Tatra 57 "Áčko"
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Nevím, nemáš moc velký vzdušník sytiče? Zkontrolovat trysku, šoupátko, jestli se celé otevírá... Mně se i na "půl sytič" zase rozbíhá hned do zbytečně velkých otáček. A studený start na sytič vyžaduje fakt několikrát protočit motor klikou. Jakmile se byť jen tošičku ohřeje (minuta) startuje mi už bez sytiče, klikou i startérem naprosto komfortně. Obrázek už tu mockrát byl, ale pro jistotu...
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý den, chtěl bych teď ve své tatře poprvé od generálky motoru vyměnit olej (používám M8AD) a zajímalo by mě, jestli motor před nalitím nového oleje proplachujete (jak praví příručka). Přidávám fotku šumavského nebe z tatry.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Asi před 10 lety jsem zkusil (u jiného auta) motor propláchnout vyplachovacím olejem, ale efekt byl mizivý. Myslím, že při použití AD olejů a výměně v předepsané lhůtě je proplachování úplně zbytečné...
U T57A jsem propláchl v benzínu sítko (filtr) a usazeniny ze dna vytáhl ven pomocí velké podložky přišroubované na tyčce.
U T57A jsem propláchl v benzínu sítko (filtr) a usazeniny ze dna vytáhl ven pomocí velké podložky přišroubované na tyčce.
- Ivo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 215
- Dátum registrácie: 02 Mar 2007, 16:10
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A 1938
- Bydlisko: Praha
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dík.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Mam otazku.Robim pomalicky podvozok.Ako ste puzdra davali na naprave?Aky material ste davali?Ventilatorovu skrinu ste uz riesili taku to znicenu?Zodrata od kapoty.Renovoval uz niekto taku znicenu liatinu?Vdaka
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 147
- Dátum registrácie: 08 Mar 2007, 18:43
- Tatry, ktoré vlastním: T 57A 1938
- Bydlisko: Jablonec n.N.
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Popravdě řečeno mi přijde dost divné pískovat celé šasí smontované dohromady i s motorem, aspoň to tak z fotky vypadá ...Stejně budeš muset vše rozebrat a profoukat, jinak se písku nikdy nezbavíš.
Skříň ventilátoru zřejmě nebude problém sehnat novou za cca 500 až 1000,- ,zrovna nedávno jsem viděl nějakou v inzerci. Určitě to přijde levněji než tuhletu nechat někde zavařovat.
Pouzdra do ok závěsů tlumičů můžeš upravit z něčeho jiného, na burzách mezi díly na motorky je podobných dostatek. Stačí pak gumu trošku přibrousit. Kovová pouzdra je možno vyrobit z vhodné trubky a čepy do nich z lícovaných šroubů.
Skříň ventilátoru zřejmě nebude problém sehnat novou za cca 500 až 1000,- ,zrovna nedávno jsem viděl nějakou v inzerci. Určitě to přijde levněji než tuhletu nechat někde zavařovat.
Pouzdra do ok závěsů tlumičů můžeš upravit z něčeho jiného, na burzách mezi díly na motorky je podobných dostatek. Stačí pak gumu trošku přibrousit. Kovová pouzdra je možno vyrobit z vhodné trubky a čepy do nich z lícovaných šroubů.
- JáPavel
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 513
- Dátum registrácie: 04 Aug 2006, 09:15
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra
- Bydlisko: Západ
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Tu skříň máš opravdu jak ementál. Moc na výběr nemáš. Jak píše Richard ,sehnat jinou a lepší, což je nejlepší cesta. Dále pak sehnat někoho kdo to s dobrou mašinou vyvaří ,pak samozřejmě nástřik ,jelikož ta opravená místa budou svítit. No a pak vylepit nějakým tekutým kovem , např Würth a rovněž barva.
Do všech míst ohledně tlumičů dej tohle, určitě to na burze seženeš.Cena za jeden kus cca 30 Kč u nás. Má to sice větší průměr a je zapotřebí trochu gumy sundat ,ale jinak to funguje na 100%.
Do všech míst ohledně tlumičů dej tohle, určitě to na burze seženeš.Cena za jeden kus cca 30 Kč u nás. Má to sice větší průměr a je zapotřebí trochu gumy sundat ,ale jinak to funguje na 100%.
- Djss
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 386
- Dátum registrácie: 15 Júl 2006, 18:57
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A r.v 1936
- Bydlisko: Detva
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
To je pravda ze je este niekde piesok po opieskovani.Ale to sa ide komplet rozobrat a generalkovat.Mame aj kompresor po ruke tak sa lahksie bude odstranovat piesok.Ta skrina je dost znicena a ties som uvazoval tie 2 varianty.Skusime zohnat dobreho zvaraca co navari hlinik.Najlepsia alternativa by bolo nove zohnat.Nikde som to nevidel na predaj teraz.A tie puzdra sa daju aj niekde objednat a ze by my to poslali postou?A dakujem ze ste reagovali.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Dobrý svářeč těžko navaří hliník na elektron.Nechal jsem to rovněž zavařit ve svářecí škole ale vrátili mi to že to nejde.Nakonec jsem to vytmelil spec.tmelem pod prášk barvu a nechal nastříkat práškovou barvou stříbrnou.Djss napísal:To je pravda ze je este niekde piesok po opieskovani.Ale to sa ide komplet rozobrat a generalkovat.Mame aj kompresor po ruke tak sa lahksie bude odstranovat piesok.Ta skrina je dost znicena a ties som uvazoval tie 2 varianty.Skusime zohnat dobreho zvaraca co navari hlinik.Najlepsia alternativa by bolo nove zohnat.Nikde som to nevidel na predaj teraz.A tie puzdra sa daju aj niekde objednat a ze by my to poslali postou?A dakujem ze ste reagovali.
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Petr-Plzeň napísal:Dobrý svářeč těžko navaří hliník na elektron.Nechal jsem to rovněž zavařit ve svářecí škole ale vrátili mi to že to nejde.Nakonec jsem to vytmelil spec.tmelem pod prášk barvu a nechal nastříkat práškovou barvou stříbrnou.Djss napísal:To je pravda ze je este niekde piesok po opieskovani.Ale to sa ide komplet rozobrat a generalkovat.Mame aj kompresor po ruke tak sa lahksie bude odstranovat piesok.Ta skrina je dost znicena a ties som uvazoval tie 2 varianty.Skusime zohnat dobreho zvaraca co navari hlinik.Najlepsia alternativa by bolo nove zohnat.Nikde som to nevidel na predaj teraz.A tie puzdra sa daju aj niekde objednat a ze by my to poslali postou?A dakujem ze ste reagovali.
Já ten ventilátor nemám elektron, ale normálně hliník. Takže mně ho normálně navařili, pak jsem ho zabrousil a celý ventilátor nechal opískovat, takže skoro není vidět, kde se to vařilo. Mimochodem, ten ventilátor byl těžší než elektronová skříň motoru
- lukas.
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 129
- Dátum registrácie: 01 Máj 2009, 23:03
- Tatry, ktoré vlastním: samá T75
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
U jednoho motoru T75 z roku 35 ta ventilátorová skříň šla taky bez problémů navařit...
- Libor
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 109
- Dátum registrácie: 24 Feb 2008, 00:07
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57 A kabrio
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Přídám fotky vyvařeného ventilátoru. Asi jsem ho měl lepší, ale na původní fotce díky špíně nejsou všechny díry vidět. Ale výsledek je celkem slušný. Pravda vtip byl ve správném pilníků, protože flexou se šmirglem to nebylo ono, tak jsem hledal správnou hrubost pilníku a hezky ručně jsem to piloval a nedostatky nechával průběžně znova zavařovat, aby to bylo v rovině. Dokonce to šlo i v místech kde mě z hliníku koukaly ty zalitý kusy želez.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 199
- Dátum registrácie: 30 Dec 2008, 17:41
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57a 1937
- Bydlisko: Brněnská 28 Plzeň
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
Já bych s tím vyvařováním slitin moc neexperimentoval,přece jen je to nosná část co drží
tlumiče. Aby to pak neprasklo,nějaký rok to má již za sebou. Jinak jsem tam ventilátor upravoval,mám tam věnec a v něm dvojté gufero,ubylo oleje od ventilátoru. Teď je to krásně suché, bez oleje po ventilátoru.
tlumiče. Aby to pak neprasklo,nějaký rok to má již za sebou. Jinak jsem tam ventilátor upravoval,mám tam věnec a v něm dvojté gufero,ubylo oleje od ventilátoru. Teď je to krásně suché, bez oleje po ventilátoru.
- tatra.bnp
- Diskutujúci
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 01 Aug 2010, 16:46
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57B 1944
Tatra 57B 1946
Tatra 57B STW 1940
Tatra 603-2 1974
Tatra 613-1 1976
Tatra Beta 1996
Tatra Beta 1998
Tatra Beta 1999 městská Policie - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
chlapy sháním papíry na Ačko nebo Béčko...nejlépe Béčko...platí stále muj tel.722145971
- tatra.bnp
- Diskutujúci
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 01 Aug 2010, 16:46
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57B 1944
Tatra 57B 1946
Tatra 57B STW 1940
Tatra 603-2 1974
Tatra 613-1 1976
Tatra Beta 1996
Tatra Beta 1998
Tatra Beta 1999 městská Policie - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
..tak chlapy už začínám dávat do kupy posbírané informace ohledně kombíků Ačka a béčka....myslím že bychom to měli uvěřejnit a ať už je v tom pro jednou pořádek...v první řadě...šroubovaný prolis je u béčka STW i na origo továrních fotkách myslím číslo.6619a tam je vyobrazeno Béčko stw z roku 1946...přišroubovaný a bez falešného okýnka na dveřích...a víte proč některé je mají prolisovány a jiné přišroubovány?je tam hlavní rozdíl v tom že u těch přišroubovaných je pod lištou místo kde spojují tři samostatné plechy...spodní plech k blatníku,vrchní plech s oknem a třetí zadní menší plech od svislé lištičky....a u těch prolisovaných je celý bok z jednoho plechu....proto taky tvary zadních partií u těchto dvou typů jsou odlišné...s přišroubováním se ve spod zužuje a u prolisovaných je zadek roztažen...
Re: Tatra 57 "Áčko"
Můj kombík (T-57A) měl na zadních dveřích pod vnějším oplechováním ještě překližku. Jak to vypadá u toho tvého ?
- tatra.bnp
- Diskutujúci
- Príspevky: 47
- Dátum registrácie: 01 Aug 2010, 16:46
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 57B 1944
Tatra 57B 1946
Tatra 57B STW 1940
Tatra 603-2 1974
Tatra 613-1 1976
Tatra Beta 1996
Tatra Beta 1998
Tatra Beta 1999 městská Policie - Kontaktovať užívateľa:
Re: Tatra 57 "Áčko"
..tak to nevím,ale zjistím o víkendu aji mrknu na taťkovýho kombíka Ačko,ale určitě máme jiný okýnka...nemáme je v liště a myslím že i složení konstrukce má taťka určitě jiný...protože on jej má odkryté...já né.....ty dveře jsou stále na světě?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 15 neregistrovaných