TATRA 613-3 LPG od 8000 Kč

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 11 Jan 2006, 02:02

Petr Janda napísal:Luboš: Tatra byla původně za 45000 + 45000 do údržby a dílů, půjde pryč za pár tisíc.
A to radči ani nechtěj vědět, kolik stálo její pořízení a provoz nás daňových poplatníků... :D

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 11 Jan 2006, 09:19

Petr Janda napísal: smarkus: Mohl bych někde vidět Tvého Speciála jestli ho někdy vozíš blíž k Praze? Rád bych omrknul ovládací prvky, co kde má být. Pár prvků tam není a má to vybrakovaný tempomat. Ty ho máš?
Jak vůbec funguje u Speciála tempomat, když Speciál nemá řídící jednotku? Spolupracuje to nějak s elektronickým čidlem rychlosti? Myslíš, že by mi ho někdo dokázal sehnat nebo vyrobit? Dost rád bych ho v dírce po tempomatu měl.
Není to sice dotaz na mne, ale smarkus nemá tak docela původní interiér, takže podle něj bych zrovna nekopíroval. I když to má udělané moc pěkně.

Pokud jde o tempomat, řídicí jednotku potřebuje tempomat na co? Vstupem je údaj o rychlosti a výstupem je tahání za plynový pedál. Snad si nemyslíš, že tempomat potřebuje nějak ovlivňovat dávku paliva? Originální tempomat ze Speciála možná používá čidlo rychlosti na převodovce (co bys chtěl víc?), klidně ale stačí sledovat impulsy zapalování - otáčky motoru jsou přece u manuální převodovky tvrdě úměrné rychlosti.

"Dírka po tempomatu" je co? To jako dírka po ovládacím knoflíku ve středovém tunelu? Jak vypadá knoflík a kde má být, to už se zde na fóru řešilo - hledej.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 11 Jan 2006, 09:36

Funkcia tempomatu u T613S mi stále nie je úplne jasná, ale niečo predsa.
Pokiaľ som sa dopátral, tak tempomat sa montoval hlavne na vozy s podtlakovým centrálnym zamykaním (teda prvé S, neskoršie mali už el. zamykanie), s ktorým využíval niektoré spoločné komponenty (podtlaková nádoba, vedenie podtlaku, asi aj nejaké ventily..). Ako vstupy do zariadenia slúžili čidlá rýchlomeru (asi pri tachometri) a spínač činnosti spojky (pri pedáli), činnosť zariadenia bola regulovaná elektrickým členom (nemám bližšie údaje), umiestneným asi pod prístrojovou doskou, a samozrejme podtlakom odoberaným spod príruby ľavého karburátora, rozvádzaným cez systém hadíc a ventilov.
Ako výstup fungoval regulačný podtlakový člen umiestnený vľavo na krycom plechu motora (jeho obrázok bol na tomto web-e už uverejnený) a bowdwnom pôsobiaci na ovládací hriadeľ škrtiacich klapiek karburátorov.
Zariadenie sa ovládalo spínačom umiestneným na stredovom paneli medzi sedadlami.

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 11 Jan 2006, 17:46

Tak uz ti bylo odpovezeno ohledne tempomatu,funguje to spolecne s impulzy richlomeru,podtlaku v sani a vzavislosti natom to ovlada pres bovden hridelku ovladani skrticich klapek.
Co se tice sehnani tempomatu te sklamu, chtelo by jich vice lidi ale nejsou. A sklamu te podruhe mne to taky nefunguje.(zatim)
A ohledne interieru te sklamu taky mam to uplne predelane,kdys tak mrkni na me stranky. http://www.volny.cz/smarkus

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 11 Jan 2006, 20:37

to to bude trocha mymo mýsu :? : smarkusi (naštívyl som tvoj web :shock: )načo máš v tom kufri tie čudné kruhové bazmeky 8) ....,jediné logické vysvetlenie je aby ti lepšie opadávala hrdza spod blatnikov :lol: ..., alebo nová ventilácia v kufri hmm :o .
ale nie :D je vydno že si sa s tým autom pekne pohral hlavne z vnútra je to dosť dobré len tak dalej... :roll:

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 11 Jan 2006, 20:45

ja myslím, že tam moc hrdze nebude mat....

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 12 Jan 2006, 09:32

Možná to všem není jasné, pokud je, tak sorry. Ale podtlak se u toho tempomatu využívá jen jako zdroj síly pro tahání za plyn. Podobně jako třeba u podtlakového posilovače brzd.

Vstupem jsou impulsy, jejichž frekvence závisí na rychlosti. Tempomat se pak snaží udržet konstantní frekvenci impulsů, takovou, jaká byla v okamžiku, kdy stisknete tlačítko aktivace. Frekvenci vyhodnocuje elektronika. Ta v případě, že frekvence začne klesat (rychlost klesá), otevře jeden elektromagnetický ventilek a pustí podtlak pod píst. Píst, spojen lankem s klapkami karburátorů, svým pohybem pootevře klapky a přidá tak plyn. Když elektronika vyhodnotí, že rychlost stoupá (zvyšuje se frekvence impulsů), otevře druhý elektromagnetický ventilek a podtlak uvolní, takže se klapky v karburátorech pěkně zase pružinami přivřou - ubere se plyn. To je celá funkce.

Elektronika ještě vyhodnocuje sešlápnutí brzdy (aby se zbytečně netahalo za plyn, když se má brzdit). V podstatě stačí připojit se na spínače brzdových světel. Když se dotknete brzdy, tempomat hned vypustí podtlak a nechá své činnosti. Některé tempomaty vyhodnocují ještě sešlápnutí spojky (aby motor neřval bez zátěže). Jiné se spokojí s tím, že když se šlápne na spojku a motoru se odlehčí, rychle vyletí otáčky, aniž by se změnila rychlost. Na to reagují okamžitým puštěním plynu. V takovém případě se do elektroniky přivádí ještě signál od zapalování.

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 12 Jan 2006, 18:23

Neuhodl! Ty kruhove bazmeky tam jsou nato aby lepe odpryskaval lak z kapoty! :lol: a zadruhe abych nejezdil s prazdnym kufrem,tech zhruba 40kg je zhlediska tuzingu na snizeni predku! :shock:

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 12 Jan 2006, 20:51

jafnééé 8) smarkusi, ale mech cementu by bol lacnejší :lol:

Užívateľov profilový obrázok
smarkus
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 133
Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97
Bydlisko: Havířov
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa smarkus » 13 Jan 2006, 16:49

:?: :idea: :!: :oops:

Užívateľov profilový obrázok
Erik
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 807
Dátum registrácie: 25 Nov 2004, 22:24
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Erik » 13 Jan 2006, 22:36

Nechcete kupit?
prodam tatra813 8x8 kolos-tahač 120000kč tel 602534815

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných