vzduchový podvozok na 613

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

vzduchový podvozok na 613

Príspevok od užívateľa MECSI » 27 Nov 2005, 20:30


Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 27 Nov 2005, 21:31

Zevraj je to vhodne aj na ine auta. Zevraj to uz na 613 bolo namontovane. Zevraj to montuju aj v prahe na jednu 613ku. Zevraj ked to clovek zaplati, da sa namontovat vsetko... ;-) Ale jedno je iste. Ide to aj podstatne lacnejsie.

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 28 Nov 2005, 02:18

a prý se k tomu stavitelnému podvozku dodává i plovoucí podlaha, vodní dýmka do auta a hodinky s vodotryskem.

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 28 Nov 2005, 09:53

Hmm, a kam se dává to šílené modré hebedo (asi kompresor a vzdušník)? Nedovedu si představit, že bych na to měl v autě místo jinde než na zadních sedačkách.

Užívateľov profilový obrázok
Kontráš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 505
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 08:02
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Kontráš » 28 Nov 2005, 11:16

Pod přední kapotu přece.... aspoň by se někteří jedinci nedivili kdeže máš motor :-)

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 28 Nov 2005, 13:19

Ajo, vlastně. Tu jsem už neměl tak dlouho otevřenou, že jsem na to úplně zapomněl.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Nov 2005, 16:18

zaujímavé... má s tým niekto bližšie skúsenosti, alebo lepšie vedomosti? (Števo?)

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 28 Nov 2005, 17:25

Ano, robil som to na troch autach...

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Nov 2005, 18:59

A možeš popísat svoje skúsenosti?

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Nov 2005, 19:24


Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 28 Nov 2005, 20:11

Moje skusenosti? Ako s cim presne? Prispevok tu na to iste pisat nebudem. Ale jazdit na tom by som tiez nechcel, ludia si myslia ze tym ze je to vzduchovy vankus budu mat Citroen DS, ale opak je pravdou, je to dost kostitras a naopak pri velkej zatazi dost rychlo prepruzi. Asi tolko...

MECSI
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 151
Dátum registrácie: 01 Mar 2005, 15:49
Tatry, ktoré vlastním: Zatial nemám Tatru
Bydlisko: Veľké Dvorníky
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MECSI » 28 Nov 2005, 23:05

Eda napísal:a prý se k tomu stavitelnému podvozku dodává i plovoucí podlaha, vodní dýmka do auta a hodinky s vodotryskem.
asi na Tatre sa dá usporiť ten kompressor, treba len napojiť na chladenie a konec :D

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 28 Nov 2005, 23:30

ta vodní dýmka je bez kompresoru, napojuje se to na plíce. A vodotrysk je proudový kompresor. Takže tam je to taky fpoho.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Nov 2005, 09:12

- ako je to s tlmením? má to vlastné tlniče? aké?
- ako je to s nastavovaním svetlej výšky? fixne, plynule, stupňovite...
- ako sa to prejaví pri jazde (zmena jazdných vlastností),
- kompresor musí úpracovať stále? neobťažuje hluk?
- čo pri jeho poruche - auto vyfučí?
- ako sú riešené dorazy prepruženia
- ...

takéto nejaké otázky som mal na mysli..

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 29 Nov 2005, 09:41

Je to nahrada pruzin,takze tlmice ostavaju povodne. To je hlavny bod urazu. Vyska sa nastavuje plynule samozrejme, kompresor nebezi stale, je tam tlakova nadoba, cize pri poruche kompresora sa nic nedeje. A jazdne vlastnosti sa zhorsia, je to na show a nie na jazdu.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Nov 2005, 12:43

pokiaľ na nápravách ostane všetko pôvodné, a sú "len" vymenené oceľové vinuté pružiny, ktoré sú nahradené gumovými vakmi, v čom badať zhoršenie jazdných vlastností? Vedenie náprav aj tlmenie ostáva zachované, geometria tiež.
Predpokadám, že pri normálnej jazde je nastavená štandardná svetlá výška, prípadne o niečo menšia... tak kvôli čomu to zhoršenie? Viem si to vysvetliť iba inou charakteristikou vzduchových pružín - tá by sa ale mala dať aspoň približne prispôsobiť charakteristike oceľových pružín, nie? Nie som si istý, ale aj tu by som predpokladal lineárnu charakteristiku pruženia...
Ako sú jednotlivé vlnovce prepojené medzi sebou? Je v nich rovnaký tlak, alebo rozdielny tlak vpredu a vzadu (predpokladám)..?

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 29 Nov 2005, 12:58

Ako si jednotlive tlaky nastavis, tak ich mas, su na sebe nezavisle. A vzduchovy vak nema rovnaku charakteristiku ako vinuta ocelova pruzina. Ani pruzina A z materialu X nema rovnaku charakteristiku ako pruzina B z materialu Y. A vak C z materialu XYZ ktory je robeny na vsetky typy aut (cize vlastne ani na jeden typ) ma uplne inu charakteristiku.

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 29 Nov 2005, 14:01

Tak co z toho vyplyva? Vzduch alebo klasika? Lebo si myslim ze 100 000 je dost- investovat tolko do 613. a keby sa mi mali zhorsit jazdne vlastnosti, tak sa na to vykaslem. Ale ja ako laik som si az doteraz myslel ze pneumaticky podvozok zlepsuje jazdne vlastnosti...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Nov 2005, 14:17

top je dobre vyriešené hydropneumatické pruženie, pneumatické je určitý kompromis...

pokiaľ sú tie mechy univerzálne, tak také budú aj ich vlastnosti. Ak by však boli prispôsobené danému autu - tak som to myslel - tak by to mohlo byť lepšie, ako pôvodné oceľové pružiny. Závisí teda, ako je to spravené. Pneumatické pruženie by som však ako také nezatracoval.

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 29 Nov 2005, 15:41

Stevo má pravdu: vzduchový vak má inú charakteristiku ako vinutá pružina , vak pomáaha aj tlmit tlmiču, napr u SAFáských náprav je výmena tlmiča až po 1 000 000 km!!!

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 25 neregistrovaných