Príspevok
od užívateľa ondrej » 22 Máj 2007, 08:47
Táto úvaha AT sa nedá označiť ako nepravdivá, chýba tam však nie nepodststná zmienka, že platí predovšetkým pre obdobie posledných rokov výroby osobných automobilopv Tatra.
Ak by sme sa chceli pokúsiť o trocha objektívnejší pohľad na celú záležitosť, bolo by asi treba spomenúť, že na základe ekonomických analýz z obdobia počiatov výroby T613 bola plánovaná po nábehu výroby ročná produkcia tohoto vozidla okolo 3000ks, že tomuto boli prispôsobované aj navrhnuté výrobné technológie, že však tento počet vozov nebol napriek potenciálu výroby nikdy dosiahnutý, že silne viazla dodávka príslušenstva, ktoré malo už od začiatku zásadné problémy s kvalitou (bežná závada z nábehu výroby bola napr. porucha vysokonapäťového meniča zapaľovania), že bol nedostatok devízových prostriedkov na nákup dielov dodávaných z "kapitalistickej" cudziny (brzdiče, brzdové kotúče, posilovač, prepínače smeroviek, sklápače sedadiel, piesty, piestne krúžky, výfukové ventily, a to už nehovorím napr. o túžobne želanom elektrickom spúšťaní okien, automatickej prevodovke, alebo strojnom riadení), a že aj napriek výraznému záujmu o T613 v tomto období boli počty vyrobených vozov na základe "kompetentných" rozhodnutí osvietených komunistických funkcionárov držané na samovražedne nízkych počtoch, nezadržateľne ťahajúcich výrobcu do červených čísiel, takže nebolo možné vytvoriť ekonomický potenciál na obnovu a modernizáciu výroby. Ako to nakoniec dopadlo, už všetci vieme. A nemusíma chodiť ďaleko pre podobné príklady, podobný osud postihol napr. Škodu 1203, nákladné automobily LIAZ, a veľmi blízko boli aj boleslavské automobily s motorom vzadu, ktoré tiež skoro strhli Škodovku ku dnu...