Jaro napísal:Na obr. je Kľuka T97, Pravdepodobne su podbrusene čapy. Maju 53.2 mm hl. 69,7 mm. Kľuka je prerobena na "moderne šalky," ale axialne bola asi nedostatočne uložena resp. mazana a motor asi zlyhal. Nova, resp. dobrá kľuka asi neexistuje??. Viac by som ju brusiť už nechcel. Uvažujem o renovacii kľuky žiarovym nastrekom. Nemáte s tým niekto konkrétnu skusenosť?
Poprosim, nenajdete niekto udaj o zakladných rozmeroch hl. a oj. čapov kľuky Tatra 97. Mal by byt identicky ako na Tatra 87. To by mi veľmi pomohlo pri rozhodovani, čo s tym ďalej.
Ďakujem za laskavosť.
Dobrý den.
Renovace žárovým nástřikem - zkušenost nemám, ale platí, že se jedná o doplnění materiálu, nic víc. Pokud by se mělo jednat o navrácení původní pevnosti, tak bych to asi tímto způsobem nedělal. Lepší je to na těch čepech navařit. Je to sice brutální, ale zaručené.
Budiž tato informace brána jen jako vodítko, zaručit se za to nemohu, ale mám to ze zdroje, který dělá často repasy motorů pro užitkové a zemědělské stroje. Určitě se informujte u firem, které repasy klikových hřídelů dělají, ale to jste již zřejmě učinil. Uvažuji, že to budu dělat taky, tak jsem se o to začal zajímat. Jestli je to klikovka do auta, či do traktoru, je jedno, princip je stejný, přece jen za ty roky provozu ten materiál může být unavený, i když byl v provozu s mnohem nižšími kompresními poměry, jak v současnosti.
P.S.: Když tak sem prosím napište, jak jste dopadl....dost by mě to zajímalo.