Václav Král
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
- Kontaktovať užívateľa:
Václav Král
Smutná zpráva:
http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=aut ... tomoto_fdv
http://auto.idnes.cz/automoto.asp?r=aut ... tomoto_fdv
Hmm, každý tam musíme. Tatru od něj tedy žádnou nemám, ale na škodovku bych černou stuhu na anténu dát mohl.
Nerad bych panu Královi upíral zásluhy, ale autor citovaného článku na iDnes se dopustil poněkud zjednodušení, když psal, že to byla nejvýraznější osobnost poválečného československého návrhářství. To zase bude chytrejch a důležitejch ignorantů... Kdo neskáče, není Čech, co?
Nerad bych panu Královi upíral zásluhy, ale autor citovaného článku na iDnes se dopustil poněkud zjednodušení, když psal, že to byla nejvýraznější osobnost poválečného československého návrhářství. To zase bude chytrejch a důležitejch ignorantů... Kdo neskáče, není Čech, co?
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
- Kontaktovať užívateľa:
Na ČT 2 právě běží dokument o panu Královi - Gen. Kdo nevidel, muze si stahnout video zde z Tatraportálu (třetí od spodu):
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=videa&lang=sk
http://www.tatraportal.sk/?ukaz=videa&lang=sk
Na blesku písali mimo jiné toto: "Tatra MTX V8
Jeden z předchůdců slavné Supertatry. Tento zřejmě jediný český »sporťák« s maximální rychlostí 265 km/h patří k nejznámějším počinům Václava Krále. Designér navrhl její karosérii, o výrobu z dílů Tatry 613 se postarala firma Metalex. Ta původně chtěla vyrobit sto kusů Tatry MTX V8, nakonec ale smontovala jen čtyři. Cena jednoho raritního auta byla 2 740 000 korun. "
Nevíte někdo jaký je rozdíl mezi Supertatrou a Tatrou MTX V8?
Jinak stráta to je ale česko má i další nadějné designéry. Mimochodem nevíte co Tatru stála studie President?
Jeden z předchůdců slavné Supertatry. Tento zřejmě jediný český »sporťák« s maximální rychlostí 265 km/h patří k nejznámějším počinům Václava Krále. Designér navrhl její karosérii, o výrobu z dílů Tatry 613 se postarala firma Metalex. Ta původně chtěla vyrobit sto kusů Tatry MTX V8, nakonec ale smontovala jen čtyři. Cena jednoho raritního auta byla 2 740 000 korun. "
Nevíte někdo jaký je rozdíl mezi Supertatrou a Tatrou MTX V8?
Jinak stráta to je ale česko má i další nadějné designéry. Mimochodem nevíte co Tatru stála studie President?
Supertatra = MTX Tatra V8. Název "Supertatra" se používal jako slangový prozatímní název pro rodící se sportovní auto s komponenty z T613. Zná ho například i oficiální firemní publikace firmy Metalex.
V citovaném článku to zřejmě nějaký ignorant popletl a tak to vyznívá, jako že Supertatra bylo ještě něco lepšího než MTX Tatra V8.
V citovaném článku to zřejmě nějaký ignorant popletl a tak to vyznívá, jako že Supertatra bylo ještě něco lepšího než MTX Tatra V8.
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
- Kontaktovať užívateľa:
Supertatra je to stejné co Tatra MTX V8, nebo se o ní tehdy dokonce psalo v tisku jako o Českém Ferrari či Ferrari z východu.
Další fota z interiéru:
http://www.constructorsf1.com/modules.p ... le&sid=236
Další fota z interiéru:
http://www.constructorsf1.com/modules.p ... le&sid=236
Spíš než ta kosmická bugina na kolech ze žebřiňáku je zajímavé se dočíst v tom Tomincově odkazu, že MTX V8 je rok 1988 a motor má 4200 ccm. A už zase jedou legendy, báje a pověsti jako hotová pravda. Podle mne si o tom možná v roce 1988 tak povídali v hospodě. Však ono taky stačí dostatečně dlouho manipulovat názvem "supertatra" a nadpozemské vlastnosti máme (stejně jako u supervzácných "Speciáálů") zaručeny.
K té přední kapotě nic nevím, u toho černého vozu ji vidím otevřenou prvně a abych pravdu řekl, ani jednou, když jsem ho viděl, tak jsem spáry přední kapoty nestudoval. Vzhledem k tomu, že šlo o individuálně plácané díly a opět platí okřídlené "co kus to originál", až tak moc mne to nešokuje.
K té přední kapotě nic nevím, u toho černého vozu ji vidím otevřenou prvně a abych pravdu řekl, ani jednou, když jsem ho viděl, tak jsem spáry přední kapoty nestudoval. Vzhledem k tomu, že šlo o individuálně plácané díly a opět platí okřídlené "co kus to originál", až tak moc mne to nešokuje.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
no - ak by sme predpokladali, že predná časť toho auta je vľavo, tak akú-takú podobu s tatrovkami by som tam možno pripustil...Vláček napísal:"Cílem studie Typhon je navázat na slavnou tradici osobních vozů Tatra.."
Nemůžu si pomoct ale, krom v zadu umístěného motoru mi tato studie v ničem nepřipadá jako nástupce jakékoliv Tatry. Mimochodem líbí se vám???
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
neni to o priamo k téme tohoto vlákna... ale ked Václav Král = Desing => http://www.tebis.com/tebis_neu/video/Rivage.asf
a je treba spoznávat nové technológie...
nieje to spam....
a je treba spoznávat nové technológie...
nieje to spam....
- MarekK
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1912
- Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
- Bydlisko: Olomouc
- Kontaktovať užívateľa:
Re: Václav Král
Václav Král , nová knižka, konečne ju mam doma
http://www.auto-design.cz/default.aspx? ... 2081080280
http://www.auto-design.cz/default.aspx? ... 2081080280
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných