Nastavenie a vyváženie spojky T603
Napísané: 21 Jún 2015, 19:18
Zdravím prítomných,
nedávno mi na Tatre 603, r.v. 75 začala trochu triasť spojka pri pomalšom púšťaní pedálu. Vrámci prevencie som teda vybral motor, aby som spojku opravil.
Spojkový priestor bol však dosť znečistený hustým starým olejom/mazivom, a mazacia hadička k spojkovému ložisku sa mi zdala mierne poškodená. Neviem však či bola aj prasknutá, a mazivo v spojkovom priestore pochádzalo z nej, alebo sa tam dostalo iným spôsobom.
Spojkový priestor som teda vyčistil Motopurom (tak aby sa nedostal odmasťovač do spojkového ložiska), problém mám však so štítom spojky. Ten by som najradšej tiež celý ponorením do vhodného roztoku odmastil, avšak mám obavy, že odstránim olej aj z miest, kde je žiaduci - v miestach ložisiek troch prítlačných ,,jazýčkov" spojky. Nechcel som tento diel viac rozoberať, aby som sa vyhol skladaniu a náročnému vyvažovaniu štítu spojky.
Je možné tento štít spojky aj s prítlačným kotúčom celý odmastiť bez rozoberania, a prípadne do ložisiek jazýčkov vazelínu alebo olej neskôr doplniť?
Taktiež - máte niekto skúsenosti s vyvažovaním kompletnej spojky (v dielenskej príručke je spomínané vyvažovanie na 4 gramy), a ako skontrolovať, či prítlačné pružiny prítlačného kotúča sú unavené rovnomerne, a nie sú príčinou trasenia spojky?
Po skompletovaním spojky som chcel aj vymeniť spojkovú lamelu za novú, konkrétne typ Meyle 317 228 1000 - vraj perfektne pasuje bez akého upravovania ostatných dielov.
So spojkou nemám veľa skúseností, privítal by som teda nejaké rady na čo si dať pozor, a čo ešte je vhodné skontrolovať/spraviť teraz, keď to mám rozobrané. Máte nejaké nápady/rady? Budem Vám vďačný.
nedávno mi na Tatre 603, r.v. 75 začala trochu triasť spojka pri pomalšom púšťaní pedálu. Vrámci prevencie som teda vybral motor, aby som spojku opravil.
Spojkový priestor bol však dosť znečistený hustým starým olejom/mazivom, a mazacia hadička k spojkovému ložisku sa mi zdala mierne poškodená. Neviem však či bola aj prasknutá, a mazivo v spojkovom priestore pochádzalo z nej, alebo sa tam dostalo iným spôsobom.
Spojkový priestor som teda vyčistil Motopurom (tak aby sa nedostal odmasťovač do spojkového ložiska), problém mám však so štítom spojky. Ten by som najradšej tiež celý ponorením do vhodného roztoku odmastil, avšak mám obavy, že odstránim olej aj z miest, kde je žiaduci - v miestach ložisiek troch prítlačných ,,jazýčkov" spojky. Nechcel som tento diel viac rozoberať, aby som sa vyhol skladaniu a náročnému vyvažovaniu štítu spojky.
Je možné tento štít spojky aj s prítlačným kotúčom celý odmastiť bez rozoberania, a prípadne do ložisiek jazýčkov vazelínu alebo olej neskôr doplniť?
Taktiež - máte niekto skúsenosti s vyvažovaním kompletnej spojky (v dielenskej príručke je spomínané vyvažovanie na 4 gramy), a ako skontrolovať, či prítlačné pružiny prítlačného kotúča sú unavené rovnomerne, a nie sú príčinou trasenia spojky?
Po skompletovaním spojky som chcel aj vymeniť spojkovú lamelu za novú, konkrétne typ Meyle 317 228 1000 - vraj perfektne pasuje bez akého upravovania ostatných dielov.
So spojkou nemám veľa skúseností, privítal by som teda nejaké rady na čo si dať pozor, a čo ešte je vhodné skontrolovať/spraviť teraz, keď to mám rozobrané. Máte nejaké nápady/rady? Budem Vám vďačný.