A to radči ani nechtěj vědět, kolik stálo její pořízení a provoz nás daňových poplatníků...Petr Janda napísal:Luboš: Tatra byla původně za 45000 + 45000 do údržby a dílů, půjde pryč za pár tisíc.
TATRA 613-3 LPG od 8000 Kč
Není to sice dotaz na mne, ale smarkus nemá tak docela původní interiér, takže podle něj bych zrovna nekopíroval. I když to má udělané moc pěkně.Petr Janda napísal: smarkus: Mohl bych někde vidět Tvého Speciála jestli ho někdy vozíš blíž k Praze? Rád bych omrknul ovládací prvky, co kde má být. Pár prvků tam není a má to vybrakovaný tempomat. Ty ho máš?
Jak vůbec funguje u Speciála tempomat, když Speciál nemá řídící jednotku? Spolupracuje to nějak s elektronickým čidlem rychlosti? Myslíš, že by mi ho někdo dokázal sehnat nebo vyrobit? Dost rád bych ho v dírce po tempomatu měl.
Pokud jde o tempomat, řídicí jednotku potřebuje tempomat na co? Vstupem je údaj o rychlosti a výstupem je tahání za plynový pedál. Snad si nemyslíš, že tempomat potřebuje nějak ovlivňovat dávku paliva? Originální tempomat ze Speciála možná používá čidlo rychlosti na převodovce (co bys chtěl víc?), klidně ale stačí sledovat impulsy zapalování - otáčky motoru jsou přece u manuální převodovky tvrdě úměrné rychlosti.
"Dírka po tempomatu" je co? To jako dírka po ovládacím knoflíku ve středovém tunelu? Jak vypadá knoflík a kde má být, to už se zde na fóru řešilo - hledej.
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Funkcia tempomatu u T613S mi stále nie je úplne jasná, ale niečo predsa.
Pokiaľ som sa dopátral, tak tempomat sa montoval hlavne na vozy s podtlakovým centrálnym zamykaním (teda prvé S, neskoršie mali už el. zamykanie), s ktorým využíval niektoré spoločné komponenty (podtlaková nádoba, vedenie podtlaku, asi aj nejaké ventily..). Ako vstupy do zariadenia slúžili čidlá rýchlomeru (asi pri tachometri) a spínač činnosti spojky (pri pedáli), činnosť zariadenia bola regulovaná elektrickým členom (nemám bližšie údaje), umiestneným asi pod prístrojovou doskou, a samozrejme podtlakom odoberaným spod príruby ľavého karburátora, rozvádzaným cez systém hadíc a ventilov.
Ako výstup fungoval regulačný podtlakový člen umiestnený vľavo na krycom plechu motora (jeho obrázok bol na tomto web-e už uverejnený) a bowdwnom pôsobiaci na ovládací hriadeľ škrtiacich klapiek karburátorov.
Zariadenie sa ovládalo spínačom umiestneným na stredovom paneli medzi sedadlami.
Pokiaľ som sa dopátral, tak tempomat sa montoval hlavne na vozy s podtlakovým centrálnym zamykaním (teda prvé S, neskoršie mali už el. zamykanie), s ktorým využíval niektoré spoločné komponenty (podtlaková nádoba, vedenie podtlaku, asi aj nejaké ventily..). Ako vstupy do zariadenia slúžili čidlá rýchlomeru (asi pri tachometri) a spínač činnosti spojky (pri pedáli), činnosť zariadenia bola regulovaná elektrickým členom (nemám bližšie údaje), umiestneným asi pod prístrojovou doskou, a samozrejme podtlakom odoberaným spod príruby ľavého karburátora, rozvádzaným cez systém hadíc a ventilov.
Ako výstup fungoval regulačný podtlakový člen umiestnený vľavo na krycom plechu motora (jeho obrázok bol na tomto web-e už uverejnený) a bowdwnom pôsobiaci na ovládací hriadeľ škrtiacich klapiek karburátorov.
Zariadenie sa ovládalo spínačom umiestneným na stredovom paneli medzi sedadlami.
- smarkus
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 133
- Dátum registrácie: 18 Okt 2004, 20:45
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613 S r.v. 86
Tatra Beta r.v. 97 - Bydlisko: Havířov
- Kontaktovať užívateľa:
Tak uz ti bylo odpovezeno ohledne tempomatu,funguje to spolecne s impulzy richlomeru,podtlaku v sani a vzavislosti natom to ovlada pres bovden hridelku ovladani skrticich klapek.
Co se tice sehnani tempomatu te sklamu, chtelo by jich vice lidi ale nejsou. A sklamu te podruhe mne to taky nefunguje.(zatim)
A ohledne interieru te sklamu taky mam to uplne predelane,kdys tak mrkni na me stranky. http://www.volny.cz/smarkus
Co se tice sehnani tempomatu te sklamu, chtelo by jich vice lidi ale nejsou. A sklamu te podruhe mne to taky nefunguje.(zatim)
A ohledne interieru te sklamu taky mam to uplne predelane,kdys tak mrkni na me stranky. http://www.volny.cz/smarkus
- kovoo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 316
- Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
- Bydlisko: TT
- Kontaktovať užívateľa:
to to bude trocha mymo mýsu : smarkusi (naštívyl som tvoj web )načo máš v tom kufri tie čudné kruhové bazmeky ....,jediné logické vysvetlenie je aby ti lepšie opadávala hrdza spod blatnikov ..., alebo nová ventilácia v kufri hmm .
ale nie je vydno že si sa s tým autom pekne pohral hlavne z vnútra je to dosť dobré len tak dalej...
ale nie je vydno že si sa s tým autom pekne pohral hlavne z vnútra je to dosť dobré len tak dalej...
Možná to všem není jasné, pokud je, tak sorry. Ale podtlak se u toho tempomatu využívá jen jako zdroj síly pro tahání za plyn. Podobně jako třeba u podtlakového posilovače brzd.
Vstupem jsou impulsy, jejichž frekvence závisí na rychlosti. Tempomat se pak snaží udržet konstantní frekvenci impulsů, takovou, jaká byla v okamžiku, kdy stisknete tlačítko aktivace. Frekvenci vyhodnocuje elektronika. Ta v případě, že frekvence začne klesat (rychlost klesá), otevře jeden elektromagnetický ventilek a pustí podtlak pod píst. Píst, spojen lankem s klapkami karburátorů, svým pohybem pootevře klapky a přidá tak plyn. Když elektronika vyhodnotí, že rychlost stoupá (zvyšuje se frekvence impulsů), otevře druhý elektromagnetický ventilek a podtlak uvolní, takže se klapky v karburátorech pěkně zase pružinami přivřou - ubere se plyn. To je celá funkce.
Elektronika ještě vyhodnocuje sešlápnutí brzdy (aby se zbytečně netahalo za plyn, když se má brzdit). V podstatě stačí připojit se na spínače brzdových světel. Když se dotknete brzdy, tempomat hned vypustí podtlak a nechá své činnosti. Některé tempomaty vyhodnocují ještě sešlápnutí spojky (aby motor neřval bez zátěže). Jiné se spokojí s tím, že když se šlápne na spojku a motoru se odlehčí, rychle vyletí otáčky, aniž by se změnila rychlost. Na to reagují okamžitým puštěním plynu. V takovém případě se do elektroniky přivádí ještě signál od zapalování.
Vstupem jsou impulsy, jejichž frekvence závisí na rychlosti. Tempomat se pak snaží udržet konstantní frekvenci impulsů, takovou, jaká byla v okamžiku, kdy stisknete tlačítko aktivace. Frekvenci vyhodnocuje elektronika. Ta v případě, že frekvence začne klesat (rychlost klesá), otevře jeden elektromagnetický ventilek a pustí podtlak pod píst. Píst, spojen lankem s klapkami karburátorů, svým pohybem pootevře klapky a přidá tak plyn. Když elektronika vyhodnotí, že rychlost stoupá (zvyšuje se frekvence impulsů), otevře druhý elektromagnetický ventilek a podtlak uvolní, takže se klapky v karburátorech pěkně zase pružinami přivřou - ubere se plyn. To je celá funkce.
Elektronika ještě vyhodnocuje sešlápnutí brzdy (aby se zbytečně netahalo za plyn, když se má brzdit). V podstatě stačí připojit se na spínače brzdových světel. Když se dotknete brzdy, tempomat hned vypustí podtlak a nechá své činnosti. Některé tempomaty vyhodnocují ještě sešlápnutí spojky (aby motor neřval bez zátěže). Jiné se spokojí s tím, že když se šlápne na spojku a motoru se odlehčí, rychle vyletí otáčky, aniž by se změnila rychlost. Na to reagují okamžitým puštěním plynu. V takovém případě se do elektroniky přivádí ještě signál od zapalování.
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných