Trocha aerodynamiky
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
k tomu vláčiku(tiež sa ospravedlnujem za off topic): prúdový motor(letecký) patentoval v roku 1930 angličan Frank Whittle...prvý prúdový motor bol postavený 1937 tiež Frankom Whittlom (jasne , bol to vojenský inžinier, a peniaze na vývoj boli štátne)... V nemecku mu konkuroval Heinkel s inžinierom pre vývoj "tryskového" motora Hansom von Ohainom...Zbytok sveta zaostával, aj amíci... v 36stom bolo zadané v USA nejaké nariadenie na vývoj leteckých motorov a už v 39 tom mali docela slušný funkčný motor, ktorý však mal exrémne malú životnost...no a potom začali kopčit angličanov...v začiatku boli schopný postavit prúdový motor v USA len traja výrobcovia , a to Allis Chalmers, Westinghaus, General Elektric, v podstate sú to podniky čo vyrábali turbokompresorové piestové motory... Podla mna niekedy v roku 1933 (cca predpokladám rok výroby toho "škaredého" auta) neboli ani materiály na lopatky (creep, a všetky ostatné "škodné" čo posobia na materiál v tak jednoduchom motore) a neboli ani technológie na výrobu lopatiek, ktoré by zniesli používanie v tak nepriaznivom prostredí...a ak áno, tak by sa ten motor musel docela často menit ...
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
vláčik: jedná sa o prvý aerodynamický vlak v usa(pravdepodobne aj na svete) je pohánaný "nejakým" diesel-elektromotorom, bol škostruovaný vo february 1934, nejaký pán Pullman( vo firme Budd built Burlington Zephyr) ho skonštrovala, volal sa(ten vlak) M10000, "City of Salina",
http://www.northeast.railfan.net/diesel107.html
ináč tá mašinka sa my velmo velmo páči neviem či nepresedlám na väčšie stroje , je to delo....
prvá prúdová lokomotýva bola okolo roku 1966 tiež v usa....
http://www.northeast.railfan.net/diesel107.html
ináč tá mašinka sa my velmo velmo páči neviem či nepresedlám na väčšie stroje , je to delo....
prvá prúdová lokomotýva bola okolo roku 1966 tiež v usa....
- Prílohy
-
- bl289.jpg (38.97 KiB) 12902 zobrazení
-
- upm100.jpg (190.74 KiB) 12907 zobrazení
-
- upM10000c.jpg (34.4 KiB) 12906 zobrazení
-
- es9.jpg (411.67 KiB) 12907 zobrazení
Ááááááá, tak Zephyr to je ,, no jo, já jsem psal, že sem to už někde viděl dnuká. Ale sluší mu to, co? A že tam je diesel, no, zmátl mě ten čumák
A co se týče těch turbínek , Marek, Koovo, to bude chlapy na delší diskuzi, protože IMHO se v některých věcech zásadně neshodnem. Ovšem abychom nezasíraly diskuzi tuná, nechal bych to zatím vychladnout a když tak zítra odpoledne bych pokračoval např. ve fóru "Obecné diskuze". Šlo by???
P.S. Ještě jednó sorry za off Topic, když tak přesun směr obecné.disk. .
A co se týče těch turbínek , Marek, Koovo, to bude chlapy na delší diskuzi, protože IMHO se v některých věcech zásadně neshodnem. Ovšem abychom nezasíraly diskuzi tuná, nechal bych to zatím vychladnout a když tak zítra odpoledne bych pokračoval např. ve fóru "Obecné diskuze". Šlo by???
P.S. Ještě jednó sorry za off Topic, když tak přesun směr obecné.disk. .
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Dalším zajímavým aerodynamickým vozem na jehož stvoření se podílel Paul Jaray je Wikov 35 "kapka". Tomuto automobilu se nedá upřít prvenství prvního československého aerodynamického vozu, který byl nabízen široké veřejnosti již na podzimním pražském autosalonu v roce 1931. Wikov 35 kapka byl postaven na klasickém podvozku limuzíny typu 35. Dosahoval nejvyšší rychlosti 105 km/hod. Vzbudil sice ohlas na autosálonech i v tisku, ovšem méně už u kupujících. Údajně se vyrobily 3 kusy, které se od sebe lišily různými úpravami.
- Prílohy
-
- kapka 3.jpg (129.99 KiB) 12789 zobrazení
-
- kapka 2.jpg (55.56 KiB) 12790 zobrazení
-
- Kapka 1.jpg (133.89 KiB) 12791 zobrazení
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
DRracer: výfukové potrubí je určitě jeden z mála (nebo snad jediný?) vnější rozpoznávací znak.Tatře 80 vede od vnitřních stran bloku motoru symetrické potrubí,které se pozvolna rozbíhá k oběma stranám vozu.Oba tlumiče výfuku jsou z obou bočních pohledů dobře patrné pod stupačkou, v druhé polovině vozu (blíže k zadní nápravě).T70 má výfukové potrubí svedené na pravé straně motoru a celé potrubí je uloženo pod pravou půlkou vozu.
Michael:na té "helmě" něco bude,už to taky vidím
Michael:na té "helmě" něco bude,už to taky vidím
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 38 neregistrovaných