Oznacovani pneumatik
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Oznacovani pneumatik
Mezivalecne nakladni Tatry obvykle pouzivaly pneumatiky rozmeru 36 x 8 nebo 40 x 10.5 .
Nevite nekdo prosim, jak se tohle oznaceni prepocita na prumer pneumatiky a sirku behounu ?
Jak to souvisi s modernejsim oznacovanim (treba T111 se obouvala mimo jine do 11 x 20"). Jaky je prepocet zde ? Treba podvozek T25 v koprivnickem muzeu je nyny obuty do pneumatik 11 x 20" (viz. prilozeny obrazek).
Diky,
DRracer
Nevite nekdo prosim, jak se tohle oznaceni prepocita na prumer pneumatiky a sirku behounu ?
Jak to souvisi s modernejsim oznacovanim (treba T111 se obouvala mimo jine do 11 x 20"). Jaky je prepocet zde ? Treba podvozek T25 v koprivnickem muzeu je nyny obuty do pneumatik 11 x 20" (viz. prilozeny obrazek).
Diky,
DRracer
- Prílohy
-
- t25pneu.jpg
- Predni pneu T25 v koprivnickem muzeu.
- (49.13 KiB) 1751 stiahnutí
No pri tej T111 to mas jednoduche, to je 11 palcov siroka pneumatika (cca 280mm) na 20 palcovom rafku.
Pri tych skorsich verziach si dokazem predstavit ze 8,5 a 10 su sirky pneu v palcoch a to druhe cislo je priemer (mozno polomer) rafku v cm. To ale len tipujem, v palcoch by to bolo moc velke. Vtedy sa sice pouzivali vacsie disky nez dnes, ale 36 a 40 palcov by bolo strasne vela...
Pri tych skorsich verziach si dokazem predstavit ze 8,5 a 10 su sirky pneu v palcoch a to druhe cislo je priemer (mozno polomer) rafku v cm. To ale len tipujem, v palcoch by to bolo moc velke. Vtedy sa sice pouzivali vacsie disky nez dnes, ale 36 a 40 palcov by bolo strasne vela...
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
Spousta lidí se úplně nevyzná v současném značení, tak sem tahejte ještě to historické... Ale dobře.
Tak třeba rozměr 36x8, kde 36 je vnější průměr pneumatiky v palcích a 8 je šířka pneumatiky v palcích. Kdyby to bylo 36x8,00 znamenalo by to, že se jedná o balonovou pneumatiku. Pokud tam ta dvě desetinná místa vypsána nejsou, jedná se o vysokotlaký plášť, tedy určen třeba pro nákladní automobil. Tehdá se to ještě takhle rozlišovalo.
Už ve 30. letech se ale začalo používat nové označování šíří pneumatiky v palcích a průměrem ráfku v palcích. Mezi těmi čísly byla pomlčka! Tak třeba 8-20, což by měl být stejný rozměr jako 36x8, kde 8 je šíře pneu v palcích a 20 je průměr ráfku v palcích.
Jestli se v době největší slávy T111 používalo označení 11 x 20" se mi nějak nezdá. 11,00-20 nebo 11-20 bych si možná vybavit uměl...
Jestli Matěj z Košic přišel dlouhodobým proměřováním všech za posledních aspoň 100 let vyráběných pneumatik na to, že všechny mají profil přesně 80, tak to teda zírám...
Tak třeba rozměr 36x8, kde 36 je vnější průměr pneumatiky v palcích a 8 je šířka pneumatiky v palcích. Kdyby to bylo 36x8,00 znamenalo by to, že se jedná o balonovou pneumatiku. Pokud tam ta dvě desetinná místa vypsána nejsou, jedná se o vysokotlaký plášť, tedy určen třeba pro nákladní automobil. Tehdá se to ještě takhle rozlišovalo.
Už ve 30. letech se ale začalo používat nové označování šíří pneumatiky v palcích a průměrem ráfku v palcích. Mezi těmi čísly byla pomlčka! Tak třeba 8-20, což by měl být stejný rozměr jako 36x8, kde 8 je šíře pneu v palcích a 20 je průměr ráfku v palcích.
Jestli se v době největší slávy T111 používalo označení 11 x 20" se mi nějak nezdá. 11,00-20 nebo 11-20 bych si možná vybavit uměl...
Jestli Matěj z Košic přišel dlouhodobým proměřováním všech za posledních aspoň 100 let vyráběných pneumatik na to, že všechny mají profil přesně 80, tak to teda zírám...
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Prave proto Kazdopadne diky za vysvetleni.Lubos : "Spousta lidí se úplně nevyzná v současném značení, tak sem tahejte ještě to historické..."
Z toho rozmeru 36 x 8 se pak ale asi neda snadno urcit vyska boku pneumatiky, pokud nemam prumer rafku. V tomto pripade to asi jednoduse vyjde (36 - 2*8 = 20), u 40 x 10.5 uz to trochu nevychazi. Predpokladam, ze prumer rafku, na ktery se dana pneu ma montovat, byla dodatecna tabulkova informace.
Balonove / vysokotlake pneumatiky ? Jaky je v tom rozdil ?
11 x 20" vs. 11-20 : sorry, nevedel jsem, ze je v tom takovy rozdil. Videl jsem uz spoustu variant se stejnymi cisly, vybral jsem si to nejcastejsi.
- Luboš
- Pravidelný diskutujúci
- Príspevky: 6491
- Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
- Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4 - Bydlisko: ČR
- Kontaktovať užívateľa:
balonové=nízkotlaké, pneumatiky s velmi nízkým tlakem se někdy označovaly jako superbalóny. Vysokotlaké jsou určeny pro vyšší zatížení, později to bylo značeno písmeny HD (Heavy Duty) nebo eHD (extra HD).
Z toho starého se dá to nové označení s průměrem ráfku odvodit, záleží to na velikosti profilu (jestli je opravdu 80) a možná i na tvaru ráfku. U běžných ráfků se počítá průměr od dosedací plochy, u jiných zejména starých konstrukcí, si teď nejsem úplně jistý, jak je to vyjadřováno.
Z toho starého se dá to nové označení s průměrem ráfku odvodit, záleží to na velikosti profilu (jestli je opravdu 80) a možná i na tvaru ráfku. U běžných ráfků se počítá průměr od dosedací plochy, u jiných zejména starých konstrukcí, si teď nejsem úplně jistý, jak je to vyjadřováno.
- DRracer
- Správca diskusného systému
- Príspevky: 1586
- Dátum registrácie: 31 Máj 2004, 22:23
- Tatry, ktoré vlastním: Tatra 2-603 M68
Tatra 130 1:14 - Bydlisko: CR
- Kontaktovať užívateľa:
Aha
Vzhledem k tomu, ze je momentalne T25 obuta do pneu 11 R 20 a podle puvodni specifikace byla obouvana do 40 x 10.5, dalo by se rict, ze jsou tyto dve oznaceni temer ekvivalentni (rekneme s 10.5 R 20, nevim, zda se vyrabi).
Kazdopadne to znamena, ze modely T23 a T24 dostanou v nejblizsi dobe lehce poupravene disky a pneu
Vzhledem k tomu, ze je momentalne T25 obuta do pneu 11 R 20 a podle puvodni specifikace byla obouvana do 40 x 10.5, dalo by se rict, ze jsou tyto dve oznaceni temer ekvivalentni (rekneme s 10.5 R 20, nevim, zda se vyrabi).
Kazdopadne to znamena, ze modely T23 a T24 dostanou v nejblizsi dobe lehce poupravene disky a pneu
Kto je prítomný
Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 14 neregistrovaných