Jesenný Tatra Power Mini Meeting

Diskusia o stretnutiach


Užívateľov profilový obrázok
ziza
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 426
Dátum registrácie: 12 Máj 2007, 10:56
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ziza » 09 Okt 2007, 15:03

Takže by byla k technikovi připuštěna např. i taková Mary Loo? Docela vážně si zahrávám s myšlenkou zveřejnit pak výsledky a srovnat bencín vers. LPG. Brtníkovy křivky zjevně neprošly křivoklátskou cenzůrou, tak co to zkusit v záštitě mezinárodního teamu? Přísahám, že můj zájem o věc je čistočistě badatelský a že se pak zdržím jakéhokoliv pokřiku a skandování.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 09 Okt 2007, 15:06

zizo - si vítaný!

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

po..

Príspevok od užívateľa ondrej » 28 Okt 2007, 09:34

vďaka všetkým zúčastneným, ktorí si našli čas a prišli,
myslím, že akcia sa vcelku vydarila - niekoľko hodín na brzde (spolu asi 15 rôznych meraní) a potom druhá, snáď ešte dlhšia a ešte zaujímavejšia diskusná etapa..
s našimi autami, vôňou benzínu (aj plynu), revom motorov a hvizdom ventilátorov sme prežili spolu pekný deň...
Prílohy
T603K2.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 28 Okt 2007, 10:27

Poivrdzujem Ondrejove slová, bol ta pekný a prínosný deň, merali sme všetko, čo bolo poruke .-). Ondrej vďaka , za dobrý nápad.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 28 Okt 2007, 11:03

Pri fotografii Tatry 603 na motorovej brzde sa mi začali prejavovať zvláštne a bližšie neurčené tiky na tvári. Kokšo

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 28 Okt 2007, 13:57

ondrej: Budeš aj prezentovat výsledky meraní? čo všetko ste skúšali? porovnával si GEMS a rozne "mapy" ? skúšali ste tiež aj zapalovanie z fava? Zverejníš výsledky? ....škode že nefunguje diskusia na TB...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Okt 2007, 08:58

Mojžo:
a keby si počul, ako sa v tom motore pri "plnom plyne" prebudilo zviera a hravo vybehol až do 5500 ot., a keby si videl, ako sa Tatra pod plným plynom pričupila k valcom..., ale vlastne, veď to môžeš aj počuť, aj vidieť..
http://www.youtube.com/watch?v=gxhkuy4WFS8

MarekK:
konkrétne výsledky meraní veľmi zverejňovať nemienim, slúžia hlavne pre potreby účastníkov akcie,
všeobecné poznatky a závery však nie je dôvod utajovať,
- zapaľovanie z Favoritu sme neskúšali a nerátam s tým ani do budúcna, nebolo to ani v pláne akcie
- rôzne upravené mapy GEMS sme preverovali, to bol predsa hlavný dôvod konania akcie. Najväčšie úpravy sa robili na mape pre motor 4 l, menšie pre motor 3,5. Hlavným cieľom úprav však bolo ďalej zlepšiť záber Mi pri rozjazde, čo sa na valcoch zmerať ale nedá. Posudzovalo sa preto subjektívne (AT a ja) a myslím, že sme sa posunuli zase o kus ďalej. Zatiaľ som s tým jazdil iba 2 dni, ale zdá sa, že Mi sa pri rozjazde už blíži skoro karburátorovému motoru. Treba to ale ešte skúšať ďalej v rôznych režimoch. Nasledovať by potom mala tretia - a zatiaľ asi posledná -úprava software GEMS - pomocné režimy (voľnobeh, sýtič, atď), čo by malo zvýšiť komfort používania.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 29 Okt 2007, 09:00

Uf uf :shock:

5x som pozrel nateraz stačilo, báječné video, vzácny úkaz vidieť takýto klenot upnutý na takomto zariadení.
Ešte otázočka Ondrej: Prosím Ťa o čo boli pripevnené popruhy? Ja som žiadny hák na ťahanie na T603 nenašiel, neviem či odhnil alebo tam nebol, bol som nútený ju vytiahnuť na vozík za poloos :?

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 29 Okt 2007, 09:36

Ondro, byl bys ochotný prozradit naměřené hodnoty (maxima) u T603? Zajímalo by mne srovnání s údaji výrobce, třeba jen do SS. Díky předem!

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 29 Okt 2007, 10:12

ta bratu šalene o naraznik, ci pána, na bomby

Užívateľov profilový obrázok
Štěpán
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 480
Dátum registrácie: 17 Okt 2006, 13:12
Tatry, ktoré vlastním: T613 2/3 1977
Bydlisko: Týn
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Štěpán » 29 Okt 2007, 11:03

Napište nám tu prosím nějáké výsledky. Třeba jen max výkon - otáčky pro 613stříkačku, karbec a 603

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 29 Okt 2007, 11:15

Taky bych vás prosil o maximální naměřený výkon u T603.

Takové zamyšlení, nezdá se vám, že 105 k u motoru T603H jest výkon podhodnocený..?? Jako rychlost kterou udával výrobce 160 km/h, která je skučně vyšší.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Výsledky

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Okt 2007, 11:48

Nakoľko dostávam hodne dopytov na získané výsledky, rozhodol som sa niektoré hodnoty uviesť. Trocha sa však obávam, aby boli pochopené správne, je to však už riziko, ktoré na seba beriem. Viac detailov, ako tieto, však uvádzať už nemienim hlavne z obavy pred ich neodborným použitím, nakoľko pokiaľ chceme byť objektívni, treba sa na tieto výsledky dívať v širších súvislostiach, čo predpokladá určité odborné vedomosti.

U každého auta sa robilo niekoľko "identických" meraní (2-3) kvôli objektivite. Chyba meracieho zariadenia sa podľa jeho výrobcu pohybuje do 1,5% a vrátane ľudského faktoru možno rátať s 2%.
Okrem toho má na výsledok vplyv aj momentálny stav vozidla (bol zistený dosť veľký vplyv teploty olejových náplní) a vplyv momentálnych atmosférických podmienok, ktoré program následne automaticky korigoval na podmienky menovité kvôli porovnateľnosti výsledkov. Táto korekcia je niekedy do plusu, inokedy do mínusu, a môže sa pohybovať na úrovni až niekoľkých percent. Merali sme pri vonkajšej teplote 9-13°C.
Všetky výsledky zatiaľ vyhodnotené nemám, budem potrebovať dosť času na ich solídne spracovanie, nakoľko však dostávam dosť otázok, niektoré predbežné výsledky tu uvediem:

Tatra 2-603:
vozidlo bolo na meranie pristavené v stave, v akom je bežne používané. Predzápal bol naposledy nastavený asi pred 5 rokmi, teraz iba skontrolované/nastavené ventily a tlak v pneumatikách (180R15 OR 17).
Auto absolvovalo 3 merania vzhľadom na zo začiatku studený olej (M8AD 15W-50, ktorý je dosť viskózny a určený hlavne na letnú prevádzku). Merané bolo na 3. prevodový stupeň. U posledného merania sa olej zohrial na 72°C, čo je stále ešte málo a myslím, že po zahriatí na nejakých 90° by výkon išiel ešte o pár koníkov hore. Za týchto podmienok motor dosiahol v maxime pred korekciou výsledkov na hriadeli motora 103,9 k (76,4 kW) pri 5130 ot/min. To je to meranie, ktoré je na videu. Motor bol točený do 5545 ot. kedy výkon oproti maximu poklesol asi o 2 k.

Tatra 613-4 Mi 3,5:
vozidlo bolo na meranie pristavené v stave, v akom je bežne používané. Pneumatiky zimné Continental 205/65-R15.
Jednotka GEMS v úprave pre rozjazd vozidla, čo však neovplyvňuje maximálne hodnoty. Najlepší dosiahnutý výsledok na hriadeli motora bol 200,2 k (147,3 kW) pri 5615 ot/min. pred korekciou výsledkov. Motor bol točený do 5940 ot/min. na 4. prevodový stupeň. Teplota syntetického oleja 101°C.

Tatra 613-4 Mi 4,0:
vozidlo bolo na meranie pristavené v stave, v akom je bežne používané. Pneumatiky zimné 205/65-R15.
Jednotka GEMS v úprave pre rozjazd vozidla.
Najlepší dosiahnutý výsledok na hriadeli motora bol 210,2 k (154,6 kW) pri 4825 ot/min. pred korekciou výsledkov. Motor bol točený do 5645 ot/min. na 4. prevodový stupeň. Teplota oleja 85°C.

Okrem toho bol ešte meraný Jaguar XJ so vstrekovým motorom na benzín a plyn, kedy sa u plynu dosiahli prakticky identické výkonové výsledky, ako u pohonu na benzín!! Tieto grafy zatiaľ nemám k dispozícii, takže nemôžem uviesť ani max. dosiahnuté hodnoty. Prvýkrát som však videl "plynové" auto, ktoré bolo skutočne na úrovni.

Všetky tieto výsledky treba brať s rezervou – sú zaťažené chybou merania a podmienkami merania, ako som uviedol už na začiatku.
Priebeh grafov a ostatné podrobnosti okrem už uvedených zverejňovať nechcem.

Užívateľov profilový obrázok
D.A.
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1859
Dátum registrácie: 09 Jan 2007, 09:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: CZ

Príspevok od užívateľa D.A. » 29 Okt 2007, 11:53

Ono to, Jacku, u Tätry patřilo k dobrému tónu už od doby Hadimršek - udávat parametry "horší", než skutečné. U 613 jsou i výkonové údaje (nejen rozměry) psány s tolerancí +5, resp. +10% a "zajížděči" vzpomínají, že výkony byly u všech kusů nad "papírovými" hodnotami.

Škarohlídi, pardon realisté to okomentují tak, že "při výrobní přesnosti a kolísající kvalitě si museli krýt záda" ;-).

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 29 Okt 2007, 12:01

Doufám Ondřeji, že se žádní hnidopichové nenajdou. Já za sebe mnohokrát děkuji.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 29 Okt 2007, 12:13

D.A. je mi to jasný. Jen se mi zdá, že právě v šestsettrojkovém motoru je "utopeno" hodně koníků :) . Když jej měli ladit Italové, zaručovali výkon 200 k při 7600 ot/min, aniž by se změnila konstrukce motoru. Bylo by zapotřebí hodně změn, ale jen vyleštění seriového sacího potrubí a změna potrubí výfukového by seriovému motoru hodila nějaký ten koník navíc.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 29 Okt 2007, 12:53

Pekne vysledky, mohla to byt veru zaujimava akcia.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 29 Okt 2007, 13:17

Pôvodne boli sľúbené ešte T613-4Mi 4,4 a karburačné T613, T613-3 a T613-4 Long, žiaľ na poslednú chvíľku z rôznych dôvodov sa ich majitelia rozhodli inak. A lámal som aj majiteľa jednej karburačnej s motorom tuším 3,7, ale má auto rozobraté a nestihol by to. Škoda...
Takto by sme mali ešte viac materiálu na spracovanie a porovnávanie. Avšak aj získané údaje poskytujú dostatok materiálu na zaujímavé úvahy...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 29 Okt 2007, 14:03

3,7? To bude pekny srot, asi sa zan majitel hanbi a preto neprisiel :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 29 Okt 2007, 14:49

Stevo napísal:3,7? To bude pekny srot, asi sa zan majitel hanbi a preto neprisiel :twisted:
Tolko autoreflexie? hm

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 1 neregistrovaný