Strana 1 z 3

Trocha aerodynamiky

Napísané: 25 Jan 2006, 21:59
od užívateľa Michael
Aerodynamické kreace Paula Jaraye.

Napísané: 25 Jan 2006, 22:50
od užívateľa Michael
Návrh karosérie pro Tatru. Jako vzor si zřejmě vybral své předešlé dílo - Maybach 8 litr, který má skoro totožné linie.

Napísané: 26 Jan 2006, 00:35
od užívateľa DRracer
Michael: velice zajimave!
Na tom Maybachu se mi moc nelibi to kulate predni sklo, vypada to jak gondola od vzducholode - nebo spis jako sklo letadel Tatra ;) . To sedmicka to ma daleko hezci, ikdyz take delene.

Na snimku "Tatra 77, Fiat Balilla, Maybach, Audi Front" mi vsechny ty auta pripadaji pouze jako takove demoverze :), az na sedmicku. Nevim cim to, ale sedmicka i mezi nimi pusobi jako skutecne vyrabeny a hlavne pouzitelny vuz.

Maybach Zeppelin 8 litr 200 PS, r.v. 1933: hm, vykon 200 poniku v aerodynamickem voze, to muselo asi litat :shock: . Kdyz uvazim, jak asi byly dimenzovany v te dobe brzdy, pneumatiky a podvozek vubec ... no proste (ne)rizena strela 8)

Napísané: 26 Jan 2006, 09:01
od užívateľa ondrej
Nemôžem si pomôcť, ale tá T77 vyzerá aj oproti vtedajšej konkurencii minimálne o triedu ďalej. Jednoducho - funkcionalistická socha na kolesách!

DRracer - zaoblené predné sklo bolo súčasťou Jaray-ovho patentu na aerodynamickú karosériu.

Napísané: 26 Jan 2006, 09:36
od užívateľa Zdicho
Ta sedma byla reprezentační "limuzína", kdežto zbytek asi představoval "sportovní náčiní". :?

Napísané: 26 Jan 2006, 09:44
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
No jo, kdyby člověk nevěděl, jak to bylo, hned by si mohl myslet, že ta "sedmička" je sériově vyráběné auto, jak působí oproti ostatním hotově.

Fakt to myslíte vážně?

Jestli ono to není spíš tím, že je z těch čtyř aut nejhranatější a nejblíže obyčejnému autu té doby.

Mimochodem, ten název "sedmička" jsme si vymysleli nebo to udělal už nějaký zoufalec před náma? Když se T87 říkalo "osmička", nebylo to náhodou spíš kvůli počtu válců motoru než kvůli tomu, že si někdo náhodně vytáhl jedno číslo z označení typu? Kdyby alespoň T77 měla sedm válců do hvězdice... Nebo je snad Hadimrška "pětka"?

Napísané: 26 Jan 2006, 10:44
od užívateľa miloš
Mám někde schovaný článek kde,autor vysvětluje,že Tatra 87 se nazývala osmičkou pro počet válců.Nepřipadalo mi to správné,protože i 77 měla 8 válců.Navíc tam snad ještě napsal něco jako "legendární Tatraplán Zikmunda a Hanzelky" a už jsem tomu nepřikládal význam.Teď to slyším podruhé.Jak to tedy pánové opravdu je?

Napísané: 26 Jan 2006, 11:17
od užívateľa ondrej
kvôli počtu válcov iba nepriamo - T87 mala vpredu odznak so štylizovaným nápisom V8, a povojnové modely s upravenou prednou časťou mali ten odznak otočený o 180° špicom dozadu (ako u Tatraplanu) a na ňom zostalo už iba číslo "8" - kvôli tomu nápisu. ktorý označoval nie typ auta, ale počet valcov, sa pre T87 zaužívalo ľudové označenie "osmička".

Napísané: 26 Jan 2006, 12:00
od užívateľa FÍK
Lidové označení pro lidové vozítko??

Napísané: 26 Jan 2006, 13:25
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
FÍK napísal:Lidové označení pro lidové vozítko??
Co tím chceš říct? Nějak to nechápu.

Napísané: 26 Jan 2006, 13:59
od užívateľa Mojžo
No čo jednoducho sa to ujalo a používa.

tu v Košiciach zvykneme hovoriť "trojka" a "trinástka"

trojka je T603 a trinástka je T613. Neviem čo je na tom špatné

Napísané: 26 Jan 2006, 16:58
od užívateľa Michael
DR: Maybach 8 litr měl údajně jet až 190 km/h
Další obrázky ukazují pokus firmy Panhard et Levassor o dynamičtější karosérie svých vozů.

Napísané: 26 Jan 2006, 17:12
od užívateľa ondrej
Ten Maybach 8l má niečo do seba,
voči T77 a nemu mi pripadajú napr. tieto Panhard-y ako zúfalé a ťažkopádne kreácie..

Napísané: 26 Jan 2006, 17:49
od užívateľa DRracer

Kód: Vybrať všetko

#include "AT.h"
#define Tatra_77 sedmicka
nekdo treba rika tricitka Tatre 138 a ctyricitka T148. Ja rikam Tatre 77 "sedmicka", protoze se mi to libi, stejne jako rikam "cista sedmicka" tem prototypum. Necinim si naroky, aby se to stalo standardem ISO :).

Maybach vs. T77: u sedmicky si dokazu predstavit, jak tam sedi 5 lidi a ze se to auto skutecne pouziva. Design sedmicky je urcite kompromis mezi dostupnymi technologiemi pro seriovou vyrobu, predpokladanou uzitnou hodnotou a tak - proto je to "kulata krabice".
AT napísal: Jestli ono to není spíš tím, že je z těch čtyř aut nejhranatější a nejblíže obyčejnému autu té doby.
mozna...
Maybach a ty ostatni jsou velice zajimave kulaty auta, ale nedokazu si predstavit jejich seriovou vyrobu a kazdodenni pouzivani.

Mimochodem, tady jsou priklady hooodne kulatych celnich skel :idea:

Panhard et Levassor: to je asi jako Tatra 90 :) . Jeho linie jsou sice kulate, ale prijdou mi nejak neusporadane...

Napísané: 26 Jan 2006, 18:08
od užívateľa Tominec
A jak to tedy bylo s tím prvním sériově vyráběným autem s aerodynamicky řešenou karosérií?
Tatra 77 vs Chrysler Airflow :?:
Ve většině článků (pravda ze západních zemí) se píše o Chryslerovi jako prvním, o Tatře často ani zmínka.

Napísané: 26 Jan 2006, 18:28
od užívateľa Zdenek
:shock: :shock: Copak to je za vláček??? To nebude pára, že? Je to turbínka? A kdepak to jezdilo???US??? Ví někdo více? Předem dík.

Napísané: 26 Jan 2006, 18:31
od užívateľa DRracer
Zdenek: nevim, co to je, ale tady je foto z jineho pohledu:
http://www.chrysler.com/design/vehicle_ ... ndex4.html

Jinak T77 predstavena verejnosti 5.3.1934, Chrysler Airflow se vyrabel od 1934, presneji jsem to zatim nenasel :?

Napísané: 26 Jan 2006, 18:37
od užívateľa MarekK
ehm , ak by tam mala byt turbínka malo by to byt odfotené po druhej svetovej vojne...

Napísané: 26 Jan 2006, 18:44
od užívateľa Michael
DR : Pokus firmy Panhard et Laverssor bych přirovnal k pokusu Pragovky viz. typ Praga Super Picolo z přibližně stejného období, kdy T-77 udělala rozruch. Jinak aerodynamičtější mi příde více Praga Golden než ten Chrysler Airflow.

Napísané: 26 Jan 2006, 18:51
od užívateľa Zdenek
DRracer -> Jo díky za odkaz, pěkné. Tipuju tak na 77%, že to je turbínka někde v US (si matně vzpomínám, že už něco takého zahlíd na fotká z Amer.) . I když na té fotce vpravo za autem mě připadne, jako že tam je pára, ale može to být aj výfuk z toho Chr.
MarekK -??? jsi si zcela jist, že amíci neměli před vojnou turbínky? :wink: Jistě, netvrdím že desítky typů v 1000ks sériích, ale pár desítek kusů, to by bylo reálné, ne?? Holt nesmíš srovnávat s naší Škoda Plzeň, tam se jim to ani cca po 20-ti letech od vojny moc nepovedlo :mrgreen: :(
P.S.Omluva autorovy za off-topic, ale US steam/turbines Locomotives mám moooooc rád.