prvý hliníkový motor...

Diskusia o výrobných číslach
Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

prvý hliníkový motor...

Príspevok od užívateľa kovoo » 01 Mar 2006, 13:11

páni viete niekto, ktorá automobilka prvý krát začala používať seriové hliníkove bloky motorov??? :roll:
ja som niečo počul že škodofka, ale nejak tomu neverím :?

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 01 Mar 2006, 13:39

Je rozdiel "hliníkový" motor (t.j. aj hlava), alebo len blok. Inak Škoda začala u 1000MB používať tenkostenné tlakové odliatky pre motorový blok aj skriňu prevodovky (a aj iné menšie) - v tej dobe používanie takejto technológie ešte vôbec nebolo bežné.
Al bloky sa ale používali už aj dávno predtým.

Užívateľov profilový obrázok
DRracer
Správca diskusného systému
Príspevky: 1586
Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14
Bydlisko: CR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa DRracer » 01 Mar 2006, 13:57

uz Tatra 11 ma hlinikovy blok motoru

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 02 Mar 2006, 09:07

A šlo o blok nebo klikovou skříň?

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 02 Mar 2006, 12:48

išlo o blok motora :idea:

Ambiciózní tajemníček

Príspevok od užívateľa Ambiciózní tajemníček » 02 Mar 2006, 13:37

Jistě, vodou chlazené MBčko, tam byl hliníkový blok a kvůli tomu zavedla Škoda novou a moderní technologii. Ale já se ptal, jestli se dá u T-11 hovořit o "bloku", když šlo v podstatě jen o klikovou skříň a válce byly venku?

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 02 Mar 2006, 14:07

Hliníkový blok má snad již i dřívější generace škodovek, né až embéčko... Ale první s tím nejpíš nebyli...

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 02 Mar 2006, 14:24

Ambiciózní tajemníček napísal:Jistě, vodou chlazené MBčko, tam byl hliníkový blok a kvůli tomu zavedla Škoda novou a moderní technologii. Ale já se ptal, jestli se dá u T-11 hovořit o "bloku", když šlo v podstatě jen o klikovou skříň a válce byly venku?
U klasickej konštrukcie starších radových dlhozdvihových motorov býval niekedy oddelený motorový blok od kľukovej skrine - predovšetkým z technologických dôvodov. U modernejších konštrukcií už bola kľuková skriňa a blok motora integrovné do jedného celku, zvyčajne nazývaného iba motorový blok.
U vzduchom chladených motorov vlastne na kľukovú skriňu priamo nadväzujú motorové válce, takže aj u T11 by som sa skôr prikláňal k názvu kľuková skriňa. Myslím ale, že aj u vzduchom chladených motorov je v praxi viac zaužívaný pojem blok motora...
AT - zaujímavý postreh!

Užívateľov profilový obrázok
kovoo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 316
Dátum registrácie: 30 Dec 2005, 18:37
Bydlisko: TT
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa kovoo » 02 Mar 2006, 20:58

páni dík... zas som o niečo múdrejší :wink:

Užívateľov profilový obrázok
sqad
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 166
Dátum registrácie: 18 Feb 2006, 16:42
Tatry, ktoré vlastním: T603 r.v. 75
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa sqad » 03 Mar 2006, 18:40

možno teraz poviem úplnú blbosť, ale nemohol to byť wartburg?

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 03 Mar 2006, 21:44

Cadillac mal hlinikovy blok uz v roku 1914 ci 15 na svojom L-engine, takze IFA urcite nebola prva...

Ignác Shustala

Príspevok od užívateľa Ignác Shustala » 03 Mar 2006, 23:48

Prvej hlinikovy blok mel v hlave nejakejc herr mjnooo jak se jmenoval, no ale u nas v Co. se valiljc juz po emerikansku blok elektronovej - to je s toho vodvozeny - Silicium. Kterj herr je ten Tajemnycke, ten by uz davno u nas delal prirucnej slovnik anebo spitzel v zavodu takovejhlenc aktivni. Ja u Vas panove bude mi dobre, to jest vidnouc juz nynj

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 03 Mar 2006, 23:50

"elektronovy" blok je zliatina horcika a hlinika, pouzivali sa masovo na chrobakoch a p911 napriklad. Zbytku nerozumiem :P

Užívateľov profilový obrázok
Zdicho
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1174
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 00:22
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Čórtův hrad
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Zdicho » 04 Mar 2006, 20:20

Slyšel jsem, že ve světě se spíše používala litina a že v Československu jsme v tomto ohledu byli dost popředu a používali jsme hliníkové slitiny. Říkal mi to kolega z Anglie, ale netvrdím, že je to objektivní tvrzení.

Když mi ve Würthu dávali do vačkové komory T613 závitové vložky, tak mi jejich zaměstnanec tvrdil, že je ten materiál docela bláto např. oproti materiálu bloků nových Škodovek. To by mohlo potvrzovat další tvrzení, že u motorů T613 s výkony nad 400 ks se kroutí blok.

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 06 Mar 2006, 09:26

príčinu rozšírenia motorov s hliníkovými blokmi v Československu treba asi hľadať aj v prevládajúcej koncepcii vyrábaných automobilov - s motorom vzadu, kde je malá váha motora dôležitá kvôli jazdným vlastnostiam

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 06 Mar 2006, 12:52

Presne ako Ondrej vravi. Plus tie ceskoslovenske megavykonne motory nielenze nepotrebovali nejak extra spevneny blok, ale 40 rokov im stacila trikrat ulozena kluka ;-)

Užívateľov profilový obrázok
radek
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1971
Dátum registrácie: 29 Okt 2004, 08:24
Tatry, ktoré vlastním: .........................
Tatra 613 "all in one"
Tatra 613-4 CH
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa radek » 06 Mar 2006, 12:55

No Stevo díky tomu ušetřili za vibrační motorky v sedácích předních sedadel, aby šofér neusnul.

Užívateľov profilový obrázok
Stevo
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1180
Dátum registrácie: 10 Feb 2004, 09:41
Tatry, ktoré vlastním: taka bordova
Bydlisko: Garáž
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Stevo » 06 Mar 2006, 13:04

Jo to je fakt... preto ani nekurili ze? Aby sa sofer nerozptyloval :twisted:

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 3 neregistrovaní