Tatra 111

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 10 Feb 2006, 11:38

takže čo je fíber, už vieš - a v tej knihe nie je zmienka aj o vulkanfíbre?
myslím, ale že sa ten materiál už pekných pár rokov nepoužíva...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 10 Feb 2006, 11:53

najlepšie je že pohromade som to nenašiel musel som prezriet 4 knihy, aby som napísaůl aspon toto...
vulkánfíber je fíber - hydrát celulózy, tých fíbrou je dost druhov, vulkánfíber je jedným z nich, používa sa na podložky vo vzduchotechnike(tam som si pametal nejaký vulkánfíber), izolácie kolajovách stykov, KUFRE, krabice, kolečká, ozubené kolečká dokonca matice!!! ...

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 10 Feb 2006, 18:05

pár obrázků
Prílohy
l4.jpg
l4.jpg (135.86 KiB) 14959 zobrazení
l3.jpg
(208.69 KiB) 594 stiahnutí
l2.jpg
(295.21 KiB) 620 stiahnutí
l 1.jpg
(197.71 KiB) 626 stiahnutí
motor T-111A.jpg
motor T-111A.jpg (271.88 KiB) 14971 zobrazení
motor T-111 b.jpg
motor T-111 b.jpg (285.46 KiB) 14973 zobrazení
motor T-111 a.jpg
motor T-111 a.jpg (304.77 KiB) 14977 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 10 Feb 2006, 19:21

Michael: lisi se motory motor T-111 a.jpg a motor T-111 b.jpg i necim jinym nez vzduchovymi filtry? Nebo je jedno z toho TV910 (200 poniku) a dalsi T111 (180 poniku) ?

Matyjas
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 207
Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Šumperk
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Matyjas » 10 Feb 2006, 20:00

Motor T 111A se liší od původního v následujících věcech:již zmíněný vzduchový filtr,jiné provedení hlav válců-sací potrubí je mezi válci výf.potrubí na vnějších stranách-jiné uspořádání ventilů,jiný tvar spalovacího prostoru,ze tří vačkových hřídelů ovládájí výf.ventily dva hřídele(u T111 naopak dva hřídele ovládají sací ventily.Chladící ventilátory jsou u T111A poháněné řemeny.Určitě by se našly i další změny ale výše jmenované jsou podle mne nejmarkatnější.
Ještě k produkci(podle K.Rosenkranze)
1942-245 1951-458
1943-1200 1952-375
1945-45 1953-2977
1946-225 1954-3323
1947-232 1955-2519
1948-345 1956-2355
1949-273 1957-2658
1950-463 1958-2905
1959-3297
1960-3700
1961-3296
1962-2800ks.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 10 Feb 2006, 20:13

Matyjas: diky za doplneni

mel jsem na mysli rozdil mezi temi dvema konkretnimi obrazky, ktere poslal Michael - oba motory maji pohon ventilatoru retezy:
http://www.tatraportal.sk/forum/files/motor_t-111_a.jpg
http://www.tatraportal.sk/forum/files/motor_t-111_b.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 10 Feb 2006, 20:23

Na obrázku l2 je nějaká "křížená" verze.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 10 Feb 2006, 20:25

na l1 je první verze motoru

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Feb 2006, 02:09

obr 111 b je poslední provedení motoru 111 před rekonstrukcí na 111A. Podle Tatry (i Kleinhampla) má výkon 175 k při 1800 ot/min.

Je zajímavé, že se ty údaje o vyrobených 111kách docela liší. Ty počty, co jsem psal já, zjišťoval před třiceti lety p. Stiborek, což je člověk, který v Tatře opravdu pracoval, tak komu věřit?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

T-111 jeřáb

Príspevok od užívateľa Karel » 08 Mar 2006, 22:53

Tady je jeden (nepříliš kvalitní) obrázek stále sloužící T-111. Údajně je z roku 1942, ale tvar budky tomu neodpovídá. Vzhledem k tomu, že ještě nedávno byly na pozenku majitele k spatření pozůstatky minimálně dalších dvou T-111 domnívám se že tato jezdící je slepenec ze všech typů a ten rok výroby 1942 je pouze v TP.Pohon jeřábové nástavby (T-52) už také není původní (Š-1202).
Prílohy
T-111 jeřáb.jpg
T-111 jeřáb.jpg (28.12 KiB) 14695 zobrazení

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 08 Mar 2006, 23:06

Karel: 1942? Hm, pokud by to byla pravda, mela by mit jedno z prvnich provedeni motoru TV910 se "zavratnym" vykonem 220 poniku...
Ovsem jak pises, celokovova kabina vyvinuta puvodne pro T128 na zacatku padesatych let tomu rozhodne neodpovida.

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 08 Mar 2006, 23:14

Jak jsem již psal rozhodně tomu roku 1942 nevěřím. Vzhledem k tomu že je neustále v provozu a u soc. podniků se GO prováděli dost často výměnným způsobem bude ten rok výroby 1942 opravdu jen na papíře. Ale i tak je to výdrž.

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 08 Mar 2006, 23:32

No jednu pojizdnou T111 jerab maji na JZD Kadov u Blatne. Pred dvema-tremi lety jsem ji videl na poli v akci. Kovova kastle, skusim nekdy blizsi foto.

Užívateľov profilový obrázok
tatracyber
Diskutujúci
Príspevky: 18
Dátum registrácie: 18 Okt 2005, 13:45
Bydlisko: Liberec
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tatracyber » 26 Mar 2006, 23:12


Pavel Reiser

motor T111A

Príspevok od užívateľa Pavel Reiser » 18 Máj 2006, 11:55

Zdravím vespolek. Máme v opatrování motorový vůz M131.1, který je pháněn zde diskutovaným úžasným motorom Tatra 111A typ T 301. Jenže léta běží a únava materiálu se projevuje ... prostě chce to nové náhradní díly. Proto se chci poptat mezi vámi odborníky, zda nemáte ponětí, zda je možno sehnat ND na tento motor, ať již novovýroba, dělá-li to někdo, nebo z NZ atp.
"Drážní" verze motoru se liší od automobilového "otočenými" hlavami, tj. sání je přiváděno vně a výfuk je uvnitř "véčka".
Hoří nám hlavně hlavy, páč hliník je už vyhřátý některé se zkrucují, štefty v tom moc už taky nedrží ... dík za pomoc ! Můžete se pokochat naší tatrovkou na http://www.lokalkagroup.cz

P.R.

brano
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 24 Nov 2005, 18:40
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa brano » 21 Máj 2006, 20:08

Nejaké druhovojnové fotečky T111 by sa nenašli ?
Prílohy
tatra111.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 23 Jún 2006, 18:45

Tak jsem dnes opět potkal naši budovatelku socialismu. Vracela se právě ze šichty v místním kamenolomu. Podle TP je z roku 1947, ale nejsou tam uvedena žádná čísla podvozku, ani motoru :?: :?
Řidič, který s ní jezdí již skoro 40 let tvrdí že v 70tých letech byla při GO vyměněna původní dřevěná kabina za novější a rovněž byl vyměněn motor, ostatní je prý původní :?: :? .
Prílohy
T-111 motor.jpg
T-111 techničák 2.jpg
T-111.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 07 Sep 2007, 12:54

...
Prílohy
Tatra 111.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Radinko
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 535
Dátum registrácie: 06 Apr 2007, 15:00
Tatry, ktoré vlastním: svoje
Bydlisko: doma
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Radinko » 07 Sep 2007, 21:26

...
Prílohy
tatra111.jpg

Neregistrovaný

Re: Nazdar panove mam uplne novy magneton na t111 kolik tak muze

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 04 Máj 2008, 23:52

Luboš napísal:Které 111 měly ráfky 8x20? Já bych řekl, že ty poválečné už měly 9x20 a v 50. letech už naprosto běžně 10X20. Stejně tak se v 50. letech už běžně montovaly pneumatiky 11,00-20, akorát na starších sklápěčích, co měly omezenou nosnost na 8t byly ještě počátkem 50. let vidět 10,50x20. Ještě užší gumy jsou jen výsledkem válečné a těsně poválečné zásobovací mizérie, kdy se nová auta dokonce dodávala bez pneumatik!

Motory před T111A mají označení T111 a na 200 HP bych moc nevěřil. Podle příručky mají jen 175 k při 1800 ot/min a trvalý výkon byl pak udáván na nějakých 135 k.

Dříve než stojedenáctky prý dostaly tyto motory (značené původně jako typ 103) některé Tatry 81 a mnoho autorů uvádí pak označení těchto vehyklů jako "T6500/111", obráceně (což by bylo logičtější) jsem to zatím nikde neviděl. Označení V910 nebo i T910 se taky občas objevuje, ale spíše ne moc oficiálně. Ale třeba odvozené motory z V3Sky jsou taky T912, osmnáctivál údajně do tanku Tiger je V955 atd.

Co ti tam chybí převodové poměry, tak ty jsou:

1. rychlost 5,29
2. rychlost 2,78
3. rychlost 1,62
4. rychlost 1,00
zpátečka 5,91

redukce
silniční 1,82
terénní 4,52

Pak motory 111A mají dvě dynama PAL-Magneton 02.9057.55 po 200W, jedno 300W měly jen původní motory 111 na levé straně.
U spouštěčů PAL-Magneton 02-9187.04 je i koncem 50. let uváděn výkon jen 6 k a ne 6,6kW, to se mi hned zdálo nějak mnoho...

Průměr té centrální roury jsem taky hledal, ale ani v Dílenské příručce nenašel...

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných