Strana 1 z 1

Tesniaca šnúra kľukovky (T603)

Napísané: 19 Aug 2015, 16:52
od užívateľa sqad
Dobrý deň páni,

vymieňali Ste niekto tesniacu šnúru, ktorá je v motore T603 pri zotrvačníku, a vytvára tesnenie medzi kľukovkou a blokom motora?
Zaujímal by ma hlavne rozmer - ten som nenašiel ani v katalógu ND, ani v dielenskej príručke. Namiesto pôvodnej (z neznámeho materiálu) som objednal grafitovú šnúru (videl som ju jedine vo veteranobchod.cz) o rozmere 8x8mm, avšak krycí plech a následne závlačka sa mi vôbec nedala nasadiť.

Napadajú ma tieto možnosti:
1.) Ak je tento rozmer správny, vyrobiť ,,zatlačovák", ktorý pripevním dočasne do dier zotrvačníka, a šnúru tam nejako dostať silou.

2.) Šnúru použiť rozmeru napr. 6x8mm - nikde som však nevidel predávať obdĺžnikové prierezy grafitových šnúr, len štvorcové.

3.) Zvoliť nejakú náhradu? Napr. hľadať vhodné gufero, alebo vyrobiť tesnenia ako krúžky z teflónu hr. asi 1 až 2 mm, medzi ktorými bude niečo pružné, alebo použiť profil z iného materiálu? Otázna je však (rovnako ako v bode 1.) životnosť tohto riešenia...

Vďaka vopred za odpovede.

Re: Tesniaca šnúra kľukovky (T603)

Napísané: 04 Sep 2015, 20:29
od užívateľa ondrej
Ja som tú grafitovú šnúru menil za novú - už dosť dávno. Zohnal som ju ešte ako originál ND k T-603 a išla tam dosť natesno. Mal som ich viacej a jednu som tam dostať nemohol vôbec, lebo bola akási hrubšia.
Existovala aj továrňou schválená úprava motora na použitie hriadeľového tesniaceho krúžku, je ale dosť náročná. Podrobne opísaná bola napr. v "Zpravodaji TVCC" v článku "Co chcete vedet o T-603" od Jaromíra Segeťu.

Re: Tesniaca šnúra kľukovky (T603)

Napísané: 06 Sep 2015, 21:43
od užívateľa sqad
Myslím, že presne takúto úpravu motora na gufero robia v Tatra Vintage, ale nechcem nateraz robiť tak rozsiahle úpravy.
Na budúci týždeň by mi mal dôjsť rozmer šnúry 6x8mm, myslím, že ten tam už pôjde. Originál by mal mať rozmer asi 6.5x7.5mm, podľa toho, čo som nameral.