TATRA 30 , 54 , 52
TATRA 30 , 54 , 52
Vážení kolegovia !
Reštaurujem vozidlo TATRA 54 aj s motorom T30 a potrebujem na nej osadiť karburátor.
Zohnal som si niekoľko nekompletných karburátorov ZENITH 30U , ale na každom sú iné vzdušníky a trisky. Prosím Vás o pomoc, aké majú byť na TATRA 30, 54 a 52 osadzovacie vzdušníky, trisky a dyfúzor pre tieto karburátory.
Za Vašu pomoc Vám ďakujem.
S pozdravom Ladislav Venžík, Trnava
e-mail: venzik@venzik.sk
Reštaurujem vozidlo TATRA 54 aj s motorom T30 a potrebujem na nej osadiť karburátor.
Zohnal som si niekoľko nekompletných karburátorov ZENITH 30U , ale na každom sú iné vzdušníky a trisky. Prosím Vás o pomoc, aké majú byť na TATRA 30, 54 a 52 osadzovacie vzdušníky, trisky a dyfúzor pre tieto karburátory.
Za Vašu pomoc Vám ďakujem.
S pozdravom Ladislav Venžík, Trnava
e-mail: venzik@venzik.sk
- Michael
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1514
- Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
U Zenithu typ T 30 a U 30 Pro Tatrovky by měl být: rozprašovač 17, hl. tryska č. 55-60, kompensátor č. 125.
U originál karbecu pro první Tatry 30 typ Zenith KB 30: rozprašovač 20, hl. tryska č. 80, kompensátor č. 80. Tento typ ( KB 30 ) se používal do výr. čísla 184 80 od č. 184 81 se používal karburátor Zenith typ U 30.
U originál karbecu pro první Tatry 30 typ Zenith KB 30: rozprašovač 20, hl. tryska č. 80, kompensátor č. 80. Tento typ ( KB 30 ) se používal do výr. čísla 184 80 od č. 184 81 se používal karburátor Zenith typ U 30.
S karburátorem Zenith 30T na své T-57A jsem si užil. Když jsem vůz koupil byl v něm rozprašovač (difuser) 20, hlavní tryska 65, vyrovnávací tryska (kompensátor) 110 a emulzní trubice kompensátoru převrtaná na větší průměr. Tatra jezdila jak z praku (i 100 km/hod), ale spotřeba byla 12 litrů.Protože jsem chtěl snížit spotřebu dal jsem originální osazení karburátoru; difuser 18, hl. tryska 50, kompensátor 110 a původní nepřevrtanou emulzní trubici kompensátoru. Tatra prskala, neměla rozhodně takový výkon a po cca 3 km jsem ji kousl. Vrátil jsem tedy vše tak jak to upravil původní majitel a v pohodě jezdím. Osobně se domnívám že to originální osazení zřejmě spolehlivě funguje jen s původním lihobenzínem . Velký vliv na chod motoru ale má i nastavení rozdělovače. Někde jsem četl že vyšší oktanové číslo dnešního benzínu vyžaduje u staších motorů (stavěných na méně oktanů) zvýšit předstih.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
karburator Zenith
Dakujem za info.
Man najmensi difuzor 18 a trysky su vacsie. Budem musiet dat vyrobit redukcie. Ale pre rozdielne obsahy bolo osadenie zrejme tiez rozne.
Chcem to mat vsetko original osadene.
Nahradne osadenie pre 30SOP mam. ak to niekto bude chciet, tak to poslem.
Man najmensi difuzor 18 a trysky su vacsie. Budem musiet dat vyrobit redukcie. Ale pre rozdielne obsahy bolo osadenie zrejme tiez rozne.
Chcem to mat vsetko original osadene.
Nahradne osadenie pre 30SOP mam. ak to niekto bude chciet, tak to poslem.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
Laco
Mam este jednu otazku. Mam Zenith co bol cely liatinovy a dalsi je vrch mosadz a spodok hlinik . Aky je spravny pre rok vyroby 1931 ?
Okrem toho mam packu na regulaciu - je na nej START - NORMAL - SPARSAM ? pre reguláciu coho sluzila. Je na telese napis ZENITH BERLIN.
V pondelok pridam foto.
Okrem toho mam packu na regulaciu - je na nej START - NORMAL - SPARSAM ? pre reguláciu coho sluzila. Je na telese napis ZENITH BERLIN.
V pondelok pridam foto.
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
scintila
Prave som rozobral SCINTILU VERTEX a prasklo - alebo uz bolo prasknute vinutie ako odpor na sludovej platničke čo viedla ku ramienku prerušovača. bol to nejaký žeraviaci odpor alubo také niečo?
Budem to musiet vyrobiť. Daju sa zistiť parametre alebo to len skusmo terba odmerať ?
Budem to musiet vyrobiť. Daju sa zistiť parametre alebo to len skusmo terba odmerať ?
- Laco
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 389
- Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
- Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1 - Bydlisko: TRNAVA
- Kontaktovať užívateľa:
VERTEX
Bolo to na T52, ale na čom bol ten motor neviem. Ja som ho zohnal ako torzo, bez spojky a jednych valcov.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných