Odstavená Tatra vs. akumulátory

Technické problémy s našimi tatrovkami

etienne
Správca diskusného systému
Príspevky: 4117
Dátum registrácie: 09 Feb 2004, 18:51
Bydlisko: Bratislava
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa etienne » 13 Júl 2005, 15:09

Roman: Mas niekde FOTKU kondicionera ? A cena ?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 13 Júl 2005, 17:31

Etiene. Foto nemám.Kondicionér je hliníková krabička o rozmeroch cca12x12x25cm, na čelnom paneli sú 3 kontrolky a zo zadu idú dva káble, sieť a nabíjanie toť vsio. Cena 1200sk.

Užívateľov profilový obrázok
Luboš
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 6491
Dátum registrácie: 27 Máj 2004, 11:30
Tatry, ktoré vlastním: :::::::::::::::::::::::::
1953 - T805
1975 - T2-603
1977 - T613
1981 - T613-2
1982 - T613-2
1987 - T613-3
1991 - T613-3
1991 - T613-4
Bydlisko: ČR
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Luboš » 13 Júl 2005, 22:14

A jak se to používá? To opravdu musít denodenně zapojovat a odpojovat nebo to těm bateriím dostatečně prospěje i jen přes zimní odstávku? Dá se počítat s nějakých viditelným prodloužením životnosti baterií?

Užívateľov profilový obrázok
Roman Maďar
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 2189
Dátum registrácie: 20 Feb 2005, 22:21
Tatry, ktoré vlastním: Nemám Tatru/nechcem uviesť, akú Tatru mám
Bydlisko: Bernolákovo
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa Roman Maďar » 14 Júl 2005, 00:26

Lubiš. Prepáč, ale vôbec nerozumiem čo sa pýtaš :?:

Užívateľov profilový obrázok
ondrej
Pravidelný diskutujúci
Príspevky: 3867
Dátum registrácie: 29 Máj 2004, 11:05
Kontaktovať užívateľa:

Príspevok od užívateľa ondrej » 14 Júl 2005, 08:10

Luboš - kondicionér je určený pre údržbu akumulátorov vozidiel, ktoré sú používané len občas. Ak jazdíš denne, AKU sú vybíjané prevádzkou a dobíjané generátorom vozidla - tieto cykly, ale v miernejšej verzii a s pokiaľ možno ideálnymi parametrami - imituje kondicionér automaticky - počas celej odstávky vozidla, napr. cez zimu...
Asi to tu píšem zbytočne, lebo sa o tom už písalo hodne, ale možno to niekomu treba objasniť...

Príklad využitia z mojej praxe - som zyknutý jazdiť stále so svetlami. Na T603 je pomerne málo výkonný generátor - dynamo. Pri občasnej veteránistickej prevádzke sa AKB nestíhajú dobíjať a musím na to myslieť a občas pripojiť nabíjačku - a zase musím na to myslieť a nezabudnúť ju odpojiť... pripojiť na iné aut - odpojiť atď atď... Prenášať z jedného auta na druhé, kontrolovať, prenášať... Pokiaľ autá garážujú vedľa seba, tak to zase taký problém nie je. Pokiaľ mám ale jednu garáž na jednom konci mesta, druhú na inom a tretiu zase celkom inde, a štvrtú mimo mesto a.. tak je to už dosť slušná otrava a aj strata času. Teraz pri odstavení zapnem kondicionér a mám pokoj.

Z doterajších niekoľkomesačných skúseností môžem konštatovať plnú spokojnosť s tým, že mi odpadli starosti s premiestňovaním nabíjačky. Ako (a či) sa to prejaví na životnosti AKB uvidím za niekoľko rokov, predpokladám ale, že ak sa niekto o baterky poctivo staral aj dovtedy, nejaký rozdiel v životnosti AKB nepocíti. Pre mňa je hlavý prínos v komforte obsluhy.

Napísať odpoveď

Kto je prítomný

Užívatelia prezerajúci toto fórum: Žiadny pripojení užívatelia a 40 neregistrovaných