Trocha aerodynamiky
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Trocha aerodynamiky
Aerodynamické kreace Paula Jaraye.
- Prílohy
-
- J1.jpg (187.54 KiB) 16211 zobrazení
-
- Tatra 77, Fiat Balilla, Maybach, Audi Front
- J2.jpg (143.7 KiB) 16212 zobrazení
-
- Maybach Zeppelin typ SW 35 3,5 litr 140 PS, r.v. 1935
- Maybach 2.jpg (183.82 KiB) 16212 zobrazení
-
- Maybach Zeppelin 8 litr 200 PS, r.v. 1933
- Maybach 1.jpg (151.57 KiB) 16212 zobrazení
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Michael: velice zajimave!
Na tom Maybachu se mi moc nelibi to kulate predni sklo, vypada to jak gondola od vzducholode - nebo spis jako sklo letadel Tatra . To sedmicka to ma daleko hezci, ikdyz take delene.
Na snimku "Tatra 77, Fiat Balilla, Maybach, Audi Front" mi vsechny ty auta pripadaji pouze jako takove demoverze , az na sedmicku. Nevim cim to, ale sedmicka i mezi nimi pusobi jako skutecne vyrabeny a hlavne pouzitelny vuz.
Maybach Zeppelin 8 litr 200 PS, r.v. 1933: hm, vykon 200 poniku v aerodynamickem voze, to muselo asi litat . Kdyz uvazim, jak asi byly dimenzovany v te dobe brzdy, pneumatiky a podvozek vubec ... no proste (ne)rizena strela
Na tom Maybachu se mi moc nelibi to kulate predni sklo, vypada to jak gondola od vzducholode - nebo spis jako sklo letadel Tatra . To sedmicka to ma daleko hezci, ikdyz take delene.
Na snimku "Tatra 77, Fiat Balilla, Maybach, Audi Front" mi vsechny ty auta pripadaji pouze jako takove demoverze , az na sedmicku. Nevim cim to, ale sedmicka i mezi nimi pusobi jako skutecne vyrabeny a hlavne pouzitelny vuz.
Maybach Zeppelin 8 litr 200 PS, r.v. 1933: hm, vykon 200 poniku v aerodynamickem voze, to muselo asi litat . Kdyz uvazim, jak asi byly dimenzovany v te dobe brzdy, pneumatiky a podvozek vubec ... no proste (ne)rizena strela
No jo, kdyby člověk nevěděl, jak to bylo, hned by si mohl myslet, že ta "sedmička" je sériově vyráběné auto, jak působí oproti ostatním hotově.
Fakt to myslíte vážně?
Jestli ono to není spíš tím, že je z těch čtyř aut nejhranatější a nejblíže obyčejnému autu té doby.
Mimochodem, ten název "sedmička" jsme si vymysleli nebo to udělal už nějaký zoufalec před náma? Když se T87 říkalo "osmička", nebylo to náhodou spíš kvůli počtu válců motoru než kvůli tomu, že si někdo náhodně vytáhl jedno číslo z označení typu? Kdyby alespoň T77 měla sedm válců do hvězdice... Nebo je snad Hadimrška "pětka"?
Fakt to myslíte vážně?
Jestli ono to není spíš tím, že je z těch čtyř aut nejhranatější a nejblíže obyčejnému autu té doby.
Mimochodem, ten název "sedmička" jsme si vymysleli nebo to udělal už nějaký zoufalec před náma? Když se T87 říkalo "osmička", nebylo to náhodou spíš kvůli počtu válců motoru než kvůli tomu, že si někdo náhodně vytáhl jedno číslo z označení typu? Kdyby alespoň T77 měla sedm válců do hvězdice... Nebo je snad Hadimrška "pětka"?
Mám někde schovaný článek kde,autor vysvětluje,že Tatra 87 se nazývala osmičkou pro počet válců.Nepřipadalo mi to správné,protože i 77 měla 8 válců.Navíc tam snad ještě napsal něco jako "legendární Tatraplán Zikmunda a Hanzelky" a už jsem tomu nepřikládal význam.Teď to slyším podruhé.Jak to tedy pánové opravdu je?
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
kvôli počtu válcov iba nepriamo - T87 mala vpredu odznak so štylizovaným nápisom V8, a povojnové modely s upravenou prednou časťou mali ten odznak otočený o 180° špicom dozadu (ako u Tatraplanu) a na ňom zostalo už iba číslo "8" - kvôli tomu nápisu. ktorý označoval nie typ auta, ale počet valcov, sa pre T87 zaužívalo ľudové označenie "osmička".
- Prílohy
-
- osmička.jpg (35.51 KiB) 16068 zobrazení
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
DR: Maybach 8 litr měl údajně jet až 190 km/h
Další obrázky ukazují pokus firmy Panhard et Levassor o dynamičtější karosérie svých vozů.
Další obrázky ukazují pokus firmy Panhard et Levassor o dynamičtější karosérie svých vozů.
- Prílohy
-
- Panhard Dynamic r.v. 1936
- Panhard.jpg (167.35 KiB) 15990 zobrazení
-
- Panhard Dynamic Coupé 3813 ccm, 6ti válec, r.v. 1936
- Panhard 1.jpg (111.06 KiB) 15988 zobrazení
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Kód: Vybrať všetko
#include "AT.h"
#define Tatra_77 sedmicka
Maybach vs. T77: u sedmicky si dokazu predstavit, jak tam sedi 5 lidi a ze se to auto skutecne pouziva. Design sedmicky je urcite kompromis mezi dostupnymi technologiemi pro seriovou vyrobu, predpokladanou uzitnou hodnotou a tak - proto je to "kulata krabice".
mozna...AT napísal: Jestli ono to není spíš tím, že je z těch čtyř aut nejhranatější a nejblíže obyčejnému autu té doby.
Maybach a ty ostatni jsou velice zajimave kulaty auta, ale nedokazu si predstavit jejich seriovou vyrobu a kazdodenni pouzivani.
Mimochodem, tady jsou priklady hooodne kulatych celnich skel
Panhard et Levassor: to je asi jako Tatra 90 . Jeho linie jsou sice kulate, ale prijdou mi nejak neusporadane...
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 298
- Dátum registrácie: 01 Jún 2004, 21:30
- Kontaktovať užívateľa:
A jak to tedy bylo s tím prvním sériově vyráběným autem s aerodynamicky řešenou karosérií?
Tatra 77 vs Chrysler Airflow
Ve většině článků (pravda ze západních zemí) se píše o Chryslerovi jako prvním, o Tatře často ani zmínka.
Tatra 77 vs Chrysler Airflow
Ve většině článků (pravda ze západních zemí) se píše o Chryslerovi jako prvním, o Tatře často ani zmínka.
- Prílohy
-
- Airflow.jpg
- (65.98 KiB) 679 stiahnutí
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Zdenek: nevim, co to je, ale tady je foto z jineho pohledu:
http://www.chrysler.com/design/vehicle_ ... ndex4.html
Jinak T77 predstavena verejnosti 5.3.1934, Chrysler Airflow se vyrabel od 1934, presneji jsem to zatim nenasel
http://www.chrysler.com/design/vehicle_ ... ndex4.html
Jinak T77 predstavena verejnosti 5.3.1934, Chrysler Airflow se vyrabel od 1934, presneji jsem to zatim nenasel
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
DR : Pokus firmy Panhard et Laverssor bych přirovnal k pokusu Pragovky viz. typ Praga Super Picolo z přibližně stejného období, kdy T-77 udělala rozruch. Jinak aerodynamičtější mi příde více Praga Golden než ten Chrysler Airflow.
- Prílohy
-
- Praga Golden 2.jpg (180.42 KiB) 15924 zobrazení
-
- Praga Golden.jpg (169.47 KiB) 15925 zobrazení
-
- Praga S Picolo 2.jpg (168.51 KiB) 15929 zobrazení
-
- Praga S Picolo.jpg (172.1 KiB) 15930 zobrazení
DRracer -> Jo díky za odkaz, pěkné. Tipuju tak na 77%, že to je turbínka někde v US (si matně vzpomínám, že už něco takého zahlíd na fotká z Amer.) . I když na té fotce vpravo za autem mě připadne, jako že tam je pára, ale može to být aj výfuk z toho Chr.
MarekK -??? jsi si zcela jist, že amíci neměli před vojnou turbínky? Jistě, netvrdím že desítky typů v 1000ks sériích, ale pár desítek kusů, to by bylo reálné, ne?? Holt nesmíš srovnávat s naší Škoda Plzeň, tam se jim to ani cca po 20-ti letech od vojny moc nepovedlo
P.S.Omluva autorovy za off-topic, ale US steam/turbines Locomotives mám moooooc rád.
MarekK -??? jsi si zcela jist, že amíci neměli před vojnou turbínky? Jistě, netvrdím že desítky typů v 1000ks sériích, ale pár desítek kusů, to by bylo reálné, ne?? Holt nesmíš srovnávat s naší Škoda Plzeň, tam se jim to ani cca po 20-ti letech od vojny moc nepovedlo
P.S.Omluva autorovy za off-topic, ale US steam/turbines Locomotives mám moooooc rád.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 34 neregistrovaných