Tatra 57 a spol.

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Apr 2006, 09:03

Pokud je motor opravdu dobře vyčištěn je samozřejmě dobré používat AD olej. Osobně si myslím že je ale zbytečné používat nějaké drahé synt. oleje, neboť měnit každý rok drahý olej, který má najeto jen pár kilometrů je celkem vyhazování peněz.
Časování má být : SO - 10 po HÚ :!: , SZ - 50 po DÚ, VO - 54 před DÚ, VZ - 24 po HÚ. Stupnice je vyražena na setrváku a ryska je na bloku motoru, za řízením (odpovídá středu motoru). Přesazením rozvodových kol o jednu mezeru se změní časování o cca 7 stupňů. Aby byla možná přesnější regulace má velké rozvodové kolo dvě drážky pro klínek. Jedna drážka je v ose zubu, druhá v ose zubové mezery, což dělá rozdíl cca 3,5 stupně. Vačka má 3 drážky pro klínek, kterými se dá vyladit další cca 1,45 stupně. Z vlastní zkušenosti vím že vačky jsou různě opotřebované a proto je potřeba zkontrolovat časování všech válců a zvolit případný kompromis. Nejvíce opotřebované jsou náběhové hrany a proto jsem ladil časování tak že jsem si dal velkou ventilovou vůli a kontroloval časování ,,na střed,, - tzn. pokud ventil otevřel například o 10 déle než má, musí o 10 dříve zavřít.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 25 Apr 2006, 09:17

Karburátor Zenith 30T má být pro motor obsahu 1155 ccm (vrtání 70 mm) osazen takto : difuzer 18, hlavní tryska 50, kompenzátor 110, volnoběh 50 (já mám 45 a stačí ), sytič 80. Samozřejmě po několikerém výbrusu se změní i obsah motoru a je potřeba změnit i osazení karburátoru. Základní předstih má být 4 - 6 stupňů, ale to záleží také na stavu odstředivého regulátoru a karburátoru. Někdy je potřeba předstih doladit podle zkoušek (zahřátého) motoru za jízdy (v tahu). Studený motor při přechodu do otáček trochu prská (chudá směs) ale po zahřátí to musí přestat (samozřejmě pokud neni venku pod nulou :lol: ).

JáPavel

Príspevok od užívateľa JáPavel » 25 Apr 2006, 14:09

Já jsem tento karburátor osadil přesně tryskami,které jsou udávány pro motor T57A. Ještě to zkontroluji s tím co jste mě napsal. Výbrus zde byl proveden opravdu jen jeden,podle vrtání,které můj motor má. Vzhledem k tomu ,že písty i povrch válců byl v dobrém stavu,jen jsem to překroužkoval.Trochu jsem měl problém z kroužky,s půlkami,které je problém sehnat i Komárově,takže se jen upravily zámky.Nepovažoval jsem to za příliš profesionální,ale pokud jsem nechtěl měnit písty,čepy a dělat výbrus,bylo to jediné řešení.Rozdělovač jsem měl na tomto motoru Pal,ale sehnal jsem si Bosch s orig.hlavou ,palcem,kondenzátorem a kladívky v perfektním stavu. Pružiny jsem zkontroloval a zdáli se ,že táhnou,realita ovšem ukáže. Dále jsem upravoval tyčku od rozdělovače a celý rozdělovač jsem musel pustil níže .Samozřejmě vymezit všechny vůle. Motor má jen asi půl hodiny provozu s přestávkami na zkušebním stojanu,který jsem si pro tohle vytvořil. V žádném případě se to ještě nezahřálo na provozní teplotu a motor také nebyl zatížen. Jinak patrně bude mít vliv na studený motor předehřívání olejem a né vyfukovými plyny. Ale při renovaci jsem vycházel z původního sacího potrubí.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 61 neregistrovaných