Technicke popisy Tater

Diskusia o histórii továrne Tatra, jej produktov a súvislostiach
D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 28 Jan 2005, 16:21

To čo som napísal je na 101% dobre, ak nie tak vráti diplom :D

...a čo sa týka tých modelov: nerozumel som okrem ale, lebo, a, atď. vôbec ničomu čo si povedal :D

Ja tie modely potrebujem na to aby to potom nedopadlo ako s tími bratmi a ich nárazníkom. Čiže CAD + úpravy v ňom = 50% dizajnerského úspechu. Ja sa ešte ozvem cez SS.

Dík

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 28 Jan 2005, 16:30

Sorry za hantyrku 3D grafiky ;) Jadro sdeleni je, ze do CADu to nacpat lze, ale ne primo.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 29 Jan 2005, 02:52

D.P. napísal:To čo som napísal je na 101% dobre, ak nie tak vráti diplom
Možná bys ho už měl začít hledat... :P


Spomenul by som na zadnej nápr. že ramená sú trojuholníkové.

Připomínají i někomu jinénu trojúhelníky?


Pohotovostná bola (neviem isto) u trojky 1690 kg.

Isto.

...Neoverené: - S-ka vraj mala o niečo väčší výkon asi 5 koní a aj kompr. pomer.

Skutečně to ještě nikdo za 25 let neověřil a výrobce to popírá...

- servo vraj do krátkych len skúšali a vraj to bolo na ...

Myslíš na posilování, tak je to ale správně...

D.P..

Príspevok od užívateľa D.P.. » 02 Feb 2005, 08:34

...ja viem že hľadanie chýb je národným športom u niekoho :wink:

Každopádne tie trojuholníkové ramená sú popísané aj v nejakej príručke Tatra (nájdem).

Pozn.: v technickej praxi sa sa vždy nehovorí "trojuholníkový" len tomu čo má striktný tvar trojuholníku :wink: ale aj tomu čo principiálne ako trojuholník vyzerá. :!: A zadné rameno v kinematickej schéme ako trojuholník vyzerá lebo je uchytené na dvoch miestach v karosérii, čo sú prvé dva vrcholy a ten tretí je náboj kolesa. :idea: Takže keby som vyšetroval rýchlosti a zrýchlenia, poprípade trajektóriu pohybu nejakou z grafických metód tak by som si zadné rameno určite nakreslil ako trojuholníkové!

Hmotnosť 1690 kg je pravda ale neviem či u všetkých typov, každopádne u 613-4 áno, mám to aj vo veľkom technickom!

...a tie ostatné veci - napísal som že sa mi to len zdá.

...k tým karburátorom - pozeral som dielenskú príručku na štvorku a v stati o karb. bolo písané len o I. a II. stupni (samozrejme že ide o dve komory ale nejde o dva karb. čo sa v slove dvojitý skrýva). Preto teda dvojstupňový.

PS: takže si ten diplom ešte chvíľku nechám :wink:

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 21 Mar 2005, 00:05

Keďže sme sa tu rozprávali o karburátoroch,mám jednu otázku. Vie mi niekto povedať,čo je to ZRKADLOVY KARBURATOR,a v čom je iný od normálneho dvojkomoráku?

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 21 Mar 2005, 00:48

Zrkadlový karburátor to je karburátor taký, kde sú v jednom tele zaliate 2 úplne rovnaké karburátorové jednotky, nie tak? Napríklad Weber 45 DCOE

...ale nie som si istý, bacha

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 21 Mar 2005, 00:54

S tím pojmem jsem se tedy ještě nesetkal, ale zrcátko bych tam asi nehledal... :lol:

Neregistrovaný

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 21 Mar 2005, 13:19

Mojžo: myslím,že máš pravdu,niekto mi to vysvetloval podobne-že všetko ide naraz ako dva samostatné karbece,ale tiež si nebol istý.

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 21 Mar 2005, 13:22

To som bol ja...

D.P.

Príspevok od užívateľa D.P. » 21 Mar 2005, 14:17

...to o čom píšete je dvojitý karburátor.

Zrkadlový by bol napr keby si vyrobil presne taký istý karb. ako je v tatre napr. ľavý ale s komorami a všetkým zrkadlovo obrátenými. Bolo by to výhodnejšie z hľadiska prípravy zmesy lebo takto je prvý a druhý stupeň vždy inde na inej strane! A teda vnútorné válce na pravo dostávajú väčšinu z I. St. a vonkajšie z II. st., a na ľavej strane motora je to naopak.

Napríklad sa robia aj zrkadlové tubodúchadlá. Ono sa tomu tiež niekedy hovorí prozaickejšie a to: pravý a ľavý karburátor.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 21 Mar 2005, 14:21

Takže takto to je. Vdaka bratu :)

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 21 Mar 2005, 22:17

D.P.: Ak to správne chápem,tak by tam museli byť dva karburátory- jeden napr. ľavý a druhý presne opačný.Lebo inak by som zrkadlovým karb. dosiahol len to,že by som začal kŕmiť výdatnejšie druhú stranu,nie? :roll:
Asi som to nepochopil správne... :?

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 24 Mar 2005, 00:28

Nikto nedovysvetluje? :cry:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Mar 2005, 01:16

Asi sa už chystajú na šibačku, nemajú čas. Počkaj do zimy. :lol:

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 24 Mar 2005, 01:20

Ahá -tak vela vody a trochu aj vodky...
Ale ja čakám,že D.P. to skúsi ešte raz vysvetliť... ja som to vážne
(ne)pochopil nejak blbo.

René

Príspevok od užívateľa René » 24 Mar 2005, 08:48

...samozrejme, dva karburátory ako pri tých turbách. Pravý a ľavý, ktoré sú zrkadlové.

Ešte raz pripomínam že dva samostatné karburátory v jednom telese sa volá dvojitý.
A to čo je v t613 je dvojstupňový, lebo ide o jeden karburátor ako celok len s dvomi stupňami.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 24 Mar 2005, 09:09

pcháááááááááá :lol:

Chapman

Príspevok od užívateľa Chapman » 24 Mar 2005, 12:03

No! To je reč! Dík za vysvetlenie.

René

Príspevok od užívateľa René » 24 Mar 2005, 13:39

Luboš to pchááááá je súhlas alebo nesúhlas?
Ale nechám to tak

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 24 Mar 2005, 17:41

Však to je jasné.Keď si dám dvojitého panáka tak to neznamená ,že si dám dvoch jednoitých, ale opitý budem rovnako :lol:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 20 neregistrovaných