Podzimní Motortechna 2007
HYMNA TATROVAKOV
Tatre zdar vsetkym. Dnes som sa skoro unudil v robote a tak som zlozil ,,hymnu tatrovakov,, ktorej zakladom je byvala ceskoslovenska hymna samozrejme. Dufam ze to nebude prilis trapne.
KDE DOMOV MUJ
KDE DOMOV MUJ
MOTOR V ZADI
VZDUCHEM CHLADI
OSMIVALEC SE SVETEM RITI
VSUDE SKVI SE JAKO KVET
KRASNI VUZ TO NAPOHLED
A TO JE TA NASE TATRA
HRDA TATRA, VUZ MUJ
MOJE TATRA, DOMOV MUJ
NAD TATROU SA BLYSKA,HROMY DIVO BIJU
NAD TATROU SA BLYSKA; SVIECKY PREBIJAJU
VYMENME ICH BRATIA
NECH MOTOR NEKAZIA
VALCE HNED OZIJU
ZASTAVME SA BRATIA
OSTATNY SA STRATIA
TATRY V NAS PREZIJU
sorry za ziadnu diakritiku
KDE DOMOV MUJ
KDE DOMOV MUJ
MOTOR V ZADI
VZDUCHEM CHLADI
OSMIVALEC SE SVETEM RITI
VSUDE SKVI SE JAKO KVET
KRASNI VUZ TO NAPOHLED
A TO JE TA NASE TATRA
HRDA TATRA, VUZ MUJ
MOJE TATRA, DOMOV MUJ
NAD TATROU SA BLYSKA,HROMY DIVO BIJU
NAD TATROU SA BLYSKA; SVIECKY PREBIJAJU
VYMENME ICH BRATIA
NECH MOTOR NEKAZIA
VALCE HNED OZIJU
ZASTAVME SA BRATIA
OSTATNY SA STRATIA
TATRY V NAS PREZIJU
sorry za ziadnu diakritiku
Ahoj Karle. Ja pouzivam Trabanty (rozne - podla rocneho obdobia a pocasia) kazdy den a veru dymova clona za mnou nie je. Samozrejme nosom zachytis, ze dvojtakt je pod kapotou, ale myslim, ze ak za Trabantom ostava dym, nieco je zle... Zrejme privela oleja v zmesi, alebo rokmi nespravneho miesania benzinu a oleja zaneseny vyfukKarel napísal:Obávám se že příroda by zajásala právě jen kdybych používal ,,Tajtrlíka,, pouze a jen na veteránsrazy a nikoliv na každodenní jízdy do práce . Zvláště nyní za velmi chladného počasí mi prvních pár kilometrů se studeným motorem připomíná taktické cvičení tankového vojska při použití zadýmování.
Vobec nechcem polemizovat nad ekologicnostou Trabantov. Mam na to svoj nazor a kazdy nech si ma svoj. V kazdom pripade sa do Trabanta navazaju hlavne ludia, ktori ho nikdy nevlastnili (co nie je tvoj pripad) a pocitujem potrebu sa tohto ,vo svojej dobe (50-roky) daleko technicky vyspelejsieho auta ako napriklad Skodovka, zastat.
predny nahon, samonosna karoseria, vpredu napriec namontovany motor, hrebenove riadenie, nezavisle zavesenie kolies,....ondrej napísal:Julo600 - Trabant som nikdy nevlastnil a ani naň nechcem útočiť, ale mohol by si vysvetliť, prečo si myslíš, že bol "vo svojej dobe (50-roky) daleko technicky vyspelejsieho auta ako napriklad Skodovka"..?
netvrdim ze to bola spicka, ale v modernejsej podobe sa spomenuta koncepcia pouziva u aut dodnes
Trabant trpel na nevolu "strany" k modernizacii. Ale garantujem Ti, ze keby si mal moznost v nejakom sa vozit, odcenil by si jeho domyslenost.
..ale dost uz
to all... ospravedlnujem sa za vyrazne odbocenie od nazvu temy
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
predny nahon - áno, má svoje nesporné výhody, hlavne pre vozidlo kategórie Trabant (ale aj nevýhody, ako všetko..)
samonosna karoseria - doteraz som myslel, že Trabant má karosériu rámovú, podobne, ako Wartburg..
vpredu napriec namontovany motor - u predného náhonu jediné logické riešenie
hrebenove riadenie - jednoznačne áno
nezavisle zavesenie kolies - má aj Škoda, už dlhé roky..
mal som možnosť sa na Trabante odviezť (vždy ako spolujazdec) a uznávam, že to auto má niečo do seba, a ak by som dnes vedel zohnať Trabant v pôvodnom a zachovalom stave, ako zaujímavého veterána by som ho zobral, rozhodne to však nie je vozidlo, na ktorom by som túžil jazdiť - to by som vždy uprednostnil tú Škodovku aj s jej maticovým riadením a zadným náhonom..
samonosna karoseria - doteraz som myslel, že Trabant má karosériu rámovú, podobne, ako Wartburg..
vpredu napriec namontovany motor - u predného náhonu jediné logické riešenie
hrebenove riadenie - jednoznačne áno
nezavisle zavesenie kolies - má aj Škoda, už dlhé roky..
mal som možnosť sa na Trabante odviezť (vždy ako spolujazdec) a uznávam, že to auto má niečo do seba, a ak by som dnes vedel zohnať Trabant v pôvodnom a zachovalom stave, ako zaujímavého veterána by som ho zobral, rozhodne to však nie je vozidlo, na ktorom by som túžil jazdiť - to by som vždy uprednostnil tú Škodovku aj s jej maticovým riadením a zadným náhonom..
Měl jsem Š-120 a velice rád jsem ji vyměnil za Trabanta.
Ono hodně záleží na tom co člověk od auta očekává. Škodovka je samozřejmě pohodlnější, rychlejší a (možná) i bezpečnější, ale nevejde se do ní ani dětský kočárek. Trabant je oproti ní sice podstatně hlučnější a o jízním pohodlí se nedá moc mluvit, ale vejde se do něj podstatně víc než do Škodovky (a to nejen do kombíka). Se Škodovkou jsem měl navíc neustálé problémy (hlavně díky vodnímu chlazení) a tak jsem víc spravoval než jezdil. Oproti ní je Traboš prakticky bezůdržbové vozidlo a když už přeci jen něco ,,upadne,, stačí na to vázací drát a kombinačky
Ono hodně záleží na tom co člověk od auta očekává. Škodovka je samozřejmě pohodlnější, rychlejší a (možná) i bezpečnější, ale nevejde se do ní ani dětský kočárek. Trabant je oproti ní sice podstatně hlučnější a o jízním pohodlí se nedá moc mluvit, ale vejde se do něj podstatně víc než do Škodovky (a to nejen do kombíka). Se Škodovkou jsem měl navíc neustálé problémy (hlavně díky vodnímu chlazení) a tak jsem víc spravoval než jezdil. Oproti ní je Traboš prakticky bezůdržbové vozidlo a když už přeci jen něco ,,upadne,, stačí na to vázací drát a kombinačky
- Pelda
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 275
- Dátum registrácie: 30 Okt 2006, 00:01
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3, r. v. 1987
- Bydlisko: Zastávka u Brna
- Kontaktovať užívateľa:
Promiňte, že trochu odbočím od toho, co momentálně probíráte, ale podařilo se mi najít ten článek, co jsem prve sliboval, tak tady je. Ale asi to nebude úplně to, co myslel Čadík. Je to velice zajímavé pojednání o panu Kubinském a jeho práci, ale o JK Sportu je tam jen malinká zmínka, hlavně je tam o JK 2500. Nicméně v tom časopisu vyšel o "Sportu" shodou náhod úplně jiný samostatný článek, tak ho přikládám též. Snad to pro vás bude zajímavé, pro mně alespoň ano.
- Mirek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 554
- Dátum registrácie: 23 Okt 2007, 22:14
- Tatry, ktoré vlastním: T603 M68
T603 M69
T613-3 OTS EX
T613-4M - Bydlisko: střední Čechy
- Kontaktovať užívateľa:
Na tu knižku jsem čekal jak mí rodiče pred par lety na banány. A stálo to opravdu za to.lada napísal:Foto 003.jpg - opravdu nádherná kniha. Sice stojí skoro 1000Kč ale ať fotografie, nebo články... Už vím co chci pod stromeček. Myslím, že se nechalo na letošní podzimní Motortechně sehnat na T 603 snad vše, na T 613 po optání také.
Na Motortechně jsem chtěl sehnat lištu kolem světel na posledni T603 a nebyla. Nemá nahodou někdo navíc?
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 11 neregistrovaných