Strana 6 z 9

Napísané: 24 Okt 2007, 18:54
od užívateľa jack

Napísané: 24 Okt 2007, 20:39
od užívateľa ondrej
no - podľa tohoto sa tiež jedná o vzácny originál!

B5

Napísané: 25 Okt 2007, 08:56
od užívateľa Lojzkův vnuk
jack napísal:Žádná replika...

http://www.ceskatelevize.cz/program/amr/clanek190/
Replika nereplika určitě toho je škoda, že ji nabourali, ale už se na ní maká.

ale už první věta článku:

Tohle je Tatra 2-603 B5 z roku 1967, což je klenot naší rodiny, protože se jedná o poslední dochovaný maratónský vůz z tohoto roku

zní zvláštně, když druhá B5 1967 stojí v muzeu. :o ale jestli ona jela maraton se taky neví.

Ptal jsem se na různých místech, ale už nikdo pořádně neví kolik jich bylo, jestli nebyly 4. Nedávno mi říkal p. Stiborek, že před maratonem 1967 měli jednu tréninkovou fialovou B5 a jezdili s ní tréninkově štramberský okruh protažený směrem přes Sedlnici do Studénky a zpět, aby se co nejvíce podobal Nürburgringu.

Ondrej: je to jak říkáš, byla by to paráda si s ní zazávodit naostro, ale strach o rozbití je silnější :D A byla by to škoda, kdby ve šrotu zmizela poslední B5 1966 u ktré je historie dokazatelná.

Navíc jsme objevil v prostoru pro levou baterku, že je zavařený oválný otvor, který tam měly GT 1965 pro klaksony a je fakt, že jsem nikdy neviděl společné foto bílých a žlutých T603 GT/B5 společně. A pod naší bílou barvou jsem oběvil originál žlutou a pod ní opět bílou, když jsem seřizoval zámek dveří. Zkusím se zeptat Luby Reka jestli GT 1965 předělávali na B5 1966. Pan Stiborek to nevěděl, prý co mu mechanici dali s tím jel.

Napísané: 25 Okt 2007, 11:03
od užívateľa D.A.
Prosím o link na letošní Hajduškovic nehodu - na jejich stránkách jsem nic nenašel.

Napísané: 25 Okt 2007, 11:42
od užívateľa ondrej
Lojzkův vnuk - možno ju v archíve nemáš...

Napísané: 25 Okt 2007, 11:51
od užívateľa ondrej
no - teraz už vlastne áno... :wink:
(a nezabudni na tie mená, e-mail máš..)

Napísané: 25 Okt 2007, 12:10
od užívateľa jack
D.A. napísal:Prosím o link na letošní Hajduškovic nehodu - na jejich stránkách jsem nic nenašel.
http://t603-marathon.tatraportal.sk/akc ... mb07_1.htm

Napísané: 25 Okt 2007, 20:31
od užívateľa ondrej
Zaujímavé video k téme - Nürburgring Nordschleife Rekord...
http://www.youtube.com/watch?v=yAxmOvwRZlI

Napísané: 25 Okt 2007, 21:04
od užívateľa Jerry
Krásnej, záznam... Sice to neni asi žádná prča, ale působila na mě ta jízda klidně a vyhlídkovym tempem (zobrazená aktuální rychlost mi přišla spíš o 50 km/h míň). Všiměte si, že řadí v přibližně stejnechj rychlostech, jako my u 613. :lol:

Napísané: 26 Okt 2007, 06:40
od užívateľa D.A.
Díky za odkaz, hezké čtení.

Napísané: 26 Okt 2007, 09:26
od užívateľa jack
Jinak Jirko, jak se dívám na křidélka zadních sloupků..nebudeš mi asi věřit, ale líbí se mi čím dál tím víc.. :wink: :lol:

Napísané: 26 Okt 2007, 10:42
od užívateľa jack
A tady toto je co..?? :shock:
Jedna z připravovaných Tater na Monte Carlo 1960 to nebude..proč potom ta cedulka nad značkou..??
Snaží se vypadat jako jedna z prvních dvojek..ale opravdu jen snaží..vysoké čelní sklo ji řadí do období vozů vyrobených po roce 1967..včetně.

Máte někdo o tom voze přesné info..??

Napísané: 26 Okt 2007, 11:43
od užívateľa ondrej
aj toto je ďalšia replika súťažnej T603, ktorú si z recesie "postavil" bývalý automobilový pretekár Jozef Studenič, ktorý kedysi s T603 tiež pretekal,
na rozdiel od hajdúškovskej tu ostal pôvodný sériový motor, auto je teda robené len "na oko"..

Napísané: 26 Okt 2007, 12:20
od užívateľa Palo
Pre neznalých. Studenič je jeden s tých Mečiarových k....ov.

Replika vs. volná stavba

Napísané: 26 Okt 2007, 12:43
od užívateľa Lojzkův vnuk
ondrej napísal:aj toto je ďalšia replika súťažnej T603, ktorú si z recesie "postavil" bývalý automobilový pretekár Jozef Studenič, ktorý kedysi s T603 tiež pretekal,
na rozdiel od hajdúškovskej tu ostal pôvodný sériový motor, auto je teda robené len "na oko"..
Já bych to spíš než replikou nazval volnou stavbou šest v jednom :D
1. Barevné provedení a cedulka z Monte Carla 1960 (jen ta červená měla být víc červená než oranžová)
2. Barevné provedení a přední maska z Marathonu 1963 (opět jen ta červená měla být víc červená než oranžová)
3. Klaksony na přední kapotě z Marathonu 1964
4. Vyřízlé zadní blatníky, krátké zadní lapače, zadní kapota přední nárazník s černými kužely z Marathonu 1965
5. To samé jako u bodu č.4 platí i pro Marathon 1966 + pro všechny předešlé body lišty na dveřích dole
6. Vysoké přední sklo, přední kapota, lišty na blatnících oranžové blinkry z Marathonu 1967

+ některé věci společné pro více ročníků.

Zaujaly mne však ty sedadla, jsou velice podobné těm (vlasně už jen jednomu) co je v muzejní B5.

Škoda že si nevybral jeden konkrétní model, když už se do toho pustil

Napísané: 26 Okt 2007, 18:49
od užívateľa jack
Jirko chci se Tě zeptat, možná to bude info zajímavé i pro ostatní.
Na Tvé 603ce máte 5ti stupňovou převodovku. Jak je řešená..?? Je úplně jinak zpřevodovaná než běžná 603jácka, nebo pátý stupeň je v provedení rychloběhu..??

Napísané: 27 Okt 2007, 00:00
od užívateľa Mirek
Když už jsme u té techniky závodních šestsettrojek, zajímaly by mě ejektory. Nákresy,fotky,zkušenosti,.........

Napísané: 27 Okt 2007, 00:44
od užívateľa Luboš
Pochybuji, že s tím tady někdo jezdil... :wink:

Existuje jedna obsáhlá kniha, tuším, že se jmenuje Vzduchem chlazené vozidlové motory, autorem je Julius Mackerle, a v ní se o těch ejektorech jistě něco dozvíš.

Napísané: 29 Okt 2007, 12:21
od užívateľa Lojzkův vnuk
jack napísal:Jirko chci se Tě zeptat, možná to bude info zajímavé i pro ostatní.
Na Tvé 603ce máte 5ti stupňovou převodovku. Jak je řešená..?? Je úplně jinak zpřevodovaná než běžná 603jácka, nebo pátý stupeň je v provedení rychloběhu..??
Máme pouze 4 stupňovou převodovku. Všechny GT a B5 měly jen 4 stupňovou. 5 stupňovou převodovku, měl údajně děda v závodě 6 hodin Brno 1967 (Oranžová s černou střechou a šedou maskou - ta co nedokončila Marathon de la Route 1967 a taky v Brně s ní nedojel možná právě kvůli té převodovky, ptal jsem se ale už to nikdo neví) Jinak p. Stiborek říkal že je to možné, že v Brně 67 měl ten pětikvalt a zkoušeli i automatické převodovky v T603 (ne na závody samozřejmě)

Ejektory - právě v Brně 1967 jely T603 v úpravě s Ejektory stejně tak ve Štramberku 1967, v Marathonu de la Route 1967 nesměly být použity. Muselo být perfektní utěsnění přívodu benzínu a vůbec čistý motor jinak si to prý rádo baflo a hořelo.

Na monopostu jsem slyšel ejektory v akci v brně 1987 http://t603-marathon.tatraportal.sk/akc ... brno87.htm a je to pořádný nářez mráz běhá po zádech.

Dával jsem tu už odkaz na video běžícího motoru monopostu co staví ecoře, ty svody pro ejektory dělal kámoš, takže nákresy budou.

Pohled do ejektoru v muzeu

Napísané: 29 Okt 2007, 12:24
od užívateľa Lojzkův vnuk
D.A. napísal:Prosímtě, byly by nějaké potvrzené zákulisní informace o plánované budoucnosti Závodů pod Trübou? (Proslýchá se ledacos, hlavně souvislosti s letošní vážnou bouračkou motorkáře.)
V pátek jsem potkal p. Rašku a říkal, že se to už chystá. Shodli jsme se, že by to byla škoda zrušit, když se to tak pěkně rozjelo. A stejný názor má každý koho se ptal.