První jarní stovky kilometrů
Dovolil bych si s Matějem částečně nesouhlasit, T613 byla a je imho vozidlo neordoxní konstrukce a to platí i dnes... Od toho se také odvíjí její provozní a jízdní vlastnosti, dostupnost ND, atd. Já osobně jsem byl při prvním usednutí a následné jízdě T613.....
.....No jak to napsat, prostě převažovaly rozporuplné pocity, bylo to prostě úúúplně jiného, ten zvuk, to pohodlí, ty jízdní vlastnosti, ty presné dráhy řazení, atd.. Nečekal jsem, že se to bude v dosti věcech podobat svojim velkým sestrám, které kočíruji v práci .... Přesto ale silně uvažuji o pořízení druhé...
.....No jak to napsat, prostě převažovaly rozporuplné pocity, bylo to prostě úúúplně jiného, ten zvuk, to pohodlí, ty jízdní vlastnosti, ty presné dráhy řazení, atd.. Nečekal jsem, že se to bude v dosti věcech podobat svojim velkým sestrám, které kočíruji v práci .... Přesto ale silně uvažuji o pořízení druhé...
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
Zdenek - myslím, že si to vystihol - nejde ani tak o technickú dokonalosť, ako skôr o tie pocity a o tú jedinečnosť, ktorú Tatra má. Preto si získala aj mňa a pritom vôbec nechcem zatvárať oči pred mnohými nedostatkami týchto áut, ktoré často už nie sú ani v dobrom stave.
A čo je zaujímavé, zdá sa mi, že každá T613 je jedinečná, v niečom individuálna a iná. Znovu som si to naplno uvedomil teraz v sobotu, keď som sa vlastne prvýkrát odviezol na svojom Speciáli (dovtedy to bolo iba popoťahovanie po dvore a dielni, alebo na odťahovku, z odťahovky a tak..). Prekvapilo ma, ako sa to auto správalo príjemne, tak nejako mäkko a dôstojne. Väčšina ľudí by asi videla okorodované auto za zenitom svojej životnosti - a pre mňa to bol zážitok, ktorý doznieval ešte aj za niekoko dní..
A čo je zaujímavé, zdá sa mi, že každá T613 je jedinečná, v niečom individuálna a iná. Znovu som si to naplno uvedomil teraz v sobotu, keď som sa vlastne prvýkrát odviezol na svojom Speciáli (dovtedy to bolo iba popoťahovanie po dvore a dielni, alebo na odťahovku, z odťahovky a tak..). Prekvapilo ma, ako sa to auto správalo príjemne, tak nejako mäkko a dôstojne. Väčšina ľudí by asi videla okorodované auto za zenitom svojej životnosti - a pre mňa to bol zážitok, ktorý doznieval ešte aj za niekoko dní..
Ajajaj, tady se to nějak zvrhlo...
Tak tedy sem napíši mé prvotní dojmy s řazením.
Nevěřil jsem, že si osvěžím paměť z T815, co se týče přesnosti a drah (délky), chci - li zařadit kvalt....
Nevěřil jsem, že zpátečku tam budu dávat podobně jako v PV3S....
Čuměl jsem, že místo koule na řadičce tam mám hrušku jak v Ikarusu....
Překvapilo mě, že síla vynakládajícím na zařazení je zhruba stejná jak u Zila 131....
Mám pokračovat?
Tak tedy sem napíši mé prvotní dojmy s řazením.
Nevěřil jsem, že si osvěžím paměť z T815, co se týče přesnosti a drah (délky), chci - li zařadit kvalt....
Nevěřil jsem, že zpátečku tam budu dávat podobně jako v PV3S....
Čuměl jsem, že místo koule na řadičce tam mám hrušku jak v Ikarusu....
Překvapilo mě, že síla vynakládajícím na zařazení je zhruba stejná jak u Zila 131....
Mám pokračovat?
No snad počet najetých km motoru jako takového ne, ale když už někdo zamontuje nový motor do auta, tak mu snad dá nové silentbloky. A když se vymění i ten "gumový křížek" na táhle řazení, tak bude hned řazení o mnoho příjemnější. Uložení agregátu vůči karoserii má na přesnost řazení docela vliv, protože převodovka je pevně spojena s motorem, kdežto řadicí páka je pevně spojena s karoserií. A mezi tím poletuje to nebohé táhlo. Pak zkuste hledat kvalty...
Ano přesně takové pocity zažívám i já.Se speciálem jsem najezdil od minulého pondělí asi 1500km a je to vážně požitek.S nerovnostmi se vypořádává velice příjemně a jízda je měkká jako na vlnách.Lépe jsem se ještě s žádnou jinou 613 nesvezl.ondrej napísal: A čo je zaujímavé, zdá sa mi, že každá T613 je jedinečná, v niečom individuálna a iná. Znovu som si to naplno uvedomil teraz v sobotu, keď som sa vlastne prvýkrát odviezol na svojom Speciáli (dovtedy to bolo iba popoťahovanie po dvore a dielni, alebo na odťahovku, z odťahovky a tak..). Prekvapilo ma, ako sa to auto správalo príjemne, tak nejako mäkko a dôstojne. Väčšina ľudí by asi videla okorodované auto za zenitom svojej životnosti - a pre mňa to bol zážitok, ktorý doznieval ešte aj za niekoko dní..
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Mě konkrétně to řazení třeba zase až tolik nevadí (vadí mi více úplně jiné věci), ale to primárně vidím v tom, že u T613 řadím tak cca 4 x méně často než u "běžných" aut. Ale co bych taky chtěl od tak "úžasně" sladěné kombinace 4stupňové převodovky a stálého převodu 3.154, když tu převodovku konstruktér odstupňoval ke stálému převodu 3.909 a s dalšími variantními řešeními se už neobtěžoval, že....
- Mojžo
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 4098
- Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 21:46
- Bydlisko: mám
- Kontaktovať užívateľa:
Máte to rozbité chlapi, ja to radím dvoma prstami a ide to úplne presne.
Je pravda, že na novej Vectre na ktorej též jazdím dosť často to ide ľahšie a presnejšie. Ale moja Tatrovka je v takom stave že už je to v hladine "príjemné"
Tatrovka je veľmi príjemné autíčko.
Keď som v nej po pol roku sedel, tak prvých pár kilometrov som vybral asi 30 dier lebo som mal zvyk z Omegy na inú šírku, inú výšku, iný pohľad. Veľmi príjemná mi hneď bola skvelá pružnosť motora. No a chvíľu som mal zmiešané pocity z toho pocitu obrovskej hmoty na kolesách.
To sa ale po pár kilometroch zrovnalo a... je to stále lepšie. Už som si dal aj pár driftov
Je pravda, že na novej Vectre na ktorej též jazdím dosť často to ide ľahšie a presnejšie. Ale moja Tatrovka je v takom stave že už je to v hladine "príjemné"
Tatrovka je veľmi príjemné autíčko.
Keď som v nej po pol roku sedel, tak prvých pár kilometrov som vybral asi 30 dier lebo som mal zvyk z Omegy na inú šírku, inú výšku, iný pohľad. Veľmi príjemná mi hneď bola skvelá pružnosť motora. No a chvíľu som mal zmiešané pocity z toho pocitu obrovskej hmoty na kolesách.
To sa ale po pár kilometroch zrovnalo a... je to stále lepšie. Už som si dal aj pár driftov
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
To já řadím také dvěma prsty, když je to pohodlné. Vlastně si ani nevzpomínám na žádné auto, kde by řazení nutně vyžadovalo zapražení třetího prstu, o tom to ale není.
Z dnešního pohledu má to řazení v T613 příliš dlouhé dráhy, vyžaduje příliš velkou sílu a kvalty nikdy nehledáte jenom proto, že řadící páka má půl metru...
Z dnešního pohledu má to řazení v T613 příliš dlouhé dráhy, vyžaduje příliš velkou sílu a kvalty nikdy nehledáte jenom proto, že řadící páka má půl metru...
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 4 neregistrovaní