vzduchový podvozok na 613
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
- ako je to s tlmením? má to vlastné tlniče? aké?
- ako je to s nastavovaním svetlej výšky? fixne, plynule, stupňovite...
- ako sa to prejaví pri jazde (zmena jazdných vlastností),
- kompresor musí úpracovať stále? neobťažuje hluk?
- čo pri jeho poruche - auto vyfučí?
- ako sú riešené dorazy prepruženia
- ...
takéto nejaké otázky som mal na mysli..
- ako je to s nastavovaním svetlej výšky? fixne, plynule, stupňovite...
- ako sa to prejaví pri jazde (zmena jazdných vlastností),
- kompresor musí úpracovať stále? neobťažuje hluk?
- čo pri jeho poruche - auto vyfučí?
- ako sú riešené dorazy prepruženia
- ...
takéto nejaké otázky som mal na mysli..
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
pokiaľ na nápravách ostane všetko pôvodné, a sú "len" vymenené oceľové vinuté pružiny, ktoré sú nahradené gumovými vakmi, v čom badať zhoršenie jazdných vlastností? Vedenie náprav aj tlmenie ostáva zachované, geometria tiež.
Predpokadám, že pri normálnej jazde je nastavená štandardná svetlá výška, prípadne o niečo menšia... tak kvôli čomu to zhoršenie? Viem si to vysvetliť iba inou charakteristikou vzduchových pružín - tá by sa ale mala dať aspoň približne prispôsobiť charakteristike oceľových pružín, nie? Nie som si istý, ale aj tu by som predpokladal lineárnu charakteristiku pruženia...
Ako sú jednotlivé vlnovce prepojené medzi sebou? Je v nich rovnaký tlak, alebo rozdielny tlak vpredu a vzadu (predpokladám)..?
Predpokadám, že pri normálnej jazde je nastavená štandardná svetlá výška, prípadne o niečo menšia... tak kvôli čomu to zhoršenie? Viem si to vysvetliť iba inou charakteristikou vzduchových pružín - tá by sa ale mala dať aspoň približne prispôsobiť charakteristike oceľových pružín, nie? Nie som si istý, ale aj tu by som predpokladal lineárnu charakteristiku pruženia...
Ako sú jednotlivé vlnovce prepojené medzi sebou? Je v nich rovnaký tlak, alebo rozdielny tlak vpredu a vzadu (predpokladám)..?
- Stevo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1180
- Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
- Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
- Bydlisko: Garáž
- Kontaktovať užívateľa:
Ako si jednotlive tlaky nastavis, tak ich mas, su na sebe nezavisle. A vzduchovy vak nema rovnaku charakteristiku ako vinuta ocelova pruzina. Ani pruzina A z materialu X nema rovnaku charakteristiku ako pruzina B z materialu Y. A vak C z materialu XYZ ktory je robeny na vsetky typy aut (cize vlastne ani na jeden typ) ma uplne inu charakteristiku.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
top je dobre vyriešené hydropneumatické pruženie, pneumatické je určitý kompromis...
pokiaľ sú tie mechy univerzálne, tak také budú aj ich vlastnosti. Ak by však boli prispôsobené danému autu - tak som to myslel - tak by to mohlo byť lepšie, ako pôvodné oceľové pružiny. Závisí teda, ako je to spravené. Pneumatické pruženie by som však ako také nezatracoval.
pokiaľ sú tie mechy univerzálne, tak také budú aj ich vlastnosti. Ak by však boli prispôsobené danému autu - tak som to myslel - tak by to mohlo byť lepšie, ako pôvodné oceľové pružiny. Závisí teda, ako je to spravené. Pneumatické pruženie by som však ako také nezatracoval.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných