Strana 3 z 4

Napísané: 23 Jan 2007, 12:19
od užívateľa MarekK
Júj aké pekné autíčká to budú...prajem vela času a trpezlivosti.

ja som to pochopil tak ako to myslel A.T. ... tiež nemám rád slovo tatrovák , viac sa mi páči to druhé....

Napísané: 23 Jan 2007, 12:21
od užívateľa D.A.
Které druhé? Tatrista až do statrovania ámen?

Napísané: 23 Jan 2007, 12:22
od užívateľa MarekK
....tatrovkár....

Napísané: 23 Jan 2007, 12:23
od užívateľa MarekK
áno často píšem aj dostatrovenia miesto dovidenia...

Napísané: 23 Jan 2007, 12:25
od užívateľa D.A.
Mně to vůbec nezní, i když je to asi odvozeno předpisově.

Ale zase se na to rýmuje spousta slov ... hustokár ... otrokár ...

... kdežto na tatrovák mě žádný slušný rým nenapadá :oops:

Napísané: 23 Jan 2007, 15:02
od užívateľa jack
Přeji mnoho zdaru při renovaci.. :wink:
J a fotečky 603ky jsou kde..?? :lol:

Napísané: 23 Jan 2007, 19:00
od užívateľa Mojžo
v Košiciach by som ešte drbol že "strrrrašný kááár!"

Napísané: 23 Jan 2007, 21:54
od užívateľa Janči
Pozri, pokial sa zabávaš tým, že v každej svojej voľnej chvíli si niečo robíš na svojej Tatričke a potom máš radosť, keď ju predávaš, tak to sveči len a len o Slovenskej mentalite.

Napísané: 23 Jan 2007, 22:05
od užívateľa jan štancel
Janči ďakujem ti že si tu pripol moju tatru ďakujem aj Karolovi za jeho postreh a ZAROVEň VAS PROSIM o pomoc pri riešeni čo tam vlestne má patriť a čo nie.

Napísané: 23 Jan 2007, 22:25
od užívateľa Janči
Janičko nemáš začo mal si ich príliš veľke. 8)

Napísané: 24 Jan 2007, 09:34
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Janči napísal:Pozri, pokial sa zabávaš tým, že v každej svojej voľnej chvíli si niečo robíš na svojej Tatričke a potom máš radosť, keď ju predávaš, tak to sveči len a len o Slovenskej mentalite.
Mentalitu do toho nepleť. Šlo o to, že má člověk radost, že se toho zbavil, že to konečně někdo koupil, že má o starost (případně kolekci starostí) méně. Nemluvil jsem tehdy o lidech, kteří naivně věří, že každému musí vydržet motivace pro vlastnění nějaké tatry až do smrti. Mluvil jsem o těch, kteří už mají nějaké zkušenosti nejen s renovováním tatry, ale taky s tím, jak to chodí tam venku za dveřma garáže, v životě.

Napísané: 24 Jan 2007, 20:05
od užívateľa Karel
jan štancel napísal:ZAROVEň VAS PROSIM o pomoc pri riešeni čo tam vlestne má patriť a čo nie.
Doporučuji v sekci,,História,, prostudovat vlákno T-57 Béčko http://www.tatraportal.sk/forum/viewtopic.php?t=1336
případně i související vlákno T-57 Áčko a T-57 Čistá.

Jak jsem již psal na tvém voze je malá kulatá nádrž (na fotce to není moc vidět) a malá řemenice pocházejí ze staršího provedení T-57(A), je možné že ze staršího provedení je i celý motor. Na jeho výrobní číslo bych se moc nespoléhal neboť přeražení výrobního čísla není nic složitého (a v našich končinách nic neobvyklého). Jeho přesný typ zjištíš až po rozebrání. Klikovka T-57B má protizávaží odlité vcelku s klikou (T-57/A je má přišroubované), průměr ojničního čepu (šály) je u Béčka 44 mm (- případný přebrus), u Čisté a Áčka 40 mm (- případný přebrus), což si žádá nejen rozdílná ojniční ložiska (šály) ale i rozdílné ojnice. Originál válce na Čistou a Áčko mají otvor na svíčky 18mm a originál vrtání 70 mm, ale už jsem se setkal i z originál Áčkovými válci přebroušenými až na 73 mm. Béčkové válce mají otvor na svíčky 14 mm a v místech upevňovacích matic válců k bloku je z důvodu většího vrtání prolis pro tyto matice. Po válce se ale stejný odlitek (svíčka 14 mm a prolis pro upevňovací matice) dodával jako náhradní díl k T-57/A s vrtáním 70 mm.

Ten spádový karburátor (a celé sání) je pozdější úprava která se dělala v 60-70tých letech pro zvýšení výkonu a snížení spotřeby. Rovněž palubní deska na tvém voze je pozdější samo-domo (zřejmě rovněž ze 60-70tých let).

Napísané: 04 Feb 2007, 22:53
od užívateľa Janči
:D Takže dnes bolo krásne popoludne, ked sa podarilo naštartovať a znovu rozoznieť Tatričku, ďaľšie info postupne, ako bude čas.

válce

Napísané: 06 Feb 2007, 18:37
od užívateľa Laco
po prečítaní príspevku od Karla mám hlavu v smútku. Prezrel som ten môj motor a zistil som, že je to skutočne blok motora z 57B. Bol vymenený za motor rok výroby 1947 (môj orig. 1946) aj čísla tak sedia.
To čo je na nom namontované - remenica a štartovacia kluka je tiež 57B ale remenica je malá ako na 57A. ?? válce majú vrtanie z 57B sú prelisované pre matice - ale pozor !! mám sviečky 18mm aj s vybratím okolo nich pre tento rozmer!

Napísané: 06 Feb 2007, 19:18
od užívateľa Luboš
Ty velké svíčky jsou něco zvláštního?

Napísané: 06 Feb 2007, 19:51
od užívateľa Karel
T-57/A měly 18 mm svíčky a kompresi 1:4,95, T-57B/K měly 14 mm svíčky a kompresi 1:5. Přechod na 14mm svíčky si pravděpodobně vyžádalo zvýšení komprese. Dno pístu totiž dobíhá cca 19 - 20 mm od dna spalovacího prostoru a ta 18mm svíčka je tam dost natěsno. Použitím 14mm svíčky se ušetřily 4mm pro případné zvýšení komprese, potřebné například při používání dřevoplynu. Je ovšem možné že na 14mm svíčky se přešlo jen proto že byly modernější.

Laco nesmůtni. Dílů na T-57B ja možná více než na T-57/A a určitě je někde seženeš. Já mám několik Béčkových dílů, kterých se nemůžu zbavit, protože je jich na každé burze plno. Mám například velkou Béčkovou řemenici, ale asi bys za její zaslání dal víc něž za kolik ji seženeš někde u vás (navíc ta moje není moc pěkná, neboť je vzadu svařovaná). Spousta majitelů Žehliček a Áček při poválečných GO požívala díly T-57B které se daly ještě v 60tých letech koupit ve výprodeji v Mototechně. I dnes mnozí renovátoři používají Béčkové díly, protože jsou lépe k sehnání a některé díly nejsou ani vidět (klikovka, ojnice diferák) a těch Béčkových válců si málokdo všimne. Navíc když se po válce dodával stejný odlitek i jako náhradní díl pro předválečné vozy, může se majitel vymluvit na to že je to továrnou dodávaný náhradní díl (těžko mu někdo bude na srazu či testaci přeměřovat vrtání).

remenica

Napísané: 07 Feb 2007, 10:00
od užívateľa Laco
Karel odlož mi prosím tú remenicu, určite sa na nej dohodneme a na nejakej burze sa stretneme. Určite by to lepšie dobíjalo pre večšie otáčky , ked sa zmení prevod. Dakujem

Napísané: 08 Feb 2007, 20:30
od užívateľa jan štancel
Karol vďaka.Na ktorých burzach sa dá toho na tatru 57b zohnať?Viem že to nebude na 100%,ale kde ste sa stretli asi z najviac vecmi,lebo tých búrz je veľa,ale určite nie na všetkých je niečo na t 57b.Počul som niečo o burze a výstave v Brne,že je tam veľka burza,ale ši tam sa da zohnať niečo na 57b to neviem,ak ma niekto skusenosť vďaka za odpoveď.

Napísané: 08 Feb 2007, 20:54
od užívateľa Karel
Já na burzy moc nejezdím, protože z těch cen je mi pak špatně :?
Jezdím pouze občas do Zákup u Č.L., protože to tam mám nejblíž a jednou jsem byl v Chotusicích.
Na obou burzách jem viděl Béčkové díly, ale je to dost náhodné.
V těch Chotusicích bylo těch dílů asi nejvíc (je to také podstatně větší burza). O tom Brně jsem také slyšel že je tam dost dílů na ,,opravdové,, veterány. Většinou se ale na burzách vyskytují jen díly na podstatně mladší auta (60-70tá léta).
V jednom TIP PRO OLDTIMERu jsem četl inzerát na nové díly na T-57 A/B/K (např. brzdové bubny). Kolega tam volal a inzerující mu potvrdil že jde skutečně o nové díly (repliky). Vyrábějí se údajně někde v Kopřivnici (nebo okolí). Další repliky vyrábí (resp. prodává) p. Šilhán http://www.aeroservice.cz/ . Vím že spousta lidí repliky odsuzuje, ale než mít na autě zrcátko ze Š-120 je lepší koupit dobově vyhlížející repliku (na některých to ani není poznat že jde o repliku).

Napísané: 08 Feb 2007, 21:13
od užívateľa jan štancel
Na tej stranke som už bol su to velmi pekne repliky ale ja zatial nevim čo presne zhaňať,tych svetiel aj lamp je tam,ale aj inde dosť ale ja chcem vedieť presne kore druhy svetiel,lámp,zrkadiel,smeroviek a inych veci sa použivali na 57b,aby som vedel čo zháňať. Preto som založil novu tému Renovacia tatry 57b,hádam sa tam dozviem viac.