Kačena

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Nov 2008, 03:55

Jerry , skoč na 7. stránku, uvidíš tam můj štítek. Je na něm značení, o kterém píšeš . :wink: Jinak jak jsi ted na tom s tou káčou , v jakém je stadiu ??

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 30 Nov 2008, 05:15

S autem sem moc nepopolezl, nezbejvá moc času, ba ani financí. Štítek na autě ještě pořád nemam a v TP mam zapsáno úřední číslo podvozku. Pokud mam rok výroby motoru 1960 (rv auta je 57, tak možná už na útvaru byla výměna motoru), tak je v autě už 3 motor a nebo je to ze Zlatovců poskládaný fakt ze 20 aut. :lol: Momentálně mam motor z 11. série pro valníky. Ještě kouknu na to číslo na rámu, pokud ho najdu a bude opět jiný, tak tej skládačce už uvěřim. A když číslo nenajdu, tak si necham vyrazit to "úřední" číslo do štítku.

Jakej je význam ostatních čísel u motoru, jde taky o rozdělení do sérií, nebo jeno dvojčíslí udává místo použití. Jak jsou číslovaný centrály?
Jako novinka je u mě pár nezajímavejch dílů a jeden 10 metrovej Magirus. Jedná se o mechanikej se dvěma lankama na trubku (druhej typ má pouze jedno silnější lanko na vysouvání celýho stožáru, a ten je podstatně těžší). Na tom bude taky moooc práce, je pěkně rezavej a některý svorníky jsou popraskaný. :? Čekal sem že bude taky těžkej a když sem ho bafnul a v jednej ruce odnesl, dost sem se divil.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Nov 2008, 14:59

Na centrálových motorech jsem čísla neviděl, čistý nálitek, netvrdím, ale , že se tam nikdy nedávaly. Heled , v žádným autě snad už nenajdeš motor, s kterým to vyjelo z fabriky, vždy se jedná o výměnu. Např. SOBOTA kterou jsem ted koupil. Auto z r 1957 , v r 1974 šlo od VÚ 2982 a už v Kroměříži v tom roce to mělo jiný motor jak na štítku. Mělo to v tu dobu na tachometru 4550 km , zbytek do 10300 najeli za těch přes 30 let hasičí . Výr č. soboty origo bylo 103605 a 29-57-2A .
Přitom u té soboty - je karoserie skříně o dost horší oproti kabině- taky to vypadá, že ta skřín není z toho auta. Ale to by se na tom vojíni dost vyřádili, kdyby od r. 57 do 74 za těch 17 let toho tolik vyměnili :roll:

Neregistrovaný

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Neregistrovaný » 30 Nov 2008, 20:56

bazilisak napísal:Dneska se fotilo.... Něco se pojezdilo.... Jedno auto by bylo. Ještě musím opravit zbývající 2 . Brzdy :roll: , tekoucí motory :roll: ... korodované karoserie... :roll:
TO je panečku Kachniště, a kde mají kačenky :D

Užívateľov profilový obrázok
míla 81
Diskutujúci
Príspevky: 33
Dátum registrácie: 14 Máj 2008, 22:19
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 805 valník
Tatra 805 Třinec
Tatra Beta 1.3 CL
Bydlisko: Vysočina
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa míla 81 » 30 Nov 2008, 22:41

Jerry napísal:Mám tu pro Vás tak trochu oříšek. Leden se kvapem blíží a já mam na 805 trochu moc čísel v techničáku a trochu málo čísel na autě... Jenou ze záhad je i číslo motoru... 82-60-12/A. Nenašel sem nikde vůbec význam čísel a ani mi to nedává smysl. Byly opravdu takhle číslovyný motory? Osmsetpětky opouštěli fabriku s šestimístným číslem 25xxxx. O mym značení nikde ani zmínka, prosím poraďtě mi. Lubošovo stránky sem prohlédnul a tam taky nic o tomto značení není... :( Ještě zkusím vykouzlit číslo na rámu, jak praví katalog ND, pokud ho ve Zlatovcích pro jednoduchost nevybrousili. Přihlašuju to auto na sebe a na technickej se na mě moc příjemně koukat nebudou kvůli tomu "číselnýmu" hokeji. Nechce se mi šetřit 10 tKč pro zelený prachychtíče, když bych auto přihlásil až v lednu... Použiju je jinak a mnohem šetrněji k životnímu prostředí, než bych je vhodil do prohnilý kasy státu.
To je zajímavé s těmi čísly. Já mám dvě kačky, valník (1956) a Třinec (1958) a obě mají č. motoru na začátku 603 a pak další trojčíslo (603...). A čísla podvozků jsou pouze na štítku, jinde jsem je na podvozku ani kastli nenašel.....Víte někdo, kde by byla na rámu čísla vyražena?

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 30 Nov 2008, 23:01

Mílo , nemašels, protože tam origo nejsou.... :lol: Opravdu nee...Zdroj : obchodní oddělení Tatra ...Jinak, značení Typu 12-57-12/A ( u motoru) je pravděpodobně u motorů montovaných do vozidel . Náhradní motory mají šestimístná čísla, sám jsem majitelem několika takových motorů s čísly 252778 , 255413 , 604111 . Mohu doložit foty vyražených čísel .

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 01 Dec 2008, 02:07

Možná sem se vyjádřil nepřesně, nebo sem si špatně zapamatoval text z knihy:

Nákladní terénní automobil 1,5t T 805
Popis, obsluha, ošetřování a běžné opravy
Praha 1954

Stať:
22. Výrobní čísla... ... Při každé objednávce náhradních dílů udati čís. motoru, které je u tohoto vozidla shodné s výroním číslem podvozku.
23. Číslo motoru je šestimístné; je vyraženo na horní ploše klikové skříněu předního víka vedle příruby pro upevnění palivového čerpadla (obr. 5).
24. Výrobní číslo podvozku je vyraženo na typovém štítku s výrobnímy a typovými daty vozidla (obr. 6).
Tento štítek je upeněn uvnitř budky na její čelní ploše vpravo od přístrojové desky (obr. 7).
...
25. Na budce je vyraženo její výrobní číslo na plechovémspodním rámu čelního okna vpravo od přístrojové desky uprostřed vozu.
26. Pro karoserii je vyraženo její výrobní číslo vpředu na pravé straně na příčníku rámu, nesoucím plošinu karoserie.
Výrobní číslo budky nebo karoserie přijde v úvahu při výměně kompletní budky nebo karoserie proto, aby bylo zabráněno event. neshodám v provedení, které se může postupem vývoje v něktrých detailech měnit.

Knihy mám zapůjčené od Vlčáka a tímto mu za tuto laskavost ještě jednou děkuji :!:

Snad to pomůže k objasnění, je to opsáno doslovně.
Pokud jsem mystifikoval s číslama na rámu, tak se omlouvám.
Moje domněnka vznikla na špatné úvaze. Myslel jsem příčník rámu na vozidle, ale jedná se nejspíš o profil podlahy budky :?: Pokud už si rozumíme, tak můžeme rozvinout debatu v tomto směru a to místo najít přesně. :idea: Jak je to u starších (původních) karoserií? Na DVS8 jsem viděl plechovej štítek s číslama (už si nevybavim jesti č. motoru, či budky Radek má foto u sebe) navařenej na levé ližině sedáku řidiče (je vidět při otevření dveří). Na mém voze jsem číslo na budce nikde nenašel... Mám na zadní stěně štítek, viz foto na předcházejících stranách.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 01 Dec 2008, 16:09

TAK . A ted tomu nevím ani hlavu, ani patu :? . Nevím, co jsi chtěl prokázat, potvrdit nebo naopak vyvrátit opisem kniky, kterou napísal nějaký PRAŽÁK :o v roce 1954 .
Vím, popisoval jsem, tvrdím, a dál budu tvrdit, že výrobní číslo podvozku je jen na štítku u spolujezdce pod oknem :wink: . Vím a jisté je, že motory jsou značeny dvěma způsoby :wink: a to např. 60-56-12/A nebo 255431 . Vím také o štítku na konzole řidičovy sedačky (někde dokonce číslice obráceně) ....
Myslím , že v tom máme celkem jasno... :wink: (aspon já ) ....
Jinak celkem k smíchu mi je, jak píšeš jen první 2 čísla z výrobního a zbytek xxxx . Máš obavu z něčeho ???? :lol: :lol:

bazilisek

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisek » 01 Dec 2008, 17:26

Spravte si náladu Tatrou 805, jak zdolává vozovky polygonu v TAKO http://www.youtube.com/watch?v=jn_FSjih8E8

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 01 Dec 2008, 22:44

To co jsem vyčelt o číslech na rámu se vztahovalo k čísle kabiny a ne podvozku. I poslední ostavec co jsem napsal, byl o číslech kabiny. Psal sem to už při polospánku... :oops:
Vím, popisoval jsem, tvrdím, a dál budu tvrdit, že výrobní číslo podvozku je jen na štítku u spolujezdce pod oknem . Vím a jisté je, že motory jsou značeny dvěma způsoby a to např. 60-56-12/A nebo 255431 . Vím také o štítku na konzole řidičovy sedačky (někde dokonce číslice obráceně) ....
Myslím , že v tom máme celkem jasno... (aspon já ) ....
S tím souhlasím a ani sem to nevyvracel. Prosím upřesni, jestli je na štítku u řidiče číslo motoru, nebo budky.
Jinak celkem k smíchu mi je, jak píšeš jen první 2 čísla z výrobního a zbytek xxxx . Máš obavu z něčeho ????
To jsem psal jako ukázku, protože motory (T 805 valník) byly rozděleny do 22 sérií a čísla byli 250001 - 256609. Proto ty 4 x. Původní číslo motoru v TP mám 82-60-12/A a v autě je motor 254848 (a v TP mám zapsáno 254898) Nemám strach ze zneužití, ani to není prakticky možný... :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 02 Dec 2008, 00:37

Pěkný video. Doufám, že odemne taky něco přibude. Včera sem měl auto asi na 15 minut nastartovaný a tak krásnej generátor mlhy sem dlouho neviděl. :lol: Poslední dva dny řešim povinný a co je napsaný na netu, v pojišťovně nikdy neplatí. :? Snad se už zejtra zadaří...

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 02 Dec 2008, 16:48

Tak štítek na konzole sedadla je přibodovaný a je to asi nějaké číslo+ pořadové číslo kabiny. Má to i T813, jen je k tomu připsán rok výroby. U t815 je to mezi panty dveří P strana po otevření, a je to pořadové číslo kabiny - NE VIN ! Jinak u ČPP jsem pojistil podle ceny na netu TATRU 805 za 3550 kč.Loni jsem to měl za 8000 kč !!!! Rovnou na celý rok, mám to levnější než na osobák ! :mrgreen:

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 03 Dec 2008, 01:36

Já zkoušel ČSOB a z tý nakonec vylezli pěkný lumpové... Zejtra jdu k ČPP tam to je právě za 3498,- na rok. Snad nebudou taky prskat.

ladis
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1113
Dátum registrácie: 02 Aug 2006, 18:00
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa ladis » 03 Dec 2008, 15:14

Právě jsem se vrátil z Hradu, eh totiž z kanceláře ČPP. Zajímavé je to akorát pro vozidla do r.v. 1970, ty platí 1/4 sazby. Tj. u mě akorát Jawa 50 typ 20, Stadion S11 (54 Kč) a ČZ 175/502 (108 Kč) 8). Takže to nechám u ČSOB. Pro zajímavost T613-3 za 6936 Kč. Pro kačenu se to určitě vyplatí - nehledě k možnosti sezónní pojistky (pojištění na dobu neurčitou s účinností pouze po dobu sezóny - báječný vynález). Naopak pojištění odpovědnosti z výkonu povolání ČPP zdražila o 300%...

Jerry nereg

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry nereg » 03 Dec 2008, 15:35

Díky Ladisi, že si se zmínil o poještění na sezonu. Na to se přeptam na pobočce. :)

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 03 Dec 2008, 16:38

Sezonní pojistku mám na jeřábu už 4tým rokem, na půl roku za 8000 kč, a nejvíc se mi na tom líbí, že nemusím dávat SPZ do depozitu, a POČÍTAJÍ bonus i za dobu, kdy není platné/zaplacené :!: Tudíž už mám 100 měsíců bonus !!!!! :shock:

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 03 Dec 2008, 18:12

Jerry nereg napísal:Díky Ladisi, že si se zmínil o poještění na sezonu. Na to se přeptam na pobočce. :)
Ideální, je to za 3,5tis/rok, a můžeš jet kdykoliv... Na silvestra, uprostřed léta, nebo v půli podzimu....

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 03 Dec 2008, 20:01

Tak to bylo všechno trochu jinak. Pán co se o mě postaral mi na 805 vykouzlil roční příspěvek do státní kasy pouze 2499,- Kč a když sem se ptal na 613 tak už sem byl bombardovanej dotazama kolik doho ještě mam a ptal se sekretářky, jestli existuje program flotila i na veterány, že by to udělal vše najednou. :lol: Vážně o tom sezónním pojištění uvažuju pro 613, abych nemusel deponovat. 8)

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1607
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 10 Dec 2008, 19:55

V pátek a v sobotu sem měl praconí náladu, i když počasí vůbec nepřálo. Abych udělal STK tak se makat prostě muselo. Měnil sem manžety na zadní nápravě. Opravoval sem konečně ten přední nárazník, co sem měl zmuchlanej... Ještě budu muset namontovat mlhovku a hurá na TK. Fotku z celý opravy mam pouze jednu, ale snad je dost výstižná. Kdyžtak zkusím přidat jednu starší před opravou. :) Nárazník je pouze v základovce a z jara půjde všechno starý pryč a novej lak.
Prílohy
Třemšín 2007 007.jpg
Před
DSCF9331a.jpg
Po

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 10 Dec 2008, 22:00

Ten nárazník - to je klasika... :lol: .Jinak zámek visací 2 kusy na masce... :lol: . A neoriginální špígle :shock: . Promin že rýpu... Ty manžety jsi dával na sucho, nebo na silikon , nebo na curil ?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 76 neregistrovaných