Kačena

Každý ma nejaký ten príbeh so svojou Tatrou a záleží len na ňom, či sa o neho podelí...
Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Jan 2010, 18:47

Příručka udává tepelnou hodnotu svíček 225, to odpovídá dnešní svíčce o tepelné hodnotě 15. Třeba jiný výrobce má jiný značení. Je vidět, že sem se mýlil sám, když sem psal, že do motoru patří 14.

Kód: Vybrať všetko

Srovnávací tabulka od výrobce Brisk (dříve jiskra Tábor)
BRISK - PAL     PAL - JISKRA      PAL Super       PAL
   N14Y            N8Y               14-8Y
   N14YC           N8Y               14-8Y
   N15             N8                14-8          14-225
   N15C            N8                14-8          14-225
   N17             N7                14-7          14-175
   N17C            N7                14-7          14-175
Zdroj: www.brisk.cz

Tomas805:
O firmě Bekas vím, ale že dělají repas na hlavní válec pro T805 je pro mě novinka, dřív jsem na stránkách viděl pouze věci na 603 a 613. V každym případě dobrá zpráva (až na tu cenu :roll: ).

tomas805
Diskusný nováčik
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 03 Jan 2010, 21:09
Tatry, ktoré vlastním: T805 vysoká skříň
Bydlisko: Trutnov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa tomas805 » 13 Jan 2010, 19:56

No je tam 2500, ale beru to jako za novej. Cena repase je až podle toho jak to vypadá. Teda takhle jsem to pochopil. Což neni tak hrozný.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 13 Jan 2010, 20:30

Jo jasně, taky to tak chápu a v konečnej ceně renovace v řádu 100 - 200 tisíc se ta položka naprosto schová.
Nevíte prosím někdo rozměr obložení spojky? Rád bych si ho koupil dřív, než bude motor venku a spojka rozebraná. V příručce sem rozměr nenašel a v katalogu taky není.

aguma
Diskusný nováčik
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 02 Jan 2010, 16:37
Tatry, ktoré vlastním: 805 valník 2X
Bydlisko: PLZEŇ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa aguma » 13 Jan 2010, 21:35

TO:Jerry,obložko mam,nebo ti v plzni lamelu nanýtuje rovnou chlapík co se tím zabývá..

tomas805
Diskusný nováčik
Príspevky: 5
Dátum registrácie: 03 Jan 2010, 21:09
Tatry, ktoré vlastním: T805 vysoká skříň
Bydlisko: Trutnov
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa tomas805 » 13 Jan 2010, 22:04

Koukám dle chytrejch knih, že svíčky tam mám N15Y.
Rozměr spojky máš v černý knize na straně 35 průměr 225 tloušťka obložení 3,5 celá lamela 9,5mm. Já si to tenkrát nechal lepit ve Ferodu.

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 14 Jan 2010, 16:47

Jerry napísal:Příručka udává tepelnou hodnotu svíček 225, to odpovídá dnešní svíčce o tepelné hodnotě 15. Třeba jiný výrobce má jiný značení. Je vidět, že sem se mýlil sám,
To platí , když jezdíš na benzín z příručky normal 70

aguma
Diskusný nováčik
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 02 Jan 2010, 16:37
Tatry, ktoré vlastním: 805 valník 2X
Bydlisko: PLZEŇ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa aguma » 18 Jan 2010, 21:32

Tak dnes šel motor ven,ještě před tim dolů kabina i valníček..

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa oldjan » 18 Jan 2010, 23:27

bazilisak napísal:Tak jistě na rozdělovači záleží, a záleží i na cívce. Každému rozdělovači odpovídá jiná cívka. Doba sepnutí kontaktů je totiž u 4 a 8 mi hranné vačky rozdílná, tomu odpovídá sycení cívky. Mimo tohle, rozdělovače z Tatry 603 mají jinou charakteristiku - křivku průběhu předstihu než rozdělovač z 805. Totiž každý z těchto motorů má mít jinde kroutící moment a výkon. Např. rozdělovač T805 má 15° 2000 otáčkách. A např. poslední typ rozdělovače z T603 má 12° při 1750 ot + podtlakovou regulaci......

Takže jen tak něco zaměnit není vhodné.
Možná se mylím, ale nikdy jsem se nesetkal s cívkou pro 4,6,8, válcový motor. Tohle slyším poprvé. Jedině snad co by mohlo být jiné, je kapacita kondenzátoru, protože úhel sepnutí kontaktů je logicky menší. Ale na tatrách mám obyč. kondenzátory stejné jak pro motorku nebo škodovku. S těmi rozdělovači máš pravdu, ale pro auto které bude jezdit častěji, bych se přiklonil rozdělovači T603. Jednak seřídit dvě kladívka, aby měly stejný úhel sepnutí, je trochu nadlidský výkon, navíc se nesjiždějí stejně, / znám to z wartburga, kde byly tři kladívka/ a pružinky regulátoru staré 50 let určitě nezaručí požadovanou charakteristiku. Když se zkoušeli rozdělovače ze škodovky na stolici, dalo to hodně práce ho nastavit na požadované hodnoty. A to byly k dispozici nové díly.
Další věc je , že všechny hodnoty předstihu motoru 603A jsou pro benzín normal. Pro special nebo dokonce natural 91-95 by se předstih měl nastavir větší, než li je udáváno.
Na valníku mám rozdělovač ze šestsettrojky a motor běží rozhodně lépe než li s originálním rozdělovačem.

Petr 805
Diskutujúci
Príspevky: 32
Dátum registrácie: 11 Jún 2008, 11:57
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Petr 805 » 19 Jan 2010, 12:15

Zdravím, připojuju se k názoru, že rozdělovač z 603 mi zlepšil chod motoru na obou tatrách - hašičská i valník. Motor se nehádá a nestřílí. S kolegou z Dačic jsme s tatrama projeli celou Šumavu bez jediného problému, on s klasikou dvoukladívka, já s tyristorem. Má zabudovaný LPG. Jedině do kopce jsem mu ujel, ale to mohlo být seřízením předstihu, opotřebením motoru a rozdílnou váhou nástavby /vysoká skříň vč. obyt. vybavení - a má hasičská nízká skřín bez vybavení/. Ale i tak se přikláním k rozdělovači s tyristorem. Zdraví Petr
Prílohy
dovolená Šumava 2009 044.jpg

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 19 Jan 2010, 20:42

No- já mám taky 603-H motor a jede to lépe i je to živější i od spodních otáček a i se zapojenou podtlakovou regulací (ale na Bazilišáka nemám --to je machr na svém místě)
Mrkněte na valník-
http://www.youtube.com/watch?v=R2wq3sToU_0
http://www.youtube.com/watch?v=702hvCQlg40

aguma
Diskusný nováčik
Príspevky: 9
Dátum registrácie: 02 Jan 2010, 16:37
Tatry, ktoré vlastním: 805 valník 2X
Bydlisko: PLZEŇ
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa aguma » 21 Jan 2010, 22:39

kluci,kolik jste dělali předstih a odtr na jednokladívku??díky moc,jo jinak ja tam mam take rozdělovač s podtlakovou regulací,ale nevím kam připojit tu hadičku..

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 21 Jan 2010, 22:45

Od oka ti nepovím kolik
ale hadičku jsem si musel dobastlit sám -dírku do sání -závit a (takové ty hliníkové parohy)a kovovou trubičkou napojit

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa oldjan » 21 Jan 2010, 23:27

Na motoru 603A se to špatně seřizuje, protože tam není stupnice jako na šestsettrojkových motorech, tak jsem si našel HÚ a stupnici si tam odměřil. Moc přesný to není, ale motor běží a ,,zacvrliká" si tam kde má. Snažil jsem se nastavit 8 stupňů před HÚ. Moment rozepnutí kontaktů jsem určil přes žárovkovou zkoušečku.

Užívateľov profilový obrázok
Jerry
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1604
Dátum registrácie: 17 Aug 2006, 07:29
Tatry, ktoré vlastním: Tatra 613-3 r.v. 1988
Tatra 805 r.v. 1957
Bydlisko: Rožmitál pod Třemšínem
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa Jerry » 22 Jan 2010, 21:52

Odtrh na kladívku u kontaktního rozdělovače T603 je 0,2 - 0,3 mm. Předstih bych nastavil na volnoběhu od ucha, pokud jezdíš na natural 95, tak bych ho nedával míň jak 10°, ale to bez stupnice změříš pouze polohou pístu před HU (v mm jako se dělá zapalování na Jawách).

Užívateľov profilový obrázok
joseph
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 131
Dátum registrácie: 14 Okt 2005, 22:35
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bratislava-Praha
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa joseph » 22 Jan 2010, 22:22

Asi pred 7 rokmi som dal do skrinovej 805 na skusku motor T 603-H,samozrejme po uprave na 805/zhruba jedna sobota uprav/,pouzil som bezkontaktovy rozdelovac,karburator to bola skladacka medzi T 603 a T 805-hodne laborovania.Predzápal zmenený pre pouzitie benzinu 98 oktanoveho /ukamenujte ma/.Auto islo dobre za planom,bolo treba hodne radit,inak ako pri original motore,úplne iný zvuk motora,skrátka na jazdenie po ceste O.K.Pri jednej akcii jazda terenom a v lese nas stihal valnik T 805,no nedarilo sa mu,pri prestavke jeho maitel prezradil ze si bol isty ze tazku skrinu s valnikom bez problemov dostihne,ale nakoniec to vzdal kedze keby pokracoval tak by mal asi po chvili po motore.Rucicka teplomeru sa mu dostala na opacnu stranu....
Teda tento motor v T 805 bol z nudze dobry,akurat vsetky tieto upravy si vyziadali spotrebu kombinovanu vtedy 60 litrov na 100 km.Jedno leto a motor siel von.
U originál motora sa opalti vymenit rozdelovac za T 603 ,podtlakovu regulaciu zapojit do sania a este sa mi osvedcilo dat do motora sviecky z T 603 s dlhm zavitom,ale vypocitat podlozky tak aby nedoslo k zaklepaniu odtrhu.POuzil som aj 98 oktanovy benzin a nestacil som sa divit..Celkovo slaby motor T 805 vyrazne ozil...Dokonca v tejto uprave jazdi dodnes,viac nez 10 rokov uz.

oldjan
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 158
Dátum registrácie: 14 Feb 2009, 17:50
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa oldjan » 23 Jan 2010, 11:49

Jerry napísal:Odtrh na kladívku u kontaktního rozdělovače T603 je 0,2 - 0,3 mm. Předstih bych nastavil na volnoběhu od ucha, pokud jezdíš na natural 95, tak bych ho nedával míň jak 10°, ale to bez stupnice změříš pouze polohou pístu před HU (v mm jako se dělá zapalování na Jawách).
Vidíš Jerry, to mě nenapadlo, udělat to jako na motorce, akorát nevím jak přepočítat úhly (10stupňů) na milimetry.


Josepf, jaká je výhoda v dlouhém závitu svíčky. Stejná tepelná hodnota se dá sehnat i u svíčky s krátkým závitem.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa jack » 23 Jan 2010, 12:00

Odtrh na kontaktu přerušovače u T603 je sice podle dílenské 0,3 mm, ale ve vysokých otáčkách se palec nestačí vracet. Je odzkoušené, že 0,1 mm je ideál. S tím, že na 805kových motorech není stupnice..nejde namontovat na tento motor víko z 603ky?

Užívateľov profilový obrázok
PAVEL64
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 283
Dátum registrácie: 14 Feb 2008, 15:10
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa PAVEL64 » 23 Jan 2010, 12:56

JO- jde ale je tam už simering u řemenice a i ta se musí dát 603 ,řemenice u 805 má labyrint, a je tam jiné nalévací víčko a výdech z motoru

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 23 Jan 2010, 14:05

jack napísal:Odtrh na kontaktu přerušovače u T603 je sice podle dílenské 0,3 mm, ale ve vysokých otáčkách se palec nestačí vracet. Je odzkoušené, že 0,1 mm je ideál. S tím, že na 805kových motorech není stupnice..nejde namontovat na tento motor víko z 603ky?
No, nakonec přijdete na to, že správně seřízený 2 kladívkový rozdělovač je lepší.
K tomuto pokusu je ideální zkušební stav. Tam je nejlépe vidět průběh vysokého napětí. A subjektivní dojem při jídě je zase něco jiného.........

Užívateľov profilový obrázok
bazilisak
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 897
Dátum registrácie: 09 Jan 2008, 00:25
Kontaktovať užívateľa:

Re: Kačena

Príspevok od užívateľa bazilisak » 23 Jan 2010, 14:07

Jerry napísal:Odtrh na kladívku u kontaktního rozdělovače T603 je 0,2 - 0,3 mm. Předstih bych nastavil na volnoběhu od ucha, pokud jezdíš na natural 95, tak bych ho nedával míň jak 10°, ale to bez stupnice změříš pouze polohou pístu před HU (v mm jako se dělá zapalování na Jawách).
V dnešní době , něco nastavovat od ucha ? Zajímavé . Zajímala by mě úspěšnost..... Není lepší nějaký diagnostický přístroj, který dokáže zobrazit skutečný předstih , dokonce v celém rozsahu otáček motoru ?

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 6 neregistrovaných