...jako Tatraplán
- Jirka Pollak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 140
- Dátum registrácie: 16 Dec 2005, 12:40
- Kontaktovať užívateľa:
- Jirka Pollak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 140
- Dátum registrácie: 16 Dec 2005, 12:40
- Kontaktovať užívateľa:
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
ondrej: ne, dneska jsem to videl poprve
zezadu:
http://www.channel4.com/4car/media/feat ... otype2.jpg
http://www.autogallery.org.ru/3537sk935.jpg
zezadu:
http://www.channel4.com/4car/media/feat ... otype2.jpg
http://www.autogallery.org.ru/3537sk935.jpg
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Sedo: myslim, ze ploutev byla soucasti Jarayovych aerodynamickych navrhu:
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1245
http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1245
- ondrej
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 3867
- Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
- Kontaktovať užívateľa:
vzhľad je samozrejme veľmi subjektívny,Ambiciózní tajemníček napísal:A co je na tom prosím nevyváženého? Vypadá to podobně nafoukle jako T87. Tedy v tomto případě snad Škoda předběhla Tatru, že vyrobila něco tak nabobtnalého, co se Tatře podaří až za nějaký čas.
z mojho pohľadu toto auto vyzerá nevyvýžene preto, lebo zadná časť sa vo svojom hornom obryse nadmerne znižuje, zatiaľ čo spodný obrys kopíruje rovinu cesty. Toto spôsobuje, že horná časť karosérie už vzadu musí ísť veľmi nízko a z profilu to na mňa potom pôsobí nevyvážene, čo je ešte zvýraznené pomerne veľkým rázvorom so zadnou nápravou posunutou vzad a čudným rebrovaným krytom pred zadnými kolesami. Aj náznak plutvičky tu potom pôsobí dosť komicky a nestačí na optické vylepšenie profilu vozidla.
Rovnako uhol mriežky na prednom blatníku spôsobuje, že auto odzadu trocha pripomína známu siluetu delfína pri skoku nad hladinou, čo sa mi síce u delfínov páči, u áut už ale menej...
Jarayov patent hovorí, že karoséria má byť v spodnej časti tvorená profilom leteckého krídla, a v hornej kvapkovitým tvarom kabíny. Neviem, ži niektoré letecké krídla majú takýto profil, väčšinou sa smerom dozadu tiež dvíhajú hore, aj keď kvôli vztlaku je profil nesymetrický.
Ďalšiu nevyváženosť vidím v riešení čelného skla - kapsa nad ním pôsobí hodne antiaerodynamicky.
Spredu vyzerá auto trocha moc úzho, čo zvýrazňuje aj pomerne veľká šírka strechy.
Vystupujúcu strednú časť kapoty narušujúcu tiež profil vozidla tu rozoberať nechcem.
Nebol by som rád, ak by niekto tieto moje riadky chápal tak, že na toto auto mám jednoznačne negatívny názor. Iba som sa pokúsil zodpovedať Rišanovu otázku, v čom je pre mňa toto auto tvarovo nevyvážené. Žiaľ, o tomto prototype sa zachovalo pomene málo údajov, takže na jeho hodnotenie z technického hľadiska si netrúfam, rozhodne je to však zaujímavé auto a škoda, že sa nedochovalo...
- Jirka Pollak
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 140
- Dátum registrácie: 16 Dec 2005, 12:40
- Kontaktovať užívateľa:
Škoda se jmenuje Š Typ 935, ročník 1935
1. ploutev navrhl Paul Jaray v r. 1922 i když na závodních autech a torpedech byly "nevědecké" ploutve už dřív.
(Vědecká funkce ploutve je známa)
Poslední ploutev (zatím) byla použita na Maybach Coupé, tento rok.
1. seriové aerodynamické auto s motorem vzadu dal v Říši do produkce v r. 1931 ! Gustav Ganz: Volkswagen Standart a sklidil za to zatčení, zákaz používat jméno a zastavení produkce, abych měl F. Porsche více času na Hitlerovu zakázku...(více čtěte v příštím Motor Journalu)
_________________
1. ploutev navrhl Paul Jaray v r. 1922 i když na závodních autech a torpedech byly "nevědecké" ploutve už dřív.
(Vědecká funkce ploutve je známa)
Poslední ploutev (zatím) byla použita na Maybach Coupé, tento rok.
1. seriové aerodynamické auto s motorem vzadu dal v Říši do produkce v r. 1931 ! Gustav Ganz: Volkswagen Standart a sklidil za to zatčení, zákaz používat jméno a zastavení produkce, abych měl F. Porsche více času na Hitlerovu zakázku...(více čtěte v příštím Motor Journalu)
_________________
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
MB: uvadi se u ni rok 1935
http://www.channel4.com/4car/gallery/re ... age_7.html
http://www.channel4.com/4car/gallery/re ... age_7.html
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 5 neregistrovaných