Strana 2 z 4

Napísané: 27 Mar 2007, 12:30
od užívateľa Kontráš
Lojzkův vnuk: ty výfuky na obr Obraz012.jpg vyrábí kdo? (jestli to není tajné)...

Jan Papírník: jak je to s uchycením na šroub a s přírubou? necháváš to volně aby se to dopasovalo přímo na autě (respektive motoru)? Jelikož jsem ještě klasický výfuk na t603 nemontoval (jen na míru udělaný do našeho T600/603) tak by mě zajímalo, do jaké míry je to problém a jak moc se musí dopasovávat....
Tak nějak si říkám že by to mělo být mnohem jednodušší než u T613 kde jsou svody co kus to originál.

Napísané: 27 Mar 2007, 12:48
od užívateľa Jan Papírník
Kontráš napísal:... jak je to s uchycením na šroub a s přírubou? necháváš to volně aby se to dopasovalo přímo na autě (respektive motoru)..
Ano příruba a středový šroub je dodávaný zvlášť. Není to nějak velký problém napasovat to na auto. Jen mám strach co kdo má za kolena výfuku a na nich jak má navařeny příruby tak aby to pasovalo. můžu to mít jinak než ten komu to prodávám a tak bych se rád vyhnul komplikacím.

Napísané: 27 Mar 2007, 13:15
od užívateľa Lojzkův vnuk
Kontráš: Tajné to není, ale už je tam bohužel neseženeš :cry: Tatra Příbor n.p. nebo možná lisovna kombinátu Tatra Kopřivnice n.p.

Asi je měl děda ve svém zbroj skladu a já netuším, kdy je měnil a jak dlouho tam už jsou (10 - 15 - 20 let???), foto je z června 2006 kdy jsem nechával zavařit dvě dírky, takže už tam dalších 10 let asi nevydrží :(

Napísané: 27 Mar 2007, 13:27
od užívateľa D.A.
Sorry, že to teď znevážím mladším ročníkem, ale neměl by někdo naohýbané plechy na přeplášťování tlumičů T613-3? Preferuji tloušťku 1,5 - 2 mm, množství 4-10 kusů (půlek) v závislosti na ceně. Nijak extra to nespěchá, přivítám i nabídku po roce, po dvou.

Napísané: 27 Mar 2007, 13:47
od užívateľa Roman Maďar
Je to fakt zábava v tejto našej tatrakomunite :lol: .Na jednej strane tu človek zistí,. čo všetko je nedostatkový náhradný diel.Na druhej strane ak sa niekto podujme na výrobu takéhoto dielu, hneď je obviňovaný z obohacovania, špekulácie,kvalita výrobkov je tu pusudzovaná na základe fotografií.Myslím, však, že tí, ktorí kritizujú nie sú tí , ktorí vyrábajú.Hubou sa toho dá urobiť strašne vela, takmer všetko a velmi kvalitne :lol: No a čo sa týka cien, ani v dobe kedy sme zvyknutý na lacné čínske a pod. napodobeniny, nemožno očakávať že ručne v domácich podmienkach vyrobené diely, budú predávané za cenu pod výrobné náklady.Obdivujem ludí, ktorí aj napriek negatívnym reakciám , majú vôlu pomáhať iným.Páni, ktorí máte plné ústa kritiky na všetko, skúste požiadať čínskych súdruhov o výrobu tých pár kusov nahr. dielov, ktoré potrebujeme a zistíte , kam vás pošlú!

Napísané: 27 Mar 2007, 14:12
od užívateľa Luboš
No Romane, tohle co dělá Honza Papírník nejsou nedostatkové díly, stejné vyrábí a nabízí jen u nás dalších x lidí a že by to vyráběl zadarmo pro dobro národa nebo s tím nějak spekuloval, to jsem si nevšiml...

Má někdo jiný výkres na výfuky než tento? Hlavně by mě zajímal na ten typ "norm".
Obrázok

Nikde jsem se také nedočetl, jaké tloušťky materiálu se používaly. Já beru, že ty obliny z dvojky plechu na koleni nikdo nevyklepe, ale 0,8-1 mm se mi zdá na druhou stranu až příliš málo. Z jak silného materiálu je ta kónická truba?

Napísané: 27 Mar 2007, 14:44
od užívateľa Jan Papírník
Nechci tady nějak rozumovat, ale co mám zjištěné, než jsem začal tyto tlumiče dělat tak bratranec, který studoval VÚT v Brně, fakultu strojní mi říkal že tlumiče výfuku ani svody, a trubky nemůžou být ze silného materiálu. Max 1,5mm jinak dojde k usazování splodin z důvodu špatného prohrátí materiálu!!! Proto tak tenké plechy! Trubky používám tenkostěné 1,5mm silné a myslím si že je to taková hranice. Už jste někdo skoušel rozřezat tlumič výfuku na vašem osobním autě? Jsou tam plechy snad ani ne 0,5mm silné...Ale kdo nic nedělá, nic neví... :wink:

Napísané: 27 Mar 2007, 16:14
od užívateľa Stevo
Jan Papírník napísal: Jsou tam plechy snad ani ne 0,5mm silné...Ale kdo nic nedělá, nic neví... :wink:
0,5mm na zvodoch? A kdo nic nedela nic nevi, hej? :shock: OK :)

Napísané: 27 Mar 2007, 16:46
od užívateľa sqad
chcel by som sa spýtať, či ak niekto kto podobnú vec bude v budúcnosti vyklepávať bol ochotný mi ukázať ako sa to robí... vždy som to chcel vedieť robiť, snažím sa doma vedieť vyrobiť všetko čo je možné, ale pripadá mi to tak ťažké na presnosť, že by som si na to sám nikdy netrúfol. nechcem sa nikomu nejako vnucovať, ale našiel by sa tu niekto taký? vďaka, majte sa.

Napísané: 27 Mar 2007, 17:08
od užívateľa Jan Papírník
Stevo napísal:
Jan Papírník napísal: Jsou tam plechy snad ani ne 0,5mm silné...Ale kdo nic nedělá, nic neví... :wink:
0,5mm na zvodoch? A kdo nic nedela nic nevi, hej? :shock: OK :)
Tak teda nevím jestli neumíš číst, ale psal jsem jestli jsi už někdy rozřezal starej tlumič na nějakém os. autě. Plech ze kterého je to udělané není rozhodně 1 nebo 0,8... Ale možná tak 0,5mm silnej...Ale to by někdo musel umět číst. O svodech byla řeč v trosku jiném případě... :wink:

Napísané: 27 Mar 2007, 23:37
od užívateľa Zdicho
Já jsem si říkal, že by pan Komárek neměl každému ukazovat, jak se ty přední lemy vyrábějí.

Napísané: 28 Mar 2007, 00:16
od užívateľa Roman Maďar
No neviem prečo by mu to nemal ukazovať.Ani ja nerobím velké tajnosti s tým ako , čo vyrábam.Ono to asi nebude len vedieť ako, ale aj vedieť urobiť. všetko sa totiž vysvetliť nedá,na kopu vecí musí prísť človek sám.

Napísané: 28 Mar 2007, 06:11
od užívateľa skovi
Zdicho napísal:Já jsem si říkal, že by pan Komárek neměl každému ukazovat, jak se ty přední lemy vyrábějí.
Prečo nie, veď je to pán v rokoch a je od neho pekné že sa o skúsenosti podelí.

Napísané: 28 Mar 2007, 07:33
od užívateľa D.A.
Honzo, s tím prohřátím je to nějaké čudné. Jak rozdílně se prohřívá 2mm stěna oproti 1mm + azbestová hadra + 1mm? Docela bych po hmatu řekl, že víc se "prohřeje" ten 2mm plech. Rozřezat si tlumič jsem nezkoušel, 1mm originály se otevřou po letech samy a ty s pláštěm 2mm ještě ani v jednom případě neprohnily, žádné ucpávání se neprojevuje.

Napísané: 28 Mar 2007, 08:39
od užívateľa jack
Co furt máte. Vždyť ty výfuky nejsou na věčné časy.. :roll: Mrkněte na to kolik stojí výfuk třeba na Octavii, nebo Passata. A to jsou n.d. děláný strojově. Tak mi připadá jako by někteří lidé je chtěli zadarmo a ještě zaplatit poštovné.
...
Jinak do budoucna je Jendo chcem s otcem vyrobit z nerezu, nejen obal, ale i vnitřek. Pak by to na věčné časy být mělo. Jestli mi předáš nějaké zkušenosti z výroby Tvých výfuků, budu rád.. :wink:

Napísané: 28 Mar 2007, 08:49
od užívateľa Ambiciózní tajemníček
Co je to VÚT? Výsoké účení téchické?

Napísané: 28 Mar 2007, 09:25
od užívateľa D.A.
Jacku, to bylo na mne? Já se snažím občas něco opravit a sem-tam musím i nějakou tu věc znova vyrobit. Tak bych rád věděl, odkud se ta chiméra s tenkostěnnou konstrukcí vzala. Nic víc.

Naposledy jsem udělal "domácí" tlustostěnnou věčnou Ledwinku z jeklů a trubek na auto, kde o žádnou originalitu nejde. Tak mě za to třeba udej.

Napísané: 28 Mar 2007, 09:30
od užívateľa Roman Maďar
Agente, od toho tam máte Nohavicu, né?

Napísané: 28 Mar 2007, 09:34
od užívateľa Stevo
Jan Papírník napísal:
Stevo napísal:
Jan Papírník napísal: Jsou tam plechy snad ani ne 0,5mm silné...Ale kdo nic nedělá, nic neví... :wink:
0,5mm na zvodoch? A kdo nic nedela nic nevi, hej? :shock: OK :)
Tak teda nevím jestli neumíš číst, ale psal jsem jestli jsi už někdy rozřezal starej tlumič na nějakém os. autě. Plech ze kterého je to udělané není rozhodně 1 nebo 0,8... Ale možná tak 0,5mm silnej...Ale to by někdo musel umět číst. O svodech byla řeč v trosku jiném případě... :wink:
No klasicke auto ma tlmic vyfuku tak 4-5m od zvodov, a tam iste nieje 0,5ka plech z dovodu aby sa to prehrialo, ale preto aby vyfukovy system nevazil 50 kg. Takze to s tym prehriatim materialu .. :-D BS

Napísané: 28 Mar 2007, 10:54
od užívateľa D.A.
Števo, též si to myslím, ale co vědci z VŮT? :shock:

Romane, na přehřívání je nejlepší vyměnit nohavice za kilt.