Strana 4 z 6

Napísané: 01 Dec 2006, 16:13
od užívateľa ondrej
AT - no, podarilo sa ti ma poriadne nastvat, ze si to tak logicky vysvetlil - inak ja by som ten Tatraplan tiez neolejoval (aspon zvonku nie...)

Napísané: 01 Dec 2006, 19:50
od užívateľa Maxono
Ohladom olejovania karosérie: naolejovať podvozok, nápravy alebo pánty dverí je rozumné, čítal som o tom v rôznych knihách z 50-tych rokov ale nagebriť olejom celú kasňu, tak o tom som ešte nikdy nepočul. Na konzervovanie karosérie sú špecialné prípravky-vosky napríklad ja poznám totalitný Carime. A ty si Jack zakonzervoval svoju Tatru olejom, keď to odporúčaš? :idea:

Napísané: 01 Dec 2006, 20:11
od užívateľa tomas
Uz som pocul od viacerych starych majstrov, ze vnutro dveri, podvozok (prahy, podlaha, napravy) a pod. je najlepsie namazat starym motorovym olejom. U niektorych aut som na vlastne oci videl, ze dvere znutra namazane olejom dlhsie vydrzali ako tie, ktore boli osetrene specialnym na to urcenym pripravkom.
Ale tvrdit, ze to tak funguje vzdy samozrejme nebudem.

Napísané: 01 Dec 2006, 20:40
od užívateľa Roman Maďar
Tomas, a čo ekologia?

Napísané: 01 Dec 2006, 20:43
od užívateľa tomas
Ja som ale nepisal o ekoloogii ale o tom co som pocul/videl. Ak by sme sa chceli bavit o ekologi, museli by sme jazdit na bicykloch a aj to by ich nesmeli naolejovat. Ja inak chodim peso, pripadne MHD a s T idem len raz za cas, aby som nenicil ovzdusie.

Napísané: 02 Dec 2006, 11:00
od užívateľa Roman Maďar
Tomas, ja predsa nepodozrievam teba z ničenia prírody, len som chcel naznačiť, že rozdiel v použití oleja a antikorozneho vosku , je najmä v tom , že vosk je odolný vode , zatial, čo olej nie a tým pri daždi kontaminuje, ak je ním natretý podvozok vozidla. Podla mňa , je to diletantské riešenie, pripomínajúce zaručene liečebné recepty babky bilnkárky.

Napísané: 02 Dec 2006, 20:35
od užívateľa jack
Tak jsem dostal k internetu trochu dřív, než-li v pondělí. Podívej se Jendo, musíš se rozhodnout sám jak auto zakonzervuješ, já Ti dal typ, dle mého názoru dobrý, ale rozhodnutí je samozdřejmě na Tobě. :wink:
Doufám že mou radu nebereš jako záškodnickou, jak je tady prezentována.

For Maxono : ne lak mé 603ky jsem nezakonzervoval Konkorem, pač má 603ka renovaci nepotřebuje..
Ale co se prahů týče tam už konkor je.

K dalším reakcím typu "diletentské řešení" se nebudu vyjadřovat.

Napísané: 02 Dec 2006, 21:39
od užívateľa Luboš
No tak diletantské řešení to bez pochyby je. Řídký olej typu konkor 101(WD40, MoS2, ...) je vyloženě nevhodný jako konzervační prostředek na jakoukoliv část automobilové karosérie.

Na dutiny se používají prostředky, které vzlínají, tuhnou a hlavně nejsou tak snadno smývatelné vodou. Podvozky se ošetřují plastickými nátěry, které mají zvýšenou schopnost odolávat mechanickému poškození a různým chemikáliím a na laky karosérií a chromy jsou nejvhodnější různé vosky, které zabraňují přístupu vlhkosti k ošetřenému povrchu.

Pokud se bavíme o povrchové korozi na karosérii a je k dispozici vhodné suché místo pro uskladnění, tak bych to nechal, tak jako to je. Pokud by to místo nebylo tak úplně suché nebo se jednalo o uskladnění na opravdu dlouhé časové období, tak by bylo možná lepší tu povrchovou korozi trochu přebrousit a stříknout to třeba slabou vrstvou základní barvy. Až by se to za mnoho let brousilo či pískovalo, určitě by s tím nebylo tolik problémů jako s odstraňováním zažrané mastnoty.

Napísané: 02 Dec 2006, 22:28
od užívateľa Maxono
To Jack: ak si myslel za šíritela "diletanského riešenia" v tvojom podaní aj mňa, tak to som nechcel.
Píšeš však, že tvoja Tatra renováciu nepotrebuje. Dobre nehádam sa ale mohol by si ju niekedy nafotiť a umiestniť sem? Jediné foto ktoré som videl je v tebou rozpútanej diskusií keď si ju kúpil a vtedy nevyzerala príliš OK. Možno to však bolo len skreslovanie.

Napísané: 02 Dec 2006, 22:31
od užívateľa Maxono
Inak po prvý krát súhlasím z Lubošom a ako som písal na konzervovanie sú vhodné špeciálne prípravky.

Na podvozok a prahy obyčajný gumoasfalt alebo Rezistin ML a na karosériu už spomínané vosky.

Napísané: 03 Dec 2006, 09:22
od užívateľa jack
Maxono já neříkám, že ta má 603ka je v excelentním stavu, ale je zachovalá. Přikládám pár fotek.

Jo Luboši a co se týče Konkoru, tak jeho klady nejsou v hustotě, ale v tom, že dokáže jakoby "lést" po materiálu směrem nahoru. Ve velké míře se využívá v dolech kde je abnormálně vlhké korozivní prostředí.

Napísané: 03 Dec 2006, 09:23
od užívateľa jack
další

Napísané: 03 Dec 2006, 09:27
od užívateľa jack
Jo a ten zkorodovaný zadní nárazník jsem už vyměnil, byly v něm vyřezané taky otvory pro tažné zařízení..

Napísané: 03 Dec 2006, 09:28
od užívateľa jack
A ještě fotka interiéru, ale ta už tady na fóru někde je..

Napísané: 03 Dec 2006, 13:52
od užívateľa Maxono
Naozaj pekná. :D Máš k nej aj nejakú literatúru. Hoci Tatru nemám, chcel by som si kúpiť nejaké knihy na opravy a údržbu alebo dielenskú príručku. To aby som mal čo čítať pri dlhých zimných večeroch.

Napísané: 03 Dec 2006, 14:19
od užívateľa jack
Maxono napísal:Naozaj pekná. :D Máš k nej aj nejakú literatúru. Hoci Tatru nemám, chcel by som si kúpiť nejaké knihy na opravy a údržbu alebo dielenskú príručku. To aby som mal čo čítať pri dlhých zimných večeroch.
Všechnu literaturu mám od dědy, a to : Příručka pro řidiče Tatra 2-603 rok 1970, potom Seznam náhradních dílů pro model 1968, a Dílenskou příručku. :)

Re: tatraplan

Napísané: 22 Nov 2008, 19:23
od užívateľa TORA
Na prodej za 79500,-


viz: http://www.hymanltd.com/search/details. ... rdcount=64


Cena je uvedena v USD :(

Re: tatraplan

Napísané: 22 Nov 2008, 21:51
od užívateľa peter.
Celkom vzácne až na pár detailov sa to podobá do originálu.
Cenu nebudem komentovať :wink:

Re:

Napísané: 22 Nov 2008, 22:14
od užívateľa ivkej
jack napísal:Jo a ten zkorodovaný zadní nárazník jsem už vyměnil, byly v něm vyřezané taky otvory pro tažné zařízení..
boli na 603 montované ťažné aj pôvodne od výroby? alebo to bola len samo-domo prestavba, a bola tam vyrezaná diera ako v tejto(teda myslím si že tu to niekto urobil "na kolene")??

Re: tatraplan

Napísané: 23 Nov 2008, 17:18
od užívateľa jack
Od výroby ne, ale podle technické dokumentace z Tatra n.p. , si majitelé mohli tažné zařízení nechat zhotovit a posléze zapsat do techničáku. Děda si kdysi tuto úpravu na své 603ce nechal dělat a nebylo třeba v nárazníku žádného výkroje. Na mé Tatře bylo tažné už odmontované, jen v zadních podlážkách zůstaly výztuhy a díry pro jeho uchycení. A ano i v nárazníku byly zhotoveny díry, nejspíš na voze bylo nějaké amatérské tažné zařízení.

Někde v knihovně se mi výrobní výkresy tažného válí, ostatně v Rosenkranzově knize je vše podrobně popsáno. Pokud ji nemáš, zkus si o ni napsat Ježíškovi, určitě nebudeš zklamaný.