Brzdy T2-603 model69

Diskusia o stretnutiach


Užívateľov profilový obrázok
Jozef
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 87
Dátum registrácie: 11 Nov 2005, 15:20
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 603 model 68
Tatra 603 72
Tatra 603-1 1960
Bydlisko: Jablonica
Kontaktovať užívateľa:

Brzdy T2-603 model69

Príspevok od užívateľa Jozef » 04 Apr 2006, 07:38

Vlastním Tatru2-603 rok výroby 1969 číslo karosérie 4828-02, číslo motora 7734-50-75-69. Za tie roky sa na nej podpísalo už viac mechanikov. Na prednej náprave sú bubnové brzdy a na zadnej kotúče. Všetky kolesové disky sú z malím zálisom. V knihe T 603 Rosenkranz píše na strane 185, že kotúče sa sérijovo montovali od poloviny roku 1969. Vedel by mi niekto poradiť do ktorého polroka patrí moja Tatra?Možno by situáciu osvetlil,,Technický katalog Tatra2-603, model 1969-70. Rád by som takúto knihu kúpil, alebo aspoň vypožičal na scan.
Prílohy
Technický katalog Tatra2-603, model 1969-70 CS,DE 481strán A4.jpg

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Apr 2006, 08:05

ako máš auto otypované? ak Tatra 2-603, model ´69, tak tam patria kotúčové brzdy, ak je označené inak, tak bubnové,
vzájomná kombinácia obidvoch systémov je neprípustná a nebezpečná a tak, ako je to na tvojom voze, vpredu bubnové, vzadu kotúčové - je vrchol diletantizmu!
Ja by som tipoval, že na tvojom aute boli asi bubny a niekto neskôr vymenil prevodovku aj so zadnou nápravou...
Asi by som sa ho snažil prerobiť na kotúčové brzdy - brzdí to o hodne lepšie a hlavne rovnomernejšie.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Apr 2006, 10:41

Na výrobním štítku (pokud je dochoval), by mělo být uvedeno, o jaký model se jedná.

Možná bych to někde našel podle čísla, ale teď nemám čas.

avatt

Príspevok od užívateľa avatt » 04 Apr 2006, 13:00

Kombinace brzd je nebezpecná? Uz jsem videl na T603 kombinaci trochu normalnejsi a to jest kotouce vpredu a bubny vzadu. Co by mohlo byt na tehle kombinaci zavadneho? Na autech je tahle kombinace bezna dodnes - je sice fakt ze brzdy na T603 v tehle kombinaci nebyly nikdy konstruovany, ale zas na druhou stranu buben mi prijde na udrzbu snad i lepsi preci jen auto ktery toho v roce moc nenajezdi by mohlo mit i fungujici rucni brzdu :) a i prasatka se na bubny lepe shaneji...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Apr 2006, 14:35

Myslím, že sa to v minulosti už rozoberalo, ale asi iba okrajovo, tak dobre:
Brzdy sú dôležitou súčasťou vozidla vzhľadom na bezpečnosť a preto každý neoriginálny zásah do nich môže byť veeľmi nebezpečný. Aby bol u vozidla zaistený dostatočný brzdný účinok, prechádzajú brzdy pred schválením sériobej výroby náročnými testami. Napr. pri schvaľovaní kotúčovej brzdy pre T603 boli z viacerých dostupných druhov obložení schválené k použitiu tuším iba 2. Ostatné materiály pri rovnakých rozmeroch nevyhoveli práve kvôli nedostatočnému brzdnému účinku pri vyššom zaťažení (mechanické vlastnosti, hlavne pri vyšších tlakoch a teplotách, trecie vlastnosti, oteruvzdornosť, atď...). Ak by sme na jednu nápravu namontovali brzdové obloženie rozdielnej kvality, účinok si vieme predstaviť. K ešte väčším rozdielom však dochádza pri kombinovaní rozdielnych brzdových systémov bez ich vzájomného zosúladenia.
Treba si uvedomiť niektoré zásadné odlišnosti medzi bubnovými a kotúčovými brzdami. Brzdové sytémy bubnové pracujú so zvyškovým tlakom v systéme, aby sa predišlo jeho zavzdušňovaniu, kotúčové bez zvyškového tlaku, inak hrozí trvalé pribrzďovanie. Bubnový systém potrebuje spravidla väčší zdvih pedálu (iný prevod), ako kotúčový, a to hlavne v prípadoch , kedy nie je ideálne nastavený. Zároveň pre vyvodenie požadovaného účinku potrebuje spravidla menší brzdný tlak. Toto sa u jednotlivých systémov kompenzovalo napr. rozdielnymi priemermi hlavného brzdového válca.
Nakoľko má T603 jednookruhový brzdový systém, nie je možné všetky tieto požiadavky zosúladiť a pri kombinácii obidvoch typov bŕzd bez zásadnejších dodatočných zásahov nie je možné garantovať rovnomerné, resp. požadované rozdelenie brzdného účinku na obidve nápravy, dôsledkom čoho býva prebrzdenie jednej z náprav s následným predĺžením brzdnej dráhy. Veľmi nebezpečné by bolo, ak by blokovala skôr zadná náprava. Takéto vozidlo by bolo pri intenzívnejšom brzdení neovládateľné!
Hlbšie to rozoberať nechcem, ale kombinácia bubnových a kotúčových bŕzd na jednom vozidle T603 bola výrobcom vyslovene zakázaná.

Užívateľov profilový obrázok
skovi
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 280
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 18:15
Tatry, ktoré vlastním: T603 1959,1961,1962, 1973
Bydlisko: Nové Mesto n/V
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa skovi » 04 Apr 2006, 15:40

Ak to trocha pomôže mám rv 1969 s podvozkom 4489-02, karoseria 5901 s bubnami.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 04 Apr 2006, 18:51

ondrej napísal: Veľmi nebezpečné by bolo, ak by blokovala skôr zadná náprava. Takéto vozidlo by bolo pri intenzívnejšom brzdení neovládateľné!
No v takych 20ich rokoch minuleho storocia by ta konstrukteri za tuto vetu asi strasne vysmiali ;-)
Kto si uz raz ale vyskusal nefunkcny rozdelovac brzdnej sily medzi napravami, ten to esteraz dobrovolne skusit isto nechce.

avat

Príspevok od užívateľa avat » 04 Apr 2006, 20:25

brzdove systemy chapu myslim dobre, ale faktem zustava ze z generalnich oprav z Koprivnice, ackoliv treba neoficielne, ale presto prichazely vozidla i s kombinaci brzd (potvrzeno predchozim majitelem me t603). a proto by me zajimalo jak tahle kombinace v praxi funguje a jestli ji nekdo na aute ma. Problemy mechanicky serizovanych bubnu znam, jezdim mb 1000 a znam i dodatecne kombinace brzd na tomto aute ktere byly jedine ku prospechu. Beru v potaz samozrejme i to ze t603 je vetsi, tezsi a rychlejsi.

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 04 Apr 2006, 21:59

Števo: Nefunkčný rozdelovač brzdnej sily? :lol: Vyskúšal som si a veľmi sa mi to páčilo.

Fiat Tipo 1.7D. Strašne som ho vyžral. Kua 2-3x si pred zákrutou rozhádzal auto, kopol do brzdy a už si letel kéru bokom, na výjazde plný plyn, kontra... a tak som sa tým bavil nemalú chvíľu. Super štýl. Chcem

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 23 neregistrovaných