TATRA 30 , 54 , 52

Tu môžete diskutovať o veciach v inzercii z hlavnej stránky
Laco

TATRA 30 , 54 , 52

Príspevok od užívateľa Laco » 28 Mar 2006, 16:43

Vážení kolegovia !
Reštaurujem vozidlo TATRA 54 aj s motorom T30 a potrebujem na nej osadiť karburátor.
Zohnal som si niekoľko nekompletných karburátorov ZENITH 30U , ale na každom sú iné vzdušníky a trisky. Prosím Vás o pomoc, aké majú byť na TATRA 30, 54 a 52 osadzovacie vzdušníky, trisky a dyfúzor pre tieto karburátory.
Za Vašu pomoc Vám ďakujem.
S pozdravom Ladislav Venžík, Trnava
e-mail: venzik@venzik.sk

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 28 Mar 2006, 17:17

U Zenithu typ T 30 a U 30 Pro Tatrovky by měl být: rozprašovač 17, hl. tryska č. 55-60, kompensátor č. 125.
U originál karbecu pro první Tatry 30 typ Zenith KB 30: rozprašovač 20, hl. tryska č. 80, kompensátor č. 80. Tento typ ( KB 30 ) se používal do výr. čísla 184 80 od č. 184 81 se používal karburátor Zenith typ U 30.
Prílohy
Karburátor Zenith.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 28 Mar 2006, 18:03

S karburátorem Zenith 30T na své T-57A jsem si užil. Když jsem vůz koupil byl v něm rozprašovač (difuser) 20, hlavní tryska 65, vyrovnávací tryska (kompensátor) 110 a emulzní trubice kompensátoru převrtaná na větší průměr. Tatra jezdila jak z praku (i 100 km/hod), ale spotřeba byla 12 litrů.Protože jsem chtěl snížit spotřebu dal jsem originální osazení karburátoru; difuser 18, hl. tryska 50, kompensátor 110 a původní nepřevrtanou emulzní trubici kompensátoru. Tatra prskala, neměla rozhodně takový výkon a po cca 3 km jsem ji kousl. Vrátil jsem tedy vše tak jak to upravil původní majitel a v pohodě jezdím. Osobně se domnívám že to originální osazení zřejmě spolehlivě funguje jen s původním lihobenzínem :cry: . Velký vliv na chod motoru ale má i nastavení rozdělovače. Někde jsem četl že vyšší oktanové číslo dnešního benzínu vyžaduje u staších motorů (stavěných na méně oktanů) zvýšit předstih.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

karburator Zenith

Príspevok od užívateľa Laco » 30 Mar 2006, 17:15

Dakujem za info.
Man najmensi difuzor 18 a trysky su vacsie. Budem musiet dat vyrobit redukcie. Ale pre rozdielne obsahy bolo osadenie zrejme tiez rozne.
Chcem to mat vsetko original osadene.
Nahradne osadenie pre 30SOP mam. ak to niekto bude chciet, tak to poslem.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Laco

Príspevok od užívateľa Laco » 31 Mar 2006, 12:42

Mam este jednu otazku. Mam Zenith co bol cely liatinovy a dalsi je vrch mosadz a spodok hlinik . Aky je spravny pre rok vyroby 1931 ?
Okrem toho mam packu na regulaciu - je na nej START - NORMAL - SPARSAM ? pre reguláciu coho sluzila. Je na telese napis ZENITH BERLIN.
V pondelok pridam foto.

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 31 Mar 2006, 15:20

Laco: Akorát vím, že těch celolitinových je dochováno méně.

Karel: Ten obrázek funkce Solexu mám ve velkém nástěnném provedení :) i Scintillu Vertex.
Prílohy
řez-Solex.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

scintila

Príspevok od užívateľa Laco » 31 Mar 2006, 17:09

Prave som rozobral SCINTILU VERTEX a prasklo - alebo uz bolo prasknute vinutie ako odpor na sludovej platničke čo viedla ku ramienku prerušovača. bol to nejaký žeraviaci odpor alubo také niečo?
Budem to musiet vyrobiť. Daju sa zistiť parametre alebo to len skusmo terba odmerať ?

Užívateľov profilový obrázok
Karel
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1265
Dátum registrácie: 28 Feb 2006, 22:16

Príspevok od užívateľa Karel » 31 Mar 2006, 18:03

Tak to ti bohužel neporadím, tak alespoň Scintilla-Vertex v řezu.
Prílohy
Scintilla-vertex II.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Michael
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1514
Dátum registrácie: 05 Dec 2004, 20:42
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Michael » 31 Mar 2006, 22:09

Laco, na jakém typu motoru ten Vertex byl?

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

VERTEX

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 09:49

Bolo to na T52, ale na čom bol ten motor neviem. Ja som ho zohnal ako torzo, bez spojky a jednych valcov.

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

zenith

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 14:26

totoje foto ovladacej packy
Prílohy
1.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 14:42

takyto tachometer by bol pre rok 1946 asi dobovy ?
Prílohy
tacho.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 14:44

pošlem este nejake veci co som cez sobotu mafotil...
ktory brzdovy spinac je najvhodnejsi ?
Prílohy
brzdove.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 14:47

omylom sa mi tam dostal hladacik Scharlach
Prílohy
brzdov2.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 14:48

trubka co bola na B
Prílohy
trubka.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 14:49

ktory je najvhodnejsi ?
Prílohy
prepin.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 15:03

omylom som poslal obrazky , mal som to poslat na TATRA 57B,
Teraz ku T54
Taketo koncove svetla boli na naleznom stave T54 z 1931 , su podla Vas dobove ?
Prílohy
stopka.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 15:04

ktora rychlostna paka je spravnejsia ?
Prílohy
schalter.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 15:06

spinacia scintila
Prílohy
spinacka.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Laco
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 389
Dátum registrácie: 29 Mar 2006, 11:27
Tatry, ktoré vlastním: TATRA 57B r.1946, Plast.model T603-r.1962,
v minulosti T54 , T75 ,T603-1
Bydlisko: TRNAVA
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Laco » 03 Apr 2006, 15:07

tieto drziaky pravdepodobne sluzili na zaclonky ...
Prílohy
zaclonky.jpg

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 31 neregistrovaných