![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
![Evil or Very Mad :evil:](./images/smilies/icon_evil.gif)
Jedná se o část hodně stručného článku o historii Škody.
První český automobil
V Mladé Boleslavi se začala vyrábět kola, později i motocykly a nakonec oba pánové stáli u brány, když z ní vyjel první český automobil. Možná si vzpomenete, jak nás ve škole učili, že první automobil byl vyroben v Kopřivnici a nesl jméno President.
Je to pravda jen z poloviny, byl to totiž spíše kočár, do kterého byl vložen motor. Kdežto Laurin a Klement měli zásluhu na tom, že v Čechách byl vyroben první skutečný automobil. Dnes si tento vůz Voituretta z roku 1905 můžete prohlédnout v muzeu firmy Škoda Auto. Sveze dvě osoby a vyvine rychlost kolem 40 km/hod.
Autorem je pan Rozehnal z Českého rozhlasu.
Pokud pan redaktor překrucuje i jiné fakty o kterých nemám povědomí,tak abych si začal hlídat kdo se pod článek podepíše.
Při této příležitosti jsem si připoměl dva týdny staré číslo časopisu Auto7,kde v rubrice historie pojednávali o vzniku a použití prvních ležatých dvouválců Benz. První prototyp datovali 1897 a první použití v.r.1898 u omnibusu(jestli si dobře pamatuji?). O voze z Kopřivnice ani zmínka a to i přes skutečnost,že President patřil zřejmě k prvním vozům s tímto novým motorem.