Strana 2 z 16

Napísané: 01 Mar 2006, 21:21
od užívateľa DRracer
Michael napísal: Roadster je u mne T-75 s karosérií od Bohemky, kterých se udělalo pár kousků. Tvar mi přípomíná zabalený bonbón :wink: .
mas na mysli toto:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t75/t75_04.jpg ?

Napísané: 01 Mar 2006, 21:23
od užívateľa Michael
Ano, Karel má lepší foto :wink:

Napísané: 01 Mar 2006, 21:24
od užívateľa DRracer
zezadu vypada fakt jak bonbon :)

Napísané: 01 Mar 2006, 22:24
od užívateľa Michael
Ješte bych dodal k prvním hadimrškám (1931, 1932), že mají při čelním pohledu více vykrojené blatníky ( po vzoru T-12, 30). Čím je vozidlo mladší tím jsou blatníky v přední časti vozu ukončeny níže. To platí i u T-12, 30, 54, 52, 57.

Napísané: 02 Mar 2006, 21:50
od užívateľa Michael
Celkem zajímavé údaje ze Sborníku č.2 a já je vždy měl za sborníky "komunistických žvástů" a ejhle :wink: .

Napísané: 03 Mar 2006, 01:44
od užívateľa DRracer
To je zajimave :!:
Jaka je to strana?

Napísané: 03 Mar 2006, 05:13
od užívateľa Karel
To je velmi zajímavá informace. Jeden kolega koupil koncem 70tých let karoserii T-57 ,,sport,, na podvozku T-12. V domění že jde o nějakou pozdější ,,SAMO-DOMO,, úpravu (k vozu neměl žádné doklady), přemístil kastli na podvozek T-57. Vzhledem k výše uvedenému článku a s vědomím že výroba T-12 byla ukončena v roce 1933, přičemž výroba T-57 se rozbíhala od roku 1931 nabívám přesvědčení že mohlo jít o původní kombinaci (podvozek T-12/kastle T-57 sport).Bohužel vůz je již v nenávratnu. :cry:

Napísané: 03 Mar 2006, 11:15
od užívateľa Michael
Je to na str. 196 a 204.

Napísané: 03 Mar 2006, 11:20
od užívateľa Michael
Karel: Já vím o voze s kastlí T-57kabrio/podvozek T-12 a pocházela z Kopřivnice. Na nějaké "samo-domo" mi to také nepřipadá....

Napísané: 04 Mar 2006, 13:27
od užívateľa Karel
Tady je moje jediné foto tohoto vozu. Jak teď koukám bylo to naroubováno dokonce na Áčkový podvozek (podle skříně ventilátoru).Haubna byla ve spodní části, kde dosedá na skříň ventilátoru dost upravená, aby se dala zavřít. Když se předchozí majitel dověděl o této přestavbě ,byl dost rozladěn, neboť byl přesvědčen že se skutečně jednalo o,, T-12 s novým tvarem karoserie,,.Vůz neměl zavazadlový prostor (ani dvířka do něj), místo toho byl prostor pro posádku za opěradly sedadel prodloužen asi o 50 cm. Střecha byla tedy o těch cca 50 cm delší. Vzhledem k předchozímu článku mě napadá jestli ta nová kastle nebyla původně určena k modernizaci T-12 ( l. nákres již v roce 1928) ale z nějakých důvodů se potom počkalo až na nový vůz. :?:

Napísané: 04 Mar 2006, 13:43
od užívateľa Michael
Zde jsou fota Čisté s dodatečně přikarosovanou střechou. Původně to byl kabriolet ( polokabriolet ). Kufr a zadní blatníky jsou původní. Ješte bych dodal, že první Čisté z roku 1931 - 1932 nemají lemovaný zadní kufr.

Napísané: 04 Mar 2006, 14:07
od užívateľa Karel
Zdá se mi že ty zadní blatníky jsou trochu upravené, neboť u továrního provedení je mezi blatníky a kufrem mezera. Ve spodní části blatníku je dokonce taková malá rozpěrka (cca 5 cm) mezi blatníkem a kufrem. Tak sem přidám i ten upravený polokabriolet mého kolegy. Byl vyroben v roce 1933 ale protože v něm byla původní majitelce zima, nechala mu v roce 1934 přidělat pevnou střechu.

Napísané: 04 Mar 2006, 22:13
od užívateľa Michael
DR: tato disky bibendum měla :wink:
Vypadá velice zajímavě! V popisku je také jeden Čistý kabriolet, který má stejné chromované lišty na zadním blatníku jako tato černá krasavice.

Napísané: 06 Mar 2006, 22:36
od užívateľa Michael
Na webu jsem objevil fotku celkem zajímavé Čisté 57. Má pouze náběh na stupačky s ozdobným chromováním, přední okno je pravděpodobně uchyceno na dřevě jako u T-12 a úhel sklonu okna se "šteluje" křídlovkama, drátěné kola....
Nevíte někdo více o tomto voze?

Napísané: 06 Mar 2006, 22:54
od užívateľa Michael
Na tomto voze je zajímavé, že v bílém obdélníku na pneumatice je napsáno Vojenská správa.

Napísané: 06 Mar 2006, 23:17
od užívateľa DRracer
Michael: ta T57 na obrazku "zc.jpg" je skutecne zajimava. Ma "nuzky" na skladaci strese, nejak divne natocene zadni kolo vuci blatniku, jiz zminene chybejici stupacky... na me to pusobi jako nejaky dobovy tuning. Na dverich je klika, jako tady na modelu 1932:
http://www.tatraportal.sk/popisky/t57/t57_28.jpg
i tvar dveri vypada dost podobne...

Napísané: 07 Mar 2006, 16:12
od užívateľa Michael
DR: Já bych řekl, že se možná jedná o tuning z 60tých až 80tých let.

Napísané: 07 Mar 2006, 20:06
od užívateľa Michael
První verze motoru T-57.
Komory vahadel nemají žebrování, nalevací otvor je umístěn na skříni ventilátoru, úzká skříň ventilátoru - tato verze vede vzduch pouze na válce a komora vahadel bez žeber se chladí za jízdy, u Áčka je skříň vent. rozšířena, tak aby ventilátor přiváděl vzduch také na žebrované komory vahadel - toto měla T-75 hned od začátku výroby. Komory vahadel jsou vyrobeny buď z hliníku ( jako u T-30,52,54) nebo ze "železa". To samé je i u deklíku vahadlové komory a "tunelu" pro tyčky vahadel.
Obal zadní nápravy byl vyroben ze železa, ale je možné že první prototypy mají obal z hliníku ( po vzoru T-12,30). Rozdílné použití materiálu je i u T-75.
Uzávěra benzinové nádrže je ve stylu matic, které jsou umístěny na rozvodovce/převodovce.
Převodovka u Čisté má velký nalévací otvor - velká matice ( přidám foto ).
Držáky otevřené kapoty jsou uchyceny na sání. U pozdějších Čistých jsou držáky umístěny na nádrži ( na dochovaných vozech je to všelijak ).
Blok je také trochu odlišný od pozdějších ročníků Hadimršek ( bohužel nemám foto ).

Napísané: 07 Mar 2006, 20:28
od užívateľa Michael
Na obrázku je první verze převodovky - velký nalávací otvor, šipka ukazuje na místo kde je u Áčkové převodovky vyfrézovaná ploška pro držák "hranaté" nádrže. Áčko má místo velkého otvoru menší a uzávěr je totožný se zadním uz. na rozvodovce ( používal se i u T-12,30,52,54,87,97... )

Napísané: 07 Mar 2006, 20:29
od užívateľa Karel
Pozor,pozor , žádná Hadimrška nemá chlazené vahadlové komory náporovým vzduchem.Od Áčka je sice skříň ventilátoru širší,ale fouká u všech na stejnou plochu, pouze vlivem odstředivé síly dochází k lepšímu proudění chladícího vzduchu k hlavám válců..