Strana 1 z 16

Tatra 57 "Čistá"

Napísané: 28 Feb 2006, 17:27
od užívateľa Michael
Rozhodl jsem se založit tři vlákna o Tatře 57 ( Čistá, Áčko, Béčko). Rozbor všech typů Hadimršek v jednom vlákně by podle mého názoru byl dost nepřehledný a často se také odchází od tématu… :? . Doufám, že se nám všem povede uceleně „rozpitvat“ tyto nesmrtelné stroje. Vždyť jen karosářské odlišnosti zaberou několik stránek a co teprve motory, převodovky, příslušenství, elektroinstalace… Všem předem díky za příspěvky. To bude zase skenování :wink:

Napísané: 28 Feb 2006, 19:06
od užívateľa Michael
Tak prvně začnu od čisté Hadimršky.
První verze z roku 1931( i první vozy z roku 1932 ) mají pouze dva panty dveří. U ročníku 1931 blatníky nekopírují obvod pneumatiky. Také nemají stupačky ( pravděpodobně uvažovali o velice lidovém voze :wink: ). Přední světla jsou použita z T-12, 30. Lišty dveří - jak je vidět z obrázků jsou na prvních vozech rozdílné, nebo nejsou vůbec ( taktéž i na prvních z roku 1932 ).První kabriolet nemá ozdobné nůžky ( vlv ).

Celkově na mne působí tyto vozy jako klasická ověřovací série.
V literatuře se objevují i jiná fota prvních hadimršek.

Karel: nemáš nějaké další info, nebo jiné zajímavé foto?

Napísané: 28 Feb 2006, 19:18
od užívateľa Karel
Snad bych jen doplnil že v úplně prvním prospektu je uváděno vrtání (jen) 65mm, zdvih 75 mm, obsah 0,99 litru,zdanitelný výkon 4 ks a skutečný užitkový výkon (jen) 17 ks.Vzobrazené válce mají hrubší a řidší žebrování,nalévání oleje je na skříni ventilátoru. Těchto vozů se zřejmě moc nevyrobilo a ještě méně dochovalo.Nějak sem nemůžu dostat obrázky (chybí lišta pro procházení a připojení souboru).Je porucha v mém přijímači ? :cry:

Napísané: 28 Feb 2006, 19:26
od užívateľa Michael
Hadimršky z roku 1932: Zde jsou už celkem sjednocené tvary a rozlišuje se lux. provedení od normalního.
Limuzína má však ještě dva panty a taktéž i kabriolet.
Cena limuzíny v roce 1932 byla 29.700,-Kč, cena luxusního kabrioletu byla taktéž 29.700,-Kč. U lux. provedení bylo polštářování z pravé hnědé dílkované antik kůže. Já osobně si myslím, že provedení kabrioletu normal nemělo vnější ozdobné "nůžky" ale pouze něco podobného jako u modelu 1931 ( viz. vnitřek 1931 ).

Napísané: 28 Feb 2006, 19:32
od užívateľa Michael
Karel: přesně tak! na skříni vent. je nalévací otvor a další zmíněné odlišnosti

Napísané: 28 Feb 2006, 20:21
od užívateľa Karel
Ještě bych doplnil že první žehličky neměli prolis (lem) okolo blatníků a stupaček a měli 18ti palcová kola.

Napísané: 28 Feb 2006, 20:28
od užívateľa Michael
Tuto fotku jsem našel v rodinném albumu. Měl to být nějaký kamarád pradědy.

Napísané: 28 Feb 2006, 20:36
od užívateľa Karel
Zdá se mi že nemá lem okolo blatníků a má 18ti palcová kola.

Napísané: 28 Feb 2006, 21:01
od užívateľa Michael
Lem nemá.

Napísané: 28 Feb 2006, 22:38
od užívateľa Zdicho
Kde mám hledat ty "nůžky"?

Napísané: 28 Feb 2006, 23:01
od užívateľa Michael
Zdicho: viz obrázek

Napísané: 28 Feb 2006, 23:40
od užívateľa DRracer
tahle taky nema nuzky a bylo u ni uvedeno, ze nema stupacky a ze je z roku 1932 (ve zdroji je ovsem takovych preklepu spousta)

Napísané: 28 Feb 2006, 23:49
od užívateľa Michael
Vypadá to na jednu a tutéž tatru, která je na prvním obrázku. Takže první obrázek je cabrio! (psal jsem, že si tím nejsem 100% jist ).

Napísané: 28 Feb 2006, 23:59
od užívateľa DRracer
A k cemu jsou ty cerveny svetylka na krajich strechy (u celniho skla) - to jsou blinkry?

A Tvuj obrazek DF T-57.jpg je jaka T57 ? 1932 cabrio lux?

Technicky popisek vyrazne upraven ;)
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=popisky/t57_sk&lang=sk

Je tam i fotka dochovane T57 1932 cabrio (aspon stitek v okne to tvrdi), ale ma 3 panty na dverich.

Napísané: 01 Mar 2006, 00:26
od užívateľa Michael
Ano, to jsou blinkry.
DF T-57: pokud budu usuzovat dle mé varianty, že kabrio normal nemělo nůžky, tak se jedná o lux. cabrio.
panty: podle mne se ty tři panty používají od konce roku 1932. To samé si myslím o lemech na blatnících.

Napísané: 01 Mar 2006, 20:53
od užívateľa DRracer
je tohle prvni provedeni T57 roadster ?
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/t57_30.jpg

Napísané: 01 Mar 2006, 21:01
od užívateľa Michael
To je jedna z prvních hadimršek z roku 1931. Na prospektech je nazývána jako lehký sportovní vůz.
Roadster je u mne T-75 s karosérií od Bohemky, kterých se udělalo pár kousků. Tvar mi přípomíná zabalený bonbón :wink: .
Tatra 57A s podobnou károu jako T-57 1931 se v prospektech označuje jako sportovní vůz.

Napísané: 01 Mar 2006, 21:16
od užívateľa Michael
Karle, to je nádherná kára! A ještě když to mělo rychloběh + volnoběh....

Napísané: 01 Mar 2006, 21:18
od užívateľa Michael
Karel: Tos mazat nemusel... klidně to zase přidej :wink:

Napísané: 01 Mar 2006, 21:21
od užívateľa Karel
Tak tady je ten zabalenej bonbon ( asi jsem trošku zazmatkoval) Tatra 75 s karosérií Bohemia