motor z 613

Tu môžete diskutovať o veciach v inzercii z hlavnej stránky
Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 13 Dec 2007, 00:42

Sedo napísal:Rečnícka otázka: "Ak by som dal do Škody 100 (teoreticky) motor z Tatry 613 bude to ešte Škoda 100?"
Rečnícka otázka No.2 Šeďo to ako ty osbne? :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 13 Dec 2007, 00:58

goral napísal:
ondrej napísal:pred časom tu tiež bol jeden, ktorému šlo o výkon, pracoval na preplňovaní - nenecháš sa inšpirovať? :twisted:

hej toho som si prešiel.... ale nehádžte ma do stejného vreca ja nie som tuner ani nikdy nebudem som len týpek čo sa po večeroch nudí a má rád
vzduchom chladené motory.....a moja najväčšia neresť je vozenie snažím sa dostať niečo tam kde to ešte nebolo a posunúť hranice o milimeter ďalej
..toť asi vsjo :D
Vies, chces aby sme Ti tu pisali komentare, pritom sam nechces povedat o co ti ide- preco tolka dolezitost? :?

A ak ti mam napisat k tvojej prvej otazke, motor Mi nezozenies, keby to bolo take jednoduche, vsetci uz davno jazdia na vstrekovani...

Kazdopadne motor T613 ci uz klasika alebo Mi je zastarala koncepcia sama o sebe a nevydim zmysel dostavat z toho motora viac ako tomu je u Mi. Jedina vyhoda tohoto motora je ze je vzduchom chladeny, co je ohromna vyhody pre tunerov- staci sikovneho chlapa so zvarackou a za par hodin osadi tento motor do akehokolvek auta.
Ja som tiez volakedy zil vo sne ze T613 su nejlepsie auta s najlepsim motorom na svete a nic lepsie neexistuje, no uz som z toho davno vyrastol- svet je uz uplne niekde inde- vzduchom chladene automobilove motory su pekne- je to technicky skvost, no v dnesnej dobe uz patria predovsetkym do muzea...

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 13 Dec 2007, 01:34

No zrovna motory řady T613 už mnoho desítek lidí před tebou posunulo na samé hranice možností a kolikrát i za ně (viz zejména úspěchy v ME v autokrosu a neúspěchy Ecorry Sport na okruzích), tak aby si nebyl zklamám, že už s tím nejspíš nepohneš dál ani o ten jeden jedinný milimetr...

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 13 Dec 2007, 10:00

Roman Maďar napísal:
Sedo napísal:Rečnícka otázka: "Ak by som dal do Škody 100 (teoreticky) motor z Tatry 613 bude to ešte Škoda 100?"
Rečnícka otázka No.2 Šeďo to ako ty osbne? :shock:
NIE :) To som sa len pýtal. Ja osobne to nepovažujem už za Škodu 100.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Dec 2007, 15:45

Vžiť to pak bude Škoda 613... :lol:

goral
Diskutujúci
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 24 Feb 2006, 13:53
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Kontaktovať užívateľa:

1303

Príspevok od užívateľa goral » 15 Dec 2007, 01:19

tak dobre chalani keď to veci pomôže... má sa to implantovať do chrobáka. preto vzduchom chladený.... som zvedavý na kritiky....

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 15 Dec 2007, 01:26

V tom případě doporučuji vzduchem chlazený plochý šestiválcový boxer Porsche, je kompaktní, lehký, výkonný a "sedí" ke vznikajícímu VW mnohem lépe, než rozměrný, nevýkonný a příliš hmotný agregát T613.....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Dec 2007, 01:38

Proč ne, sice pak bude brouček trochu těžkopádný, ale když to snesla stovka...

Běžně se do těchto aut implantuje celý pohonný agregát i s kompletní zadní nápravou (celá nápravnice s rameny) a zachová se i zadní příčník i s původními silentbloky. Brouka zase tak moc dobře neznám, ale pravděpodobně se to tam celé nevejde ani na délku, ani na šířku, tak to chce mít předem jasno, co a jak se bude upravovat. Někde tady v sekci dokumenty je ke stažení celá dílenská příručka a v ní snad nějaké základní rozměry uvedeny jsou, případně kdyby tam něco důležitého chybělo, je možné to změřit i v reálu.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Jerry » 15 Dec 2007, 02:01

Doplnim Luboše..... měl namysli agregát 603.
A dle mého názoru je mnohem lépe navržen pro dodatečný hledání poníků... viz monopost a ejektory :idea: :wink:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 15 Dec 2007, 02:51

O motoru 603 tu snad zatím nepadlo ani slovo a na mysli jsem ho taky neměl. Je pravda, že byl původně navržen pro závodní účely, ale i ta poslední úprava s ejektory, kompresním poměrem 13,5:1, provozovaná na směs metylalkoholu, leteckého benzínu, benzolu a ricinového oleje, dosahovala při 8000 ot/min asi tak stejného výkonu jako sériová šestsettřinácka... Je sice hezké, že ten motor váží o 200 kilo méně, ale když těm hrnkům chybí litr na objemu a ze sériového motoru by zůstal možná jen blok a dekly na ventily, tak to nevidím moc reálně a bez úprav má ten motor jen kolem sto koní.

goral
Diskutujúci
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 24 Feb 2006, 13:53
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Kontaktovať užívateľa:

1303

Príspevok od užívateľa goral » 15 Dec 2007, 20:31

radek napísal:V tom případě doporučuji vzduchem chlazený plochý šestiválcový boxer Porsche, je kompaktní, lehký, výkonný a "sedí" ke vznikajícímu VW mnohem lépe, než rozměrný, nevýkonný a příliš hmotný agregát T613.....
no vieš na Porsche motor v dobrom stave sa necítim... a k tomu potrebuješ aj prevodovku... uvažujem nahlas ak by som mal peniaze na motor a prevodovku z Porsche tak sa vyserem na chrobáka a kúpim si Porsche....

takže chalani asi tak motor zo 603 už v chrobáku je... o tom ako sa tam vopchal čo treba poupravovať sa rozpisovať nebudem lebo sme v inzercii
a nie v pokece...

ten další level a posunutie o milimeter ďalej znamenalo implantovať motor 613 s prevodovkou do chrobáka a natrieť niekomu zadok.....

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 15 Dec 2007, 20:45

Implantovat motor zo 613 do chrobaka nieje az taky problem- musis vsak zadok o dost rozsirit, pretoze musis implantovat motor s prevodovkou aj so zavesenim kolies a to bez rozsirenia do chrobaka nenarves. Problem vsak budes mat k dimenzovaniu ostatnych sucasti auta k hmotnosti a vykonu motoru. Chrobak dimenzovany na lahky 4- valec bude mat velky problem vysporiadat sa so 470kg- a 123 kW motorom bez toho aby si vystuzil celu kasnu. Nehovoriac o Prednych brzdach ktore budes tiez musiet vymenit. A to nehovorim o zotrvacnych silach pri celnom naraze takeho lahkeho auticka ako je chrobak s obrovskym a tazkym motorom z Tatry 613.
Su rozhodne aj jednoduhsie sposoby ako niekomu natriet zadok :D

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 15 Dec 2007, 20:47

Jo ty pudy, to je těžká věc, ve světle životního cíle "natrieť niekomu zadok.....", to se to těžko konstruktivně diskutuje, jisté elementární znalosti a technická úroveň jsou nezbytné a nenacházím je tu.....

Tak snad jen podotknu, že jestli hledáš vstřikový agregát T613 s elektrickým svazkem, řídící jednotkou, výfukovým traktem a převodovkou, připrav se na to, že se náklady ceně použitelného agregátu z porsche bezproblému vyrovnají...

Závěrem Ti přeji, představujíce si v duchu živě a plasticky jízdní vlastnosti chrobáka s motorem T613, aby jsi po vyjetí na silnici dříve než cíl své snahy "natrieť niekomu zadok" nebyl nucen řešit náhle vzniklou situaci "utrieť si svoj zadok"....

goral
Diskutujúci
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 24 Feb 2006, 13:53
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Kontaktovať užívateľa:

1303

Príspevok od užívateľa goral » 15 Dec 2007, 21:00

takže popojedem,ako to hovoria bratia...
otázka bŕzd poriešená vykuchal som Porsche 944s kotúčom v predu aj v zadu...
otázka rozšírenia vnútorných blatníkov poriešená koniec koncov chrobák voz to ľahko upravitelný....totiž to má spodný rám a škrupinku takže...
otázka klietky nepotrebná to vec ,to auto má to slúžiť len na šprinty nie ako auto bežnej prevádzky....
no čo sa týka tých financii si dovolím nesúhlasiť...
viem že som mojím inzerátom pár ľudí jemne nahneval ale určite sa v tom aute nemienim posrať lebo na to už mám dostatočne odcúvané....
a s inými kárami...

poprosím ponuky motora a prevodovky.....ďakujem za názory...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 15 Dec 2007, 21:13

tak je to jasné, chod do toho, podporujem ta, ale kúp len karburátorovú verziu, stačí na pobavenie
http://www.youtube.com/watch?v=THElYZgc ... vs.%20T613

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 15 Dec 2007, 21:14

Goral - ak je tvojím životným cieľom "natrieť niekomu zadok" s otuneným VW chrobákom,neviem, prečo sa tak trocháriš a obmedzuješ na nejaký konštrukčne zastaralý agregát z T613, ktorý má úplne iné výhody a prednosti než tie, ktoré od neho očakávaš.
Pozri, ako tú istú úlohu vyriešil už niekto pred tebou a nechaj sa nainšpirovať...
Prílohy
chrobakT.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 15 Dec 2007, 21:20

Dovolim si tvrdit ze motor so vstrekovanim a 5 stupnovou prevodovkou nezozenies- aspon nie tak ako si predstavujes. Keby to bolo take jednoduche, uz davno ho mam namontovany vo svojom aute aj ja. Myslim si ze na tento tvoj ucel ti postaci aj karburatorova verzia s jednotkovymi vackami a kratkym diferencialom... Karburatorovych motorov je vsade plno- aj mne sa jeden vala na zahrade :lol:

goral
Diskutujúci
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 24 Feb 2006, 13:53
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Kontaktovať užívateľa:

1303

Príspevok od užívateľa goral » 15 Dec 2007, 21:28

som nepovedal že je mojim životným krédom niekomu natierať...
ale keď sa to stane mám dobrý pocit vykonanej práce....
vieš tu v horách sú velmi dlhé zimné večery a piť pálenku a pivo ma nebaví...netvrdím že som abstinent...takže..
zaujala ma myšlienka V6 motora vraj používaného do Buggy.. poradíte kde ho splašiť???

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 15 Dec 2007, 21:42

Pozri Goral - aj keď tvoja myšlienka inštalácie motora T613 do chrobáka mi pripadá - no - trošku uletená, je mi sympatické a páči sa mi, ako reaguješ, a preto ti určitým spôsobom fandím.
Hovoríš - využiť dlhé zimné večery v horách. OK. Predstav si, že stráviš naozaj dosť času výrobou takéhoto strešteného vozidla, vrazíš do toho dosť peňazí, a teraz ti zaberá miesto v garáži (lebo von ho asi stáť nenecháš). Čo s ním? Jazdiť po cestách to nesmie, tak sa s tám občas vyvezieš za dedinu, alebo do hory, ale to ťa skoro prestane baviť. Utŕžiš krátkodobý úspech pred miestnou krčmou od pripitých spoluobčanov a možno niekedy aj toto vozidlo za nemalé náklady dopravíš aj na nejaký tuningový zraz a zúčastníš sa pretekov v zrýchlení. Čo potom...? Budeš mať na krku nepoužiteľný stroj a nebudeš mať preň ďalšie využitie, budeš mať však problém sa toho zbaviť tak, aby sa ti vrátila aspoň časť nákladov..
Nebolo by preto lepšie svoje tvorčie úsilie zamerať nejakým smerom, kde by bolo viac a hlavne trvalejšie zhodnotené? Čo tak si napr. zrenovovať nejakého veterána, ktorý ti okrem uspokojenia z dobre vykonanej práce prinesie aj obdiv ostatných - a to určite trvakejší, ako ten chrobák - a bude to zároveň aj určitá investícia, ktorá bude pri správnom výbere vozidla (napr. T603) aj získavať na cene? Alebo si opraviť "obyčajnú" T613 na jazdenie?
Pouvažuj...

goral
Diskutujúci
Príspevky: 42
Dátum registrácie: 24 Feb 2006, 13:53
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Nová Ľubovňa
Kontaktovať užívateľa:

1303

Príspevok od užívateľa goral » 15 Dec 2007, 22:16

ďakujem za kompliment... áno keď sa na to pozeráš cez peniaze tak je tvoj názor racionálny a správny... veterána... tiež s tebou súhlasím ale musím povedať že keď si zrenovuješ mašinu tak sa ju bojíš na slovensku
nechať odparkovanú na námestí bez dozoru lebo zákon schválnosti funguje a v mojom prípade KUA dobre... takže aby som napchal pol mega do plechu ktorý bude stáť lebo sa ho budem báť vybrať von ....nie...
položil si si otázku na čo sa vlastne autá vymysleli??? ja si dovolím odpovedať za seba a neberiem nikomu jeho názor... autá sú na to aby sa na nich jazdilo a to v každom čase a za každých okolností...preto stojím za tým mimo ďalších áut ktoré mám si postavím ešte toto s ktorým sa vybláznim... a hlavne si ho nekúpim ale si ho postavím..a o to ide... ja sa držím hesla.. chlapi sú ako deti len hračky majú drahšie...a moja interpretácia.. ja chcem mať iné hračky ako všetky deti.....dúfam že si ma pochopil......

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 10 neregistrovaných