Strana 5 z 6
Re: tatraplan
Napísané: 23 Nov 2008, 17:40
od užívateľa ivkej
jack napísal:Od výroby ne, ale podle technické dokumentace z Tatra n.p. , si majitelé mohli tažné zařízení nechat zhotovit a posléze zapsat do techničáku. Děda si kdysi tuto úpravu na své 603ce nechal dělat a nebylo třeba v nárazníku žádného výkroje. Na mé Tatře bylo tažné už odmontované, jen v zadních podlážkách zůstaly výztuhy a díry pro jeho uchycení. A ano i v nárazníku byly zhotoveny díry, nejspíš na voze bylo nějaké amatérské tažné zařízení.
Někde v knihovně se mi výrobní výkresy tažného válí, ostatně v Rosenkranzově knize je vše podrobně popsáno. Pokud ji nemáš, zkus si o ni napsat Ježíškovi, určitě nebudeš zklamaný.
určite nebudem a určite nenapíŠem
a 613-tky už mali?
Re: tatraplan
Napísané: 23 Nov 2008, 17:50
od užívateľa D.A._
Tam to bylo nemlich stejné. Některé chromky mají jako bonus v TP zapsán zákaz montování TZ a existuje i tovární výkres. Zařízení dělali externisti, už za komanče m.j. Sportjacht, ty "kolosální" na 2,2 tuny bouchal v Brně Brázdil.
Vesměs to bývají univerzály, ale u chromky jsem viděl kolizi Sportjachtu s kapkami nárazníku, u pozdějších modelů se občas muselo vyříznout něco málo laminátu, hlavně u hlubokých čtverkových nárazníků.
Re: tatraplan
Napísané: 23 Nov 2008, 17:50
od užívateľa D.A._
Tam to bylo nemlich stejné. Některé chromky mají jako bonus v TP zapsán zákaz montování TZ a existuje i tovární výkres. Zařízení dělali externisti, už za komanče m.j. Sportjacht, ty "kolosální" na 2,2 tuny bouchal v Brně Brázdil.
Vesměs to bývají univerzály, ale u chromky jsem viděl kolizi Sportjachtu s kapkami nárazníku, u pozdějších modelů se občas muselo vyříznout něco málo laminátu, hlavně u hlubokých čtverkových nárazníků.
Re: tatraplan
Napísané: 23 Nov 2008, 17:53
od užívateľa jack
D.A. jseš rychlejší než smrt.
Re: tatraplan
Napísané: 23 Nov 2008, 18:11
od užívateľa D.A.
Je to třeba.
Re: tatraplan
Napísané: 24 Nov 2008, 12:07
od užívateľa skrobik613
mám jedno tažné na chromku 613 doma, je asi dělané někde externě, pasovalo tam celkem bez problémů.
D.A._ napísal:Tam to bylo nemlich stejné. Některé chromky mají jako bonus v TP zapsán zákaz montování TZ a existuje i tovární výkres. Zařízení dělali externisti, už za komanče m.j. Sportjacht, ty "kolosální" na 2,2 tuny bouchal v Brně Brázdil.
Vesměs to bývají univerzály, ale u chromky jsem viděl kolizi Sportjachtu s kapkami nárazníku, u pozdějších modelů se občas muselo vyříznout něco málo laminátu, hlavně u hlubokých čtverkových nárazníků.
Re: tatraplan
Napísané: 24 Nov 2008, 15:33
od užívateľa tatrovecka
Tazne na 603jke.
Demontaz naraznika = slovny prejav "mechanik CSAD"
- teda pokial ma zostat naraznik cely.
Re: tatraplan
Napísané: 24 Nov 2008, 20:26
od užívateľa D.A._
Z jakého roku to pochází, Tatrovečko, že už to má odnímatelnou kouli
Re: tatraplan
Napísané: 24 Nov 2008, 20:40
od užívateľa ladis
Ta koule asi nebude odnimatelná z důvodů legislativních, nýbž klikově-startovacích
(odpojit přívěs, odejmout kouli, nastartovat, přišroubovat kouli, připojit přívěs
)
Re: tatraplan
Napísané: 24 Nov 2008, 20:48
od užívateľa tatrovecka
D.A._ napísal:Z jakého roku to pochází, Tatrovečko, že už to má odnímatelnou kouli
Neviem kedy bolo tazne montovane, ku mne sa 603jka dostala uz aj s taznym, inak tatra je zo 70teho roku.
Re: tatraplan
Napísané: 24 Nov 2008, 20:52
od užívateľa tatrovecka
ladis napísal:Ta koule asi nebude odnimatelná z důvodů legislativních, nýbž klikově-startovacích
(odpojit přívěs, odejmout kouli, nastartovat, přišroubovat kouli, připojit přívěs
)
Je odnimatelna a je prichytena dvoma skrutkami, cez diery vid. foto vyssie.
V priebehu tyzdna pridam foto aj gule.
Re: tatraplan
Napísané: 24 Nov 2008, 22:32
od užívateľa D.A.
A je to TZ typové, nebo samodomo?
Re: tatraplan
Napísané: 30 Jan 2009, 18:25
od užívateľa jack
Trochu jsem prohrábnul fotky a našel jednu s tažným zařízením na dědově T603.
Re: tatraplan
Napísané: 30 Jan 2009, 22:05
od užívateľa tatrovecka
pozeram, ze tu mam nejake resty
tazne nebude typove, aj na foto moze byt vidiet "umelecku" tvorbu
co sa tyka gule, tak cez vikend ju "uz konecne" nafotim
a aj pridam
Re: tatraplan
Napísané: 31 Jan 2009, 18:24
od užívateľa tatrovecka
pridavam foto gule
Re: tatraplan
Napísané: 02 Feb 2009, 11:10
od užívateľa skrobik613
skrobik613 napísal:mám jedno tažné na chromku 613 doma, je asi dělané někde externě, pasovalo tam celkem bez problémů.
D.A._ napísal:Tam to bylo nemlich stejné. Některé chromky mají jako bonus v TP zapsán zákaz montování TZ a existuje i tovární výkres. Zařízení dělali externisti, už za komanče m.j. Sportjacht, ty "kolosální" na 2,2 tuny bouchal v Brně Brázdil.
Vesměs to bývají univerzály, ale u chromky jsem viděl kolizi Sportjachtu s kapkami nárazníku.
Re: tatraplan
Napísané: 02 Feb 2009, 11:11
od užívateľa skrobik613
skrobik613 napísal:mám jedno tažné na chromku 613 doma, je asi dělané někde externě, pasovalo tam celkem bez problémů.
Re: tatraplan
Napísané: 05 Feb 2009, 20:01
od užívateľa Krieg
S dovolením bych odbočil od tažných zařízení u T603 k šestsettrojkovému motoru v Tatraplánu, resp. k nutnosti vyříznutí zadního čela za účelem lepšího chlzení. U mnohých Tatraplánů s motorem 603 jsem na fotografiích viděl právě ty výřezy v zadku, ale u nejméně dvou ne. Takže se vnucuje otázka: je tahle úprava bezpodmínečně nutná k uchlazení motoru 603 (přesněji Ačka, ale na tom by snad nemělo ve věci uchlazení záležet)?
Děkuji za odpovědi.
Re: tatraplan
Napísané: 05 Feb 2009, 21:00
od užívateľa Kontráš
někudy se ten horký vzduch ven dostat musí. Ventilátory jej plivou rovně za auto, nicméně vzhledem k proporcím karoserie a motoruT603 to vychází zhruba do prostoru klenby zadního čela v místě kde je cca nárazník. Takže jsou dvě možnosti, buď udelat otvory v čele nad nárazníkem a směřovat proud vzduchu mírně nahoru, nebo vyříznout otvory (nebos spíš výkusy od spodního kraje) do čela pod nárazníkem a směřovat proud vzduchu mírně dolů. Spodní variantu máme na našem t600.
http://www.tatraportal.com/popisky/t600/t600_07.jpg Pro lepší usměrnění tam máme dva obloukové plechy, které omezují proud vzduchu shora.
Re: tatraplan
Napísané: 06 Feb 2009, 15:06
od užívateľa Krieg
Ach tak, já se právě díval na Váš Tatraplán a tu hornní variantu neviděl, tak jsem myslel, že to není nutné. Asi se taktéž uchýlím k této elegantní variantě, kterou není na první pohled ani tak vidět. Díky.
Jak je to, prosím, s hnací hřídelí spojky? Někde v podobném na Tatraportálu se psalo, že jsou hřídele 600 a 603 odlšné, ale už ne nic bližšího, který je delší, který kraatší, jestli by šel použít 603-kový, nebo třeba z Kačeny apod.
Ptám se možná blbě, ale aktuálně nemám pořádný přístup ani k, nějakou dobu ještě ve stodole zaházeným Tatraplánům, ani k onomu motoru z Kačeny, ani není momentálně možné demontovat z vraku 603-ky Háčko a hřídele si oměřovat a koumat.
Mohl byste mi, prosím (pokud nějakou máte), poslat fotku motorového prostoru Vašeho Tatraplána?
Děkuji