Strana 2 z 2

Napísané: 23 Jan 2007, 13:45
od užívateľa miloš
Díky moc.V Čechách ho mám pozítří.

Re: Tuning T 603

Napísané: 23 Jan 2007, 14:27
od užívateľa čadík
Erik napísal:...takze tie sedadla su orgos z Koprivnice a nie upravovane nejakym kutilom...
Nevím, jak jste kdo obeznámeni s praxí ve výrobě prototypů, či jednotlivých prototypových komponentů. Já minimálně, přesto si dovolím tvrdit, že ve stádiu výroby opakovaných prototypů vozidel už i mnoho součástek od subdodavatelů bude taktéž v provedení "ověřovací" série. A ověřovací série asi nebude čítat dva kusy... Pak je otázkou, jak budou tyto díly využity, když nebudou v sériové výrobě z nějakého důvodu používány...
Např. "průhledné a tvrdé" opěrky hlavy. Kromě prototypů T613 je též na prototypu T700 v policejních barvách a objevil jsem je i na dvou obyčejných T613 - jedničkách, které však v polovině osmdesátých let prodělaly kompletní GO v Kopřivnici resp. v Novém Jičíně. Protože sedačky byly zachované, dodělali se sice opěrky, ale standardně čalouněné již kordvelurem by se k původnímu beránku asi nehodily... Ta zásoba prototypových opěrek však byla řešením oboustraně výhodným.
Domnívám se, že "nadstandardní výbava polospeciálů" apod. má původ zde. Přijde-li významný, vysoce postavený host do automobilky, většinou se mu pochlubí i vývojovým pracovištěm, kde leccos vidí. Možná ho nadchne nové provedení sedačky a projeví zájem o vyzkoušení. A má-li vedení o uspokojení hosta zájem (a díl není jedinným prototypem), odjíždí host ve svém vozidle v nové sedačce... Jedině prototypová dílna má možnosti, které jsou na běžné výrobní lince nemyslitelné. Nějak tak se přeci opravovalo i to kupé.
Kdysi VW vyráběl model Polo(?) v sérii "Harlekýn" (kdy každý povrchový díl karosérie měl jinou barvu) tak, že kompletní "jednobarevné" vozy z výrobní linky putovaly do prototypové dílny, kde její pracovníci odmontovávali povrchové díly a vzájemně je zaměňovali (a dopasovávali) mezi různými vozy tak, aby vznikly ony žádané pestrobarevné verze...

Napísané: 24 Jan 2007, 01:34
od užívateľa Erik
Ak mam pravdu povedat, mne sa tie prototipovske sedacky pacia viac ako klasicke- vyzeraju pohodlnejsie ako klasicke- je to taky "americky" styl...

Napísané: 26 Feb 2007, 18:01
od užívateľa čadík
D.A. napísal:Nemám s tím problém, vzhledem k tomu, že jde o prototyp. Chtělo by to ještě přepracovat příď a záď - použít integrované nárazníky ze stejného materiálu, potom by to vypadalo vyváženě a mohlo i "hrát" s chromovanými lemy prosklené plochy.
V Japonsku si ze slov D_A vzali poučení a vypadá to seriozně, patřičně honosně a dokonce uměřeně moderně (viz též strana 1 vlákna Vystava Tatier v Dansku)...

Napísané: 26 Feb 2007, 19:57
od užívateľa radek
Pěkný obrázek Čadíku, je na něm krásně vidět, jak připomíná tu mnoho desítek let používanou konstruktérskou koncepci opravdové "limuzíny", vozidlo prostorově uspořádané tak, aby sedadlo pro cestují vzadu bylo na správném místě, tedy ZA zadními dveřmi a ne v "jejich ose" (tedy jinak řečeno přímo v místě otvoru, který po jejich otevření vznikne). Jakékoli nastavování klasických karoserií sedanů bude vždycky vypadat pouze jako přerostlý příborník.......

Napísané: 26 Feb 2007, 20:44
od užívateľa Stevo
Nic to nemeni na fakte, ze takto hnusne auto som uz davno nevidel. Nech si tomu hovori limuzina kto chce, radsej 7kovy trapny pribornikovy sedan.

Napísané: 26 Feb 2007, 20:49
od užívateľa radek
A to zase nic nemění na faktu, že koncepční uspořádání nějakého vozidla nijak nesouvisí s jeho vnějším vzhledem.....

Napísané: 26 Feb 2007, 20:58
od užívateľa Stevo
No moje ego ma fpici ci mojej lodi hovori niekto limuzina alebo sedan. Ked je niekto nuteny kupit si otrasny srot len preto aby mal "limuzinu", ja mu v tom branit nebudem

Napísané: 26 Feb 2007, 21:15
od užívateľa radek
No jo, to bude asi tím, že při potřebě pořídit si vozidlo podobné tomu na obrázku, hrají při výběru hlavní roli úplně jiné parametry, než je ego či vnější vzhled......

Napísané: 26 Feb 2007, 21:24
od užívateľa Eda_
Stejne jsou ty tatry 6o3 a 613 a 7oo moc krasne limuziny, to je jako miste na tuto tento portalovy beton.

Napísané: 26 Feb 2007, 23:48
od užívateľa Vláček
Ono by možná nebyl takový problém tu 613 "S" navrhnout tak aby vypadala jako pravá limousine...

Napísané: 27 Feb 2007, 00:07
od užívateľa Vláček
Jej nějak jsem zapoměl vložit obrazovou dokumentaci :oops:

Napísané: 27 Feb 2007, 01:46
od užívateľa Luboš
A proč tam neponechat ten původní sloupek?

Napísané: 27 Feb 2007, 13:07
od užívateľa čadík
Musím zde veřejně pochválit vláčka za vzorově provedenou fotku s výrazným upozorněním na uskutečněné grafické úpravy či použití fotomontáže! Tak se mi to velmi zamlouvá!

P.S. Ještě bych rozšířil zadní dveře (tedy za základ vzít speciál) a pak by sa tam vešla i mezistěna za řidiče a možná i dvě pomocné, sklopné sedačky...

Napísané: 27 Feb 2007, 13:29
od užívateľa čadík
radek napísal:....připomíná tu mnoho desítek let používanou konstruktérskou koncepci opravdové "limuzíny", vozidlo prostorově uspořádané tak, aby sedadlo pro cestují vzadu bylo na správném místě, tedy ZA zadními dveřmi a ne v "jejich ose" (tedy jinak řečeno přímo v místě otvoru, který po jejich otevření vznikne).....
Jen je problémem u dnešních "nízkých" vozidel to vlastní nastupování a zejména vystupování z oněch "zasunutých" míst. Hlavně my starší s už málo pohyblivýma ale o to více "slovanskýma postavama"... :D

Otázkou je, zda řešení "velký prostor pro nohy" a sedačky "za dveřmi" historicky nevzniklo spíše tím, že bylo nutné do vozu nainstalovat ještě dvě pomocké (nepohodlné a sklopné) sedačky pro tajemníka/sekretářku ev. tlumočníka, kteří však cestovali méně často oproti hlavnímu uživateli vozu... (srovnejte např. šestisedadlové T12, T52... )
Proto některé firmy (jako viz níže Lehmann&Peterson, považuji je za špičku v oboru) i u podobných limuzín umisťují dveře na úroveň sedadla a pomocné (zpravidla sklopné) jsou v hloubi vozidla a tím "nedobrovolným artistou" se stává doprovod např. sličná sekretářka/tlumočnice. Automaticky se pak vkrárá hezká představa té balancující osobě při tom pomoci a pevně ji přidržet ... :wink: 8)

Nepřekonatelným vozem v míře pohodlí (opět z tohoto úhlu pohledu) je papamobil. Osobně je mi blízké uspořádání interiéru na obr. limo_int_2 (tak bych si přestavoval Romane interiér toho Maxíka! - prodloužené luxusní verze T613 :o ). Obyčejný člověk si míru pohodlí při tomto konstrukčním řešení vozidla může kdykoliv vyzkoušet snad jen ve voze londýnské taxislužby...

Dalším zajímavým konstrukčním detailem, který u těchto vozidel "přežívá" je otevírání zadních dveří proti směru jízdy... Při nástupu/výstupu při otevření zároveň s předními dveřmi vytváří jakousi předsíňku, která určitou míru ochrany přesto cestujícímu při potřebných (někdy neelegantních) úkonech k nástupu/výstupu poskytuje, zejména pomáhají-li mu třetí osoby...

Mimochodem - velmi jsem se bavil při přímém TV přenosu z příjezdu/odjezdů vrcholných představitelů na pražském zasedání NATO před několika lety, kdy mnozí měly s nástupem/výstupem tento problém: jak naložit se svou hlavou v horním, příliš sešikmeném prostoru dveřního otvoru používaných reprezentačních vozů....(samotnému mi při tom sledování několikrát automaticky ujeto to AUúúúú :lol: )

Napísané: 27 Feb 2007, 15:19
od užívateľa Roman Maďar
To Čadík, hm, zaujímavá predstava, až sa zase zastavíš, môžeme o tom podrobnejšie podiskutovať

Napísané: 27 Feb 2007, 20:53
od užívateľa čadík
To víš, když se mi náhodou povede nechat se vozit, rád si pak udělám pohodlí... :lol:
Ostatně, již přede mnou Tomáš (nebo až Antonín) Baťa při objednávce svého nového vozu uvedl požadavek, aby v něm bylo možno nejen pracovat, ale i během cesty pohodlně odpočívat... Dobový bulvár prý suše uvádí, že objednává auto s postelí...
P.S. Nemáte ogaři o něčem takém ve svých archívcích aspoň útržek?