Vas nazor na kupu T 603

Tu môžete diskutovať o automobiloch Tatra, ktoré sú na predaj
jano_f
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jano_f » 14 Nov 2006, 18:01

Ja by som to tak tragicky nevidel. To boli najhorsie miesta, co som nasiel. A podlaha vyzera hadam lepsie.
Prílohy
PB130021.JPG

Roman

Príspevok od užívateľa Roman » 14 Nov 2006, 19:47

Nie je to tragédia. všetko sa to dá opraviť. ide zima a keď máš garáž tak si to poopravuješ -očistíš a ošetríš aj sám.603 má ešte plechy o.k. horšie sú na tom 613.

tomcat1

Príspevok od užívateľa tomcat1 » 15 Nov 2006, 19:04

Jozef napísal:
tomcat1 napísal:V Avize sa obcas objavia nove motory na T603 z vojenskych zasob. Chcu za ne 10 -15 tis.
Tie motory T603 ktoré armáda ponúka sú obyčajne do T805 alebo elektrocentrál. Do osobného vozidla by som ho nemontoval, už len preto že potrebuje veľa úprav. Napríklad vymeniť: olejové čerpadlo, olejovú vaňu, karburátor, sacie potrubie, ak je z centrály aj výfukové potrubie a predný kryt rozvodov, vačkovú hriadeľ, zotrvačník a hlavne chladiace exhaustory, lebo tie originál z T805 tlačia vzduch opačne.
Ja viem, ale vzdy lepsie, ako opravovat nejaky uplne vylagrovny motor s neistym vysledkom...

Užívateľov profilový obrázok
Eda
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 989
Dátum registrácie: 30 Máj 2004, 00:41
Tatry, ktoré vlastním: T613 Elektronic ´93
Bydlisko: Moravská Ostrava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Eda » 15 Nov 2006, 23:34

Vypadá to lépe než Silver line favorit mojej přítelkyně. Takže?!

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 16 Nov 2006, 00:25

tomcat1 napísal:
Jozef napísal:
tomcat1 napísal:V Avize sa obcas objavia nove motory na T603 z vojenskych zasob. Chcu za ne 10 -15 tis.
Tie motory T603 ktoré armáda ponúka sú obyčajne do T805 alebo elektrocentrál. Do osobného vozidla by som ho nemontoval, už len preto že potrebuje veľa úprav. Napríklad vymeniť: olejové čerpadlo, olejovú vaňu, karburátor, sacie potrubie, ak je z centrály aj výfukové potrubie a predný kryt rozvodov, vačkovú hriadeľ, zotrvačník a hlavne chladiace exhaustory, lebo tie originál z T805 tlačia vzduch opačne.
Ja viem, ale vzdy lepsie, ako opravovat nejaky uplne vylagrovny motor s neistym vysledkom...
No ano, ale z motoru T603A či C se motor F (pro první jedničky) získá jen kompletním rozebráním a nahražením asi stovky dost podstatných součástek a kde je dnes sehnat nové? Pokud se to nějak ošulí, tak výsledek bude ještě mnohem nejistější. Motor H se z toho už reálně přestavět vůbec nedá...

jano_f
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
Kontaktovať užívateľa:

Divne veci

Príspevok od užívateľa jano_f » 01 Jan 2007, 18:58

Mam auto z roku 73 a ma bubnove brzdy a usporiadanie rucnej brzdy cez kladku (na obr) a pri tom by to malo mat kotuce a namiesto kladky vahadlo. S tou kladkou to vyzera ale dost povodne.
Co si o to mysliet?
Prílohy
PB100008.JPG

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Jan 2007, 19:15

Originální to určitě nebude. Šestsettrojce z roku 1973 na bubnových brzdách by v roce 1973 ani na DI vydaly značky... :lol:

Nejspíš to bude starší auto. Jak si poznal, že je to rok 1973, to bylo někde uvedeno? (jen proboha neříkej, že v nepůvodním technickém průkazu... :D )

jano_f
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jano_f » 01 Jan 2007, 19:30

Mam TP a na karoserii je privareny stitok s rokom 73. Na pristrojovke ale kus plechu s vyr. cislom chyba a motorov sa tam tiez vystriedalo neurekom (asi je tam treti).

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Jan 2007, 19:59

Karosérie mohla být vyměněna později, běžná praxe...

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 01 Jan 2007, 20:06

Jendo máš asi stejný případ jako já. Auto vyrobeno v roce 1964, v roce 1973 vyměněná kastle a motor v Kopřivnici. V dokladech jsou zapsány bubnové brzdy tak při GO museli dát opět bubnové brzdy, i když na model 73´ patří kotoučové.. Není na tom nic složitého a jako nějakou překopávku bych to nebral. A já tam ty bubny taky nechám. :wink:

jano_f
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jano_f » 01 Jan 2007, 20:22

To ma desi. Mam v plane sa poobzerat po nejakych zachovalych kotucoch a nasledne ich tam primontovat. Aj hriadele zadnej napravy s klbmi som kupil nove.
A co potom ten TP s rokom vyroby 73? To potom niekto prevaril stitok na starsiu namontovanu karoseriu, alebo v Koprivnici nasli niekde na dvore nepouzitu karoseriu vyrobenu pred 69 tak ju tam mrskli a hotovo?
A co tie kotuce spominane vTP. proste pouzili bubny a auto predali?

Zavana to bordelom

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 01 Jan 2007, 20:32

Tak teď Ti jaksi nerozumím...ty máš doklady z roku 73..??Pokudud je na autě štítek z roku 73 a doklady také 73, bubnové brzdy na ní nemají co dělat. Myslel že máš doklady před rokem 1969, jako já. Ale nechápu proč by někdo u Tebe vyměnil kotouče za bubny... :?: :?:

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 01 Jan 2007, 20:39

Je tady ještě jedna možnost, děda mi říkal, že jak přišla 603ka k nim na podnik do OKD, tak mechanici z důvodu extrémního zanášení kotoučových brzd, hlavně v zimě, je předělávali na bubnovky..sice je to divné, ale je to fakt. :)

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 01 Jan 2007, 21:35

V technickém průkazu máte uvedeno pouze: "provozní brzda - kapalinová", nic víc, ale někdy vlastně ani to ne, pokud se to někomu nechtělo vyplňovat...

Výměna kotoučových brzd za bubnové je v ČR nepovolená představba a to auto pak nesmí vyjet na silnici, obráceně to přehodit možné je. Úpravy na karosérii jsou minimální, mírně se prý liší vykrojení zadních blatníků, větší úpravy jsou na nápravách a jsou používány také jiné disky kol s jiným zálisem a samozřejmě to chce posilovač s tím správným brzdovým válcem.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 02 Jan 2007, 09:22

Já mám v techničáku z roku 1964 toto :

BRZDY :
provozní, kapalinová, čelisťová
pomocná, mechanická, ruční

takže u mě by ta přestavba na kotouče možná nebyla..

jano_f
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jano_f » 02 Jan 2007, 10:04

ja tam mam napisane diskova jednoducha v kolonke pocet kolies a
kapalinova kotoucova v kolonke brzdy-druh.

Opat taky mensi bordelik.

jack
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 1505
Dátum registrácie: 26 Jún 2006, 08:26
Tatry, ktoré vlastním: Šestsettrojky
Bydlisko: Karwin
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jack » 02 Jan 2007, 10:52

Tak v tom případě není co řešit a hoď tam kotoučovky :lol:

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 02 Jan 2007, 12:49

"Kola jednoduchá-disková", znamená že to gumové, čemu se říká pneumatiky je obuto na takových ocelových věcech, kterým se říká disky a na každé nápravě jsou použity v přesném počtu dvou kusů. To s brzdami nemá nic společného... :lol:

Tatra z roku 1973 prostě nemůže mít bubnové brzdy, to není možné zpochybňovat. Údaje jsou v pořádku, chyba je v aktuálním složení auta... :P

Brzdy jiného druhu si samozřejmě (aspoň tedy u nás) nesmíte přehodit někde potajnu doma v garáži, ale podáte si oficiální žádost o přestavbu auta na M69 a jednou navštívíte STK, kde na to mrknou a provednou korekci údajů v TP. Nic složitého. Pokud už je to M69, tak není co řešit, jiné brzdy by tam být vůbec neměly. :)

jano_f
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 115
Dátum registrácie: 17 Sep 2006, 20:35
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa jano_f » 02 Jan 2007, 19:28

Hmm. Takze ta kruhova vec co trci pred sedadlom otaca tymi ocelovymi vecami, na ktorych su tie gumove :).

Vazne. Raz tam budu kotuce. Aj som bol dnes nejake pozriet. Ale ich sirka bola tak 10.8 mm a v dielenskej prirucke sa tusim pise, ze min je 11 mm. Nove sa asi este nerobia. Niekde vo foru to myslim uz riesil Zdicho. Co s tym?

Inak pri navsteve som si vsimol, ze majitel tam mal este asi 2 kolesa a nejake "madla " z T 600. No a este jednu torznu pruzinu. Asi novu. To len keby nahodou.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 02 Jan 2007, 19:59

Nové se robí kdesi na Moravě, někde hluboko v poště bych našel i kontakt. Cena byla někde mezi 1-2 tis. Kč/kotouč, ale je to takové mírně neoficiální. Materiál, ze kterého se to odlévá by měl mít stejné složení jako pro kotouče jiných aut, ale jako díl to není homologované a nikdo to počítám dosud pořádně v provozu netestoval.

Zamknuté

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 26 neregistrovaných