Tatra 57 a spol.

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 27 Feb 2006, 21:52

Tachometr je zn. VDO, nebo TK? Spínačka se dochovala původní (asi zn. Bosch), nebo je ve voze palka.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 27 Feb 2006, 21:57

Ještě otázečka - motorek stěrače Bosch je osmihranný, nebo oválný?

Karel

Zašlé časy

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Feb 2006, 22:07

Tachometr je tuším VDO (do garáže si mi nyní nechce, je tam zima),s celkovým a denním počítačem kilometrů,spínací skříňka je SCINTILLA. Součástí spínací skříňky je i kontrolka dobíjení, proto mají vozy s el.instalací SCINTILLA kontrolku dobíjení a mazání o něco níže než vozy s el.inst. BOSCH. Ty mají kontrolku dobíjení zvlášť a tudíž o něco výše (samozřejmě že i kontrolka mazání je výš) Na přiložené fotografii (BOSCH) to není moc vidět, ale spínačka SCINTILLA nepasuje do palubky po el.inst. BOSCH a BOSCH (stejně jako PAL) nepasuje do palubky po el.inst. SCINTILLA.
Prílohy
polokabrio-II.jpg
polokabrio-II.jpg (64.71 KiB) 10647 zobrazení

Karel

Zašlé časy

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Feb 2006, 22:11

Nestačím odpovídat. Přeci jenom mám raději starší stroje a ne počítač. Váš (nebo tvůj) zájem mě těší ( konečně stejnej blázen jako já). Motorek stěračů BOSCH je oválný.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 27 Feb 2006, 22:18

Dík za odpověď. Mám vyhlídlou T-57A 1936 taktéž po prvním majiteli. Je celkově ve velice původním stavu (stodolovka), dokonce má ještě i původní pneu Kudrnáč. Právě proto se ptám na odlišnosti různých ročníků atd... Většina lidí mávne nad "Áčkem" rukou, že je to všechno stejné, ale není tomu tak! U Áčka je také zajímavý vývoj karosérie.

Karel

zašlé časy

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Feb 2006, 22:31

Áčko je můj život. Zbláznil jsem se do něj už jako dítě ale rodiče neměli pochopení, a tak když jsem si vydělal první peníze hned jsem si ho koupil.Chtěl jsem původně provedení sport ale to už bylo v té době vyhledávaným veteránem a tomu odpovídali i ceny. To Áčko co máš vyhlídnutý je krátké, nebo dlouhé. Na rok výroby se vzhledem k různým ůpravám a opravám v pozdějších letech nedá spolehnout. Viděl jsem i Áčko co mělo výrobní štítek (i papíry) znějící na T-57B a rok výroby 1940.

Karel

zašlé časy

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Feb 2006, 22:37

Pro zajímavost jeden slepenec. Docela by mě zajímalo jak se jim podařilo napasovat tu Béčkovou haubnu na tu Áčkovou kastli.Béčko je v těchto místech širší.
Prílohy
T57a-b.jpg
T57a-b.jpg (38.01 KiB) 10631 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 27 Feb 2006, 22:41

Vyhlídnuté Áčko je "dlouhé". Málokdy se najde T-57, která je bez zásahu.
Zítra můžem založit samostatné vlákno o T-57....

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 27 Feb 2006, 22:42

originál polokabrio B vypadalo trochu jinak

Karel

zašlé časy

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Feb 2006, 22:56

Pokud vím tak Béčko se nikdy nevyrábělo jako polokabriolet. Vznikl pouze prototip kabrioletu (možná pár kusů) ale továrně se vyráběla pouze limusinka a dodávka (kombi).Několik kombiků na podvozku T-57B mělo kastli jako kombi T-57A, odlišující se několika detaily (např. řízení vlevo) a dost často se v odborné literatuře uvádějí jako tip t-57A.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 27 Feb 2006, 23:04

Kombík A od B se odlišuje podle lišty na boku. U kombíku A byla lišta plochá. U B byla lišta vylisovaná ve dveřích + dveře maji "větrací" okénko. Délky karosérií byly také různé. Dají se najít ješte další detaily...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 27 Feb 2006, 23:05

Jinak takových rozdílů u T-57 je mnoho na mnoho večerů :wink:

Karel

zašlé časy

Príspevok od užívateľa Karel » 27 Feb 2006, 23:20

Měl jsem jednu originál T-57A STW, ale než jsem se vrátil z vojny (tehdy se ještě chodilo na dva roky) nevydržela ani ta plachta kterou byla přikrytá, ani ten vůz (v garáži pro jedno auto už byla naštosovaná limusinka s polokabrioletem).Tak zatím. :cry:

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 27 Feb 2006, 23:20

Karel, Michael: velmi zajimava debata, panove. Nechcete to vystrihnout do zvlastniho vlakna?

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 28 Feb 2006, 00:02

Karel, Michael: jak procitam vasi velmi odbornou debatu, prosil bych vysvetleni:

1. jak vypada T57B kombik ?

2. T57A kombik je tohle ?
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_22.jpg
je to totez co T57A STW?

3. T57A polokabriolet je tohle (ma mit ram okolo oken dveri) ?
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_11.jpg

4. T57A dlouhy kabriolet je tohle ?
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/a/t57a_08.jpg

5. T57A kratky kabriolet je co ?

predem diky !

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 28 Feb 2006, 00:19

1. první provedení kombíku B: Má kapotu z A!, podvozek je z typu B, boční lišta je výlisována ve dveřích ( ve směru jízdy je ukončena do špičky), na dveřích je falešné větrací okénko ( nelze otevřít!).
2. Ano, to je kombik A. Majitel je Franta Prosecký. Všimni si "placaté" lišty, je pravděpodobně pouze přišroubována. Nemá falešné boční okénko. Řízení je vpravo.
3. Ano, to je polokabrio. Na dobových prospektech se uvádí kabrio. Výraz polokabrio je zaběhlý...
4. Polokabriolety i limuzíny se liší tvarem zádi a umístěním "zvonu" - držáku rezervy ( změny jsou provedeny v letech 1935 - 1938).

Zítra pohledám pár fotek kombíků atd...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 28 Feb 2006, 00:22


Karel

zašlé časy

Príspevok od užívateľa Karel » 28 Feb 2006, 10:00

Tak jsem konečně zase dostal k počítači :lol: Kombik A má skutečně na dveřích přišroubovanou plochou lištu (dveře jsou to jediné co mi z vozu zbylo). Pro zajímavost jedna pěkná T-57A STW (jak bylo uváděno v TP).Majitel ji bohužel prodal do SRN a koupil si za to FORD PROBE (to já raději budu jezdit do konce života Trabantem)
Prílohy
A STW.jpg
(101.58 KiB) 414 stiahnutí

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Feb 2006, 10:11

jedno zelené STW jazdí tu v OL! stále bežne v prevádzke!!, na piatych dverách má velkú kruhovú nálepku TATRA !!!!. je to neuveritelné ale ešte som ho nestiho odfotit, než naštartujem foták, tak je preč , už mi takto zdrhol spred naštartovaného fotáku tak 5x ...

Karel

zašlé časy

Príspevok od užívateľa Karel » 28 Feb 2006, 10:12

Tak nevim jestli sem mohu stále cpát fotografie (mám jich plnou bednu) ale ještě bych k předcházející diskusi o palubní desce přidal fotografii palubky s el.inst. SCINTILLA.Všimni si umístnění kontrolky dobíjení blíže ke spínací skříňce (je její součástí). Nad ní je dodatečně umístněná kontrolka dálkových světel ( na foto palubky Bosch není).Fotografie je dost tmavá, ale lepší nemám.
Prílohy
Scintilla.JPG
(308.99 KiB) 451 stiahnutí

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 29 neregistrovaných