První jarní stovky kilometrů

Diskusia o stretnutiach


Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Apr 2006, 10:00

Miloš - 100 bodov ! :wink:

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 04 Apr 2006, 10:15

Dovolil bych si s Matějem částečně nesouhlasit, T613 byla a je imho vozidlo neordoxní konstrukce a to platí i dnes... Od toho se také odvíjí její provozní a jízdní vlastnosti, dostupnost ND, atd. Já osobně jsem byl při prvním usednutí a následné jízdě T613.....
.....No jak to napsat, prostě převažovaly rozporuplné pocity, bylo to prostě úúúplně jiného, ten zvuk, to pohodlí, ty jízdní vlastnosti, ty presné dráhy řazení, atd.. Nečekal jsem, že se to bude v dosti věcech podobat svojim velkým sestrám, které kočíruji v práci :| .... Přesto ale silně uvažuji o pořízení druhé...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Apr 2006, 10:27

Zdenek - myslím, že si to vystihol - nejde ani tak o technickú dokonalosť, ako skôr o tie pocity a o tú jedinečnosť, ktorú Tatra má. Preto si získala aj mňa a pritom vôbec nechcem zatvárať oči pred mnohými nedostatkami týchto áut, ktoré často už nie sú ani v dobrom stave.
A čo je zaujímavé, zdá sa mi, že každá T613 je jedinečná, v niečom individuálna a iná. Znovu som si to naplno uvedomil teraz v sobotu, keď som sa vlastne prvýkrát odviezol na svojom Speciáli (dovtedy to bolo iba popoťahovanie po dvore a dielni, alebo na odťahovku, z odťahovky a tak..). Prekvapilo ma, ako sa to auto správalo príjemne, tak nejako mäkko a dôstojne. Väčšina ľudí by asi videla okorodované auto za zenitom svojej životnosti - a pre mňa to bol zážitok, ktorý doznieval ešte aj za niekoko dní..

Užívateľov profilový obrázok
MarekK
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1912
Dátum registrácie: 23 Jún 2005, 21:48
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-4 (1993)
Bydlisko: Olomouc
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa MarekK » 04 Apr 2006, 10:43

ved som to písal- tatra sa pilotuje!!! a z toho potom zostane ten zážitok, a na ktorý sa vždy teším ked centál vytiahne čudlíky...
Ale k téme:ja si jaro na tatre neužijem :cry: , ale zimu som si užil :P

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Apr 2006, 10:46

Miloši, v 80. letech už existovaly kupy aut i nižších tříd, co tatru v těch Matějem sledovaných kritériích hravě překonávaly, to si plně uvědomoval i výrobce.

Možná svou sbírku ještě o nějakou šestsettřináctku rozšířím, ale určitě to nebude kvůli přesnosti řazení... :lol: :lol: :lol:

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 04 Apr 2006, 11:04

No mne to taky radi presne ( a to jsem uz ridil hodne 613tek), pac muj motor ma od vyroby cca 55-60 tis.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Apr 2006, 12:25

koušák napísal:No mne to taky radi presne ( a to jsem uz ridil hodne 613tek), pac muj motor ma od vyroby cca 55-60 tis.
ako súvisí radenie s počtom najazdených km na motore? :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 04 Apr 2006, 12:30

:D :D :D :D :D :D
Ondrej: asi si neridil hodne 613tek, inac by si vedel :twisted:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 04 Apr 2006, 12:37

Števo - aj ty? :shock: :shock:

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 04 Apr 2006, 12:42

A jakej vliv má na řazení stáří motoru???

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 04 Apr 2006, 13:00

ondrej napísal:Števo - aj ty? :shock: :shock:
Jasne ze aj ja si z toho robim srandu... :D

Zdenek

Príspevok od užívateľa Zdenek » 04 Apr 2006, 13:12

Ajajaj, tady se to nějak zvrhlo... :mrgreen:
Tak tedy sem napíši mé prvotní dojmy s řazením.
Nevěřil jsem, že si osvěžím paměť z T815, co se týče přesnosti a drah (délky), chci - li zařadit kvalt....
Nevěřil jsem, že zpátečku tam budu dávat podobně jako v PV3S....
Čuměl jsem, že místo koule na řadičce tam mám hrušku jak v Ikarusu....
Překvapilo mě, že síla vynakládajícím na zařazení je zhruba stejná jak u Zila 131....
Mám pokračovat? :mrgreen: :twisted:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 04 Apr 2006, 14:43

No snad počet najetých km motoru jako takového ne, ale když už někdo zamontuje nový motor do auta, tak mu snad dá nové silentbloky. A když se vymění i ten "gumový křížek" na táhle řazení, tak bude hned řazení o mnoho příjemnější. Uložení agregátu vůči karoserii má na přesnost řazení docela vliv, protože převodovka je pevně spojena s motorem, kdežto řadicí páka je pevně spojena s karoserií. A mezi tím poletuje to nebohé táhlo. Pak zkuste hledat kvalty...

Užívateľov profilový obrázok
koušák
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 570
Dátum registrácie: 14 Dec 2004, 04:12
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603, Tatra 613-4, Tatra 148 AD20
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa koušák » 04 Apr 2006, 14:50

Dobre myslene tak, ze s motorom mam rovnako staru prevodovku. takze mi to ide vyborne a presne, ale v inych 613kach, s ktorymi som mal tu cest, to naozaj bolo hladanie rychlosti. Len tolko som chcel, asi som sa predtym nie najlepsie vjadril.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Apr 2006, 15:32

Motor, převodovka a silentbloky ale nestačí, dávala se nová i kulisa řazení?

Ani u nové šestsettřináctky nebylo to řazení ideální a ani výrobce se tím netajil, tak nevím, co tu stále řešíme...

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 04 Apr 2006, 18:47

Ked vam vadi radenie na 613ke tak si vyskusajte hocaku transaxle alfu :-)

miloš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2574
Dátum registrácie: 05 Mar 2005, 14:29

Príspevok od užívateľa miloš » 04 Apr 2006, 20:56

ondrej napísal: A čo je zaujímavé, zdá sa mi, že každá T613 je jedinečná, v niečom individuálna a iná. Znovu som si to naplno uvedomil teraz v sobotu, keď som sa vlastne prvýkrát odviezol na svojom Speciáli (dovtedy to bolo iba popoťahovanie po dvore a dielni, alebo na odťahovku, z odťahovky a tak..). Prekvapilo ma, ako sa to auto správalo príjemne, tak nejako mäkko a dôstojne. Väčšina ľudí by asi videla okorodované auto za zenitom svojej životnosti - a pre mňa to bol zážitok, ktorý doznieval ešte aj za niekoko dní..
Ano přesně takové pocity zažívám i já.Se speciálem jsem najezdil od minulého pondělí asi 1500km a je to vážně požitek.S nerovnostmi se vypořádává velice příjemně a jízda je měkká jako na vlnách.Lépe jsem se ještě s žádnou jinou 613 nesvezl.

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 04 Apr 2006, 21:12

Mě konkrétně to řazení třeba zase až tolik nevadí (vadí mi více úplně jiné věci), ale to primárně vidím v tom, že u T613 řadím tak cca 4 x méně často než u "běžných" aut. Ale co bych taky chtěl od tak "úžasně" sladěné kombinace 4stupňové převodovky a stálého převodu 3.154, když tu převodovku konstruktér odstupňoval ke stálému převodu 3.909 a s dalšími variantními řešeními se už neobtěžoval, že....

Užívateľov profilový obrázok
Mojžo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 4098
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
Bydlisko: mám
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Mojžo » 04 Apr 2006, 21:57

Máte to rozbité chlapi, ja to radím dvoma prstami a ide to úplne presne.

Je pravda, že na novej Vectre na ktorej též jazdím dosť často to ide ľahšie a presnejšie. Ale moja Tatrovka je v takom stave že už je to v hladine "príjemné"
Tatrovka je veľmi príjemné autíčko.
Keď som v nej po pol roku sedel, tak prvých pár kilometrov som vybral asi 30 dier lebo som mal zvyk z Omegy na inú šírku, inú výšku, iný pohľad. Veľmi príjemná mi hneď bola skvelá pružnosť motora. No a chvíľu som mal zmiešané pocity z toho pocitu obrovskej hmoty na kolesách.

To sa ale po pár kilometroch zrovnalo a... je to stále lepšie. Už som si dal aj pár driftov

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 04 Apr 2006, 22:24

To já řadím také dvěma prsty, když je to pohodlné. Vlastně si ani nevzpomínám na žádné auto, kde by řazení nutně vyžadovalo zapražení třetího prstu, o tom to ale není.

Z dnešního pohledu má to řazení v T613 příliš dlouhé dráhy, vyžaduje příliš velkou sílu a kvalty nikdy nehledáte jenom proto, že řadící páka má půl metru... :D

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 33 neregistrovaných