Strana 44 z 48

Re: Kačena

Napísané: 26 Sep 2010, 21:18
od užívateľa bazilisak
Jedná se o tuhle , o pár let později r. 2007 byla na 1. srazu 805 ve Vyškově . A moc jí to slušelo . Věřím , že je stále v dobré kondici ...

Re: Kačena

Napísané: 26 Sep 2010, 21:34
od užívateľa slimak
Krasavica,KACENKA.

Re: Kačena

Napísané: 28 Sep 2010, 14:37
od užívateľa oldjan
bazilisak napísal:No , to se mi moc nelíbilo, skrz spotřebu a málo místa .... ale nakonec jsem zavolal kamarádovi Korytářovi , hele nevíš o 805 ce ? Sehnal mi tu sanitu s novou rezervou a aku, s nově obloženýma brzdama a novýma válečkama za 15 tisíc.

No a dál už ten příběh znáte....

Začal jsem jezdit na srazy , auto poškrábané od větví, špinavé , tak si říkám, dost , na srazy nebudu jezdit , a ted zjištuju , že to auto mám na hovno, s rodinou někam jet , děti se hádají , kdo pojede vepředu , - problém, přepravní rychlost nízká , komfort jízdy = 0 ......

Takže si nechám originální 2 auta, které někdy možná zrenovuju a nechám dětem jako svatební dary ...

Samozřejmě , že mě to stálo dost nervů , a peněz , a všechno má svůj konec , ten konec prostě nastal , nemám čas ležet pod krámama , v práci mi to stačí , nejde v práci dělat na autech a doma taky .... bud jedno , nebo druhé .... čeho je moc , toho je až příliš ....
Bazilišáku jak ten příběh pokračuje. Už je tatra prodaná a doma nějaký ten mercedes.
Víš ten příběh mi je strašně povědomý, jenom s tím rozdílem, že jsem to udělal přesně obráceně. Když dětem bylo 15 a 16let, prodal jsem karavan a koupila se hromada rezatého železa z kterého tekl olej. Původně jsem taky chtěl vejtřasku, ale to neprošlo u manželky. Když už náklaďák, tak alespoň kačenu. Takže už třetím rokem, když přijdu z práce domů, sundám jedny montérky, obléknu druhé a jdu si lehnout pod tatru a těším se až jednou, za rok, dva , tři, vyjedu.
Pravda je, že za tu spoustu peněz co to stojí by už byl docela slušný karavan anebo bych mohl s rodinou letět každý rok k moři. Ale těším se až jednou přišroubuju značky, nastartuju , zařadím jedničku a vyjedu. Bude se vypalovat mastnota a barva. Dojedu k pumpě, natankuju a přivezu tatru domů, naložím manželku a vyrazíme na první zkušební jízdu. Tak jako to bylo v minulosti ze šestsettrojkou a potom s valníkem.
Další pravda je , že to co jsem zažil s tatrama, bych jinak nazažil. Potkal spoustu zajímavých a stejně postižených lidí, podíval se do míst kam bych se normálně nepodíval. Jasně, stálo to hromadu nervů, peněz a času, ale v životě je většinou vždy něco za něco.
Niméně tvůj postup chápu, na normální cestování s rodinou tatra opravdu není. Třeba až děti budou dospívat , přestane vás cestování normálním autem bavit jako nás, tak si pořídíte obytnou osmsetpatnácku.
Anebo přijde krize a vrhnu se na včely a z radiovozu bude včelín.

Re: Kačena

Napísané: 28 Sep 2010, 14:43
od užívateľa oldjan
Už jsme zase trošku pokročili, kabina je vyvařená a nalakovaná

Re: Kačena

Napísané: 28 Sep 2010, 14:54
od užívateľa oldjan
Karavan jsem prodal kamarádovi.

Re: Kačena

Napísané: 29 Sep 2010, 16:23
od užívateľa bazilisak
Tak se musím přiznat , že nebylo všechno tak jednoduché , jak vypadalo , co se týče 805 ky obytné tuningové na LPG , až relativně nedávno se mi podařilo zlegalizovat plg a uvést do funkčně legálního stavu .
Stálo to všeho moc , nervů při ježdění 805 kou od čerta k ďáblu s propadlou stk a namontovaným LPG , tak se všechno komplikovalo .... Nyní je situace divoká , nemám čas na nic , do zimy musím toho moc udělat ... A nyní nemám nedostatek financí , tak mě to auto ani moc doma netrápí . Multivana letos kupovat nebudu , počkám do jara .
Takže ještě jsem s tím něco pojezdil , spokojenost s LPG v 805 ce je vynikající . Ujel jsem s tím přes 3 000 km , teplé starty jsou vynikající , jízda je ucházející ( nepatrně nižší výkon) , motoru plyn chutná .... ale hlavně - ekonomika provozu - je někde úplně jinde !!! Když jedu k benzínce na LPG , stačí s sebou 1000 kč a ujedu v klidu 300 km ....
Jinak mám jedno novější video http://www.youtube.com/watch?v=NH2gH4AstdM a jednu akci za sebou . 350 km jsem ujel bez škrábance a čistými koly ... http://nase-tatry.websnadno.cz/zaver-ve ... lnice.html
Koupil jsem si pro radost polní kuchyň http://nase-tatry.websnadno.cz/polni-kuchyn-PK26.html a hraju si s jinýma věcma akorát k tomu nemám moc podmínky , lakování pod širým nebem není ideální http://nase-tatry.websnadno.cz/prives-- ... ka=53#foto

Re: Kačena

Napísané: 19 Okt 2010, 07:19
od užívateľa vlčák
Pokusím se nás kačenáře vrátit do našeho vlákna.
Djss napísal:Dnes som isiel cez C.S a a co vidim :lol: Skoda ze Sofer kamiona tam nebol.Rad by dom vedel kam ich viezli.Bol z KE.Obrázok
Jerry napísal:Pokud správně tušim, tak k nám na západ čech, bude to rozhodně v dobrejch rukou, ale z důvodu klidu, už víc nenapíšu. Každej z nás chce mít trochu soukromí. :wink:
jack napísal:... co se T805 týče, byla nedávno na prodej a info k ní, že prý speciálně upravená v Tatře pro potřeby ČSTV.
Marco 613 napísal:Ještě k té kačeně: vůbec se divím, že to drží při sobě. Podle fotek z inzerce (jak psal výše Jack) to auto vypadalo, že ho v jednom kuse nemůžou byť jen vyhrabat z hromady smetí, ve které byla zabordelená...
Zabordelená tam stála bez hnutí 30 let,ale bobík jí za půl hodiny vytáh bez problémů.

Re: Kačena

Napísané: 19 Okt 2010, 21:02
od užívateľa 68110
Jak jsem slíbil ve vlákně T805-cvrček v motoru, představuji zde mojí Kačenu. Podle štítku a původního TP se jedná o Radiovůz Duha rok výroby 1960. Vyrobena v Kopřivnici. Byla to uloženka do roku 1975. V tomto roce s 1000 km na tachometru ji dostávají hasiči kdesi u Třebíče. hned oddělali motor a vyměnili za fungl nový. Auto jim sloužilo jako záložní na vožení různého materiálu a jezdilo se s ním minimálně. Za cca 27 let s ním najeli 10000 km. Hlavně na něm nedělali vůbec žádné prasácké úpravy a dokonce jej ani nenastříkali na červeno! Akorát na dveřích měla číslo. Koupil jsem jí v roce 2002. Motor šel jako brus, měla nové brzdy, interiér původní, nezničený sololity. Na několika místech byla dost odřená, díry pouze asi na 4 místech, jinak úplně zdravá. Měla klasické Tatrovácké problémy - hodně tekl olej z motoru - jednak těsnění bylo původní a jeden chladič byl prasklý, manžety všechny na výměnu a tekl olej z reduktorů. Rozhodl jsem se asi před 6ti lety udělat lak, přetěsnit motor a další opravy. Bohužel jsem se rozhodl velmi špatně - zbrousil jsem celou nástavbu na kov. Strašlivá půlroční práce o víkendech s rozbruskami. Všude kila olejového tmelu, který vůbec nešel dolů. Kabina nešla na plech, protože byla ve velmi dobrém stavu. Dnes, kdybych to dělal znovu, bych jen opravil poškozená místa a dotmelil, zdrsnil a přestříkal. Ale chybama se člověk učí, jak praví klasik. Ale aspoň vím, že na skříni není ani milimetr rezavý. Na to, že se to dělalo v polních podmínkách je myslím výsledek docela slušný. S autem se jezdí málo, mám ještě další vojenskou techniku, ale teď jsem se rozhodl jej začít víc využívat na spaní na srazech a na akcích, tak se mu hodlám více věnovat. Na fotkách vidíte průběh renovace, poslední dvě fotky je současný stav po roce stání ve stodole, takže omluvte špínu a prázdnější kola atd. Pravý zadní reduktor už neteče, simerink jsem měnil, ale nalil jsem špatný olej PP90, takže stejně trochu protékal. teď už tam mám správný PP44 a ani kapka. Letos se ještě chystám opravit již zmiňovaného "cvrčka v motoru" a přes zimu pořádně očistit motor, vyměnit těsnící kroužky chladičů (ještě trochu kapou) a opískovat kola a nově nastříkat, protože ty jsem při renovaci nedělal.

Re: Kačena

Napísané: 21 Okt 2010, 17:07
od užívateľa bazilisak
6811O : nemám moc času , proto stručně . Rozlišení roku výroby je možné podle typu , podle různých detailů i podle materiálu . Zcela jistě auta PO roce 1958 mají na nádstavbě rámy dvířek kastlíků kovové , jistě nejsou ze dřeva , a to lze poznat dle pantů . Kovové dvířka mají panty zvenčí dvířek , ( šroubují se zvenčí ) rámky dřevěných se šroubují z hran dveří a zárubní , stejné je to u bočních a zadních vstupních dveří nádstavby . Také častěji jsou dvířka ke kamnům jednodílné , velké jako u V3S . Co se týče kabiny , tak ta mívá na blatnících jiné prolisy , jiné stupačky atd .

To , že jako poslední nádstavby se vyráběly pro Třince už je jen další důkaz , že Duhy se vyráběly dřív .

A neměl jsi pocit při broušení , že na skříni je víc vrstev než na kabině ?

Viděl jsem spoustu vozů , které šly od armády do civilu , žádný již nebyl originální , vždy něco nesouhlasilo . Jinak jaký tvar má Tvé výrobní číslo ? Má takový , jaký mám já , na fotce malého tech . průkazu v příspěvku ode mě ?

Re: Kačena

Napísané: 21 Okt 2010, 17:09
od užívateľa bazilisak
ještě dodám, že tím, že jsi ze skříně shodil všechny vrstvy , tím jsi udělal jedině správně . Totiž , ty tmely by se Ti stejně začaly loupat , praskat a puchýřkovat .... stačí to nechat párkrát na sluníčku ...

Re: Kačena

Napísané: 25 Okt 2010, 09:35
od užívateľa 68110
Nemyslel jsem, že by moje auto bylo originál z výroby, to jsme si asi špatně rozuměli. Spíš jsem tím myslel, že po předání vozidla z uložení v roce 1975 hasičům na něm nikdo nedělal žádné úpravy, takže zůstalo originální. Do roku 1975 určitě prošlo přestavbou na Slovensku, protože původní Duhy měly vnitřní i vnější nápisy v češtině a po přestavbě se nápisy předělávaly do slovenštiny. Já mám nápisy již slovenské. Číslo karoserie má trochu jiný tvar, než máš ty, přes SZ jej můžu poslat. Mám i číslo původního motoru, který byl v roce 1975 vyměněn, až ho najdu, dám ho sem.
Na skříni bylo asi 5 vrstev khaki, potom asi dvě základovky a asi centimetr olejového tmelu. Na kabině nebyl ten tmel vůbec a vrstev laku tam asi taky bylo míň, šlo to z ní dolů podstatně lépe, než ze skříně nástavby.
Vím, že rok výroby je u každé T805 otázkou, ale já zkrátka vycházím ze štítku a původních papírů.

Re: Kačena

Napísané: 25 Okt 2010, 09:38
od užívateľa 68110
Detaily vnitřních nápisů.

Re: Kačena

Napísané: 25 Okt 2010, 13:32
od užívateľa Hynek
68110: Budeš na auto doplňovat i blílé popisky a tabulky? Pokud ano a zajímají Tě i další detaily jak má Duha vypadat a co vše by na ní mělo být, ozvi se mi na mail hynda(zavináč)email.cz, nakontaktuju Tě na člověka, který o Duhách ví opravdu velmi mnoho, patří mu tato Duha: http://www.tatratruck.cz/fotogalerie/au ... bu_13.html

Re: Kačena

Napísané: 25 Okt 2010, 14:47
od užívateľa 68110
Hynku díky, ale Vašek Kubát je můj dobrý kamarád a jsme z jednoho klubu. Takže s ním všechno většinou konzultuju. Samozřejmě moje Tatra se té jeho ani nepřibližuje a asi nikdy nebude, ale vylepšuju jí podle jeho Duhy. Každopádně ale díky za snahu.

Re: Kačena

Napísané: 25 Okt 2010, 19:21
od užívateľa bazilisak
Hynku , za dobrotu na žebrotu ... :lol: . Ne ne , dobrý .

Re: Kačena

Napísané: 25 Okt 2010, 20:20
od užívateľa bazilisak
68110 : já to nemyslel špatně , samozřejmě , je mi jasné , že u hasičů se s tím moc nedělo, pokud to neposlali bud na nálezovou, střední , nebo go do třeba Trenčína . Já myslel , že u té armády se v těch autech dělal takový guláš , že nezůstal na kameni kámen . Tomu výrobnímu číslu bych byl docela rád . Jinak podpoříš mou myšlenku, že kabina a nádstavba spolu nebyly od výroby , že pocházejí každé z jiného auta ?

Kačena opět hlavou dolů

Napísané: 17 Jan 2011, 22:36
od užívateľa tatraman
A je to tady. Expediční Tatra je opět na cestách. Po expedici Atlas 1989 do Afriky, Asie 2003 do Asie, Australia 2005 do Austrálie, se tentokrát na druhý pokus dostala do Jižní Ameriky,,, Latina America 2011.
Veškeré info a foto můžete sledovat na http://www.volny.cz/asie03/am/index.htm
14.1. navštívili Velké vody Iguazů.

Re: Kačena

Napísané: 24 Jan 2011, 18:13
od užívateľa PAVEL64
Taky jedna v netypických barvách...musí být všechny zelené?? :wink:

Re: Kačena

Napísané: 30 Jan 2011, 17:20
od užívateľa Karel B.
Ahoj kluci. Chtěl bych Vás všechny pozdravit a snad i trochu potěšit tím, že se podařilo zachránit jeden požární speciál a dokonce jej vrátit do činné služby v jednotce sboru dobrovolných hasičů. Auto zatím, až na pár výměn olejových chladičů, funguje bezvadně a je kompletně vybaveno hasičským materiálem a posádkou. Díky tomu neskrývá svůj známý apetit... :) Avšak hlavně kvůli těm lidem na palubě bych chtěl udělat něco, aby to lépe a spolehlivěji brzdilo. Než začnu laborovat, pokud to má vůbec smysl, napadlo mě, že už třeba někdo z Vás má nějaké zkušenosti. Můžete se o ně podělit? Díky!
Přikládám fotografie před a po...zákroku :)

Re: Kačena

Napísané: 31 Jan 2011, 11:46
od užívateľa PAVEL64
moc hezké.....kluci Kopeční co jsou teď v Americe- nechali vyrobit větší válečky do kol...