Strana 1 z 1

zväčšenie kompresie u T57B

Napísané: 12 Okt 2012, 11:55
od užívateľa Laco
Veľmi by ma zaujímalo , či si niekto znižoval výšku valcov, aby sa lepšie využilo používanie vysokooktánových benzínov (nad 74 oktánov) . Či je to konštrukčne možné , aby piesty nenarážali o ventily alebo hlavu.
Keď si budem dávať robiť výbrus, tak by som to nechal znížiť.
Poraďte čo a ako.
Neviem či už táto téma niekde nebola ale si nespominam.
ďakujem

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Napísané: 12 Okt 2012, 15:54
od užívateľa T57Becko
medzi piestom a ventilmi je miesta dost , ale v ceste je sviecka ( svieckovy zavit ) , mozno by sa par milimetrov dalo

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Napísané: 12 Okt 2012, 16:18
od užívateľa Karel
Když snížíš válce ubroušením příruby (kterou tím zeslabíš), musíš snížit i tubus (pouzdro) ventilových tyček, musíš upravit sání a krycí plechy válců. Podstatně jednodušší je použít delší písty (dost často jsem o této úpravě slyšel). U válců se svíčkou 18mm jde píst až ke svíčce a tak by se do pístu muselo udělat vybrání pro svíčku (resp. dráhu plamene). U poválečných válců se svíčkou 14mm jsou k dispozici 4mm bez úpravy dna pístu. Při změně komprese budeš ale asi muset i změnit předstih, případně přetryskovat karburátor. Otázkou je co tomu řekne pouze 2x uložená klika, zeslabená několika výbrusy a která toho už má dost za sebou :|

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Napísané: 12 Okt 2012, 16:32
od užívateľa Karel
:evil:

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Napísané: 12 Okt 2012, 18:56
od užívateľa Laco
Super FOTEČKA. Ale táto deformácia má úplne inú príčinu.
Nemyslím si , že sa zväčší tlak ani výkon motora. Pretože používaním "pomaly" horiaceho benzínu sa jeho výkon aj tlak znížil ( auto nemá ten výkon ako pri 74 oktánoch, lebo teraz je rýchlosť horenia nižšia a potrebnú je možné dosiahnuť len zvýšením počiatočného zápalného tlaku.). Tým by sa dosiahlo iba naspäť to, čo bolo , keď sa používal čistejší benzín s rýchlejším horením. Pozrite sa na staré motorky ako majú dnes opálené výfuky. Je to preto , že benzín horí ešte vo výfuku a nie len vo valci. S tým piestom je to dobrý nápad. Keby som vedel zistiť, koľko to je presne možné zväčšiť.

Re: zväčšenie kompresie u T57B

Napísané: 12 Okt 2012, 19:25
od užívateľa Karel
Eliminovat větší oktanové číslo, a delší dobu hoření paliva lze i jinými způsoby. Stačí zvětšit předstih z původně doporučovaných 4-6st. před HÚ na 8 - 10st. před HÚ. Kolega má základní předstih dokonce až 15st. před HÚ. Záleží ale také na stavu rozdělovače (především jeho odstředivého regulátoru) a na osazení karburátoru (bohatost směsi). Já mám jinak osazený karburátor a základní předstih na 5st. před. HÚ. Můj rozdělovač má totiž docela rychlý nástup odstředivé regulace. Předstih doporučuji zkontrolovat na všech svíčkách. Vzhledem k opotřebení rozdělovače se mi stalo že když jsem u jednoho válce nastavil předstih na 5st. před HÚ na jiném to pálilo na 0st. a u dalšího dokonce 5st. po HÚ. Na to je potřeba si dát pozor a zvolit případný kompromis.