Memoriál F.Proseckého sen. 2010

Diskusia o stretnutiach


Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Memoriál F.Proseckého sen. 2010

Príspevok od užívateľa DRracer » 13 Aug 2010, 11:48

O uplynulém víkendu se konal již pátý Memoriál Františka Proseckého sen. organizovaný veterán TATRA klubem v Bystřici nad Pernštejnem.

Sobotní ráno rozhodně neslibovalo příjemnou cestu. Už po ujetí půl kilometru jsme viděli první nehodu. Celou cestu pršelo, občas stěrače vůbec nestíhaly. Navíc je to asi 50km před Bystřicí přestalo bavit a zastavily se definitivně. O to větší překvapení nás čekalo na náměstí v Bystřici. V okamžiku našeho příjezdu déšť ustal, náměstí bylo téměř suché. Bystřický pan farář je prostě borec, všechna čest. Zpětně jsem se dověděl, že právě on měl zřejmě největší podíl na tomto "zázraku". Všude okolo pršelo, jen v Bystřici bylo sucho.

Našeho Renaultíka jsme zaparkovali do řady a šli jsme se zaregistrovat. Nad náměstím se tyčil mohutný modrý nafukovací oblouk MotorJournalu. Hlavního organizátora, pana Proseckého, jsem objevil právě tady. Představování jménem netřeba, stačila dvojice klíčových slov "Tatra 130" - a hned bylo jasno :) . Obdržel jsem registrační kartičku a vydal jsem se na obhlídku skvostů, se kterými přijeli další účastníci. Náměstí se postupně téměř zaplnilo.

Obrázok

V horní části náměstí classic cars:
Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Tady jsou pěkně pohromadě jednotlivé verze T57 a T75 (kontrolní otázka: určete rok výroby T75):
Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok
Pak dorazila i krásně vyleštěná dvanáctka se zakázkovou karoserií:
Obrázok Obrázok

Flotila T613:
Obrázok

Barča přijíždí k nákladním stojedenáctkám...
Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Aerodynamické Tatry v klasické černé:
Obrázok Obrázok Obrázok

Matně modrá osma je překrásná:
Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Okolo poledne začala plánovaná přehlídka dobových oděvů. Velmi pěkný nápad a ještě hezčí realizace. První série dobových oděvů bylo dámské spodní prádlo. Následovaly pánské a především dámské oděvy včetně svatebních šatů z přelomu století, dvacátých, třicátých a čtyřicátých let.

Gentlemen, start your engines...
Po přehlídce šatů následovala krátká instruktáž a start účastníků směrem k veteránmuzeu v obci Dolní Rožínka. Kolonu odstartoval Zetor 50. Šéforganizátor představil posádku a stroj, předal pamětní diplom a taštičku s upomínkovými předměty a starosta odmávl start. S prvními posádkami se postupně zdokonalil proces odbavování. Na posádku byla asi minuta, přesto start rozhodně nepůsobil uspěchaným dojmem. Postupně startovaly předválečné Tatry, Pragovky a Škodovky.

Zřejmě o jedinou výjimku v plynulosti startu se postarala moje Tatra 130. Najel jsem s Renaultíkem na start a krátce jej představil divákům. Na to šéforganizátor s mikrofonem v ruce prohlásil, že "jak mne tak zná, tak ve svém malém voze ukrývám velký náklaďák" a zda může poporosit o ukázku. Původně jsem nechtěl narušovat organizaci startu vzhledem k velkému množství účastníků, ale tohle prostě nešlo odmítnout. Vypnul jsem motor a z auta vyndal velkou tašku. Dav zhoustl, evidentně něco takového nečekali. Z tašky jsem vytáhl Tatru a postavil ji na dlažbu. Spustilo se zběsilé cvakání foťáků ... Představil jsem tedy i Tatru, nejprve krátce historii její skutečné předlohy, něco málo o dokonalém řešení modelového podvozku a šéforganizátor celé představení ukončil s tím, že se moc těší, až si v neděli spolu zajezdíme :) .

Na exponáty v muzeu jsem se moc těšil. Zvláště na krátkou Tatru 72, T57A kombi a zejména na malého číňana (T57A). Malý číňan je zajímavý i tím, že podvozek a karoserie se po letech opět sešly v jenom vozidle - tak jak bylo kdysi vyrobeno ... cesty Páně jsou holt nevyzpytatelné :) .

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Z muzea směřovala naše cesta do nedalekého Šiklova mlýna, což je velký westernový areál. Zaparkovali jsme na opačném konci bahnité arény, než jsme před dvěma lety s kamarádem proháněli naše Tatry (tehdy ovšem za trvalého deště v hlubokém blátě, viz. Šiklův mlýn 2008).

Obrázok

Akce byla zakončena opět na bystřickém náměstí, účastníci obdrželi diplom s fotografií ze startu a rozjeli se domů. Pro ty, kteří zůstali, byl rezervován salonek v místní restauraci. Mám pocit, že bez tohoto příjemného posezení s organizátory na závěr by to celé zdaleka tak pěkně nevyznělo. Celkově hodnotím celou akci jako mimořádně podařenou a velmi profesionálně zvládnutou. Všem organizátorům děkuji za moc příjemné chvíle a držím palce do dalších ročníků.

Neděle
Hrozící dešťové mraky s rozbřeskem zmizely a nás překvapilo slunečné ráno - jako stvořené pro malou projížďku po hromádce písku ... jak taky jinak. Od počátku jsem měl v úmyslu vyzkoušet, jak se bude chovat T128 s řetězy :) . Až na to, že se z jednoho kola řetěz neustále svlékal, se její "zeměvrtné" schopnosti výrazně zlepšily.

Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok Obrázok

Rozlučkové defilé:
Obrázok Obrázok

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Memoriál F.Proseckého sen. 2010

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Aug 2010, 20:27

Musela to bejt opravdu zajímavá podívaná. Máš to napsaný velice čtivě, zhltnul sem celej článek na jeden nádech. :)

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Re: Memoriál F.Proseckého sen. 2010

Príspevok od užívateľa Zdicho » 18 Aug 2010, 14:00

Šikovný příspěvek! Díky:)

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Memoriál F.Proseckého sen. 2010

Príspevok od užívateľa DRracer » 09 Júl 2011, 14:07

Pozvánka na Memoriál Františka Proseckého sen. 2011
Prílohy
memorial2011p.jpg

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Re: Memoriál F.Proseckého sen. 2010

Príspevok od užívateľa DRracer » 31 Aug 2011, 20:09


Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Memoriál F.Proseckého sen. 2012

Príspevok od užívateľa DRracer » 21 Aug 2012, 11:43

11. srpna se konal již sedmý Memoriál Františka Proseckého sen. organizovaný veterán TATRA klubem v Bystřici nad Pernštejnem.

Již v pátek odpoledne byla v půdních prostorách bystřického muzea zahájena výstava svatebních šatů za doprovodu smyččového kvarteta. Zahájení se zúčastnila spousta známých tváří - mám pocit, že jsme potkali skoro celý bystřický tatraklub ;) . Sněhobílé šaty by to chtělo občas doplnit nějakým jemným barevným doplňkem, třeba červenou stužkou.

Sobota

Od časného sobotního rána hlídají příslušníci Sboru národní bezpečnosti bystřické náměstí. Vjezd je pokutován blokovou pokutou 10 Kčs. Už při vjezdu dostáváme registrační kartičku s číslem a fotograf pořizuje snímek na diplom. Dle pokynů příslušníka SNB parkujeme mezi ostatní young-timery na místo, odkud byla před chvílí vykázána T613 (pro svou přílišnou délku).

Jsou tu vozy renovované i ve vzácně původním stavu. Nejvíce mne zaujala T54 udržovaná v provozním stavu, nikoli jako cukrová panenka do vitrínky. Od roku 1932 je v rodině.

Obrázok Obrázok

T87 poprvé představena na veteránské akci od náročné renovace, kterou provedla firma Ecorra.

Obrázok Obrázok Obrázok

Jsou tu vozy československé výroby chlazené vzduchem...

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

... i vodou (Zetky, Pragovky, Aerovky i Střelené slepice :) ) ...

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

... naše známé a úspěšné traktory

Obrázok

... vozy evropských automobilek ...

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

... i několik "amerik" (proti nim je tedy T613 taková střední třída, co se velikosti týká). Ameriky vynikají zajímavými a u nás neobvyklými karosářskými kreacemi. Při bližším pohledu na ale podvozek překvapí konzervativní řešení - tuhá zadní náprava odpružená dvojicí půleliptických per. Skoro mám pocit, že jak jsou některá naše auta zajímavější technickým řešením, než vzhledem karoserie, u amerických je tomu naopak.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Aut se sešlo dle organizátorů srazu přes 150, nejvyšší registrační číslo jsem zahlédl 167.

Okolo dvanácté hodiny se obloha zatáhla ... a začaly proslovy :) . Hlavní organizátor a předseda bystřického Tatraklubu, František Prosecký uvítal účastníky i diváky srazu. Pak předal slovo starostovi Bystřice. Starosta nezapomněl připomenout, kterak město podporuje místní Tatraklub a tuto akci. Paní Baxantová-Procházková uvedla další díl z tradičních přehlídek dobových šatů ze svého salonu. Minulý ročník skončil léty šedesátými, letošní přehlídka navázala šaty ze sedmdesátých let. Na úvod vyběhly děti v dobovém cvičebním úboru. Následovali je mladí pionýři. Pak kordónem diváků prošly modelky ve svatebních šatech a zamířily mezi vystavené veterány. Zájemci tak měli dost času a prostoru nafotit si je třeba u svého vozu.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Za doprovodu God save the queen od skupiny *** pistols vyrazily ze dveří muzea čtyři punkerky.

Obrázok Obrázok

...já chci fáro ... a ženicha!

Obrázok

...tak který převrátíme?

Obrázok

Punkerky ovšem narazily na hlídky Sboru národní bezpečnosti. Muži zákona neváhali a jali se děvčata zpacifikovat. Punkerky měly ovšem zásadní převahu, a to zejména morální. Výsledek střetu byl bohužel pro bezpečnostní složky naší socialistické vlasti zcela zdrcující: jednoho příslušníka zhmoždily, jednoho obraly o zbraň a klepeta a dva dokonce zesměšnily!

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok

Zatýkání... jen se jaksi nepodařilo usadit mladé delikventky do Moskviče na správná místa.

Obrázok Obrázok Obrázok

Start na vyjížďku

Jako v minulých ročnících jsem byl připraven předvést, jaký že velký náklaďák to vezu ve svém malém Renaultu. Už v autě jsem Tatru zapnul a ověřil, že funguje. Když jsme se po 30 minutách dostali na řadu, vystoupil jsem z auta a Tatru položil vedle něj. František mezi tím uvedl základní informace a zdůraznil, že od poslední návštěvy dostala Tatra "zvukovou převodovku". Požádal o ukázku a přitiskl mikrofon na kapotu Tatry. Stiskl jsem tlačítko starteru, motor se převalil a naskočil. Z reproduktorů na náměstí se ozval dusot všech 130 plnokrevníků doprovázený jekotem ventilátorů. Obkroužil jsem krátké kolečko, publikum tleská. Pro velký úspěch vypínám a startuji Tatru ještě jednou a už odjíždíme ze startovací rampy směr Olešnice, kde nás čeká malé muzeum historických vozidel a muzeum strašidel.

Malé muzeum historických vozidel je zajímavé kvalitou provedení. Nachází se v čerstvě zrekonstruovaných prostorách, na jejichž opravu výrazně přispěly fondy Svazu Evropských Socialistických Republik. Sice je tu jen několik kousků z poválečně produkce ČSSR, ale doprovodné video velmi vkusně seznamuje návštěvníky s historií a technickými zajímavostmi každého vystaveného exponátu.

Muzeum strašidel je proti tomu ojedinělý a velmi zajímavý nápad - v bývalé ledárně se ukrývá několik výjevů z místních bájí a pověstí. Prohlídka je automatizována - čtené pověsti a báje provází návštěvníky jednotlivými oddíly. Oddíl se vždycky nasvítí, aby bylo jasné, k čemu se text váže. Stašidla jsou skutečně strašidelná, děti se některých z nich docela bojí.

U vstupu stálo pár modelek ve svatebních šatech. Návštěvníci upozorňují majitelku: "utíkají vám nevěsty z rakve" :) . Jejich krásu a eleganci trochu kazí neskrývaná bezohlednost k zapůjčeným šatům...

Po návratu do Bystřice už bylo náměstí skoro prázdné. U zlatavého moku hodnotili členové Tatraklubu průběh srazu. Navečer byla dost zima, jako kdyby se o slovou už hlásil podzim.

Obrázok

Neděle

Tradičně slunečno a tradiční malá RC expedice s Tatrou 128 a 130 ... vyrazili jsme kousek nad Bystřici k lesu.

Začínáme uprostřed pole lnu. Vyjetou kolejí se blíží dvojice vzduchem chlazených osmiválců. Opatrně překračují příkop za pomoci tlustých klád.

Obrázok Obrázok

Pak míří na polygon s terénními vlnami.

Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok Obrázok
Obrázok Obrázok

Na závěr projížďka "Ve stínu starých dubů".

Obrázok Obrázok

Odkaz na video zde

První ostrý test nové kamery v Tatře 130 dopadl na výbornou. Spínání kamery fungovalo spolehlivě. Tatra 128 je v pohodě a je na ní vidět, že nemá tolik nalítáno, jako T130. Má občas trochu problém s příjmem signálu, ale po vytažení antény z pod korby se to výrazně zlepšilo. To mám občas taky, když se mi zamotá kabel antény při nasazování kabiny. Motor a převody jdou jemně a tiše. Ale nějakou údržbu by teda snesla, aspoň preventivní prohlídku.

Obrázok Obrázok

Na doporučení členů Tatraklubu jsme cestou zpět navštívili restauraci Harenda. Rozhodně doporučujeme, byli jsme velmi spokojeni - nekuřácká, rychlá obsluha (avšak nikoli dotěrná, prostě jak má být), jídlo nám moc chutnalo.

Letošní Memoriál byl super. Z hlediska organizace srazu mám pocit, že je to čím dál lepší a lepší, a přesto převládá celková pohoda a přátelská atmosféra. Člověk má dost času prohlédnout si vozy účastníků, vychutnat si doprovodný program i vyjížďku do okolí. Opět moc děkujeme všem organizátorům za pozvání a příjemně strávené chvíle!

Renault tentokrát taky zcela v pohodě, to je za poslední desetiletí snad poprvé, co se vrátil z Moravy a nic mu není.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 24 neregistrovaných