Dnes, 1.května 2008 proběhla v Praze před budovou Autoklubu ČR prezentační akce, připomínající nám jednak 15 let od znovuotevření tohoto domu, druhak velmi pohnutou a místy dosti strastiplnou historii auto-motorismu v těchto zemích.
17. března před 15ti lety byla budova po "vyrvání" ze spár postkomunistických lídrů Svazarmu a nákladné rekonstrukci z prakticky dezolátního stavu otevřena, aby opět mohla sloužit účelům, pro které byla postavena.
Kromě velmi různorodé přehlídky bezesporu zajímavých novějších i historických vozidel čekala na účastníky i jedinečná serie výročních plaket, připomínající tento den.
No, a tradičně několik momentek....
15 let znovuotevření budovy Autoklubu České republiky
Re: 15 let znovuotevření budovy Autoklubu České republiky
Velmi pěkná akce.Byla fakt sranda pár fotek ...nemělo to chybu..
Radku -Santus by měl dostat cenu
Radku -Santus by měl dostat cenu
- michal heky
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 719
- Dátum registrácie: 28 Máj 2004, 22:10
- Tatry, ktoré vlastním: T613-3
- Bydlisko: Praha, Kobylisy
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 15 let znovuotevření budovy Autoklubu České republiky
Hergot, zrovna dneska jsem po roce a půl od koupi konečně projel T603. Kdybych byl věděl, že je sláva před autoklubem, byl bych volil cíl výletu jinak:-(
-
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 207
- Dátum registrácie: 22 Jan 2005, 18:37
- Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
- Bydlisko: Šumperk
- Kontaktovať užívateľa:
Re: 15 let znovuotevření budovy Autoklubu České republiky
Radku,vrátím se k fotce S-type 1966.Mám před sebou knihu Jana Tučka -Autosalon (1977) a podle výkonu a objemu motorů současníků T613 mě nepřipadá,že by na Moravě "udělali něco špatně". V Jaguárech se nevyznám,ale v nabídce poloviny 70tých let uvádí pan Tuček karburátorové motory např.XJ 3442ccm,120kW nebo XJ4,2 126,5kW nebo Triumph Stag 2997ccm,108kW a když už listuji knihou pozpátku tak Toyota 3376ccm-125kW, Rover 3528ccm-114kW nebo MB 350SEL se vstřikováním 3499ccm-147kW. Samozřejmě v knize narazím i na vozy výkonově nadprůměrné např.BMW 630,633 ,ale přesto T613 nevychází v té době nijak špatně. Navíc objektivitě srovnání by pomohly hodnoty toč. momentu jeho velikosti a průběhu.
- radek
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 1971
- Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
- Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH - Kontaktovať užívateľa:
Re: 15 let znovuotevření budovy Autoklubu České republiky
No jo Matyjasi, to Ti tu degradaci motoru XK pan Tuček bude muset osvětlit osobně, já tu knihu tehdy nepsal, zato vím, že nízkokompresní řadový šestiválcový motor XK, s rozvodem DOHC, vybavený dvěma karburátory a používaný v letech 1958 až 1967 pro vozy řady MkI, MKII a S-type se vyráběl ve dvou verzích, z nichž byla v komentáři řeč o té slabší, s objemem 3442 ccm, výkonem 154 kW/5500 rpm a točivém momentu 293Nm/3000 rpm. Větší bratříček XK 3.8 pak z objemu 3781 ccm (ano, z prakticky stejného jako byla většina "vrtaných karburačních T613 pro zvláštní účely) poskytoval 162 kW a 326 Nm. To se pak nediv, že majiteli toho starého S-typu přišlo u stolu zábavné, když se dozvěděl, že T613 z roku 1992 má motor s karburátory, a následně krajně podezřelé, když viděl ten "osmiválcový" nabízený výkon....
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 13 neregistrovaných