Čierna T613-3 -vrakovisko Danubius

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 09 Jan 2007, 17:09

AT, myslém, že 40 percent zisk z ceny je neprimeraný zisk.Ved čím sa tak zvýšila hodnota daného auta, tým, že je moje?aj zisk predsa musí mať opodstatnenie.

speedy

vrakoviště

Príspevok od užívateľa speedy » 09 Jan 2007, 19:27

ambiciózní tajemníčku já si neprotiřečím, jenom jsem chtěl říct jak to většinou chodí, ale jsou i lidi kteří si nechaj auto zrenovovat, a pak ho z různých důvodů prodaj. Většinou se snaží dostat investovaný peníze na zpět. ale to stále řešíme neřešitelný stále dokola. Jde o to že si každý může říct za svojí práci, nebo auto kolik uzná za vhodné, když to někdo akceptuje, je to taky jeho věc. Jenom se celou dobu podivuju, že si někdo podá inzerát a hned ho všichni odsouděj že to je vydřiduch nebo blázen. Žijeme ve světě kterym hýbe ekonomika. O tom to celé je....

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 09 Jan 2007, 19:33

Když už se to auto prodává jako zrenovované, tak nějaké výdaje, co s tím prodejce někdy měl určitě zákazníka moc nezajímají. Ostatně ta výdajová skladba může být různá, někdo si cení hodiny své práce na 50 korun jiný na 500, někdo si uplatňuje odpisy kompletně nově vybavené dílny, jiný pracuje na odepsaném, ale ještě funkčním zařízení. Zase, rozdíl jako kráva. Někdo prozíravě nakoupil ještě za socialismu v mototechně za pár tisícovek díly v dnešních cenách za statisíce atd. I to auto k renovaci se dalo pořídit před dvaceti lety za pár tisíc a bylo ještě ke všemu v mnohem lepším stavu než dnešní totální vraky prodávané za šestimístné částky. Když měl někdo tu možnost to levně uskladnit, zase ohromný rozdíl...

Takže otázka, jestli je 40% zisk opodstatněný nebo ne, na to se vás dneska už nikdo neptá. Nejste vázáni jako v plánovaném hospodářství nějakým schváleným kalkulačním vzorcem, kde si můžete uplatnit ziskovou přirážku jenom do nějaké výše. Když se vám podaří stáhnout výrobní náklady a trh tu cenu unese, tak si můžete přirazit i více. V tom snad není problém. Zákazník nezná vaše skutečné náklady ani zisk, toho většinou zajímá jen výsledný produkt.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 09 Jan 2007, 21:08

A já znám kupříkladu jednu "partu" lidí, které baví jako nic jiného ta vlastní renovace předmětného přibližovadla, neboť si rádi posouvají své hranice možností a vím že u nich slovní spojení "to nejde" hned tak neuslyším. Jejich práce je vždy 100%, a vždy je výsledné dílo nakonec na prodej - tím že to vozidlo dodělají, pro ně přestává být zajímavé, a na prodej jde proto, aby z něj kupec měl radost/užitek a oni mohli za inkasovaný peníz pořídit nějakou jinou neobvyklou "hromadu šrotu" a s plnou vervou se do ní pustit (momentálně tam stojí tuším ZIS110, tedy kontury ho připomínají) ..... Toliko má reakce na téma "podezřelost prodeje vozidla po renovaci", každý člověk holt netrpí touhou plnit své stodoly nablýskanýma autama, se kterýma nikam nevyjede, ale naopak ho třeba těší, že jeho práce někde "jezdí" a někdo ji používá. I tací lidé existují, není jich moc, ale jsou.....

peter.

Príspevok od užívateľa peter. » 09 Jan 2007, 21:54

Sú to jednoducho správny chlapi :wink:

speedy

vrakoviště

Príspevok od užívateľa speedy » 09 Jan 2007, 22:21

Opět musim souhlasi z Radkem!!!

speedy

vrakoviště

Príspevok od užívateľa speedy » 09 Jan 2007, 22:23

Pardon překlep s Radkem :oops:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 10 Jan 2007, 10:02

Luboši, díky za rozbor, ale neptal jsem se, zda je zisk 40% opodstatněný, ptal jsem se, zda je zisk 40% přiměřený, řekněme eticky. Když do toho zamícháme ještě pohled, zda renovátora práce bavila nebo nebavila, tak se asi nedopočítáme ničeho.

Speedy, nechtěl jsem odsuzovat někoho, kdo si dal inzerát, napsal jsem, že můj příklad je čistě hypotetický a jeho podobnost s nějakým reálným inzerátem je jen náhodná. Kdyby ten náš modelový příklad byl ovšem zcela nepodobný realitě, asi bychom honili nějakou chiméru.

Pokračuju a rozvíjím tuto diskusi proto, protože zřejmě dost lidí (přestože Tě to udivuje) o takových věcech přemýšlí a výměnou názorů bychom si mohli všichni udělat jasněji, jak se na takové situace dívat. Jinak samozřejmě souhlasím s tím, že všichni mají právo nabízet si svoje veterány za kolik chtějí a stejně tak všichni mají právo utratit nákupem takových věcí libovolné sumy peněz. Asi to budu muset zdůraznit v každém příspěvku.

Takže protože Radek s speedy uvedli dva příklady poctivých renovátorů, z čehož můžeme udělat závěr, že kupovat již zrenovované auto neznamená kupovat zajíce v pytli, ale znamená to kupovat kvalitu, není třeba si při koupi auta za milión a víc dělat starosti? Sama cena je garancí kvality?

Co když já uvedu příklad člověka, kterému kupujíci poté, co přišli na to, co to vlastně za drahé peníze od něj koupili dvakrát podpálili barák a musel se přestěhovat? Bude se mnou speedy taky souhlasit?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 10 Jan 2007, 13:22

Luboš, bavíme sa predsa o konkrétnom prípade, ktorý nasimuloval AT.Náklady potrebné na nákup a opravu tvoria predsa okolo 60 percent predajnej ceny auta, otázka znela je čistý zisk okolo 40 percent primeraný?Ak je, treba ho rozumne zdôvodniť. K tomuto sa skúste vyjadriťPrečo cena zrenovovaného auta poskočila?Je v bežnej ekonomickej praxi 40 percentný zisk bežný?Samozrejme , že nie je to by naša ekonomika bola už asi ide.Ak teda ten zisk nie je primeraný, čo je to teda, špekulácia?Podvod?Nie je pravdou že v zmienenom prípade majitel predáva prácu remeselníkov a materiál , za cenu niekolko násobne, alebo prinajmenšom dvojnásone vyššiu, než za ňu zaplatil?Okrem toho tvrdenie , že podobné praktiky fungujú všade okolo nás, ešte neznamená, že sú správne a treba s nimi súhlasiť!

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 10 Jan 2007, 13:28

To AT, cena samotná nie je garanciu kvality, cenu treba odôvodniť, najlepšie písomne, aby sa dali uplatniť prípadné reklamácie.Často sa pri určovaní ceny stretávam s vyjadrením", tolko mi to je hodné", ale aj pri tomto prístupe sa musí pri určovaní ceny vychádzať z niečoho meratelného, inak mi to pripomína turecký bazar :lol:

tomcat1
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 52
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 20:11
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ba-oklolie
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa tomcat1 » 10 Jan 2007, 14:48

Roman: zalezi ci v tych 60-tich percentach je aj mzda renovatora, alebo len naklady na material, energie, subdodavatelske prace.
tomas: Posielam ti SS s kontaktom.

eyo

tatry na predaj

Príspevok od užívateľa eyo » 10 Jan 2007, 15:30

O tej tatre z danubiusu viem, videl som ju, no ma par znamok ale je bez dier..dost nad nou uvazujem, len asi sa na nej vydovadeli chalani..inac motor je sama pavucina....Inak ak by ste o nejakej slusnej vedeli..kontakt na mna eyov@szm.sk DIK

Sedo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1429
Dátum registrácie: 02 Júl 2004, 16:11

Príspevok od užívateľa Sedo » 10 Jan 2007, 15:51

Ja som ju mal moznost tiez vidiet zblizka, co ti chalani na nej dorobili?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 10 Jan 2007, 18:04

tomcat1, samozrejme , že je v tom aj mzda, ved náklady na renováciu zahrňajú aj mzdu renovátora.Stačí si pozornejšie prečítať príspevok od AT. Reč je o čistom zisku majitela cca500 000, to je čiastka , ktorá zostane po odrátaní všetkých nákladov, teda aj mzdy renovátora. Otázka je , či je tých500 000 primeraný zisk a k tomu dodávam otázku za čo?

Palo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1006
Dátum registrácie: 16 Dec 2004, 17:46
Tatry, ktoré vlastním: ---
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Palo » 10 Jan 2007, 19:01

Tak nejak som nad tým rozmýšlal a nedokážem zodpovedať či je zisk z Ríšanovho (AT) príkladu primeraný.
Ja to vidím takto.Dôležita je asi samotná cena na trhu.Máme napr. vozidlo "x" v stave "A" v hodnote 1 000 000,-.Ten kdo zoženie vrak a zrenovuje ho do stavu "A" za 0 peňazí môže sa tešiť zo zisku 100%.Ten kdo to všetko dokáže za 1 000 000,- je bez zisku.
Takže pokial je cena 1 300 000 za 603 v takom stave akosi "reálna", tak je pomer medzi nákladmy a ziskom nedôležitý.Ja si myslím že cena tejto 603 je moc vysoká.Ako kupujúci by som sa za jeden milión pustil do novej renovácie, ktorá by mala pre mňa výhody mojej kontroly práce alebo výberu farby a pod. a za 300 000,- by som kúpil napr. garáž.

"x" a "A" nie je značka vozidla a ani žiadna norma, je to len pomôcka.

jano_f
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jano_f » 10 Jan 2007, 19:44

pani (dama sa tusim nezucastnila), kaslite uz na to. Asi ste sa zlakli tej vysokej sumy. osobne keby som to auto chcel a samozrejme peniaze nan mal, tak si ho kupim a hotovo. kedze nan nemam, hladam ine alternativy ako znizit tu, nadobudaciu cenu tak ako kazdy z vas. ked niekto chce milion a dake drobne, no a co. Nech si pridava inzeraty kazdy den.

No a aby sa to trochu otocilo, neviem, ci ste niekedy videli taketo nieco
http://www.gerolt.de/bilder/tatra_2-603 ... ition.html
Prílohy
zlaty des.jpg

Užívateľov profilový obrázok
Maxono
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 688
Dátum registrácie: 25 Aug 2006, 21:46
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Krušovce, Topoľčany
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Maxono » 10 Jan 2007, 19:57

Buéé, total hnus jakože. Jak to mohlo dakto takto dobačovať? Nemčúri nemajú style.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 10 Jan 2007, 19:58

Cena přes jeden milion korun za poválečnou osobní tatru vyráběnou v tisícových sériích rozhodně běžná není, tak půlmilionový zisk asi moc přiměřený nebude. Však uvidíme, zda se prodá nebo cena bude muset jít dolů.

Užívateľov profilový obrázok
čadík
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 357
Dátum registrácie: 17 Júl 2006, 09:33
Tatry, ktoré vlastním: mám černočernou T613
hledám barevnou T613VB
Bydlisko: matka měst
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa čadík » 10 Jan 2007, 20:08

Nevydržel jsem to a také reaguji:
Ambiciózní tajemníček napísal:... Pak zisk je 500 000,-, tj. skoro 40% z prodejní ceny. Je toto přiměřený zisk nebo není? Co si kdo myslíte?
Jsme na tenkém ledě a termín nepřiměřený zisk mi dosud jednoznačně neobjasnil ani žádný berní úředník...
Posuzoval bych to případ od případu a pokud možno ve všech souvislostech.
Čistě teoreticky:
Jsem-li pekař a prodávám rohlíky, "zisk" činí 50% z ceny 1ks rohlíku - je to nepřiměřené?, činí-li to 0,75 Kč...
Jsem-li prodejce nových luxusních vozů, "zisk" činí jen 20% z ceny 1 ks vozidla - je to přiměřené?, činí-li to 1 000 000,- Kč...

Jinak definování zisku (již bez uvozovek) je vcelku jednoduché - jde o kladný rozdíl mezi výnosem a k němu příslušejícím nákladem. Záporný rozdíl je ztrátou... Určit výnos je taktéž jednoduché - vše co nám onen kupec zaplatí (penězi), smění protihodnotou (dům) atd... Nyní jde o to, co vše budou obsahovat naše náklady, jak výše nastínil už Luboš...
A tu tržní cenu (a tedy daný výnos) zjistím pouze v okamžiku realizování
prodeje.
Prodávám-li několikrát denně totéž (rohlík) bude i cena po delší dobu relativně stálá a jakýkoliv můj zisk bude považován kupujícím za přiměřený (jinak by to u mne nikdo nekupoval a šel jinam - nemyslím nyní stav nouze či tísně kupujícího a v té závislosti moje spekulativní jednání...). Prodávám-li však jednou měsičně (ten nový luxusní vůz), cena bývá kolísavá (od změny kurzu naší měny třebas po zohlednění inflace :lol: ) pak většině zájemců ( z nichž obvykle nevzejde žádný kupec) bude můj jakýkoliv zisk připadat nepřiměřený...
Až denně prodám tolik aut jako těch rohlíků, pak o nepřiměřenosti uvažujme! A naopak, kdybych měsičně prodal tolik rohlíků jako aut, to už tu vlastně dávno nejsem...

V jedné obchodní firmě jsem kdysi řešil nedodržování doporučených prodejních cen u zákazníka A a B:
Zákazník A cenu navyšoval s tím, že poskytovaná marže ve výši 40% mu nepokrývá ani náklady na prodej (natož vytvářet zisk) - obrat zboží byl celkem vysoký, ale měl najaté drahé prostory v moderním obchodním centru s poměrně vysokým provozním nákladem, vybavení prodejny na leasing a osm zaměstnanců v řádném HPP pro zajištění prodejní doby 7 dní v týdnu po 12 hodinách...
Zákazník B cenu snižoval s tím, že poskytovaná marže ve výši 30% mu vytváří příliš vysoký zisk - obrat zboží měl průměrný, asi stálý okruh zákazníků na malém městě, ale prosklená prodejna byla ve vlastním (restituovaném) nájemním domě zákazníka (= bez účtování nájmu sobě samému a minimální provozní náklady), vybavení prodejny zachovalé, ještě z doby komunálu a zákazník pracoval jako živnostník se spolupracující manželkou 5 dní v týdnu po 8 hodinách...
Pokud by však zákazník B doporučenou cenu navyšoval po vzoru zákazníka A beze změn ostatních podmínek, pak bych asi uvažoval o jeho nepřiměřeném zisku. Jenže: u zákazníka A bylo (z našeho pohledu předražené) zboží dále zákazníky nakupováno v dosavadním objemu, ale u zákazníka B se po zavedení dodržování našich doporučených cen objem jeho prodeje snížil... Nám tím poklesl objem prodaného zboží, zákazníkovi B zůstala v podstatě nezměněna částka jeho zisku...
To je holt ten tržní mechanizmus...

Bude-li stejná kvalita renovátora a jeho práce i stejná hodnota absolutní výše jeho zisku, pak podvědomě přesto upřednostním toho, který nemá zaměstnance a pracuje ve vlastní stodole na strojích po pradědečkovi než firmu se zaměstnanci v najatých byť moderních prostorách s nejmodernějším vybavením, protože předpokládám, že uvedené skutečnosti mohou značně ovlivnit celkovou cenu, kterou budu muset uhradit a já pochopitelně nemám peněz na zbyt.

Moje odpověď na otázku A.T. v úvodu: Pokud prodám toto vozidlo za čtyři roky a uvedená transakce bude po uvedené období mým jediným zdrojem příjmů, pak ten "zisk" 500 000 považuji za morálně přiměřený, pokud však takových vozidel mám více a prodávám alespoň dvě ročně, už si tím tak jistý nebudu. Podotýkám jen, najdu-li skutečně kupce ochotného cenu akceptovat!

jano_f
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jano_f » 10 Jan 2007, 21:32

Kedze sa mi nechce do garaze, tak zabijam cas zavislacenim. No a spat k tym nadobudacim cenam.
Co takto kliknite na Tatra T613 603 na stranke:

http://www.rychleji.cz/xchanger/rychlej ... ATRA&a_s=1

Je to hodne pol miliona?

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných