Moje znalosti jsou velmi chabé, získávané dlouhodobým ,,samostudiem,, stylem pokus-omyl. V době kdy jsem si koupil Tatru (v r. 1986) jsem neznal nikoho kdo by mi poradil a tak jsem na všechno musel přijít sám. Vzhledem k tomu že nejsem ani automechanik a ani strojař, jsou některé mé rady dost nepřesné. Dnes už vím že existují opravdoví odborníci, ale ti své znalosti neposkytují zadarmo a už vůbec ne na internetu. Poslední dobou nemám čas ani na svou Tatru, natož abych radil někomu jinému.
![Mr. Green :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
U zážehového motoru jsou možné pouze dva problémy. Buď není
CO zapálit, nebo není
ČÍM zapálit
Prostě si zjisti jestli jde směs do válců (jsou mokré svíčky) a jestli svíčky pálí jak mají. Zkontroluj zda je správně sesazený a osazený karburátor, zda sání někde nepřisává faleš. Zjisti zda mají všechny válce alespoň nějakou kompresi. Překontroluj časování
všech ventilů a zážeh
všech svíček v závisloti na
poloze pístu Stalo se mi že jsem seřizoval motor který měl špatně nasazený setrvák a tak jsem nemohl použít stupnici na setrváku a musel improvizovat. Pokud víš jak funguje 4 dobý zážehový motor, neměl by být problém ho rozchodit. Horší už to bude s vyladěním výkonu.