předtím nikdy nestříkal to zkoušet z fleku na veterána. Nejdřív lepší koupit nejlevnější odstín a vyzkoušet na nějakém autovraku.
nevím co mě to popadlo, ale rozhodl jsem se udělat na 57A lak vlastnoručně, stříkací pistolí a kompresorem typu čínský šunt za 2 tisíce.
Zvolil jsm akrylkombinaci od Colorlaku, která už se navíc rok nevyrábí (nařízení EU ),je to v podstatě nirokombinační barva. Bohužel jsem nevěděl základní věc, že tato barva vyžaduje maximálně 16 stupňů tepla. První jsem měl připravený skelet, byl konec června 25 stupnů. Nic netuše jsem se dal do práce a zhrozil jsem se co z toho vylezlo. Povrch připomínal nejhrubší šmirgl, kterým jsem předtím odstraňoval korozi... Jenže v té době jsem to o té teplotě stále nevěděl, vinu jsem svaloval kromě sebe na nekvalitní barvu, pistoli a kompresor. Jakž takž jsem povrch rozleštil ředidlem a Tempem, což sice stále není nic moc, ale proti tomu jak to vypadalo po nástřiku, 200% zlepšení. Další věci jsem pak stříkal při teplotě 12 - 15 stupňů a výsledkem je docela přijatelný pololesk...
nevím co mě to popadlo, ale rozhodl jsem se udělat na 57A lak vlastnoručně, stříkací pistolí a kompresorem typu čínský šunt za 2 tisíce.
Zvolil jsm akrylkombinaci od Colorlaku, která už se navíc rok nevyrábí (nařízení EU ),je to v podstatě nirokombinační barva. Bohužel jsem nevěděl základní věc, že tato barva vyžaduje maximálně 16 stupňů tepla. První jsem měl připravený skelet, byl konec června 25 stupnů. Nic netuše jsem se dal do práce a zhrozil jsem se co z toho vylezlo. Povrch připomínal nejhrubší šmirgl, kterým jsem předtím odstraňoval korozi... Jenže v té době jsem to o té teplotě stále nevěděl, vinu jsem svaloval kromě sebe na nekvalitní barvu, pistoli a kompresor. Jakž takž jsem povrch rozleštil ředidlem a Tempem, což sice stále není nic moc, ale proti tomu jak to vypadalo po nástřiku, 200% zlepšení. Další věci jsem pak stříkal při teplotě 12 - 15 stupňů a výsledkem je docela přijatelný pololesk...
Velkým problémem při stříkání veteránů jsou protiplochy (např. blatník/bok kapoty). Také jsem se pokoušel stříkat Tatru. Jednou jsem stříkal rodinného Warťase. Abych dostal kýžený lesk a ne ,,pomeranč,, stříkal jsem ho (el. pistolí ,, sdělano v CCCP,,) prakticky jen obarveným ředidlem asi v 10ti vrstvách než to začlo krýt. Takto vyučen jsem se později vrhnul i na Tatru (polokabrio). Stříkal jsem ji sintetikou, neboť acetonka by rozežrala předchozí lak stříkaný autospreji. I když jsem použil stejnou techniku výsledkem byl pomeranč (při stříkání bylo asi 30 stupňů ve stínu).
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1113
- Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
- Kontaktovať užívateľa:
Na ČZ 502 jsem protiplochy řešil zakrytím - stříkal jsem vždy obden, nitrokombinací od Colorlaku. Páni, to už je 13 let... Dnes se ta barva skutečně nevyrábí. Po rozlěštění to vypadá celkem přijatelně, ale pokud bych tak stříkal T12, za takové provedení bych se styděl. Větší plocha by chtěla alespoň 6 vrstev, častější broušení a více leštění. Zkrátka pustil bych se do toho jen kdyby to auto bylo jinak zcela původní.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Tu Sovětskou el.pistoli mám ještě také doma Jinak pokud se používá levný kompresor jak tady bylo psáno ,je nutné použít min.2 odkalovače a stejně je to málo... S nitrokombinací mám také zkušenosti při stříkání Š 1203,kterou jsem dříve vlastnil. Tam byly ovšem jen rovné plochy a vysledný efekt byl celkem přijatelný. Respektive kvalita laku přímo úměrná kvalitě vozu Na veterána bych to zcela jistě nedoporučoval. S akrylátovými laky mám rovněž zkušenost. Je to naprosto o něčem jiném.Svoji Tatru jsem si raději nechal stříkat od odborníka i když ta cena mě málem zlomila vaz
Dobrý lakýrník je dnes schopen i s novodobými materiály vytvořit ten matný dojem. Jakýkoliv tmavý odstín je vždy choulostivý na škrábance a údržbu. Takže je to jen otázkou času kdy se dostavý dojem o ,který někteří usilují.
Dobrý lakýrník je dnes schopen i s novodobými materiály vytvořit ten matný dojem. Jakýkoliv tmavý odstín je vždy choulostivý na škrábance a údržbu. Takže je to jen otázkou času kdy se dostavý dojem o ,který někteří usilují.
- Pedro
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 189
- Dátum registrácie: 25 Máj 2005, 06:43
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Michael: K mání asi nejsou, což?
Ještě se zeptám k poslednímu obrázku - jsou tam výše uvedené vahadlové komory a přitom je na nalévacím otvoru hříbek, který snad vždy obsahoval odvětrání(Nebo ne?). Ovšem podle slov znalce, který desetiletí vlastní víc druhů osobních veteránů Tatra, než vůbec znám, by tyto vahadlové komory měly být u motorů bez odvětrávaného nalévacího víka. Jakmile se tam prý dalo odvětrávané nalévací víko, přestaly se mazat vahadla, protože nebylo nucené proudění mastného vzduchu do vahadlových komor a následně těmi trubičkami ven.
Jak to tedy je?
No a ještě si přihřeji polívčičku s nesehnatelným - nemáte náhodu někdo na prodej svítilnu osvětlení přístrojů na T57 čistá?
Ještě se zeptám k poslednímu obrázku - jsou tam výše uvedené vahadlové komory a přitom je na nalévacím otvoru hříbek, který snad vždy obsahoval odvětrání(Nebo ne?). Ovšem podle slov znalce, který desetiletí vlastní víc druhů osobních veteránů Tatra, než vůbec znám, by tyto vahadlové komory měly být u motorů bez odvětrávaného nalévacího víka. Jakmile se tam prý dalo odvětrávané nalévací víko, přestaly se mazat vahadla, protože nebylo nucené proudění mastného vzduchu do vahadlových komor a následně těmi trubičkami ven.
Jak to tedy je?
No a ještě si přihřeji polívčičku s nesehnatelným - nemáte náhodu někdo na prodej svítilnu osvětlení přístrojů na T57 čistá?
vahadlove komory čistá
Pro Pedra:
Jedny vahadlové komory na čistou by byly k mání. Předchozí majitel je ale na 4 místech nahoře provrtal a našrouboval tam mazničky, přes které skrápěl olejem vahadla na ose. To by sis musel zavařit. Taky jsou vyběhaná pouzdra, je tam vakl. Ještě jsem neviděl starší komory bez velké vůle.
Já na oplátku sháním páčku ručního plynu s dlouhou osičkou a excentem.
Neuděláme nějakou směnu?
Vašek
info@veterantatra.com
Jedny vahadlové komory na čistou by byly k mání. Předchozí majitel je ale na 4 místech nahoře provrtal a našrouboval tam mazničky, přes které skrápěl olejem vahadla na ose. To by sis musel zavařit. Taky jsou vyběhaná pouzdra, je tam vakl. Ještě jsem neviděl starší komory bez velké vůle.
Já na oplátku sháním páčku ručního plynu s dlouhou osičkou a excentem.
Neuděláme nějakou směnu?
Vašek
info@veterantatra.com
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 71 neregistrovaných