Tatra 111
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
najlepšie je že pohromade som to nenašiel musel som prezriet 4 knihy, aby som napísaůl aspon toto...
vulkánfíber je fíber - hydrát celulózy, tých fíbrou je dost druhov, vulkánfíber je jedným z nich, používa sa na podložky vo vzduchotechnike(tam som si pametal nejaký vulkánfíber), izolácie kolajovách stykov, KUFRE, krabice, kolečká, ozubené kolečká dokonca matice!!! ...
vulkánfíber je fíber - hydrát celulózy, tých fíbrou je dost druhov, vulkánfíber je jedným z nich, používa sa na podložky vo vzduchotechnike(tam som si pametal nejaký vulkánfíber), izolácie kolajovách stykov, KUFRE, krabice, kolečká, ozubené kolečká dokonca matice!!! ...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Motor T 111A se liší od původního v následujících věcech:již zmíněný vzduchový filtr,jiné provedení hlav válců-sací potrubí je mezi válci výf.potrubí na vnějších stranách-jiné uspořádání ventilů,jiný tvar spalovacího prostoru,ze tří vačkových hřídelů ovládájí výf.ventily dva hřídele(u T111 naopak dva hřídele ovládají sací ventily.Chladící ventilátory jsou u T111A poháněné řemeny.Určitě by se našly i další změny ale výše jmenované jsou podle mne nejmarkatnější.
Ještě k produkci(podle K.Rosenkranze)
1942-245 1951-458
1943-1200 1952-375
1945-45 1953-2977
1946-225 1954-3323
1947-232 1955-2519
1948-345 1956-2355
1949-273 1957-2658
1950-463 1958-2905
1959-3297
1960-3700
1961-3296
1962-2800ks.
Ještě k produkci(podle K.Rosenkranze)
1942-245 1951-458
1943-1200 1952-375
1945-45 1953-2977
1946-225 1954-3323
1947-232 1955-2519
1948-345 1956-2355
1949-273 1957-2658
1950-463 1958-2905
1959-3297
1960-3700
1961-3296
1962-2800ks.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Matyjas: diky za doplneni
mel jsem na mysli rozdil mezi temi dvema konkretnimi obrazky, ktere poslal Michael - oba motory maji pohon ventilatoru retezy:
http://www.tatraportal.sk/forum/files/motor_t-111_a.jpg
http://www.tatraportal.sk/forum/files/motor_t-111_b.jpg
mel jsem na mysli rozdil mezi temi dvema konkretnimi obrazky, ktere poslal Michael - oba motory maji pohon ventilatoru retezy:
http://www.tatraportal.sk/forum/files/motor_t-111_a.jpg
http://www.tatraportal.sk/forum/files/motor_t-111_b.jpg
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
obr 111 b je poslední provedení motoru 111 před rekonstrukcí na 111A. Podle Tatry (i Kleinhampla) má výkon 175 k při 1800 ot/min.
Je zajímavé, že se ty údaje o vyrobených 111kách docela liší. Ty počty, co jsem psal já, zjišťoval před třiceti lety p. Stiborek, což je člověk, který v Tatře opravdu pracoval, tak komu věřit?
Je zajímavé, že se ty údaje o vyrobených 111kách docela liší. Ty počty, co jsem psal já, zjišťoval před třiceti lety p. Stiborek, což je člověk, který v Tatře opravdu pracoval, tak komu věřit?
T-111 jeřáb
Tady je jeden (nepříliš kvalitní) obrázek stále sloužící T-111. Údajně je z roku 1942, ale tvar budky tomu neodpovídá. Vzhledem k tomu, že ještě nedávno byly na pozenku majitele k spatření pozůstatky minimálně dalších dvou T-111 domnívám se že tato jezdící je slepenec ze všech typů a ten rok výroby 1942 je pouze v TP.Pohon jeřábové nástavby (T-52) už také není původní (Š-1202).
- Prílohy
-
- T-111 jeřáb.jpg (28.12 KiB) 14695 zobrazení
- tatracyber
- Diskutujúci
- Príspevky: 18
- Dátum registrácie: 18 Okt 2005, 13:45
- Bydlisko: Liberec
- Kontaktovať užívateľa:
Nevíte co to je?
http://tatraprehled.wz.cz/pics/111nec.jpg
http://tatraprehled.wz.cz/pics/111nec.jpg
motor T111A
Zdravím vespolek. Máme v opatrování motorový vůz M131.1, který je pháněn zde diskutovaným úžasným motorom Tatra 111A typ T 301. Jenže léta běží a únava materiálu se projevuje ... prostě chce to nové náhradní díly. Proto se chci poptat mezi vámi odborníky, zda nemáte ponětí, zda je možno sehnat ND na tento motor, ať již novovýroba, dělá-li to někdo, nebo z NZ atp.
"Drážní" verze motoru se liší od automobilového "otočenými" hlavami, tj. sání je přiváděno vně a výfuk je uvnitř "véčka".
Hoří nám hlavně hlavy, páč hliník je už vyhřátý některé se zkrucují, štefty v tom moc už taky nedrží ... dík za pomoc ! Můžete se pokochat naší tatrovkou na http://www.lokalkagroup.cz
P.R.
"Drážní" verze motoru se liší od automobilového "otočenými" hlavami, tj. sání je přiváděno vně a výfuk je uvnitř "véčka".
Hoří nám hlavně hlavy, páč hliník je už vyhřátý některé se zkrucují, štefty v tom moc už taky nedrží ... dík za pomoc ! Můžete se pokochat naší tatrovkou na http://www.lokalkagroup.cz
P.R.
Tak jsem dnes opět potkal naši budovatelku socialismu. Vracela se právě ze šichty v místním kamenolomu. Podle TP je z roku 1947, ale nejsou tam uvedena žádná čísla podvozku, ani motoru
Řidič, který s ní jezdí již skoro 40 let tvrdí že v 70tých letech byla při GO vyměněna původní dřevěná kabina za novější a rovněž byl vyměněn motor, ostatní je prý původní .
Řidič, který s ní jezdí již skoro 40 let tvrdí že v 70tých letech byla při GO vyměněna původní dřevěná kabina za novější a rovněž byl vyměněn motor, ostatní je prý původní .
Re: Nazdar panove mam uplne novy magneton na t111 kolik tak muze
Luboš napísal:Které 111 měly ráfky 8x20? Já bych řekl, že ty poválečné už měly 9x20 a v 50. letech už naprosto běžně 10X20. Stejně tak se v 50. letech už běžně montovaly pneumatiky 11,00-20, akorát na starších sklápěčích, co měly omezenou nosnost na 8t byly ještě počátkem 50. let vidět 10,50x20. Ještě užší gumy jsou jen výsledkem válečné a těsně poválečné zásobovací mizérie, kdy se nová auta dokonce dodávala bez pneumatik!
Motory před T111A mají označení T111 a na 200 HP bych moc nevěřil. Podle příručky mají jen 175 k při 1800 ot/min a trvalý výkon byl pak udáván na nějakých 135 k.
Dříve než stojedenáctky prý dostaly tyto motory (značené původně jako typ 103) některé Tatry 81 a mnoho autorů uvádí pak označení těchto vehyklů jako "T6500/111", obráceně (což by bylo logičtější) jsem to zatím nikde neviděl. Označení V910 nebo i T910 se taky občas objevuje, ale spíše ne moc oficiálně. Ale třeba odvozené motory z V3Sky jsou taky T912, osmnáctivál údajně do tanku Tiger je V955 atd.
Co ti tam chybí převodové poměry, tak ty jsou:
1. rychlost 5,29
2. rychlost 2,78
3. rychlost 1,62
4. rychlost 1,00
zpátečka 5,91
redukce
silniční 1,82
terénní 4,52
Pak motory 111A mají dvě dynama PAL-Magneton 02.9057.55 po 200W, jedno 300W měly jen původní motory 111 na levé straně.
U spouštěčů PAL-Magneton 02-9187.04 je i koncem 50. let uváděn výkon jen 6 k a ne 6,6kW, to se mi hned zdálo nějak mnoho...
Průměr té centrální roury jsem taky hledal, ale ani v Dílenské příručce nenašel...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 21 neregistrovaných